Malerens drejeventiler.

Vis os hvad du roder med for tiden. Her kan du vise dit restaureringsprojekt frem.
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Re: Malerens drejeventiler.

Indlæg af Per »

Så blev det drejeventilerens tur.
Jeg har fået alle sorte dele, og de mandarin-orange er også færdigmalede.
I dag blev det så til det, som billederne viser.

Motoren er også færdig, men da jeg mangler de rigtige motorbolte fra galvaniseringsmanden, kan jeg ikke komme videre...

Nå, men jeg skal og også passe mit arbejde - selvom lysten ligger et andet sted :lol: :lol: :lol:
Vedhæftede filer
DSC_0057 [1024x768].JPG
DSC_0058 [1024x768].JPG
DSC_0059 [1024x768].JPG
DSC_0060 [1024x768].JPG
DSC_0061 [1024x768].JPG
Mvh Per.
Brugeravatar
patrick j.
Gummi rocker
Indlæg: 618
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
Kontakt:

Re: Malerens drejeventiler.

Indlæg af patrick j. »

det er altså fantastisk at se det der :bravo den er jo ekstrem flot indtil videre :rocks
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Re: Malerens drejeventiler.

Indlæg af Per »

Efter en lang dag med både møder og andet overflødigt arbejdsrelateret tidsrøveri, var det velgørende at komme en tur i templet, hvor det helt rigtige horn, tændspole, tændingskontakt og tænding blev monteret.
Motoren står nu lige på tændingsmærket, så jeg forventer den starter i første huk, når den en gang i en nær fremtid skal startes op 8)
Vedhæftede filer
DSC_0062 [1024x768].JPG
DSC_0063 [1024x768].JPG
DSC_0064 [1024x768].JPG
Mvh Per.
Brugeravatar
Henrik N
Moderator
Indlæg: 1354
Tilmeldt: ons 19. dec 2007 19:33
Kontakt:

Re: Malerens drejeventiler.

Indlæg af Henrik N »

simpelhen bare flot makker, :dust
Med Venlig Hilsen
Henrik (Sønderjyden)
Yamaha Fs1 K1 72 Drejeventil MC
Brugeravatar
Thorsen
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 11:57
Kontakt:

Re: Malerens drejeventiler.

Indlæg af Thorsen »

Den bliver vel selvfølgelig med match? :D
Mvh Peter.

Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Bibendum

Re: Malerens drejeventiler.

Indlæg af Bibendum »

Mig bekendt er det et Tysk match, så mon ikke den også bliver lavet "rigtigt" med oplagt udstødning. Der er jo også 5-gear i den :dust

Men et spørgsmål til detaljerne (må ikke tolkes som kritik!): Skal baglygteholderen ikke være malet? Det ligner kopi'en man kan købe. Og hornet, er det nu også det helt rigtige til den?

Jeg ved selv at der er svært at finde alle de rigtige ting, så måske det er helt bevidste kompromiser? Jeg kunne også tage fejl, så vil gerne korrigeres hvis det er tilfældet. Bygger selv en lige nu, så følger spændt med.

Ellers er meget veldokumenteret indlæg :(y)
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Re: Malerens drejeventiler.

Indlæg af Per »

Bibendum skrev:Mig bekendt er det et Tysk match, så mon ikke den også bliver lavet "rigtigt" med oplagt udstødning. Der er jo også 5-gear i den :dust

Men et spørgsmål til detaljerne (må ikke tolkes som kritik!): Skal baglygteholderen ikke være malet? Det ligner kopi'en man kan købe. Og hornet, er det nu også det helt rigtige til den?

Jeg ved selv at der er svært at finde alle de rigtige ting, så måske det er helt bevidste kompromiser? Jeg kunne også tage fejl, så vil gerne korrigeres hvis det er tilfældet. Bygger selv en lige nu, så følger spændt med.

Ellers er meget veldokumenteret indlæg :(y)
Thorsen skrev:Den bliver vel selvfølgelig med match? :D
Det er en fra Holland, og det er selvfølgelig med matching numbers. Maleren vil ikke have andet :wink:
Mvh Per.
Brugeravatar
Thorsen
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 11:57
Kontakt:

Re: Malerens drejeventiler.

Indlæg af Thorsen »

Per skrev:
Bibendum skrev:Mig bekendt er det et Tysk match, så mon ikke den også bliver lavet "rigtigt" med oplagt udstødning. Der er jo også 5-gear i den :dust

Men et spørgsmål til detaljerne (må ikke tolkes som kritik!): Skal baglygteholderen ikke være malet? Det ligner kopi'en man kan købe. Og hornet, er det nu også det helt rigtige til den?

Jeg ved selv at der er svært at finde alle de rigtige ting, så måske det er helt bevidste kompromiser? Jeg kunne også tage fejl, så vil gerne korrigeres hvis det er tilfældet. Bygger selv en lige nu, så følger spændt med.

Ellers er meget veldokumenteret indlæg :(y)
Thorsen skrev:Den bliver vel selvfølgelig med match? :D
Det er en fra Holland, og det er selvfølgelig med matching numbers. Maleren vil ikke have andet :wink:
Det lyder rigtigt lækkert, glæder mig meget til at se den færdig :D
Mvh Peter.

Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Re: Malerens drejeventiler.

Indlæg af Per »

Bibendum skrev:Mig bekendt er det et Tysk match, så mon ikke den også bliver lavet "rigtigt" med oplagt udstødning. Der er jo også 5-gear i den :dust

Men et spørgsmål til detaljerne (må ikke tolkes som kritik!): Skal baglygteholderen ikke være malet? Det ligner kopi'en man kan købe. Og hornet, er det nu også det helt rigtige til den?

Jeg ved selv at der er svært at finde alle de rigtige ting, så måske det er helt bevidste kompromiser? Jeg kunne også tage fejl, så vil gerne korrigeres hvis det er tilfældet. Bygger selv en lige nu, så følger spændt med.

Ellers er meget veldokumenteret indlæg :(y)
Ifølge Kenneth (Reedvalve), som er den tidligere ejer af maskinen, så er hornet det helt rigtige til den hollanske model - som maskinen jo er. Baglygteholderen er også original (ifølge Kenneth), idet man i Holland kunne købe en forkromet original version (søndagsudgaven :lol: ). Yamahaen skal netop køre og indregistreres som en importeret hollansk MC, så den skal have lov til at blære sigt med en forkromet baglygteholder :lol: :lol: :lol:

Da jeg har fuld tiltro til Kenneths detaljekendskab - også på udenlandske versioner, så er holderen godkendt herfra :(y)
Den har selvfølgelig også 5-trins gearkasse og oplagt udstødning.

Mvh Per.
Mvh Per.
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Re: Malerens drejeventiler.

Indlæg af Per »

Så fik jeg adskilt en komplet forgaffel og pudset og poleret kromdele og inderben. Inderbenene fik lige en tur i drejebænken - dels for at checke om de var skæve - dels for at give dem en let slibning med korn 500, så de er helt glatte og dermed kan lukke tæt omkring simmerringen.
De ser ud som nye :D
Den ene skive til lygteholderen har jeg ikke gjort noget ved, da den har fået et slag og skal kasseres. En ny haves - heldigvis 8)
Vedhæftede filer
DSC_0065_900x600.JPG
Mvh Per.
Reedvalve
Fuldblods knallert
Indlæg: 415
Tilmeldt: ons 5. nov 2008 20:50
Kontakt:

Re: Malerens drejeventiler.

Indlæg af Reedvalve »

Per skrev:
Bibendum skrev:Mig bekendt er det et Tysk match, så mon ikke den også bliver lavet "rigtigt" med oplagt udstødning. Der er jo også 5-gear i den :dust

Men et spørgsmål til detaljerne (må ikke tolkes som kritik!): Skal baglygteholderen ikke være malet? Det ligner kopi'en man kan købe. Og hornet, er det nu også det helt rigtige til den?

Jeg ved selv at der er svært at finde alle de rigtige ting, så måske det er helt bevidste kompromiser? Jeg kunne også tage fejl, så vil gerne korrigeres hvis det er tilfældet. Bygger selv en lige nu, så følger spændt med.

Ellers er meget veldokumenteret indlæg :(y)
Ifølge Kenneth (Reedvalve), som er den tidligere ejer af maskinen, så er hornet det helt rigtige til den hollanske model - som maskinen jo er. Baglygteholderen er også original (ifølge Kenneth), idet man i Holland kunne købe en forkromet original version (søndagsudgaven :lol: ). Yamahaen skal netop køre og indregistreres som en importeret hollansk MC, så den skal have lov til at blære sigt med en forkromet baglygteholder :lol: :lol: :lol:

Da jeg har fuld tiltro til Kenneths detaljekendskab - også på udenlandske versioner, så er holderen godkendt herfra :(y)
Den har selvfølgelig også 5-trins gearkasse og oplagt udstødning.

Mvh Per.
Hej Per og Erik

Jamen det ser jo bare godt ud indtil videre :(y) Begge omtalte detaljer er købt ved sidste tur i Holland. Hornet er med fast monteret ledninger. Der findes også en udgave i sort, hvor ledningerne er fast monteret med en slags klemme med en stjerne skrue i midten af klemmen. Denne har Erik også købt af mig. Så om han vil have den ene eller anden på denne, må være optil ham :D . Han skal jo også bygge en Dansk 72`er. Baglygteholderen er Original. Det ses tydeligt hvis man sammenligner med den uorignale. Denne vejer over det dobbelte, og kan specielt ses på forarbejdningen. Ledningerne er også et punkt hvor man kan se om det er originalt eller ej.

Jeg glæder mig personligt rigtig meget til, at se det endelige resultat.

Kenneth
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.

Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Re: Malerens drejeventiler.

Indlæg af Per »

Så er weekenden desværre slut, men jeg fik da lavet lidt mere på malerens drejeventiler :D
Den har fået forgaffel, styr, speedometer m.m. monteret, så den begynder efterhånden at ligne en rigtig Yamaha.

