Velkomsttråd med oftest stillede spørgsmål fra nye brugere

Her kommer opslag om ændringer og opdateringer. Du kan også foreslå ændringer og tilføjelser til forummet her.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Sv: Velkomsttråd med oftest stillede spørgsmål fra nye bruge

Indlæg af Morten - Webmaster »

En yamaha er en god gammeldags knallert, altså til 30 km/t. Scooter er et bandeord når det fremsiges i forbindelse med yamaha fs1 :shock: :lol:

Sendt fra min telefon
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Skaziftw
Helt ny i flokken
Indlæg: 2
Tilmeldt: fre 25. maj 2012 15:45
Kontakt:

Re: Velkomsttråd med oftest stillede spørgsmål fra nye bruge

Indlæg af Skaziftw »

Hejsa, jeg har næsten lige købt en rigtig flot Yamaha 4-gears. Efter 2 dage besluttede jeg for at køre en tur på 20 km ialt. 10km den ene vej, og 10 km den anden vej. Da jeg var nået de 10 km. slukkede jeg den, og efter godt 15 min, kunne jeg ikke tænde den igen? Jeg prøvede så at løbe den igang og efter 5 min næsten konstant løbning, begyndte den at give gas, og efter godt 7 min fik jeg den igang. Meget meget mærkeligt syntes jeg. Da jeg så kom hjem, gad den ikke at slukke da jeg drejede på tændingslåsen, først efter 10 sekunder slukkede den. Så det er som om der er noget galt med den tændningslås eller ledningsnet? Og den måske har taget skade efter den tur?
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Velkomsttråd med oftest stillede spørgsmål fra nye bruge

Indlæg af Nikolaj Y »

Skaziftw skrev:Hejsa, jeg har næsten lige købt en rigtig flot Yamaha 4-gears. Efter 2 dage besluttede jeg for at køre en tur på 20 km ialt. 10km den ene vej, og 10 km den anden vej. Da jeg var nået de 10 km. slukkede jeg den, og efter godt 15 min, kunne jeg ikke tænde den igen? Jeg prøvede så at løbe den igang og efter 5 min næsten konstant løbning, begyndte den at give gas, og efter godt 7 min fik jeg den igang. Meget meget mærkeligt syntes jeg. Da jeg så kom hjem, gad den ikke at slukke da jeg drejede på tændingslåsen, først efter 10 sekunder slukkede den. Så det er som om der er noget galt med den tændningslås eller ledningsnet? Og den måske har taget skade efter den tur?
Prøv at tjekke om der sidder en lednings løs i lygtehuset. Det kan godt være forbi tændingslåsen ikke for stel på det rigtige tidspunkt.
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
deerHunter
Helt ny i flokken
Indlæg: 1
Tilmeldt: ons 20. jun 2012 19:41
Kontakt:

Knallert 30 - Vespa Bravo eller Ciao

Indlæg af deerHunter »

Jeg er den lykkelige ejer af en sådan maskine, - har tidligere haft indtil flere forskellige 30 km knallerter, MEN, intet når op til pedalerne på denneher. :D
Jeg er altså knallertfreaks, på næsten 80 år, jeg vil gerne det hele, men kan ikke ret meget andet end at starte maskine og køre på den :D - og den starter hver gang, sommer og vinter.
Nu vil jeg så gerne vide lidt om?
- passer det at produktionen sluttede i 2006?
- i bekræftende fald er der så stadig mulighed for at køre reservedele? originale eller kopier? - hvor?
- jeg ved at der eksisterer puch-klubber i DK, - findes der også Ciao-klubber? - eller er vi nødt til at hægte os på Puch-folket? - hvis de ellers vil ha' os :D
På forhånd tak / deerHunter
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Velkomsttråd med oftest stillede spørgsmål fra nye bruge

