Batteri

Her ligger diagrammer, vejledninger og ideér til alverdens hjælpemidler og tilbehør til knallerter. Nielsfup deler ud af sine kontruktioner ! Her spørger du hvis du har brug for hjælp med noget ombygning af eller tilbygning til det originale oprindelige elektriske på din Yamaha.
Besvar
Fredy430
Junior knallert
Indlæg: 52
Tilmeldt: ons 10. nov 2010 00:46
Kontakt:

Batteri

Indlæg af Fredy430 »

Hejså, har ligt skaffet et nyt batteri, skal det bare i maskinen eller lades op efter syre ?
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Batteri. HURTIGT

Indlæg af Dewil »

Syre på og lade gerne et døgns tid, så er du kørende. :D Husk at ligge lidt papir over de åbne celler, så det ikke står og syder ud over selve batteriet.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Fredy430
Junior knallert
Indlæg: 52
Tilmeldt: ons 10. nov 2010 00:46
Kontakt:

Re: Batteri. HURTIGT

Indlæg af Fredy430 »

takker :)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Batteri. HURTIGT

Indlæg af strynboen »

nu ikke lade med en bil lader...så koger det i stykker..en mc lader er fin,,det er et meget lille batteri
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Batteri. HURTIGT

Indlæg af Jensmc »

Øøøøhm, hvorfor skal propperne egentlig ud? Man lader da osse på batteriet, mens det sidder i stellet, med propper i.
Er det med propperne ude ikke bare en skrøne?
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Batteri. HURTIGT

Indlæg af Dewil »

Skal ikke kunne sige om det er, har altid gjort det så batteriet kan komme af med gasserne mens det lader. Men kan da godt være at det er ligemeget....
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Batteri

Indlæg af strynboen »

jeg plejede at løsne propperne..dengang jeg havde den type batterier..i landbruget kunne de huller stoppe af jord støv og andet skidt...men har næsten altid afmonteret batterierne og vasket den og lade dem tørre grundigt ..inden gen montage
hader syre på maskinerne..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Fredy430
Junior knallert
Indlæg: 52
Tilmeldt: ons 10. nov 2010 00:46
Kontakt:

Re: Batteri

Indlæg af Fredy430 »

Thansen har en 6v lader som jeg lige snupper i morgen
Besvar

Tilbage til "Elektronik og teknik hjørnet - tilbehør og ombygninger"