er lidt af en bøv til en sting

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til Yamaha Sting.
strandgaard1611
Junior knallert
Indlæg: 25
Tilmeldt: man 18. jul 2011 16:55

er lidt af en bøv til en sting

Indlægaf strandgaard1611 » tirs 19. jul 2011 00:16

Hej jeg vil gerne have noget hjælp til min sting. altså jeg er lidt af en bøv til motor. Men jeg ved ikke om der skal olie på flere steder på den. er nemlig lidt usikker. og vil gerne være 100% sikker :)

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1968
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: er lidt af en bøv til en sting

Indlægaf Poul-Erik A. » tirs 19. jul 2011 13:14

Hej Strandgård 1611 og velkommen til.

Jo, der skal være gearolie på Sting'en, som kan checkes ved plastproppen på højre side af motoren. Desuden skal der påfyldes totakts olie i beholderen under sædet, såfremt den kører med ren benzin i tanken. Alternativt kan olien blandes i benzinen, så den kører som bl.a. FS1.
Gav det mening ?
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

strandgaard1611
Junior knallert
Indlæg: 25
Tilmeldt: man 18. jul 2011 16:55

Re: er lidt af en bøv til en sting

Indlægaf strandgaard1611 » ons 20. jul 2011 14:04

tak. :) ja lidt :) har bare købt en sting og så havde ikke set sådan en før og den var bare fed syntes jeg. men jeg kan næsten starte den (ved ikke helt hvad der er galt) den kan godt starte men den går ud hurtigt. men det har jeg kun prøvet en gang. jeg troede at den bare manglede benzin så da jeg fyldte benzin i tanken begyndte den at dryppe ud for sådan en lille hane på kaburatoren? ved du hvad der kan være galt :)

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1968
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: er lidt af en bøv til en sting

Indlægaf Poul-Erik A. » ons 20. jul 2011 16:33

En lille hane på karburatoren... hmm, mon ikke det er dens skrue til aftapning af slam i en lille tynd slange ? I så fald skal er det nok det bedste at afmont. karburatoren og så rense den, for Sting'en er sårbar overfor urenheder i benzinen samt kondensvand. De kan lukke for benzinen på en trekantet plastskrue med pilen "OPAD" Pilen til venstre er "normal tank" og til højre er "res.tank"... :wink:
Lad os høre nærmere...
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

strandgaard1611
Junior knallert
Indlæg: 25
Tilmeldt: man 18. jul 2011 16:55

Re: er lidt af en bøv til en sting

Indlægaf strandgaard1611 » lør 23. jul 2011 01:14

Jeg har renset karburatoren :) og ladt benzin løbe igennem tanken (den er lidt rusten indeni) nu er benzinen ren men den kan stadig ikke starte?? den starte på første hug men går ud automatisk. og hvis jeg gir gas kan den overhovedet ikke starte? :)

strandgaard1611
Junior knallert
Indlæg: 25
Tilmeldt: man 18. jul 2011 16:55

Re: er lidt af en bøv til en sting

Indlægaf strandgaard1611 » lør 23. jul 2011 11:41

det lød lidt dumt :D men når jeg træder på kickstarteren og vil starte. starte motoren faktisk men går ud og så skyder den ud fra luftfilteret? :) jeg ved ikke hvad der er galt

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1968
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: er lidt af en bøv til en sting

Indlægaf Poul-Erik A. » lør 23. jul 2011 17:00

Oplysningen om, at den skyder ud gennem luftfilter, kunne type på at tændrøret trænger til rensning med stålbørste og blæses med trykluft bagefter. Hvad med chockeren, bruger du den ved koldstart ?
Benzinen kan faktisk også ha' stået så længe i tanken, så det ikke er brugbar p.g.a. kondensvand. :idea:
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

strandgaard1611
Junior knallert
Indlæg: 25
Tilmeldt: man 18. jul 2011 16:55

Re: er lidt af en bøv til en sting

Indlægaf strandgaard1611 » lør 23. jul 2011 17:56

jeg købte den jo brugt men der er faktisk ikke nogen chocker i? :( så det kan jo være at den hele tiden for chocker ? :/