Indlæg af juhl-drengen »

hey deerhunter ved ikke hvor du kan finde originale dele men her er ihvertilfald uorg. http://www.thansen.dk/products.asp?c=71 ... 2039685973" onclick="window.open(this.href);return false;

og at produktionen stoppede i 2006 burde hvis passe fint nok her er min kilde http://en.wikipedia.org/wiki/Piaggio_Ciao" onclick="window.open(this.href);return false;
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Velkomsttråd med oftest stillede spørgsmål fra nye bruge

Indlæg af strynboen »

hej deer jæger..vi er et forum for alle mærker,,så du er fint hjemme her...men der er måske et lille forum ,,ude på nettet et sted...kun google kan svare på det
lige puch kluppen er vi en del som får knopper af,,da de er et profit drevet firma..der er andre helt u afhænige puch interesse klupper..som er gratis ..som os..penge fordærver alt ..men puch og (piaggio som fremstillede caio modellen) er i dag fælles...dvs puch blev nedlagt..og piaggio købte rettighederne til modellerne og navnet
og ødelagde hurtigt den østriske kvalitet..med de ringere italy kvalitets krav.

.men caio"en er en fin lille knallert..med charme..og ringe optræk :hihi
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Michael.modin
Helt ny i flokken
Indlæg: 2
Tilmeldt: man 25. jun 2012 22:22
Kontakt:

Re: Velkomsttråd med oftest stillede spørgsmål fra nye bruge

Indlæg af Michael.modin »

Hej er der nogle der ved hvordan jag kan få stempel ud af min kaliber det sider godt fast har prøvet med trykluft :sad
det er til en yamaha fs1 dx 1976
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Velkomsttråd med oftest stillede spørgsmål fra nye bruge

Indlæg af Tottenham »

Hvis det sidder så fast, så svejs en bolt fast i bunden af stemplet, og træk det ud med den.
Pas på ikk at knække yderdelen af kaliber.
Andre presser dem ud med en fedtsprøjte, men sådan en har jeg ikk
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Michael.modin
Helt ny i flokken
Indlæg: 2
Tilmeldt: man 25. jun 2012 22:22
Kontakt:

Re: Velkomsttråd med oftest stillede spørgsmål fra nye bruge

Indlæg af Michael.modin »

Super tak for svaret prøver lige det med fedtsprøten først
christian2826
Helt ny i flokken
Indlæg: 3
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 17:47
Kontakt:

Re: Velkomsttråd med oftest stillede spørgsmål fra nye bruge

Indlæg af christian2826 »

Hej allesammen!

Jeg har et problem med min Yahama fs1 fra 72. Den drypper med olie. Har mistænkt, at kuglen inde bag koblingspinden mangler. Jeg ved ikke om det kan være orsagen, og hvis det kan, hvordan finder jeg så ud af, om den er der? Kunne godt ske, at der var et smart lille trick, som jeg ikke kender til - Vil helst undgå, at splitte hele motoren af.

Christian :D
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Velkomsttråd med oftest stillede spørgsmål fra nye bruge

Indlæg af FS1originalen »

At kuglen mangler er helt sikkert ikke årsag til at den drypper olie... Pinden vil bare gå gennem pakdåsen lidt længere inde og stadig være tæt!
Du kan normalt "fiske kuglen ud" ved at komme en lille bitte smule fedt på enden af koblingspinden og bruge den til at trække kuglen ud med, men hvis den mangler så vil skruen i koblingssneglen skulle skrues næsten helt igennem gevindet i sneglen!!!

Prøv at få alt olien tørret af og kør en kort tur. Luk så op og se hvilken pakdåse det kommer ud ved (koblingspind eller fortandhjul).
Vi ser tit at problemet er ved fortandhjulet fordi det kræver en specialmøtrik at spænde tandhjulet fast så det bliver tæt...

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Velkomsttråd med oftest stillede spørgsmål fra nye bruge

Indlæg af Tottenham »

Er man i tvivl om at kuglen er der, så på med en ny støvsugerpose og sug den ud :what2
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
christian2826
Helt ny i flokken
Indlæg: 3
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 17:47
Kontakt:

Re: Velkomsttråd med oftest stillede spørgsmål fra nye bruge

Indlæg af christian2826 »

Jeg har fundet årsagen, og står nu i et nyt problem jeg gerne vil have hjælp til. Det drypper inde fra det forreste tandhjul. Nogle der kan fortælle mig lidt omkring hvad det kan være?

