ENDELIG med i match nr klubben,ny tank med orig.lak

Vis os hvad du roder med for tiden. Her kan du vise dit restaureringsprojekt frem.
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: ENDELIG med i match nr klubben,lidt nyt info

Indlæg af Tottenham »

jbn skrev:og så kom den på tv :teeth2 iøvrigt er der en "ny" tank i original rød brun på vej glæder mig helt vildt
Ja fint nok Men hvor er Yamahaen ????????? :whew :whew :whew
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
jbn
Stor knallert
Indlæg: 202
Tilmeldt: lør 4. sep 2010 13:12
Kontakt:

Re: ENDELIG med i match nr klubben,lidt nyt info

Indlæg af jbn »

laursem skrev:
jbn skrev:og så kom den på tv :teeth2 iøvrigt er der en "ny" tank i original rød brun på vej glæder mig helt vildt
Ja fint nok Men hvor er Yamahaen ????????? :whew :whew :whew
på tv.et for neden hvis du kan få øjnene der ned :hihi :hihi
79,er k1 match
75,er dx spec.
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: ENDELIG med i match nr klubben,lidt nyt info

Indlæg af Tottenham »

jbn skrev:
laursem skrev:
jbn skrev:og så kom den på tv :teeth2 iøvrigt er der en "ny" tank i original rød brun på vej glæder mig helt vildt
Ja fint nok Men hvor er Yamahaen ????????? :whew :whew :whew
på tv.et for neden hvis du kan få øjnene der ned :hihi :hihi
Hvilket tv ?? jeg tror du tager gas :teeth2
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: ENDELIG med i match nr klubben,lidt nyt info

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Allan M skrev:Det er en Athena-cylinder! http://www.treatland.tv/yamaha-FS1-fizz ... cc-kit.htm

Linket var det eneste jeg lige hurtigt kunne finde :)

Men til en nypris på små 1500,- kr er det ikke en cylinder, du sådan lige bør kaste efter en gal kat ;o)
athena :roll: sådan en har jeg dsv liggende og det L.O.R.T ryger bare til gl jern :evil: ,,,,
De athena cylindere er fuldstændig døde i optrækket indtil de når op på omkring 8~10000 omdrejninger,,,hvor den så rykker sindsygt de sidste 1000~1500 omdrejninger,,, der er nul træk i de lave omdrejnings tal,,, heller ikke ved en jævn fart i mellem området trækker de noget som helst,,, lidt vind modstand eller lidt op af bakke,,, og man skal geare ned,,, udstødnings porten er alt for stor på dem :? ,,, så med mindre at man gerne vil have den køre med rigtigt mange omdrejninger så motoren hyler som en syg jetjager så kan den obsolut ikke anbefales,,, så min mening er at det med at kaste den efter katten om natten er ikke helt dumt :mrgreen: ,,,,
det var bare min mening om dem,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: ENDELIG med i match nr klubben,lidt nyt info

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Yamaha FS1 50SS skrev:
Allan M skrev:Det er en Athena-cylinder! http://www.treatland.tv/yamaha-FS1-fizz ... cc-kit.htm

Linket var det eneste jeg lige hurtigt kunne finde :)

Men til en nypris på små 1500,- kr er det ikke en cylinder, du sådan lige bør kaste efter en gal kat ;o)
athena :roll: sådan en har jeg dsv liggende og det L.O.R.T ryger bare til gl jern :evil: ,,,,
De athena cylindere er fuldstændig døde i optrækket indtil de når op på omkring 8~10000 omdrejninger,,,hvor den så rykker sindsygt de sidste 1000~1500 omdrejninger,,, der er nul træk i de lave omdrejnings tal,,, heller ikke ved en jævn fart i mellem området trækker de noget som helst,,, lidt vind modstand eller lidt op af bakke,,, og man skal geare ned,,, udstødnings porten er alt for stor på dem :? ,,, så med mindre at man gerne vil have den køre med rigtigt mange omdrejninger så motoren hyler som en syg jetjager så kan den obsolut ikke anbefales,,, så min mening er at det med at kaste den efter katten om natten er ikke helt dumt :mrgreen: ,,,,
det var bare min mening om dem,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
jbn
Stor knallert
Indlæg: 202
Tilmeldt: lør 4. sep 2010 13:12
Kontakt:

