solgt - Morten B: k1 ss 1975 - Løbende rep / renovering
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: Morten B: k1 ss 1975 - Løbende rep / renovering
jo det kan man vidst egentligt godt, men nu er de andre brugte, så ser det nu bedst ud med et brugt
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Morten B: k1 ss 1975 - Løbende rep / renovering
....øh - brugt hvad ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: Morten B: k1 ss 1975 - Løbende rep / renovering
ja det kunne være sjovt at prøve, jeg tvivler dog på at det holder i længden på netop sådan et greb (der er MEGET lidt gods i forvejen)Poul-Erik A. skrev:Hvor er det ærgeligt med et sådant brud, men jeg har lige set videoen om det anbefalede "Durafix" og det kan måske friste til forsøg ? Jeg er bare i tvivl om det er en ren gasflamme eller om det ilt & gas, for jeg kune godt tænke mig at forsøge med den mishandlede drejeventils-halvdel.
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: Morten B: k1 ss 1975 - Løbende rep / renovering
Så er grebet skiftet, Johnny var så flink og sende mig et som jeg har renset og poleret og sat min egen renoverede indmad i.
Tak til Johnny !!!
Tak til Johnny !!!
- Vedhæftede filer
-
- IMG_7837.JPG (102.17 KiB) Vist 4793 gange
-
- IMG_7838.JPG (111.42 KiB) Vist 4793 gange
-
- IMG_7842.JPG (73.86 KiB) Vist 4792 gange
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: Morten B: k1 ss 1975 - Løbende rep / renovering
Hej Morten
Det ser godt ud, det er rart når der en der kan hjælpe en
Det ser godt ud, det er rart når der en der kan hjælpe en
mvh. Lars
Re: Morten B: k1 ss 1975 - Løbende rep / renovering
ja det er et fantastisk sammenhold og hjælpsomhed,,der ikke køre på penge,men på gode tjenester,,,jeg har lige fået en bremseslange til 76"
tak for den sønder jyde
tak for den sønder jyde
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Morten B: k1 ss 1975 - Løbende rep / renovering
Hej Alle.
Jeg har også været utrolig glad for den store hjælp, jeg har fået med flere dele her på forum. Jeg havde ikke været nået nær så langt, med at finde dele til min FS1, hvis det ikke havde været for dette forum. Og det vil jeg sige mange tak for. Jeg håber at jeg vil kunne hjælpe andre på samme måde i fremtiden.
Hilsen Kim.
Jeg har også været utrolig glad for den store hjælp, jeg har fået med flere dele her på forum. Jeg havde ikke været nået nær så langt, med at finde dele til min FS1, hvis det ikke havde været for dette forum. Og det vil jeg sige mange tak for. Jeg håber at jeg vil kunne hjælpe andre på samme måde i fremtiden.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: Morten B: k1 ss 1975 - Løbende rep / renovering
Hej Poul-Erik
Durafix, jeg vil mene det er ren gas
Durafix, jeg vil mene det er ren gas
Poul-Erik A. skrev:Hvor er det ærgeligt med et sådant brud, men jeg har lige set videoen om det anbefalede "Durafix" og det kan måske friste til forsøg ? Jeg er bare i tvivl om det er en ren gasflamme eller om det ilt & gas, for jeg kune godt tænke mig at forsøge med den mishandlede drejeventils-halvdel.
mvh. Lars
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Morten B: k1 ss 1975 - Løbende rep / renovering
Hej Lasse og tak for oplysningerne.
Jeg har netop læst om en amatørs erfaring og får virkelig lyst til selv at prøve, da en alm. gasbrænder er nok.
Jeg har netop læst om en amatørs erfaring og får virkelig lyst til selv at prøve, da en alm. gasbrænder er nok.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Morten B: k1 ss 1975 - Løbende rep / renovering
det er nok vigtigt at du får fortinnet de overflader som der skal bindes på
så skal resten nok lykkede,,hvis det ikke vil lukke på overfladen kan man nok bruge noget flus,og for meget varme giver skidt i lodningen
og for lidt giver mat og dårlig vedhæftning,,,men det ved sådanne nogle elektro børger som os jo alt om,,hvis det tin opføre sig som vi forventer'det er jo ikke sikkert held med afprøveningen,,
jeg afventer lige resultaterne,,inden jeg invistere i udstyret..
ham med billederne skulle nok have savet nogle riller med en nedstryger
og have fortinnet overfladen,,inden der blev bygget ovenpå,jo større areial der binder,jo stærkere.