Christian :D
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Velkomsttråd med oftest stillede spørgsmål fra nye bruge

Indlæg af Kim B S »

christian2826 skrev:Jeg har fundet årsagen, og står nu i et nyt problem jeg gerne vil have hjælp til. Det drypper inde fra det forreste tandhjul. Nogle der kan fortælle mig lidt omkring hvad det kan være?

Christian :D
Hej Cristian.
Jeg tror at simmerringen bag ved tandhjulet er utæt. Det er den sorte gummiring som sidder rundt om akslen som tandhjulet sidder på. Så du må afmontere tandhjulet, og der efter kan du trække simmerringen af med en skruetrækker. Og så forsigtig montering af ny simmerring. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
christian2826
Helt ny i flokken
Indlæg: 3
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 17:47
Kontakt:

Re: Velkomsttråd med oftest stillede spørgsmål fra nye bruge

Indlæg af christian2826 »

Dumt spørgsmål - er simreringen fra T-hansen god nok, eller skal jeg købe den på yamahafs1.dk ?
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Velkomsttråd med oftest stillede spørgsmål fra nye bruge

Indlæg af Tottenham »

Du har selv givet svaret :(y)
Benny har et komplet sæt til en go hund, så det ville jeg gøre
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
bolyng
Junior knallert
Indlæg: 22
Tilmeldt: tors 20. sep 2012 21:49
Kontakt:

Re: Velkomsttråd med oftest stillede spørgsmål fra nye bruge

Indlæg af bolyng »

Hej Alle sammen jeg er ny her og mangler meget kendskab til denne side, jeg har en adskildt Yamaha 4 gear 1975 som skal males metalblå, lang historie kort jeg er uddannet pladesmed gennem 25 år og går ligenu på vognmaler skole i Silkeborg jeg har lært at bruge en farve skyder har brugt den på en gammel tank 75 met blå men jeg er sku gået noget kold i at finde den rigtige farve også i glasorit farve kort, glasorits pc program er kommet med mange bud jeg har lavet to af de bedst farve bud i kabinen men nej de passer sku ik, det er hvis en nål i en høstak er der nogle som er flink at hjælpe mig, hvis nogle ved farve koden vil det være super,på forhånd tak :-)
låsesmeden
Junior knallert
Indlæg: 49
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 11:46
Kontakt:

Re: Velkomsttråd med oftest stillede spørgsmål fra nye bruge

Indlæg af låsesmeden »

Man har sku da ikke omdrejningstæller på en Yamaha ? :whew
Den er ikke født med en sådan . :(y) Selvfølig kan man købe en Thansen det er jo en gang lort som ikke dur til noget . :(n)
Hilsen Richard
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Velkomsttråd med oftest stillede spørgsmål fra nye bruge

Indlæg af Dewil »

låsesmeden skrev:Man har sku da ikke omdrejningstæller på en Yamaha ? :whew
Den er ikke født med en sådan . :(y) Selvfølig kan man købe en Thansen det er jo en gang lort som ikke dur til noget . :(n)
Hilsen Richard
Har du nu sniffet lim igen... :thunge
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
banjo
Helt ny i flokken
Indlæg: 2
Tilmeldt: lør 17. nov 2012 12:51
Kontakt:

Re: Velkomsttråd med oftest stillede spørgsmål fra nye bruge

Indlæg af banjo »

Hej alle
Jeg har fået mig en yamaha sting, men den køre lidt langsomt og kan ikke rigtigt finde nogle tun stumper på nettet og kan ikke finde ud af om der er noget fra
andre modeller der passer på.
Tænkte måske der var noget der havde noget liggene eller havde nogle gode råd. !!!!
Håber at høre fra jer :crying
Besvar

Tilbage til "Vigtig information"