Forbrugs eller Startbatteri?

Her ligger diagrammer, vejledninger og ideér til alverdens hjælpemidler og tilbehør til knallerter. Nielsfup deler ud af sine kontruktioner ! Her spørger du hvis du har brug for hjælp med noget ombygning af eller tilbygning til det originale oprindelige elektriske på din Yamaha.
Besvar
Brugeravatar
Yamahaivan
Stor knallert
Indlæg: 148
Tilmeldt: tors 8. apr 2010 19:27
Kontakt:

Forbrugs eller Startbatteri?

Indlæg af Yamahaivan »

Heysan
Jeg er ved at bygge et festivalsanlæg, og skal i den forbindelse bruge et batteri.
Efter lidt søgen på nettet, har jeg fundet ud af at mange mener man skal have fat i et forbrugsbatteri da det giver længere levetid?

Hvis jeg skal have 12 volt i så lang tid som muligt (gerne et par dage) Hva skal jeg så have?

evt andre der har erfaringer med at bygge sådanne anlæg?
legends never die - They refuel

Stolt ejer af en Yamaha fs1 4 gears fra 75 :D 90% original
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: Forbrugs eller Startbatteri?

Indlæg af Krelleh »

En af min venner har også et anlæg, "festivals-anlæg". Som kører på normal bilbatteri. Jo, højere Ah batteri har. Jo længder leve tid.

Det vi har gjort de sidste par år, er at købe 2-3 Batteri (forskellige steder). Når festivalen er over. Kan man returnere batterierne igen. Selv om det er snyd og forbudt :oops: :oops:

Men så har man haft det "gratis"
Mvh. Christian
Brugeravatar
Yamahaivan
Stor knallert
Indlæg: 148
Tilmeldt: tors 8. apr 2010 19:27
Kontakt:

Re: Forbrugs eller Startbatteri?

Indlæg af Yamahaivan »

Krelleh skrev:En af min venner har også et anlæg, "festivals-anlæg". Som kører på normal bilbatteri. Jo, højere Ah batteri har. Jo længder leve tid.
Men det er noget med at et startbatteri kun er bygget til et kort forbrug, til f.eks at starte en motor, hvorefter motoren giver strømmen.
hvorimod et forbrugsbatteri er bygget til at give strøm i længere tid som f.eks på både til lamper køleskabe tv osv. uden motor osv :)

Ved nu heller ikk hvor meget jeg er for ''gratis''-metoden ;)
legends never die - They refuel

Stolt ejer af en Yamaha fs1 4 gears fra 75 :D 90% original
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Forbrugs eller Startbatteri?

Indlæg af strynboen »

harald skrald har et"forbrugs batteri"...men hvis det kun er til engangs brug..ville jeg da bare gå ned på skrotteren og finde 3 forseglede bil batterier til 50 kr..hvis du aflevere dem efter festen..men er det til koloni huset med sol celle ladening..og du forventer at bruge det i flere år,,er forbrugs batterierne de rigtige..husk til camping vogne er der vist skærpede regler..de er ikke vilde med at folk fylder vognen med svovl syre batterier...som afgiver brint ved afladening

det aller beste batteri er et el truck..rørcelle..men de vejer 100 kg..der er strøm til flere års festivaller..i en opladening :teeth2
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Yamahaivan
Stor knallert
Indlæg: 148
Tilmeldt: tors 8. apr 2010 19:27
Kontakt:

Re: Forbrugs eller Startbatteri?

Indlæg af Yamahaivan »

Ja ku godt være jeg sku kigge hos den lokale skrothandler og så bare en parallelforbindelse... :)

jeg skal bare ha et batteri der kan spille musik i 5 dage :D
legends never die - They refuel

Stolt ejer af en Yamaha fs1 4 gears fra 75 :D 90% original
Besvar

Tilbage til "Elektronik og teknik hjørnet - tilbehør og ombygninger"