men på din indsugening,,er det nok bedst at dreje en ring,og lodde den med durafix,,alså bare bruge det som låddetin,ringen skal nok have 2mm frigang,så tinnet kan lobe godt ind..måske han du lægge en plade bagved,,som backing.evt solvfolie.
så skal resten nok lykkede,,hvis det ikke vil lukke på overfladen kan man nok bruge noget flus,og for meget varme giver skidt i lodningen
og for lidt giver mat og dårlig vedhæftning,,,men det ved sådanne nogle elektro børger som os jo alt om,,hvis det tin opføre sig som vi forventer'det er jo ikke sikkert held med afprøveningen,,
jeg afventer lige resultaterne,,inden jeg invistere i udstyret..
ham med billederne skulle nok have savet nogle riller med en nedstryger
og have fortinnet overfladen,,inden der blev bygget ovenpå,jo større areial der binder,jo stærkere.
men på din indsugening,,er det nok bedst at dreje en ring,og lodde den med durafix,,alså bare bruge det som låddetin,ringen skal nok have 2mm frigang,så tinnet kan lobe godt ind..måske han du lægge en plade bagved,,som backing.evt solvfolie.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Morten B: k1 ss 1975 - Løbende rep / renovering
Hej alle.
Seneste nyt herfra : Jeg har netop bestilt et 20 stk. Durafix sæt - men jeg fandt ikke ud af det med betalingen ? Jeg har jo føromtalte drejeventilsmotor, som jeg vil forsøge med. Den har også mistet venstre øre til motorbøjle, men det havde forrige ejer forsøgt at udbedre, ved at erstatte venstre blokhalvdel med en membranmotors. Men det syntes jeg så ud af h...... til med 2 forskellige metaller, så jeg startede med at "skifte tilbage" og derved "genopstod" motoren til reserve-FS1éren, der var med til træf - og kommer måske med igen til maj...
Jeg har tænkt mig at prøve mig frem med lapning af indsugningen v.h.a. plumben, der bliver boret ind i et stykke træ på ydersiden som "skabelon", for netop der skal ventilen jo rotere og hverken jern eller træ kan forenes med loddematerialet
Ja Lars - vi Elektro-børger har prøvet mange ting og da jeg var i lære havde vi en læresætning, for vi tit stod overfor (næsten) umulige opgaver : "Intet er umulig for Vorherre......... og elektromekanikere ! " Jeg ved ikke om det bare var lokal - eller landsdækkende, kan du be/afkræfte det ?
Seneste nyt herfra : Jeg har netop bestilt et 20 stk. Durafix sæt - men jeg fandt ikke ud af det med betalingen ? Jeg har jo føromtalte drejeventilsmotor, som jeg vil forsøge med. Den har også mistet venstre øre til motorbøjle, men det havde forrige ejer forsøgt at udbedre, ved at erstatte venstre blokhalvdel med en membranmotors. Men det syntes jeg så ud af h...... til med 2 forskellige metaller, så jeg startede med at "skifte tilbage" og derved "genopstod" motoren til reserve-FS1éren, der var med til træf - og kommer måske med igen til maj...
Jeg har tænkt mig at prøve mig frem med lapning af indsugningen v.h.a. plumben, der bliver boret ind i et stykke træ på ydersiden som "skabelon", for netop der skal ventilen jo rotere og hverken jern eller træ kan forenes med loddematerialet
Ja Lars - vi Elektro-børger har prøvet mange ting og da jeg var i lære havde vi en læresætning, for vi tit stod overfor (næsten) umulige opgaver : "Intet er umulig for Vorherre......... og elektromekanikere ! " Jeg ved ikke om det bare var lokal - eller landsdækkende, kan du be/afkræfte det ?
Senest rettet af Poul-Erik A. søn 11. jan 2009 10:38, rettet i alt 2 gange.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Morten B: k1 ss 1975 - Løbende rep / renovering
Hej Poul-Erik A
Det lyder spændende at du vil prøve Durafix til at reparere din drejeventil motor med, glæder mig meget til at høre om det er nemt at arbejde med, det var Toke der introduserede mig for dette produkt, i min tråd: Et forsøg på at redde en ødelagt kaliber og har været meget nysgerrig siden.
Det lyder spændende at du vil prøve Durafix til at reparere din drejeventil motor med, glæder mig meget til at høre om det er nemt at arbejde med, det var Toke der introduserede mig for dette produkt, i min tråd: Et forsøg på at redde en ødelagt kaliber og har været meget nysgerrig siden.
mvh. Lars
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: Morten B: k1 ss 1975 - Løbende rep / renovering
Så blev det tid til at prøve og starte den, jeg kunne simpelthen ikke vente til den er helt færdig.