Re: ENDELIG med i match nr klubben,lidt nyt info

Indlæg af jbn »

min trak nu ellers godt fra, men den skal ha rigtigt meget benzin for at virke ordentligt, 4-5000rpm og den begyndte at trække, skal siges den var ikke helt varm da jeg bare prøvede ude på vejen mellem alle naboerne, og der var ingen dæmper i udstødningen og klokken var 21 så der skulle jo helst ikke blive for meget ballade :tuba :shutup
79,er k1 match
75,er dx spec.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: ENDELIG med i match nr klubben,lidt nyt info

Indlæg af strynboen »

fint sælg den til drengene..så har de lidt at lege med..bare de ikke ødelægger pindbolt gevinderne..med al den skruende af og på...ps ..kan godt huske hvordan det var...var der selv for 25 år siden..det var sjovt når det virkede..men det virkede sjældent ret længe af gangen :(y)
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: ENDELIG med i match nr klubben,lidt nyt info

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

jbn skrev:min trak nu ellers godt fra, men den skal ha rigtigt meget benzin for at virke ordentligt, 4-5000rpm og den begyndte at trække, skal siges den var ikke helt varm da jeg bare prøvede ude på vejen mellem alle naboerne, og der var ingen dæmper i udstødningen og klokken var 21 så der skulle jo helst ikke blive for meget ballade :tuba :shutup
Jo jo men nu er jeg af den skole at sådan noget motorværk SKAL TRÆKKE helt fra bunden af ,,, og med en opsætning med en 16mm plade og karburator dyse 180 og skråt skåret 5,3 udstødning og 14 tands fortandhjul,,, skulle den efter min mening gerne kunne trække jævnt hele vejen op det kan en NC 43 mm cylinder,,, så kan det ikke passe at en athena 43 mm ikke kan tåle at man skifter op i gear uden at den taber pusten med ellers den samme opsætning og ja sådan en athena er fuldstændigt død fra tomgang og op til mindst de 4 - 5000 omdrejninger... det omdrejnings område går den langt under ved alm gearskifte,,, hvor den så går død og dårligt kan slæbe sig selv indtil den opnår ovennævte omdrejninger igen,,, Man kan høre den cylinder på en yamaha på flere kilometers afstand,,, de bliver altid fedtet af i koblingen når de skifter gear,,, for at holde omdrejninger på dem,,, du kan jo selvfølgeligt vælge at holde gashåndtaget i bund så du har omdrejninger nok på og så fedte den i koblingen til den kan klare sig selv,,,, men det bliver ikke mine koblinger som skal bruges til det,,,, og jeg vil helre nøjes med at den kan rende 75-80 km/t også den trækker jævnt og godt hele vejen derop også at den har kræfter nok i overskud til at klare mindre stigninger og moderat modvind uden at skulle geare ned hvergang en flue har skidt på vejen,,, alle de helvedes masse omdrejninger den cylinder giver kan jeg ikke bruge til noget når det ikke vil trække også,,,

nå jeg skal ikke blande mig i,,, hvad andre gør det var blot ment som en høflig oplysning af et problem med den cylinder :wink: ,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
jbn
Stor knallert
Indlæg: 202
Tilmeldt: lør 4. sep 2010 13:12
Kontakt:

Re: ENDELIG med i match nr klubben,lidt nyt info

Indlæg af jbn »

jeg tager det skam heller ikke som andet, ingen negative ryster herfra, vi har da heldigvis alle sammen vores meninger,, ellers var det da et kedeligt sted vi er,men min opfattelse af den var nu ikke så tosset, men det er jo smag og behag, jeg har det iøvrigt osse bedst med en der er nogenlunde standard og kan trække jævnt i alle gearne, jeg er jo nok blevet så "gammel" at jeg ikke rigtigt gider ulovlige knallerter mere,er mere til den stille og rolige trille tur engang imellem
79,er k1 match
75,er dx spec.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: ENDELIG med i match nr klubben,lidt nyt info

