Falske profiler

Her kommer opslag om ændringer og opdateringer. Du kan også foreslå ændringer og tilføjelser til forummet her.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Falske profiler

Indlæg af Morten - Webmaster »

Som opfølgning på de seneste dages udvikling mht dobbeltprofiler har jeg besluttet at offentliggøre en liste over nogle af de profiler der er dukket op. Der er flere men dem holder jeg for mig selv indtil videre.

Jeg vil godt pointere at jeg ikke anklager nogen personer direkte da jeg mener man er uskyldig til det modsatte er bevist, jeg har bare konstateret en masse sammenfald af ip-adresser og email adresser som på kryds og tværs falder i hak. Hvad i så selv kommer frem til og udtaler må stå for jeres egen regning.

Jeg har erfaret at man ved at give en lille smule info til jer kan få små brikker retur som passer i puslespillet.. DERFOR: Som tidligere nævnt vil jeg sætte stor pris på at modtage henvendelser hvis i falder over mærkelige ting / sammentræf.

Brugernavne
Fidibus
Gonzo
Kristian C
Bibendum
Trælim
Evald
Kim DX
Mofadiet


email adresser:
knaldihatten@gmail.com
bibendum9@gmail.com
drejeventil@gmail.com
gonzofizzy@gmail.com
gubas1@gmail.com
scogrand@gmail.com
martiniver.86@gmail.com
mofadiet@gmx.de
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
patrick j.
Gummi rocker
Indlæg: 618
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
Kontakt:

Re: Falske profiler

Indlæg af patrick j. »

Jeg har ikke rigtig været online det sidste stykke tid, kun kort tid af gangen. så jeg er ikke helt klar over hvad det er der foregår med alle de dobbeltprofiler? kan jeg få en kort forklaring?
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Falske profiler

Indlæg af strynboen »

man kan jo bare google bruger navnene...så kommer der lidt frem...sjovt nok var det netop disse profiler..som havde de negative kommentare til min cbx tråd..men det er jo til at forstå..med de ting de ellers har muntret sig med..
her bruger christian et udenlandsk tastatur..måske det kan være en ledetråd
viewtopic.php?f=2&t=9426" onclick="window.open(this.href);return false;
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Falske profiler

Indlæg af Morten - Webmaster »

Nu er der lige dukket mindst een person mere op i kulissen, endda en som flere af jer kender til og har haft "fornøjelsen" af at hilse på.

Jeg er sgu lidt overrasket over hvor omfattende dette kan blive.

Jeg har faktisk haft held med at kigge i nogle af mine gamle backups af forum databasen for at finde sammenfald som jeg ikke havde fundet hvis jeg søgte i den nuværende database. Der er vist nogen der prøver at slette deres spor. Det behøver man så ikke bruge tid på når jeg alligevel søger i de gamle backups samtidig med den aktuelle database. :wink:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Henrik N
Moderator
Indlæg: 1354
Tilmeldt: ons 19. dec 2007 19:33
Kontakt:

Re: Falske profiler

Indlæg af Henrik N »

:whew hvad skal det dog til for????? er der nogen der er bange for at sige sin mening, i tilfælde af at man skal mødes med vedkommende en dag eller er det bare for at svine folk til, jeg fatter det ikke, men det skal jeg nok heller ikke :twisted:
Med Venlig Hilsen
Henrik (Sønderjyden)
Yamaha Fs1 K1 72 Drejeventil MC
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Falske profiler

Indlæg af Tottenham »

Har ikke en dyt forstand på IT og alt det der. det klarer min datter
Men kan det tænkes, at NOGEN med dobbeltprofiler, har meldt sig ind , for at derefter GLEMME adgangskode, og så lave en ny ???
mv totte :(y)
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
Henrik N
Moderator
Indlæg: 1354
Tilmeldt: ons 19. dec 2007 19:33
Kontakt:

Re: Falske profiler

Indlæg af Henrik N »

Tottenham skrev:Har ikke en dyt forstand på IT og alt det der. det klarer min datter
Men kan det tænkes, at NOGEN med dobbeltprofiler, har meldt sig ind , for at derefter GLEMME adgangskode, og så lave en ny ???
mv totte :(y)

det kunne godt tænkes ja, :whew
Med Venlig Hilsen
Henrik (Sønderjyden)
Yamaha Fs1 K1 72 Drejeventil MC
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Falske profiler

Indlæg af 12V »

Det ser underligt ud, især da tilmelding er langt fra hinanden - og så diskuterer de ofte i samme indlæg med hinanden :lol:
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Falske profiler

Indlæg af Morten - Webmaster »

Tottenham skrev:kan det tænkes, at NOGEN med dobbeltprofiler, har meldt sig ind , for at derefter GLEMME adgangskode, og så lave en ny ???
mv totte :(y)
Ja, det kan tænkes og det forekommer også. Problemet er bare at man ikke kan bruge samme mailadresse 2 gange og hvis man har glemt koden så kan man bare sende en mail til mig så får man en ny :(y)



Næ de her profiler logger fint på og har bestemt ikke glemt deres kode, tværtigmod ændrer de den ret ofte :roll:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Falske profiler

Indlæg af Tottenham »

Oki . så lærte jeg lidt " også" idag :(y)
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: Falske profiler

Indlæg af trs »

Hmm.

Siger du disse brugerkonti bruger samme ip / er samme person?
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Falske profiler

Indlæg af Morten - Webmaster »

trs skrev:Hmm.

