Side 2 af 3

Indsamling til dækning af udgift ved genopstandelse af forum

: tors 5. feb 2015 14:49
af otto
Så er der også en skrev her fra. Og jeg syntes personligt at det er godt at der stadigt er flere af de gamle brugere der ikke har dropper at hjælpe forum lidt. Super godt arbejdet Morten [emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Indsamling til dækning af udgift ved genopstandelse af forum

: tors 5. feb 2015 17:04
af Randskov
Så har jeg sendt en lille skilling.
Tak for dit fine arbejde

Re: Indsamling til dækning af udgift ved genopstandelse af forum

: tors 5. feb 2015 20:46
af Poul-Erik A.
Også en skærv herfra, for jeg er også blandt "de gamle" som medlem nr. 17, der stadig værdsætter Forum . :-)

Re: Indsamling til dækning af udgift ved genopstandelse af forum

: fre 6. feb 2015 11:42
af Per P
Hej Morten

Så er der noget mønt overført til dig, endnu engang tak for dit store arbejde for forum.

Re: Indsamling til dækning af udgift ved genopstandelse af forum

: lør 7. feb 2015 21:41
af woebbe
Næste gang jeg kommer på min netbank vil jeg øverføre nogle mønter til din konto.
Super godt at forummet er oppe og kører igen

Re: Indsamling til dækning af udgift ved genopstandelse af forum

: man 16. feb 2015 21:21
af claus olieklud
hejsa... jeg har betalt kontingent for året 2015 - det burde være tvunget for alle

så ville der nemlig komme 300000 kr i kassen og vi kunne betale for at blive hosted et sted hvor der hver dag blev taget sikkerhedskopi, således at data aldrig ville gå tabt... en naturlig følge af et kontingent ville selvfølgelig være at medlemstallet ville blive reduceret kraftigt, men det betyder intet, idet dem der falder fra aligevel er totalt ligeglad med knallertforum !

jeg nægter at tro at brugere af knallertforum ikke har råd til at betale de småpenge, i så fald har de slet ikke råd til at hælde benzin på deres knallert !

som der også blev nævnt fra min side inden sammenbrudet af knallertforum i december, burde man indsætte nole nye redaktører som ville være synlige - kreidlerhansen tilbyder sig ligefrem og han vil som en ildsjæl gøre jobbet, endvidere har han super erfaring idet han driver et kreidlerforum iforvejen... således behøver han bare de hemmelige koder, instruktion er unødig

carsten 12 volt vil også gerne være redaktør, ham ser jeg også som et rigtig godt bud idet han er super synlig samt god føling med knallertforrum... når man ser hans egen hjemmeside fra hans knallertverden er man ikke et øjeblik i tvivl - han læser og skriver ligesom kreidlerhansen også gør på flere sprog - han ville i mine øjne ganske lige som kreidlerhansen egne sig godt som redaktør her på knallertforum

desuden har jeg også altid set dewil som et bud på en redaktør, men jeg ved ikke om han kunne tænke sig det

hvis man ikke kan lide at " fyre " de nuværende redaktører kunne man jo bare lade dem sidde - jeg ved ikke hvor meget de hjælper til i virkeligheden, men jeg syntes en redaktør skal være synelig jævnligt for at kunne fungere som redaktør

jeg er godt med på at norwegian fs1 oppe i norge sammen med morten opfandt dette herlige forum, men hvis han i mellemtiden har tabt gnisten for det og ikke ønsker at være aktiv, ja så kan han sikkert godt forstå at der må nye redaktører til

jeg syntes at man kunne starte med at indsætte kreidlerhansen og 12 volt som hjælpe redaktører og se hvordan det vil gå

en anden ting som jeg har lagt mærke til efter nedbrudet af knallertforum er at mange sidder og gemmer sig bag skærmen uden at vise hvem de er - fx er der 30 brugere online, men kun 6 navne registreret + 4 gæster = 20 personer som sidder og gemmer sig... det kunne man afskaffe ved at kræve inlog for overhoved kunne læse noget som helst

for at gøre livet let for redaktørerne burde man lave automatisk sletning af salgstråde - det skulle ske automatisk 24 timer efter man retter overskriften til " må slettes " - selvfølgelig skulle denne automatiske funktion kun virke i salgstråde ( kreidlerhansen det fixer du lige )