Maleren har også taget et par billeder - det er patina-dele versus nylakerede dele :dust
Jeg har både set og rørt ved de nylakerede dele....
...Suttede bolsjer :lol: :lol: :lol:

PS: Bare rolig - Kenneth. 381-cylinderen skal ikke på drejeventileren, men den originale FS1-cylinder er monteret på motoren :lol:
Vedhæftede filer
DSC00072 [1024x768].JPG
DSC00073 [1024x768].JPG
DSC00074 [1024x768].JPG
DSC00075 [1024x768].JPG
DSC00077 [1024x768].JPG
DSC00078 [1024x768].JPG
DSC00079 [1024x768].JPG
DSC_0066 [1024x768].JPG
DSC_0067 [1024x768].JPG
DSC_0068 [1024x768].JPG
DSC_0069 [1024x768].JPG
DSC_0070 [1024x768].JPG
DSC_0072 [1024x768].JPG
Mvh Per.
Brugeravatar
jeppex
Stor knallert
Indlæg: 263
Tilmeldt: lør 24. sep 2011 01:05
Kontakt:

Re: Malerens drejeventiler.

Indlæg af jeppex »

Bliver nu lidt våd i øjnene... for %&¤#(#)%¤ hvor er den flot... Bukker dybt i respekt!
//Jeppex

Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!

Love the smell of a 2stroke engine :)
Brugeravatar
patrick j.
Gummi rocker
Indlæg: 618
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
Kontakt:

Re: Malerens drejeventiler.

Indlæg af patrick j. »

:dust :dust :dust :dust ved slet ikke hvad jeg skal sige, ud over. lækker!! lækker!!
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Re: Malerens drejeventiler.

Indlæg af Per »

Så er det weekend, og der kan igen ske lidt på malerens 72´er.
Der er kommet bolte og skruer tilbage fra galvanisering, og det er bare flot!
Motoren er nu monteret med de rigtige motorbolte, og der er lavet strøm og forhjul.
Maleren har igen poleret, så det ligner krom 8)

Billederne kommer her:
Vedhæftede filer
DSC_0073 [1024x768].JPG
DSC_0074 [1024x768].JPG
DSC_0075 [1024x768].JPG
DSC_0076 [1024x768].JPG
DSC_0078 [1024x768].JPG
Mvh Per.
Brugeravatar
fiskepeter
Fuldblods knallert
Indlæg: 438
Tilmeldt: ons 15. apr 2009 20:42
Kontakt:

Re: Malerens drejeventiler.

Indlæg af fiskepeter »

:(y) :(y) :(y) :(y) :(y) :(y) :(y) :(y)


Ser sku godt ud...knald godt ud :wink:
yamaha dx årg 1978 5 gear på plader grøn Tilsalg Ring 61323242
yamaha dx årg 1977 match krom solgt
yamaha fs1 årg 1988 2 gear match sort solgt
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Malerens drejeventiler.

Indlæg af Morten - Webmaster »

Du giver den gas Per, det ser bare rigtig godt ud !
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
patrick j.
Gummi rocker
Indlæg: 618
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
Kontakt:

Re: Malerens drejeventiler.

Indlæg af patrick j. »

Igen.. lækkert lækkert lækkert!!!! :dust :dust :dust
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
nielskoch
Fuldblods knallert
Indlæg: 335
Tilmeldt: ons 28. okt 2009 14:24
Kontakt:

Re: Malerens drejeventiler.

Indlæg af nielskoch »

Og jeg har set den live..... FØJ altså :dust :dust
Venlig hilsen
Niels Koch


Yamaha DX årg 77 Sølvgrå 5 Gear (med nummerplade)
Yamaha DX årg 76 Grøn
Kreidler RMC årg 77 Grøn 5 gear (med nummerplade)
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Re: Malerens drejeventiler.

Indlæg af Per »

Mojn igen.

Så lykkedes det at få de sidste dele monteret og startet den op.
Alt el virkede :D
Den var ekstremt omdrejningsvillig, så jeg tror den vil køre fint, men vejret.....
Det må vente.
De sidste stafferinger må maleren selv sætte på, da han har dem liggende på firmaet.

Specielt til Jesper J:
Jeg har fået vendt akslen :(y)
Jeg har fået klippet splitten til, så den ikke er så lang :(y)
Jeg har desværre ikke fået fat i den originale dækplade til oliepumpen, så betegnelsen "Ik´ så ring endda" må vi vente lidt med :lol: :lol: :lol:

Mvh Per.
Vedhæftede filer
DSC_0079 [1024x768].JPG
DSC_0080 [1024x768].JPG
DSC_0081 [1024x768].JPG
DSC_0082 [1024x768].JPG
DSC_0083 [1024x768].JPG
DSC_0084 [1024x768].JPG
DSC_0085 [1024x768].JPG
DSC_0086 [1024x768].JPG
DSC_0087 [1024x768].JPG
DSC_0088 [1024x768].JPG
DSC_0089 [1024x768].JPG
DSC_0090 [1024x768].JPG
Mvh Per.
Besvar

Tilbage til "Renoverings projektet, nuværende.."