Siger du disse brugerkonti bruger samme ip / er samme person?
Der er ihvertfald nogen sammenfald på kryds og tværs som binder flere af dem sammen med hinanden og flere ip-adresser.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
patrick j.
Gummi rocker
Indlæg: 618
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
Kontakt:

Re: Falske profiler

Indlæg af patrick j. »

Undskyld mig, men jeg forstår stadig ikke rigtig noget. er der nogle xxxxxxx der sidder et eller andet sted og tager røven på folk, eller "hygger" de sig bare med at giver folk sviner? :x
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Falske profiler

Indlæg af kreidlerhansen »

patrick j. skrev:Undskyld mig, men jeg forstår stadig ikke rigtig noget. er der nogle xxxxxxx der sidder et eller andet sted og tager røven på folk, eller "hygger" de sig bare med at giver folk sviner? :x
Også det...

Desværre er det i dag så let at få en internetforbindelse, at selv de personer, som aldrig nåede over 5-årstadiet også befinder sig på www. Nogle af disse intellektuelt udfordrede eksistenser har åbenbart ikke kapacitet til at aktivere sig selv uden at genere andre. Stakler. De fungerer umiddelbart som en alkoholiseret udgave af vores nuværende regering... slet ikke! Og jeg er lige skuffet over begge dele!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Falske profiler

Indlæg af Morten - Webmaster »

Der foregår tilsyneladende ting i kulisserne som jeg slet ikke havde haft fantasi til at tro. Jeg har dog længe mistænkt flere for at udgive sig for at være andre end de er.

Jeg har ikke selv opdaget noget direkte ulovligt, men har fået mange henvendelser som fortæller om dybt amoralske handlinger angiveligt for at genere brugere herinde som har været "skyld" i at de ikke har fået hvad de ønskede. Det de har gjort er måske nok ikke ulovligt som sådan og derfor er der ikke så meget andet i det end at de ikke længere er velkomne på forum. Hvis andre derimod har været udsat for ting som de mener der skal gøres mere ved så må man selv gå videre.

Det er flere personer og jeg har udelukket flere af dem. Flere af jer har angiveligt gættet jer til hvem det er (siger i selv) Jeg har dog valgt helt fra starten at jeg ikke vil offentliggøre hvem der er tale om da jeg ikke ønsker at operere på så lavt et niveau som dem.

Jeg er blevet kontaktet flere gange af en af dem jeg mistænker for at benytte falske profiler og personen hævder ikke at være bagmand men dog "medskyldig"

Det her er en meget ubehagelig sag og jeg håber på jeres forståelse og støtte da jeg oprigtigt er ked af at jeg skal blandes ind i denne slags ting kun fordi jeg gratis og frivilligt stiller denne side / forum til rådighed for Danske knallertentusiaster. Jeg har i den forgangne uge brugt mindst 15 timer på at dokumentere ipadresser, mailadresser og deres sammenhæng samt tid på at tale med advokat. Da der ikke er sket noget kriminelt i forhold til selve forum er der dog ikke noget han behøver bruge mere tid på :(n)
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Falske profiler

Indlæg af Jensmc »

Jeg er nok meget naiv, da jeg ikke har bemærket noget. Dog har jeg da flere gange tænkt, at brugerne på forummet ikke skal fortælle alt om dem selv, og hvad de har.
En skønne nat er skidtet måske væk!
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Falske profiler

Indlæg af kreidlerhansen »

Skønt at se, der findes diplomati på nettet! God håndtering af situationen og formuleringen - dét kan jeg li' at se, og mon ikke jeg taler for flertallet, når jeg siger tak for din iver og frivillige indsats, Morten! :)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Falske profiler

Indlæg af strynboen »

lad os komme vidre,(,med en lille husker i baghoved)..men dette må ikke svække forum...vi ses til træf...lige om lidt :(y)der kan man ikke møde op i dobbelt profil..selv om de fleste spiser og drikker som om..... :what2
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Falske profiler

Indlæg af Jensmc »

Ville et indmeldelsesgebyr og et årligt kontinget være løsningen?
Nogle sådanne elementer vil nok ikke betale for deres "klovneri".
Pengene kunne jo altid bruges på aktiviteter.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Falske profiler

Indlæg af kreidlerhansen »

Jensmc skrev:Ville et indmeldelsesgebyr og et årligt kontinget være løsningen?
Nogle sådanne elementer vil nok ikke betale for deres "klovneri".
Pengene kunne jo altid bruges på aktiviteter.
Ideen er fin, og selv om det ville sortere langt de fleste fra, vil vi få en overraskelse over, at visse elementer har så mange flere penge end hjerne.

Det kan desværre også koste medlemmer på længere sigt. Ret beset afslører man derved, hvor seriøse disse medlemmer er. En decideret flugt er næppe aktuel. Så ja, hvorfor ikke?

Et alternativ kan være tilmeldingsgebyr (engangsbeløb). Så betaler folk da for balladen, de laver, og de kan således kun begynde påny med en frisk indbetaling.

Sidste spørgsmål må være, hvordan/om Morten vil forholde sig til det rent administrative. Der er en del ekstra arbejde forbundet med det. PayPal tilbyder vist nok en løsning, som er let at have med at gøre - det lægger en stor del af byrden over på 'tilmelder' fremfor webmaster, og det er en simpel samt overskuelig side med alle kvitteringer samlet på ét sted, uden papirnusseri.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Vigtig information"