alle de mange penge som kontingentet vil indbringe kan også dække computerudgifter samt internet forbindelser hos dem som aktivt holder knallertforum kørende - resten af pengene ca 250000 kr ved 3000 medlemmer bruges på det årlige knallerttræf - vi kunne leje en øde ø eller en flyveplads for en weekend, således kunne vi rigtig race rundt og se hvem der er hurtigst på en 1/4 mile

i skal se mulighederne, ikke begrænsningerne

hilsen olieklud

Re: Indsamling til dækning af udgift ved genopstandelse af forum

: tirs 17. feb 2015 01:24
af woebbe
hmm... nu har jeg jo ikke været med på knallertforum ret længe og jeg kan derfor ikke bedømme om der er nogen herinde der har tabt gnisten, til gengæld ved jeg at der er super god gnist på begge tændrør på mine 2 kreidlere og det er der også på kreidlerhansen.

Kreidlerhansen kender jeg fra kreidlerreg.dk , han er altid fuld af gnist :D og super kompetent, hans viden om knallerter og motorer rækker længere end de flestes. kreidlerhansen er også redaktør på kreidlerreg.dk og personligt syntes jeg at det forum er bedre opbygget end knallertforum. der er dog af og til lidt stille på kreidlerreg.dk, nok fordi det kun henvender sig til et bestemt mærke. knallertforum dækker flere mærker og det ser jeg som en stor fordel.

et kontigent på feks 100 kr /årl vil være helt ok med mig, især den med at leje en hel Ø til at køre rundt på tiltaler mig :teeth2

Re: Indsamling til dækning af udgift ved genopstandelse af forum

: tirs 17. feb 2015 10:31
af Morten - Webmaster
hvis 12v og kreidlerhansen stadig er klar bliver de redaktører, ingen problemer i det.

Re: Indsamling til dækning af udgift ved genopstandelse af forum

: tirs 17. feb 2015 10:34
af 12V
Jeg er 100% klar!

Tak for tiltroen og de pæne ord Claus!

Re: Indsamling til dækning af udgift ved genopstandelse af forum

: tirs 17. feb 2015 13:14
af Lars J
vi kunne leje en øde ø eller en flyveplads for en weekend, således kunne vi rigtig race rundt og se hvem der er hurtigst på en 1/4 mile

i skal se mulighederne, ikke begrænsningerne

hilsen olieklud[/quote]


:(y) syntes godt om :mrgreen:

Re: Indsamling til dækning af udgift ved genopstandelse af forum

: tors 19. feb 2015 20:57
af strynboen
det var lige det jeg har ventet på..godt claus du lige sparkede den ind....så nu vil jeg betale til fællesskabet....men hvorfor en øde ø..strynø er da sjovere..sonny købmand har kabyssen på smakkesenteret..han vil da gerne holde majfest for knallert forum for en god pris..prov at spørge...hvis du har ø kuller...der er sovesal køkken værksted toiletter..kort sagt alt der behøves....

Re: Indsamling til dækning af udgift ved genopstandelse af forum

: fre 20. feb 2015 10:17
af Morten - Webmaster
strynboen skrev:det var lige det jeg har ventet på..godt claus du lige sparkede den ind....så nu vil jeg betale til fællesskabet....men hvorfor en øde ø..strynø er da sjovere..sonny købmand har kabyssen på smakkesenteret..han vil da gerne holde majfest for knallert forum for en god pris..prov at spørge...hvis du har ø kuller...der er sovesal køkken værksted toiletter..kort sagt alt der behøves....


Se DET var en god idé..

Strynø here we come !!!!

Re: Indsamling til dækning af udgift ved genopstandelse af forum

: fre 20. feb 2015 10:29
af Jensmc
Værksted???
Det er da ikke til FS1.
Det må være til de andre mærker. :hihi

Re: Indsamling til dækning af udgift ved genopstandelse af forum

: fre 20. feb 2015 12:14
af juhl-drengen
I skal jo have et sted at indstille jeres platiner efter hver tur ;-)

Re: Indsamling til dækning af udgift ved genopstandelse af forum

: fre 20. feb 2015 13:22
af kreidlerhansen
Tak for ros og tillid, selv om jeg nok liiiiige må påpege, jeg ikke er kode-duelig og reelt kun har kendskab til grundfunktionerne i at holde et forum oppe. ;)
Hvis jeg var (eller bliver) tilpas kyndig, supplerer jeg gerne som admin og i det mindste som sparringspartner. Min største force er at finde søgekriterier ift. en given problemstilling, hvilket er årsagen til, kreidlerreg.dk's forum stadig kører, trods den forrige opdatering bogstaveligt talt skabte rod i ALT inkl. databasen, så jeg var nødt til at reetablere hele skidtet... og nøjjjjj, hvor man dermed bliver glad for sin backup! Softwaren er sådan indrettet, at det hele er ret let at bruge, så længe det hele virker efter hensigten. Går der ged i et eller andet, kan det blive lidt mere kringlet.