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1968
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: er lidt af en bøv til en sting

Indlægaf Poul-Erik A. » lør 23. jul 2011 18:20

Jo, men siden den overhovedet kan startes, kan chockeren åbenbart undværes i sommertiden - men kan den så gå i tomgang i længere tid, eller ?
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

strandgaard1611
Junior knallert
Indlæg: 25
Tilmeldt: man 18. jul 2011 16:55

Re: er lidt af en bøv til en sting

Indlægaf strandgaard1611 » lør 23. jul 2011 18:56

nej kun sådan ca et sekund :/

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1968
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: er lidt af en bøv til en sting

Indlægaf Poul-Erik A. » lør 23. jul 2011 19:21

Jeg er lidt i tvivl om det kan være tændrøret, for når du HAR renset karburatoren, burde det jo være OK. Men har du blæst ALLE dyser/huller med trykluft og er der en chockerspjæld i karburatoren ? Ved du forresten, hvor dens håndtag skal sidde og er der kabel til chockeren ?
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

strandgaard1611
Junior knallert
Indlæg: 25
Tilmeldt: man 18. jul 2011 16:55

Re: er lidt af en bøv til en sting

Indlægaf strandgaard1611 » lør 23. jul 2011 20:41

jeg tror nemlig ikke at der er en chokerspjæld i :(

claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2110
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42

Re: er lidt af en bøv til en sting

Indlægaf claus olieklud » søn 24. jul 2011 09:35

hej... hvis du ikke har noget chookerspjæld i vil den bare kører med chooker hele tiden... du har sikkert chookerspjæld og fjeder monteret, men mangler kablet... der kan være mange ting ivejen med sådan en yamaha sting... typisk er de altid revet i cylinder/stempel - det kan man som regel høre ved at den tikker fra cylinderen og at den er flad mht kompression... hilsen claus olieklud...

strandgaard1611
Junior knallert
Indlæg: 25
Tilmeldt: man 18. jul 2011 16:55

Re: er lidt af en bøv til en sting

Indlægaf strandgaard1611 » søn 24. jul 2011 10:53

altså jeg har selve choker kablet men ikke det andet? så jeg skal vel finde det på nettet eller sådan noget :D

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1968
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: er lidt af en bøv til en sting

Indlægaf Poul-Erik A. » søn 24. jul 2011 22:44

M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

strandgaard1611
Junior knallert
Indlæg: 25
Tilmeldt: man 18. jul 2011 16:55

Re: er lidt af en bøv til en sting

Indlægaf strandgaard1611 » søn 24. jul 2011 23:07

jep :) og kabel :) men har ikke selve choker i kaburatoren vidst :(

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1968
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: er lidt af en bøv til en sting

Indlægaf Poul-Erik A. » tirs 26. jul 2011 14:56

Kunne du evt. skrue toppen af karburatoren og ta' et foto af det, for så er det nemmere at vurdere ? Jeg er bange for, at chocker-spjældet ikke kan fås løs...
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

strandgaard1611
Junior knallert
Indlæg: 25
Tilmeldt: man 18. jul 2011 16:55

Re: er lidt af en bøv til en sting

Indlægaf strandgaard1611 » tirs 26. jul 2011 16:28

Det kan jeg godt få gjort en af dagene:-)

strandgaard1611
Junior knallert
Indlæg: 25
Tilmeldt: man 18. jul 2011 16:55

Re: er lidt af en bøv til en sting

Indlægaf strandgaard1611 » tirs 9. aug 2011 21:10


Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1968
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: er lidt af en bøv til en sting

Indlægaf Poul-Erik A. » tirs 9. aug 2011 22:01

Hej igen.
Ja, billedet viser tydeligt, at chocker-spjældet mangler, for det skal sidde i hullet til venstre for det større gas-spjæld. Kan det skaffes ?
Jeg gætter samtidig på, at gummiet til luftfiltret er blevet hård med tiden ?
Husk også samtidig at montere den lille olieslange på messingstudsen nederst til højre, for ellers får du motorstop... :shock:
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)


Tilbage til "Yamaha Sting SG50"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron