Lave blinklys om til positions lys med blink i samme pære.

Her ligger diagrammer, vejledninger og ideér til alverdens hjælpemidler og tilbehør til knallerter. Nielsfup deler ud af sine kontruktioner ! Her spørger du hvis du har brug for hjælp med noget ombygning af eller tilbygning til det originale oprindelige elektriske på din Yamaha.
Besvar
DreamCatcher-78
Helt ny i flokken
Indlæg: 1
Tilmeldt: lør 18. aug 2012 13:52
Kontakt:

Lave blinklys om til positions lys med blink i samme pære.

Indlæg af DreamCatcher-78 »

Hej

Jeg har en Yamaha Neo`s 4 takter.

Jeg ville gerne høre om der er nogen der ved hvor man kan købe pæresokler til 5/21 eller 4/21 watt som passer ind i blinklyset på sådan en maskine.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Lave blinklys om til positions lys med blink i samme pær

Indlæg af strynboen »

du kan i stedet bygge et relæ ind som afbryder strømmen..når blinklys relæet giver impuls...alså et relæ som hedder" normalt sluttet"..det afbryder så ved aktivering

'så har du gult pos lys i blinklyset..og i det øjeblik du blinker..vil det slukke det konstante lys hvergang det blinker..og derved give den ønskede blinkeffekt..dog modsat fase af dine bagblink..men det er der ingen som ser...

vi bruger denne modsatte blinkeffekt..til traktor anhængere..hvor posions lys lamperne så blinker..samtidig med bagblinkene..det giver forøget sikkerhed..for cyklister

fidusen er at samme pære gør begges arbejde..og det fungere i virkeligheden..
der skal i praksis bruges 2 relæer..et til hver side..et standart bil relæ har ofte begge muligheder,,,da der er et ben til både normalt sluttet og normalt afbrudt..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Lave blinklys om til positions lys med blink i samme pær

Indlæg af Jensmc »

Da jeg i 1988 købte min CX500Turbo, havde den tidligere ejer faktisk lavet kørelys ved at udskifte fatningerne i blinklysene, så der kunne sættes blinkpærer i.
Det så ret godt ud. Men deb kunne ikke synes med det, så jeg rev bare ledningerne fra, og kørte til syn.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Besvar

Tilbage til "Elektronik og teknik hjørnet - tilbehør og ombygninger"