cylinder honer

Her vil være guider og tegninger til at bygge specialværktøj efter. Også guider til ombygning af f.eks kobling og andet mekanisk på Yamaha FS1
Brugeravatar
Henrik N
Moderator
Indlæg: 1354
Tilmeldt: ons 19. dec 2007 19:33
Kontakt:

cylinder honer

Indlæg af Henrik N »

er der nogle der har et link til en honer i den rigtige størrelse måske fra 35mm-80mm, til en fornuftig pris
Med Venlig Hilsen
Henrik (Sønderjyden)
Yamaha Fs1 K1 72 Drejeventil MC
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: cylinder honer

Indlæg af nielsfup »

// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 773
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: cylinder honer

Indlæg af Toke »

Http://www.123hjemmeside.dk/veteran" onclick="window.open(this.href);return false; knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: cylinder honer

Indlæg af strynboen »

den sidste er mest en bremse cylender honer...til cylender honing er en 3 stens den optimale,,og til bare at friske cylender er en flex honer god,,den retter dog ikke slidtage op giver kun en god overflade
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 773
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: cylinder honer

Indlæg af Toke »

strynboen skrev:den sidste er mest en bremse cylender honer...til cylender honing er en 3 stens den optimale,,og til bare at friske cylender er en flex honer god,,den retter dog ikke slidtage op giver kun en god overflade
Åhh, jeg havde ikke lige set den kun har 2 sten... :oops:
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran" onclick="window.open(this.href);return false; knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
T.B.
Fuldblods knallert
Indlæg: 437
Tilmeldt: fre 23. apr 2010 22:35
Kontakt:

Re: cylinder honer

Indlæg af T.B. »

Hvor mange omdrejninger kører i med og hvilken smørelse bruger i skæreolie,wd40 eller 2Tolie ?
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: cylinder honer

Indlæg af strynboen »

man skal mere skylle end smøre,,det er for at få partikler væk som ellers kan ridse overfladen..det er self også for køling..jeg bruger sprit..med en smule 2 takt olie blandet godt i..der skal godt med vædske på...jeg bruger en batteri boremask på høje omd...måske 500-800 omd højest,,er ikke helt sikker på det
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: cylinder honer

Indlæg af Morten - Webmaster »

T.Bech skrev:Hvor mange omdrejninger kører i med og hvilken smørelse bruger i skæreolie,wd40 eller 2Tolie ?
Bare til info, så er WD 40 faktisk ikke olie eller smørende.... det er vist mestendels petrolium, og dermed nærmest det modsatte... Mange tror bare fejlagtigt at WD40 er et universal smøremiddel, men det vasker bare olien væk....

WD40 er til at løsne fastgroede maskindele og lign. (og så til enlige mødre der tror de smører deres cykelkæde med stadset) :hihi
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: cylinder honer

Indlæg af Dewil »

Man bruger ren sprit når man honer. :D
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: cylinder honer

Indlæg af nielsfup »

Hej
Det bedste at bruge til at hone i dieselolie.
Jeg bruger min drejebænk til at hone i ved ca 250 omd/min. og køre så honeren ud og ind for at lave et 45 grader mønster.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: cylinder honer

Indlæg af nielsfup »

Hov diesel gælder kun støbejern.
Er det alu er det nok sprit der er bedst.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: cylinder honer

Indlæg af Poul-Erik A. »

Morten - Webmaster skrev:
T.Bech skrev:Hvor mange omdrejninger kører i med og hvilken smørelse bruger i skæreolie,wd40 eller 2Tolie ?
Bare til info, så er WD 40 faktisk ikke olie eller smørende.... det er vist mestendels petrolium, og dermed nærmest det modsatte... Mange tror bare fejlagtigt at WD40 er et universal smøremiddel, men det vasker bare olien væk....

WD40 er til at løsne fastgroede maskindele og lign. (og så til enlige mødre der tror de smører deres cykelkæde med stadset) :hihi

En lille advarsel om WD40 : Vi har også brugt det i firmaet i mange år - men så fandt man ud af, at det ikke er sundt til luftvejene - så vi er blevet bedt om at fjerne det fra varebilerne og erstatte det med Kema US 45. :?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: cylinder honer

Indlæg af strynboen »

man bruger sprit til støbejern..ja til alt honing...jeg kommer så lidt 2 takt olie i...på egen regning..men det korrekte smøremiddel er sprit..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: cylinder honer

Indlæg af Dewil »

"Kære brevkasse", jeg har ingen sprit, kan jeg så bruge årgangswhiskey eller vodka? Har nemlig et par sjatter tilbage fra sidste weekend? :lol: :lol: :lol:
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: cylinder honer

Indlæg af strynboen »

jeg tror vodka er tættest på sprit/petrolium
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: cylinder honer

Indlæg af Dewil »

ourh pis oss, nu kom jeg til å drik det mens jeg vented på svaret...... nedern oss. HA HA :lol: :lol:

Nå ikke mere fis, tror vi blev enige om den her. :D
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: cylinder honer

Indlæg af nielsfup »

MAN bruger Diesel til støbejern
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: cylinder honer

Indlæg af strynboen »

ja ja så siger vi det,,,jeg har bare lært at bruge sprit..hos den lokale ferguson reparatør.men skibs motore er nok større og anderledes
tror det er brugbart det hele..spritten køler bare bedre da den fordamper mends man arbejder...eller noget af den gør..der skal så meget på at den ikke går tør
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: cylinder honer

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Niels
det sprit bruger de bare for at have en undskyldning til at blive halv snalderet uden at lillemor skal brokke sig ,,, fordi de lige snupper en pils :hot :thunge ,,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: cylinder honer

Indlæg af FS1originalen »

Yamaha FS1 50SS skrev:Niels
det sprit bruger de bare for at have en undskyldning til at blive halv snalderet uden at lillemor skal brokke sig ,,, fordi de lige snupper en pils :hot :thunge ,,,,,
Så så... Det er ikke morsomt :thunge Jeg har engang stået og drejet aluminiumsemner en hel dag hvor jeg kølede med sprit - det giver nogle gode dampe, og knallerten var frygtelig svær at styre hjem til fyraften :oops:

Erik

Ps. Jeg tror ikke det er specielt vigtigt om man bruger det ene eller det andet ved honing. Det drejer sig jo om at holde emnet aflølet og frem for alt at skylle slibeslammet væk... Jeg har lært at man brugte petroleum - sikkert fordi det var billigst, men Whisky, WD40, sprit eller for den sags skyld nedsænkning i en spand vand vil sikkert give et lige så fint resultat :roll:
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Besvar

Tilbage til "Specialværktøjer & konstruktionsændringer af Yamaha"