Passola "dør"

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til Yamaha Passola.
Besvar
Brugeravatar
Macel
Stor knallert
Indlæg: 293
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 21:13
Kontakt:

Passola "dør"

Indlæg af Macel »

Hej med jer

Jeg har en Passola jeg har lidt problemer med. Har prøvet med to forskellige dyser hvor jeg er ret sikre på størrelserne, da de tydeligt står på dem. Nålen står i midterste hak. Den er standard, og med plumb. Der er rigtig fin blå gnist på, og cylinder og stempel fejler heller ingenting.

Dyse str. 55 (måske fra en Sting?):
Den starter og kører rigtig godt de første to kilometer, men så begynder den at dø ud. Hvis man slipper gassen i lang tid, kan man være heldig at få den i gang igen, og så trækker den op til topfart, hvor den så falder i omdrejninger igen, og går ud. Den starter på første huk, lige med det samme efter den er gået ud.

Dyse str. 72 (STANDARD?, højst sandsynligt Passola):
Den fir-takter helt vildt. Den kører ikke mere end 10 km/t, og det bliver ikke ret meget bedre af at give den "fri indsugning".

Jeg tror ikke det er fordi den sætter sig, for det mærkes bare som om den løber tør for benzin eller drukner.
Jeg tror heller ikke det er "tømt bundkar", da den jo kører som den skal de første to kilometer.

Hvis nogen har et bud på hvad der kan være i vejen, skal I endelig komme med det! :D
Brugeravatar
fiskepeter
Fuldblods knallert
Indlæg: 438
Tilmeldt: ons 15. apr 2009 20:42
Kontakt:

Re: Passola "dør"

Indlæg af fiskepeter »

Tror at der kommer for lidt benzin ud af din tank til at holde den igang filteret muligvis.
vakuumtank/benzinhanen :whew
yamaha dx årg 1978 5 gear på plader grøn Tilsalg Ring 61323242
yamaha dx årg 1977 match krom solgt
yamaha fs1 årg 1988 2 gear match sort solgt
Brugeravatar
Macel
Stor knallert
Indlæg: 293
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 21:13
Kontakt:

Re: Passola "dør"

Indlæg af Macel »

Det har jeg også tænkt på, om det skulle være fra tank til bundkar, men så skulle den vel ikke køre de første to kilometer upåklageligt? :whew
Brugeravatar
fiskepeter
Fuldblods knallert
Indlæg: 438
Tilmeldt: ons 15. apr 2009 20:42
Kontakt:

Re: Passola "dør"

Indlæg af fiskepeter »

Jo derfor. den får ikke det benzin den skal bruge til tiden/det kommer for langsomt ned i karburatoren.
yamaha dx årg 1978 5 gear på plader grøn Tilsalg Ring 61323242
yamaha dx årg 1977 match krom solgt
yamaha fs1 årg 1988 2 gear match sort solgt
Brugeravatar
Macel
Stor knallert
Indlæg: 293
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 21:13
Kontakt:

Re: Passola "dør"

Indlæg af Macel »

Det kan godt være, jeg vil lige prøve at tjekke det igennem i morgen. :)
Brugeravatar
Lehmann
Fuldblods knallert
Indlæg: 381
Tilmeldt: søn 3. jan 2010 00:48
Kontakt:

Re: Passola "dør"

Indlæg af Lehmann »

For det første så ér std. dysen str. 74. Kan være din måske er revet op, så den er større end den skal være?
Med dyse 55 vil den få for lidt når du kører over en længere strækning med fuld gas. Måske den kører fint indtil autochokeren slår fra?
Nålens placering std. er i 2. hak fra oven. Jeg har set mange tilfælde af nåle, som er slidt tynde, og de firtakter meget og er ikke til at indstille. En frisk nål i og evt. strålerør, og de kan tage gassen igen.
Nålen skal være jævnt konisk fra det koniske starter i toppen af nålen, og til spidsen. En slidt nål er gerne tykkere i enden, hvor der ikke blir slidt mod strålerøret. (kan prøve at tage billeder i morgen af en slidt og en frisk nål, og lægge herind.)

Jeg er 99% sikker på det er årsagen til den firtakter selv uden luftfilteret monteret.
Bidt af en gal Passola!
Har I vrøvl med sådan en, så hiv fat i mig. Jeg hjælper hellere end gerne.

Yamaha Passola. Ægte ingeniørhåndværk fra firserne.
Brugeravatar
Macel
Stor knallert
Indlæg: 293
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 21:13
Kontakt:

Re: Passola "dør"

Indlæg af Macel »

Der er rigtig fin "gennemgang" gennem benzinfilter og vacuumdåsen virker også som den skal? :whew Jeg har renset "benzinventilen" på karburatoren, og den kører stadig som den plejer.
Lehmann, hvis du har en nål med clips og evt. strålerør og en "benzinventil", altså benzinstudsens ventil, du vil af med, er jeg gerne køber. :)
Brugeravatar
Lehmann
Fuldblods knallert
Indlæg: 381
Tilmeldt: søn 3. jan 2010 00:48
Kontakt:

Re: Passola "dør"

Indlæg af Lehmann »

Kan du se om delene du nævner ser slidte ud?

Jeg har kun svømmerventilen, som jeg vil af med. Alternativt kan du bruge gasnålen og clips fra Jog model "AS".
Bidt af en gal Passola!
Har I vrøvl med sådan en, så hiv fat i mig. Jeg hjælper hellere end gerne.

Yamaha Passola. Ægte ingeniørhåndværk fra firserne.
Brugeravatar
Macel
Stor knallert
Indlæg: 293
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 21:13
Kontakt:

Re: Passola "dør"

Indlæg af Macel »

Nej jeg kan ikke rigtig se om de ser slidt ud, men jeg må prøve mig frem. :)
Besvar

Tilbage til "Yamaha Passola SA50"