Nyt forum oprettet

Her kommer opslag om ændringer og opdateringer. Du kan også foreslå ændringer og tilføjelser til forummet her.
Besvar
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Nyt forum oprettet

Indlæg af Morten - Webmaster »

Det er en glæde at kunne meddele at vi fra idag starter Derby op her på forum.

Keld Jensen har indvilget i at være redaktør :(y) Tag nu godt imod ham og vær tålmodige, der er meget arbejde før det er rigtig godt.

En lille bøn... Kunne vi ikke gøre en indsats for at få lokket nogle nye medlemmer til som intereserer sig for de knallerter der nu bliver åbnet op for. Jeg syntes det er ærgerligt at der ikke rigtig sker noget med de nye mærker :cry:

For at kunne se og læse om derby skal du gå ind i dit brugerkontrolpanel under punktet Brugergrupper og tilmelde dig Derby gruppen. Et direkte link til grupperne finder du her:

ucp.php?i=167" onclick="window.open(this.href);return false;
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Nyt forum oprettet

Indlæg af strynboen »

fint med derby...men er der nok nørder til et mærke..forøvrigt er alle danske knallerter fra 50-60 erne..jo stærkt i familie..motore forgafler osv..burde man ikke tage springet..og udvide til "danske knallerter 1950-1965"...så kommer vi med diesella og tildels( velo licens) med..og alle de andre..tvivler på at et mærke kan bære et forum..men held med det aligevel..dette er bare en tanke.. :?:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Nyt forum oprettet

Indlæg af strynboen »

er det muligt at oprette et forum for klassiske japan mc..der er mange i kulissen,,,som har fede 60 og 70 maskiner..eller er det uden for knallert forum..tja navnet siger der jo.. :sad ..
nå det var :offtopic ...undskyld....er meget tilfreds som det køre nu..hvor vi bare poster i rubrikken klassiske mc..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 773
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: Nyt forum oprettet

Indlæg af Toke »

strynboen skrev:fint med derby...men er der nok nørder til et mærke..forøvrigt er alle danske knallerter fra 50-60 erne..jo stærkt i familie..motore forgafler osv..burde man ikke tage springet..og udvide til "danske knallerter 1950-1965"...så kommer vi med diesella og tildels( velo licens) med..og alle de andre..tvivler på at et mærke kan bære et forum..men held med det aligevel..dette er bare en tanke.. :?:
Meget enig med dig.
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran" onclick="window.open(this.href);return false; knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Nyt forum oprettet

Indlæg af Morten - Webmaster »

Toke skrev:
strynboen skrev:fint med derby...men er der nok nørder til et mærke..forøvrigt er alle danske knallerter fra 50-60 erne..jo stærkt i familie..motore forgafler osv..burde man ikke tage springet..og udvide til "danske knallerter 1950-1965"...så kommer vi med diesella og tildels( velo licens) med..og alle de andre..tvivler på at et mærke kan bære et forum..men held med det aligevel..dette er bare en tanke.. :?:
Meget enig med dig.
Præcis det emne er der meget delte meninger om... jeg har adskillige tilkendegivelser både for og imod...
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 773
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: Nyt forum oprettet

Indlæg af Toke »

Okay.

Nu har de nye forummer været tilgængelige i hvad, 3-4mdr? Det antal tråde/indlæg, der er kommet i den periode, synes jeg taler sit eget sprog. Så jeg har lidt svært ved at se hvad der taler for "mærke forummer", udover Yamaha selvfølgelig :wink:

Så var det måske bedere, at lave et underforum i "andre mærker" til scannede brochure og lign.

:whew
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran" onclick="window.open(this.href);return false; knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Nyt forum oprettet

Indlæg af Morten - Webmaster »

Toke skrev:Okay.

Nu har de nye forummer været tilgængelige i hvad, 3-4mdr? Det antal tråde/indlæg, der er kommet i den periode, synes jeg taler sit eget sprog. Så jeg har lidt svært ved at se hvad der taler for "mærke forummer", udover Yamaha selvfølgelig :wink:

Så var det måske bedere, at lave et underforum i "andre mærker" til scannede brochure og lign.

:whew
Tja... Det kan da godt være, jeg prøver egentligt bare at imødekomme de ønsker der har været.

Tro mig, jeg syntes ikke det er sjovt at ligge en masse kræfter i ting som ikke bliver brugt, men de brugere som var med fra starten af forum (aug 2007) vil nok huske at det også var en svær fødsel at få gang i yamaha forummet dengang.

Lidt positiv tilgang og deltagelse generelt vil nok være det som kan skyde projektet godt igang. :wink:

Jeg sidder nogen gange med den fornemmelse at det er nogle få ild-sjæle som kommer med input og utrolig mange er passive "downloadere" og ellers usynlige. Lidt synd at der ikke er flere som vælger at bidrage med deres viden og kunnen.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 773
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: Nyt forum oprettet

Indlæg af Toke »

Morten - Webmaster skrev:
Tja... Det kan da godt være, jeg prøver egentligt bare at imødekomme de ønsker der har været.

Lidt positiv tilgang og deltagelse generelt vil nok være det som kan skyde projektet godt igang. :wink:
Det er da også helt fint. Så er det jo bare om ønskerne har været seriøse nok. Vi kan se om et ~halvt år, om der er kommet mere liv hos de mindre mærker, det ville da bare være skønt. Jeg tvivler lidt, men håber jeg tager fejl.

Den sidste sætning ved jeg ikke om var personligt på mig?? Jeg tror/håber det da ikke. Jeg er klar over, jeg har været mere aktiv før, men når der ingen projekter er i hus, så sker der ikke så meget. Men hvis jeg ser noget jeg kan hjælpe med, så svarer jeg da.

Jeg har vist også tilbudt min hjælp til de nye forummer....
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran" onclick="window.open(this.href);return false; knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Nyt forum oprettet

Indlæg af Morten - Webmaster »

Toke skrev:Den sidste sætning ved jeg ikke om var personligt på mig??
ABSOLUT ikke !!!!

Det er generelt set Toke !

Jeg har dig stadig i tankerne mht hjælp, faktisk så sent som idag :hihi


Nej, det jeg mente var bare at det undrer mig at der stort set ikke er nogen der byder ind når der er "opgaver" at klare, f.eks den nye PDF tips/guide bog. Omvendt er der også en del brugere som bruger oceaner af tid på at fodre forummet med guldkorn.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 773
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: Nyt forum oprettet

Indlæg af Toke »

Morten - Webmaster skrev:
Jeg har dig stadig i tankerne, faktisk så sent som idag :hihi
.
*Gosh* :oops: :lol:

Alt iorden. :wink:
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran" onclick="window.open(this.href);return false; knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Nyt forum oprettet

Indlæg af Michael »

Først:

Det er super med nogle nye foraer. Lad os bakke op om dem med den viden vi nu har.
MR.Derby-Altså Keld har jeg kendt i mange år. Når han går op i noget, så gør han det ordenligt, så det bliver rigtig spændende. :(y) :(y)
Man kan godt sige at der ikke er så meget gang i SCO og Suzuki forum herinde. Men det kan vi alle da gøre noget ved. Jeg tror at hvis vi ikke gør noget ved det, så skyder vi os selv i foden. Yamahaforumet kører ok, men vi er ved at have været rundt om det meste, så vi trænger til noget nyt krydderi. Jeg har kørt veteranknallert stort set altid. Jeg var med i Midtjysk Veteranknallertklub fra da vi kun var 12 medlemmer. MEN jeg har også altid haft en 70ér knallert.
Dengang som nu Kreidler og Yamaha.
Til dem der ikke har kørt veteranknallert kan jeg kun sige: Prøv det. Man kan godt begge dele, se bare Derbykelds samling-Det er en helt ny dimention af knallertkørsel. Personligt gider jeg ikke dem uden gear men det er jo smag og behag. 60ér knallerter med 2 og 3 gear er efter min mening rigtig fede at køre knallertture på. Masser af trækkraft og meget handy.
Nå men for at komme frem til det jeg egentlig ville skrive om, så var det spørgsmålet der ikke bare skulle være et forum for danske knallerter. Det tror jeg ikke. Der er mere end 1000 medlemmer i de danske veteranknallertklubber, så hvis vi kunne få gang i de forummer er jeg ikke i tvivl om at det langsomt nok skal udvikle sig til noget meget stort. Der vil jo også være nogle veteranfolk som måske får øjnene op for glæden ved at eje en Yamaha.
Et godt eksempel er vores Onsdagsklub. Jeg vil tro at halvdelen er SCO kørere. SCO er meget populære i vores område. Det samme gør sig gældende i Viborg-området hvor der også kører mange.
Mht. Derby. Så ved jeg der findes en masse mennesker som er fasineret af mærket og den fantastiske pioneer-historie bag mærket.
Da jeg gik og spekuleerede over SCO forumet prøvede jeg at lave en opstilling på hvordan de øvrige knallerter kunne være delt op her i forum.
Det kan I se nedenfor.
Danske knallerter efter 1960

