Stor forum oprydning!

Her kommer opslag om ændringer og opdateringer. Du kan også foreslå ændringer og tilføjelser til forummet her.
Besvar
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Stor forum oprydning!

Indlæg af 12V »

God aften til alle knallerter!

Morten har udnævnt kreidlerhansen og mig som hjælpe administrator/moderator. Vi har en lille lukket gruppe hvor vi på det seneste har snakket oprydning. Jeg har gennem de sidste uger sat min hjerne i blød og kæmpet mig gennem kategorier og underfora.

Min konklusion er simpel, der er for mange kategorier, for mange underfora, overlapninger og samtidig manglende fora.

Jeg har fundet samme slags indlæg på tværs af forummet, tekniske knallert spørgsmål over det hele. I salgsfora, vigtig information, projekt fremvisninger osv. Samme med salgs annoncer, der har været kategorier til nogle mærker, andre havde ingen, og igen - indlæg spredt i alle mulige diskussions fora. Brugerne kan ikke finde ud af at vælge den rigtige placering, det har jeg selv ofte bøvlet med.

Der bliver gjort noget ved det nu! Vi har oprettet en "Handel" kategori, denne indeholder underfora som skulle dække alle behov. De ligger nede i bunden af start siden, se dem her:
viewforum.php?f=128

Her skal alt handel foregå, salg, køb, bytte, ydelser, henvisninger til eksterne annoncer. Der er ingen salgs kategorier i underfora mere.

Jeg er klar over at flytningen af FS1 annonce indhold giver lidt rod, da emnet ofte ikke indeholder FS1. Det er kun et problem i overgangen, ved ny oprettelse af annoncer kan man lave et mere specifikt emne.

Handels reglerne bliver opdateret så de passer til det nye layout, der vil også ske mere oprydning løbende. Jeg så mange gamle annoncer under flytningen, i må gerne markere emner med "slettes" hvis de ikke er relevant mere. Jeg vil yderlige foreslå moderator teamet, at aktivere automatisk sletning, hvis der ikke har været aktivitet på et emne efter X antal mdr/år. Så sparer vi moderatorer en del arbejde. Men det er fortsat vigtigt at markere at en annonce er "færdig" så andre brugere ikke spørger forgæves.

Det var første step, vi er allerede ved at diskutere en ny struktur til mærke foraerne. I kan glæde jer til bredere dækkende fora i et "fladere" layout (ikke så mange undermenuer), så i gamle og nye brugere ikke er i tvivl hvor emner hører hjemme.

Håber det bringer glæde :)
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Stor forum oprydning!

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... det lyder rigtigt godt med den oprydning - det lader til at det gavner forum at der er blevet indsat et par aktive hjælpere, således der bliver pustet noget frisk energi i dette herlige knallertforum.

hilsen olieklud
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Stor forum oprydning!

Indlæg af kreidlerhansen »

Emnet har været oppe at vende nogle gange, hvor vandene blev delt... som altid.
Uanset hvad, er omstruktureringen altså lige rigtig og forkert på samme tid, så hvorfor ikke?

Inputs er velkomne! Det er stadig et fællesskab og ikke et diktatur. :hihi

Lige nu savner vi forslag til bl.a. fotos/billeder eller lignende til hver kategori. Primært for at maksimere overskueligheden og sekundært for at bryde med den lidt kedelige brugerflade.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Stor forum oprydning!

Indlæg af 12V »

Der er en sket en masse igen siden i går!

Der var mange kategorier der overlappede, jeg har fundet samme indhold spredt over 3-4 forskellige fora. Det er der så vidt muligt ryddet op i nu, med skarpere afgrænsninger. Det skal ses som en hjælp til at placere emner det rigtige sted, ikke som en restriktion.

Der er kommet nye knallert grupper, og indhold har jeg sorteret manuelt. Det hele er inddelt i knallert regioner, og til sidst en åben knallert gruppe hvor man kan snakke om generelle emner som ikke er specifik for et enkelt mærke. Kom gerne med kommentarer til dette, dækker det alt eller savner i en kategori til at placere jeres diskussioner?
Ideen med det hele er at holde det hele nede på en simpelt niveau, så man ikke står med flere mulige forum kandidater til ens indlæg.

Vi arbejder på at få noget grafik/logo/billeder på de enkelte fora/kategorier, for at give det hele et pift og nemmere navigering.

Lad os høre hvordan jeres oplevelse er! :)

Næste opgave, rydde op i "frit forum". Der ligger rigtig mange guldkorn som er knallert relevante og fortjener en plads i en korrekt kategori. "Frit forum / off topic" er i mine øjne alt det der ikke er knallert relateret, snak om gårsdagens TV program, hvad det gav til aftensmad, hygge, jokes osv. :)
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Stor forum oprydning!

Indlæg af Morten - Webmaster »

Flot arbejde Carsten, dejligt med et friskt indspark !
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
SigSauer
Gummi rocker
Indlæg: 672
Tilmeldt: fre 28. dec 2012 02:03
Kontakt:

Re: Stor forum oprydning!

Indlæg af SigSauer »

Super godt arbejde, svende :-)
/Claus

FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Stor forum oprydning!

Indlæg af Allan M »

Super! Tak for indsatsen.
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Stor forum oprydning!

Indlæg af Nikolaj Y »

Det ser skisme godt ud drenge! ;)
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Stor forum oprydning!

Indlæg af Lars J »

God ide og godt arbejde :(y)
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Stor forum oprydning!

Indlæg af 12V »

Så er der ved at være styr på det basale. Har ryddet mere op og lavet ikoner/grafik til de forskellige fora. Håber det hjælper med overskueligheden.

Det næste må være reviderede regelsæt så de rigtige kategorier benyttes fremover. De skulle gerne være selvforklarende, prøv og kør nogle scenarier i hovedet og se på forsiden om i kan finde den rette kategori til jeres emne. Vi hører gerne hvad i kommer frem til.

FS1 delen er som den plejer, der er sket minimal på den front indtil videre. Ved ikke om i FS1 gutter synes den trænger, eller om i er fint tilfredse?
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Stor forum oprydning!

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej Carsten. Flot arbejde og kunne jeg evt. be' om at blive slettet for motorblok FS1-401028 under "Søg efter - og registrér selv dine stel, motorer nøgler/låse" ? På forhånd tak. :-)
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Stor forum oprydning!

Indlæg af 12V »

Tak! :)

Der skal vi lige have Morten på banen, den funktion kender jeg ikke endnu, jeg har skrevet til ham.
Besvar

Tilbage til "Vigtig information"