Jeg er klar! Vi kan sagtens, især i fællesskab og alt det dersens sociale halløj. :-P

Overordnet set er jeg imod fast kontingent, uanset hvad det sorterer til/fra.
En økonomi baseret på frivillige donationer indikerer i sig selv, hvor stærkt et eksistensgrundlag forummet har. Dernæst undgås håndtering af (for) store beløb, bestyrelsesarbejde etc. som kan ende i navlepilleri og (endnu mere) snakken i krogene.
Jeg tror ikke, det vil være givende for knallertforum at gøre det til en lukket klub, snarere tværtimod. Og det sikrer IKKE mod hackerangreb, overhovedet!

Mange phpbb-fora blev lagt ned, fordi selve phpbb-portalen blev kompromitteret, hvorved "de forkerte" fik adgang til dér tilmeldte brugeres oplysninger. Disse brugere har haft en tendens til at benytte samme/lignende kodeord og brugernavn på andre fora, de administrerer. Og så kan det gå galt. Historien er længere end som så, og knallertforum kan sagtens være blevet ramt på anden vis. :)

Re: Indsamling til dækning af udgift ved genopstandelse af forum

: lør 21. feb 2015 09:17
af claus olieklud
hejsa igen... det ser ud til at 12 volt og kreidlerhansen er på vej til at hjælpe til med at holde knallertforum kørende, det syntes jeg er rigtig godt.

ang. det med kontingentet viste jeg jo godt at tiden ikke er moden til den slags, jeg er også godt med på de problemer den slags kan før med sig ganske lige som kreidlerhansen nævner - jeg har nævnt muligheden flere gange før og jeg kommer nok til at nævne det igen på et tidspunkt, dog ikke forløbig idet det jo alt ialt kører rimeligt nu...

ang. øtræf så syntes jeg andeles godt om ideen med endnu et træf på strynø - lars the strynbo kender jo øen til mindste detalje, og jeg syntes du skulle iværksætte et forårs/sommertræf hvis muligt... evt. start med at lave en tråd med forhånds tilkendegivelser, jeg mener det handler om at være først ude med årets knallertræf, så det er ikke for tidligt at indkalde til det nu

strynø er et frit land under kontrol, desuden syntes jeg godt om at man lige som er " fanget " på øen - desuden skal vi havde afprøvet den nye færge og sat vores spor både på færgen og majtræsstangen - vi er nød til at holde fast i traditionerne

hilsen olieklud

Re: Indsamling til dækning af udgift ved genopstandelse af forum

: lør 21. feb 2015 11:19
af Jensmc
Bare ikke i weekenden 1-2-3 maj. Der er konfirmation i familien.
Men så slipper I da for mine rabiate meninger.

Re: Indsamling til dækning af udgift ved genopstandelse af forum

: lør 21. feb 2015 13:04
af strynboen
jeg er rimeligt ophængt..pga div sygdomme..både mig selv..og andre i familien...så tør ikke tage opfordringen/udfordringen...men det kan måske aligevel lade sig gøre..evt en form hvor sonny står for forplejningen..og alt på strynø..og vi selv på forum..planlægger resten..som vi altid har gjort
med tur på langeland..og start/slut på elektro...jeg skal prøve at få person pris for en majtræ overnatning/mad..så kan vi se om det økonomisk er muligt

Indsamling til dækning af udgift ved genopstandelse af forum

: søn 22. feb 2015 13:16
af Morten - Webmaster
Bare ikke 1-2-3 maj. Konfirmationer


Sent from Mobile device

Re: Indsamling til dækning af udgift ved genopstandelse af forum

: søn 22. feb 2015 13:45
af Poul-Erik A.
Jeg har også lysten & viljen til et træf mere, men jeg har også fået at vide, at der planlægges en fætter/kusinefest sansynligvis lørdag 30 maj. Men det må endelig ikke forhindre andre i et træf denne weekend... :-)