Mærker Herunder Konfektionsmodeller :

SCO 1 ,2,3,4 gears i forskellige modelvarianter SCO modeller med andre navne: Dixi, HF,
Golden Star ,Solio, Meteor,Grand mm.
Radexi

Everton 3,4 gears i forskellige modelvarianter
De specielle racerudgaver og GOGO
Express 1 ,2,3 gears i forskellige modelvarianter Express/ Teknik/Estlænder motoriserede

Rex 1 ,2,3 gears i forskellige modelvarianter REX motoriserede: Lion

Derby 1 ,2,3 gears i forskellige modelvarianter Derby motoriserede: Skylon, Golden star
De bulgarske og polske modeller
Diesella 1 ,2 gears i forskellige modelvarianter Diesella motoriserede

Wittler 1 ,2 gears i forskellige modelvarianter

ICM 1 ,2,3 gears i forskellige modelvarianter

Øvrige Danske: CFA. Acrobat, mm

Specials: Old School , Bobber, Swedish style, Rat bikes mm.

Fælles reservedele. Herunder
Tænding Bosch,Stefa,Ducati,Magneti Minarelli, mm
Betjeningsgreb: Magura, Domino, mm
El Bosch,Cev, Lucas mm
Lygter Cev, lucas mm
Sæder Div gummisæder og tweensæder
Udstødninger
Tidstypisk tilbehør. Flerfarvede navbørster, Snoede kabler, styrbøjler, fiskehaler mm.

Erstatnings reservedele: I mangel af bedre : Hvad kan bruges hvor: Eks. SCO kan køre med Suzuki k 50
stempel hvis man laver en ny bøsning til plejlstang.
Rex kan køre med Yamaha Sting stempel. +++mange flere eks.
Tidstypisk Nostalgi. Beklædning, Klistermærker, rockábilly mm.

Gode universal trix på værkstedet: Hvordan presser man en kilebolt ud, Hvordan valser man en udstødning.
Hvordan laver man et nyt forrør. Mm

Tuninggstriks mm Borring, hakning, slibning, portning, og general blærerøv.


(Jeg har kopieret det fra XLregneark så rammerne er ikke kommet med, men jeg håber i kan læse det aligevel :sad )
Det er bare mit oplæg. Kom venligst med komentarer.
NB. HJÆLP SØGES :(y) Jeg har en masse nyt og spændende til SCO forum. Jeg kan bare ikke finde ud af at få det lagt ind. Det er indskannet materiale. Når jeg forsøger at lægge det ind får jeg hele tiden at vide det er for stort, selv om det ikke er det. Det er noget med skanningen eller hvad ved jeg. Er der ikke en der vil hjælpe eller en der kan forklare på en simpel måde hvordan man kan gøre. Det kunne evt være en jeg sendte filerne til, som så lagde dem ind. Jeg har snakket med Morten om det, men det lykkedes ikke lige i første omgang OG det er jo heller ikke Morten der skal løse alle opgaver (Han laver jo nok for os alle i forvejen). Det skal siges at jeg ikke er ret hård til EDB.
PS. 76´Discount projektet er færdigt og kører fortræffeligt så der kommer også ny herfra i denne uge.
Til Alle. Forumerne bliver kun så gode som vi selv gør dem til.
Hvis der er nogen der skulle have lyst til at prøve en 60ér knallert er I velkomne til at kontakte mig og så låne en til en af vores Onsdagsture som vi kører hele sommerhalvåret her i Lemming
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Nyt forum oprettet

Indlæg af Morten - Webmaster »

Michael skrev:NB. HJÆLP SØGES :(y) Jeg har en masse nyt og spændende til SCO forum. Jeg kan bare ikke finde ud af at få det lagt ind. Det er indskannet materiale. Når jeg forsøger at lægge det ind får jeg hele tiden at vide det er for stort, selv om det ikke er det. Det er noget med skanningen eller hvad ved jeg. Er der ikke en der vil hjælpe eller en der kan forklare på en simpel måde hvordan man kan gøre. Det kunne evt være en jeg sendte filerne til, som så lagde dem ind. Jeg har snakket med Morten om det, men det lykkedes ikke lige i første omgang OG det er jo heller ikke Morten der skal løse alle opgaver (Han laver jo nok for os alle i forvejen). Det skal siges at jeg ikke er ret hård til EDB.
Hej Michael, det må altså kunne lade sig gøre, Keld og jeg fik det hele til at virke hos ham i første forsøg igår på meget kort tid.

Vi må kigge på det igen når du har en ledig tid uden afbrydelser :hihi Det burde være ret nemt at få til at virke med det FTP script jeg har lavet.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Nyt forum oprettet

Indlæg af Michael »

Morten - Webmaster skrev:
Michael skrev:NB. HJÆLP SØGES :(y) Jeg har en masse nyt og spændende til SCO forum. Jeg kan bare ikke finde ud af at få det lagt ind. Det er indskannet materiale. Når jeg forsøger at lægge det ind får jeg hele tiden at vide det er for stort, selv om det ikke er det. Det er noget med skanningen eller hvad ved jeg. Er der ikke en der vil hjælpe eller en der kan forklare på en simpel måde hvordan man kan gøre. Det kunne evt være en jeg sendte filerne til, som så lagde dem ind. Jeg har snakket med Morten om det, men det lykkedes ikke lige i første omgang OG det er jo heller ikke Morten der skal løse alle opgaver (Han laver jo nok for os alle i forvejen). Det skal siges at jeg ikke er ret hård til EDB.
Hej Michael, det må altså kunne lade sig gøre, Keld og jeg fik det hele til at virke hos ham i første forsøg igår på meget kort tid.

Vi må kigge på det igen når du har en ledig tid uden afbrydelser :hihi Det burde være ret nemt at få til at virke med det FTP script jeg har lavet.
Undskyld Morten :sad
Det kan godt være jeg har sovet lidt i timen. Hvad er det der FTP :sad
Ligger der en vejledning/mail jeg ikke har set :what2


_________________
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Sv: Nyt forum oprettet

Indlæg af Morten - Webmaster »

Vi tager den senere ;-)

Sendt fra min telefon
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Nyt forum oprettet

Indlæg af strynboen »

hej michael..jeg har en masse matriale fra sco...salgsmatriale som jeg overtog da jeg overtog den lokale smeds knallert service..det er mest 70 sager..ikke de helt gamle og det sidste..og en masse cykel stof...har den sidste fabriks nye sco cykel i danmark..pakkede den selv ud af kassen sidste år..den var til datteren fra smeden
men hun har ikke fået lov at bruge den,,,,he he...,,måske jeg skal sende det til en som gider at plukke det bedste ud og scanne det..jeg kan ikke selv..er edb mongul
har lige haft sendt mit puch matriale til puch vennerne..som har gennemgåer det,,og fundet lidt som de ikke havde i forvejen

men hvem har tid til at gennemgå det..og evt mærke det op som skal scannes..så kan en anden edb kyndig måske samle det hele
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Nyt forum oprettet

Indlæg af Michael »

Hej Strynbo
Det lyder da rigtig spændende. :(y)
70ér SCO var jo de sidste krampetrækninger på dansk knallertproduktion.Jeg kan sagtens skanne det, jeg skal bare lige lære at lægge filerne ind på forum. Morten har lovet at hjælpe.
Du må meget gerne sende materialet til mig. Jeg har også en masse spændende SCO matr der ligger og "venter"
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Nyt forum oprettet

Indlæg af strynboen »

hej jeg skal lige sotere det..så pakker jeg en kasse og sender fra arbejde..men der går nok lige lidt tid..der er sachs med i papirene da sco også solgte dem..hercules og bony..pony..eller hvad den nu hed..ved ikke rigtig om det høre med i sco historien..men de solgt dem..tror de brugte sachs motore i deres egne knallerter til sidst
de var nok meget billigere end selv at fremstille motore
..jeg kommer med over på sco forum..når jeg engang får min sco 1 gear dixi..men skal lige vente på at min far dør..han tror det er hans..men har aftalt med mine søskende at jeg får den ved bo delingen...engang :whew.....den kære familie :sad
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Vigtig information"