Side 1 af 1

12v batteri

: tirs 3. nov 2015 11:06
af jesper
Er ved at lavet et nyt projekt og konvetere til 12 volt på den næste, ved der er en del her inde der køre 12 volt..
Hvilken 12 volt batteri passer i stel og hvor kan det købes??


Jesper Høyer

Re: 12v batteri

: tirs 3. nov 2015 12:01
af juhl-drengen
Ned i biltema med dig ;)

Re: 12v batteri

: tirs 3. nov 2015 20:16
af claus olieklud
hejsa... ja eller ned til den lokale batterimand, han kan skaffe alt der findes.
noget af det mindste syrebatteri jeg kender til som 12 volt er sådan et der passer til fx. yamaha sting, det er som jeg husker kun på 2 eller 3 amperetimer, men det fylder ikke meget mere end det originale 6 volt 4 amperetimers som en fs1 er født med... sådan et yamaha sting batteri har ledninger ud fra batteriet ligesom det originale ( alså uden monteringsterminaler )
hvis du ikke har værktøjskassen monteret i sideskjoldet, kan du vælge et batteri der er lidt større, det betyder jo ikke noget at det rager lidt ud i sidekassen, der er jo ingen der kan se det og der er masser af plads - således vil jeg tro du kan få plads til et batteri på 4 - 5 amperetimer.

jeg syntes hellukket bly batterier ala agm typen holder længst på strømmen, men et er helt sikkert - passer man ikke godt på sit batteri så dør det hurtigt... først bliver det til et elastikbatteri som slet ikke længere rummer den påtrykte kapacitet, tilsidst er det næsten virkningsløst

hilsen olieklud

Re: 12v batteri

: tirs 3. nov 2015 20:48
af knallert
off topic ..men lidt data .... 4,5 ah er standart på knallerter..men ikke større..for de kan ikke holdes opladet hvis de er større ah timer

et rs part sealet...men ikke gele... batteri på 6v. 4 ah til 65 kroner..er fint nok..men som claus er inde på..har de svært ved lange pauser..så hvis knallerten ikke bruges ugeligt..vil batteriet langsomt gå lavt og dø..

der er 3 typer af gammeldags syre batterier..som er robuste..og( best egnede til mc og knallerter uden volt regulering)(dvs de kan tåle høje volt påvirkeninger uden skade)..
1 den åbne type med drænslange er billige og robuste)og orginale..og kan veligeholdes nemt
2 den lukkede forseglede,,men med flydene syre..er den type som biltema rs parts sælger(er meget billige) kan ikke veligeholdes.(.det tager lidt levetid)
3 den forseglede med gele/glasfiber væv..som kan placeres på hoved..har ikke flydene syre(er dyre og effektive)og holder fuld effektivitet uden veligeholdelse

konverting til 12 volt kan man måske? bruge en t hansen spole de plejer at give mere power.. der er forsøgt med brokobling ..men en standart spole kan ikke helt levere fuld opladening(poul erik har testet og beregnet ydelsen..men hvis en vil forsøge med en t hansen spole..kan nye data bruges

Re: 12v batteri

: tirs 3. nov 2015 23:53
af jesper
Takker for hjælpen :-)

Jesper Høyer

Re: 12v batteri

: ons 4. nov 2015 00:12
af jesper
Den kommer til at køre med HPI 2ten tænding og der til, hørende volt regulator.. 12volt

Jesper Høyer

Re: 12v batteri

: ons 4. nov 2015 02:34
af juhl-drengen
Hvorfor er der aldrig nogen der har forsøgt med en RD 125 tænding? det er 12v Platiner og Inner rotor :D

Billede

Re: 12v batteri

: ons 4. nov 2015 16:44
af knallert
inner rotor?... hvad er der entelig bag skjoldet.
.12volt er jo bare lys /lade spolen..ikke andet..keine hokus pokus..man kan jo nemt montere en kraftigere spole og en spændings regulator..og evt en brokobling(som kræver en omkobling af jord/stel ledningen på spolen..men ellers er alt jo standart..men ogte vil man jo gerne have elektronisk tænding modul samtidig..og så er ombygning til sting vel det simpleste

Re: 12v batteri

: ons 4. nov 2015 16:56
af juhl-drengen
har aldrig haft det skilt ad så fisk :-) ved bare at "svinghjulet" er fikseret med en form for primitiv inner rotor monteret på krumtap akslen, lidt ala. krydsning mellem en fs1 tænding og en moderne innerrotor tænding