Det blev en lidt blandet succes, men det er min egen skyld.
Til at starte med ville den slet ikke starte, og det skyldtes tændrøret (brugt NGK). Jeg satte et nyt bosch i, og da jeg havde trampet 6-8 gange og startede den og pluttede... den var let druknet.
Den starter fint fint nu, men går ikke helt rent, det kan jeg også se på tændingspistolen, dette er dog OGSÅ min egen skyld, da jeg ikke havde justeret platiner korrekt (kun på øjemål).
Men alt i alt en god dag med første plut fra udstødningen
Det blev en lidt blandet succes, men det er min egen skyld.
Til at starte med ville den slet ikke starte, og det skyldtes tændrøret (brugt NGK). Jeg satte et nyt bosch i, og da jeg havde trampet 6-8 gange og startede den og pluttede... den var let druknet.
Den starter fint fint nu, men går ikke helt rent, det kan jeg også se på tændingspistolen, dette er dog OGSÅ min egen skyld, da jeg ikke havde justeret platiner korrekt (kun på øjemål).
Men alt i alt en god dag med første plut fra udstødningen
- Vedhæftede filer
-
- IMG_7855.JPG (185.38 KiB) Vist 4523 gange
-
- IMG_7859.JPG (169.95 KiB) Vist 4523 gange
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: Morten B: k1 ss 1975 - Løbende rep / renovering
Mojn Morten
det ser altså rigtig godt ud det du får lavet dejligt at høre den igang tillykke med fødslen
det ser altså rigtig godt ud det du får lavet dejligt at høre den igang tillykke med fødslen
Med Venlig Hilsen
Henrik (Sønderjyden)
Yamaha Fs1 K1 72 Drejeventil MC
Henrik (Sønderjyden)
Yamaha Fs1 K1 72 Drejeventil MC
Re: Morten B: k1 ss 1975 - Løbende rep / renovering
Godt arbejde og tillykke, så kan det ikke vare længe før du sniger dig ud på jomfruturen !!
Hilsen Mads
Yamaha FS1 1978 DX speciel
Yamaha FS1 1978 DX speciel
Re: Morten B: k1 ss 1975 - Løbende rep / renovering
Mojn Morten.
Den bliver jo i verdensklasse, når den engang bliver helt færdig
Seje videoer
Jeg glæder mig til at se det færdige resultat. Det varer sikkert ikke ret længe endnu
Jeg er helt vild med den grønne farve.
Mvh Per.
Den bliver jo i verdensklasse, når den engang bliver helt færdig
Seje videoer
Jeg glæder mig til at se det færdige resultat. Det varer sikkert ikke ret længe endnu
Jeg er helt vild med den grønne farve.
Mvh Per.
Mvh Per.
Re: Morten B: k1 ss 1975 - Løbende rep / renovering
det ser fantastisk ud,,og næboerne er sikkert vilde med lyden,,sent på eftermidagen
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Morten B: k1 ss 1975 - Løbende rep / renovering
Hej Morten
Uha når jeg ser de videoer så kan jeg ikke vente med at komme ud at køre.
jeg har lige prøve startet min med den nye kaburator nede i kælderen. Så nu er vinduet åbenet
Det der jo som vanligt helt perfekt arbejde.
Uha når jeg ser de videoer så kan jeg ikke vente med at komme ud at køre.
jeg har lige prøve startet min med den nye kaburator nede i kælderen. Så nu er vinduet åbenet
Det der jo som vanligt helt perfekt arbejde.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Morten B: k1 ss 1975 - Løbende rep / renovering
Hej Morten
Tillykke , det er altid en særlig følelse man har i kroppen, når gnisten endelig antænder benzinen første gang, pludselig vækker den til live, du får fuld valuta for al det arbejde du har lagt i den, når det er en knallert, man har brugt megen tid på, man har måske heller ikke hørt den igang, da man købte den, så det vil altid være noget særligt, det er en meget flot knallert, jeg glæder mig meget til at se den, når de sidste dele er monteret .
Tillykke , det er altid en særlig følelse man har i kroppen, når gnisten endelig antænder benzinen første gang, pludselig vækker den til live, du får fuld valuta for al det arbejde du har lagt i den, når det er en knallert, man har brugt megen tid på, man har måske heller ikke hørt den igang, da man købte den, så det vil altid være noget særligt, det er en meget flot knallert, jeg glæder mig meget til at se den, når de sidste dele er monteret .
mvh. Lars