alternativ forsøgs tænding til yanaha fs1

Her ligger diagrammer, vejledninger og ideér til alverdens hjælpemidler og tilbehør til knallerter. Nielsfup deler ud af sine kontruktioner ! Her spørger du hvis du har brug for hjælp med noget ombygning af eller tilbygning til det originale oprindelige elektriske på din Yamaha.
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: alternativ forsøgs tænding til yanaha fs1

Indlæg af knallert »

så er der tænding på..den er lidt mager i farven. (er det ikke typisk for cdi tændinger).men springer de 10 mm som den bør..lednings nettet blev temmelig omfattende..selv om der faktisk ikke er ændret meget..selve cdi styringen har jo sine ekstra ledninger..og alt skal forlænges..for at få flytter alt om bag pladen..og et rent batteri rum..nu skal alle pære skiftes før jeg kan teste yderligere..og få svinghjulet justeret ind til pick up tidspunktet
strynboen på test profil
kim96v4
Junior knallert
Indlæg: 72
Tilmeldt: man 31. mar 2014 21:02
Kontakt:

Re: alternativ forsøgs tænding til yanaha fs1

Indlæg af kim96v4 »

hvordan gik det med projektet? har du overvejet at lave svinghjulet om så du kan stille tændingstidspunktet på det, lige som når man har justerbare takthjul på en knastaksel
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: alternativ forsøgs tænding til yanaha fs1

Indlæg af knallert »

hej ja har lavet aflange huller til svinghjulet..så det kan justeres..det fungere fint..men knallerten har brændt cylenderen..nok fordi jeg var for langsom med justeringen ...så knægten høvlede nogle lange ture med tidelig tænding..

men hvis jeg skulle gøre det om.ville jeg købe den tænding med indvendig pick up..så er justering simplere og der er masser af plads til pick up spolen..den udvendige er meget klemt..alså derby systemet og dens kinesiske fætre
strynboen på test profil
Besvar

Tilbage til "Elektronik og teknik hjørnet - tilbehør og ombygninger"