Indlæg af strynboen »

ja vi taber nok lidt omdrejninger når vi bliver ældre..jeg kan da godt lide at køre en motor der spinder op..og trækker rent hele vejen op til den prutter,,,men ikke hele tiden...er også lidt i tvivl om jeg skal syne dt-125"eren...da jeg måske bliver træt af den 2 takt skrigehals...en honda 4 takt..kan gøre arbejdet mere harmonisk..men igen yamahaen er bare simpel og solid og nem...og billig.. det er jo hele 4 ting..på en gang
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
jbn
Stor knallert
Indlæg: 202
Tilmeldt: lør 4. sep 2010 13:12
Kontakt:

Re: ENDELIG med i match nr klubben,lidt nyt info

Indlæg af jbn »

ja de 2 takt yamaha maskiner er ikke så tossede, jeg købte engang i kådhed en rd350 fra ca 75,den kørte altid,den var rimeligt træt og se på men køre det kunne den
79,er k1 match
75,er dx spec.
Brugeravatar
jbn
Stor knallert
Indlæg: 202
Tilmeldt: lør 4. sep 2010 13:12
Kontakt:

Re: ENDELIG med i match nr klubben,lidt nyt info

Indlæg af jbn »

så kom der lidt nyt hjem, de der crom dæksler kommer af når jeg får malet et par af de rigtige,skal osse male forgaffelben og luftfilter kasse, og så må jeg se om jeg kan finde et originalt filterdæksel så den har de rigtige på begge sider
Vedhæftede filer
IMG_0533 [1280x768].JPG
IMG_0533 [1280x768].JPG (110.71 KiB) Vist 4852 gange
IMG_0534 [1280x768].JPG
IMG_0534 [1280x768].JPG (96.17 KiB) Vist 4852 gange
IMG_0535 [1280x768].JPG
IMG_0535 [1280x768].JPG (116.78 KiB) Vist 4852 gange
IMG_0536 [1280x768].JPG
IMG_0536 [1280x768].JPG (77.35 KiB) Vist 4852 gange
IMG_0537 [1280x768].JPG
IMG_0537 [1280x768].JPG (120.37 KiB) Vist 4852 gange
IMG_0539 [1280x768].JPG
IMG_0539 [1280x768].JPG (80.36 KiB) Vist 4852 gange
IMG_0540 [1280x768].JPG
IMG_0540 [1280x768].JPG (131.73 KiB) Vist 4852 gange
79,er k1 match
75,er dx spec.
Brugeravatar
Thorsen
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 11:57
Kontakt:

Re: ENDELIG med i match nr klubben,ny tank med orig.lak

Indlæg af Thorsen »

Den ligner godtnok min! :D
Mvh Peter.

Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Brugeravatar
jbn
Stor knallert
Indlæg: 202
Tilmeldt: lør 4. sep 2010 13:12
Kontakt:

Re: ENDELIG med i match nr klubben,en update op ad bakke

Indlæg af jbn »

Så skete der lidt på yamaha fronten igen, det har godt nok været op ad bakke for den røde´s motor, folk der skamtuner sådan nogle fine gamle maskiner skulle ha nogen i deres bare ... nå det startede med at jeg syntes den skramlede når den kom op i omdrejninger, så af med dækslerne og så blev der hevet i lejerne, ganske rigtigt der var slør i både krumtap og gearkasse. Nye blev anskaffet(tak firma) og så blev dyret addskilt. Øv tak for kaffe.. primærhjulet var så slidt at man næsten kunne skære sig på det, så der måtte lige tænkes lidt, et nyt var ikke pt muligt(lav lærlinge løn ad h... til ) ,en søgen her på forum gav heller ikke pote så der måtte tages drastige midler i brug, jep den blå måtte midlertidig lade livet til fordel for matchen, så på med lejer og andet primærhjul og så videre, endelig skulle den startes og det gjorde den osse fint men føj hvor den sang, primærhjulet kunne åbenbart ikke sammen med koblingshjulet så af med skidtet igen og på med kobling fra den blå, samle igen i en fart og så få liv i lor... yes ingen støj men men men.....det gik vist for hurtigt!!!! der var absolut ingen kobling på den hmmm tælle stumper på bordet 1-2 fan...s der var 2 tryk stænger til koblingen....... nå af med siden en gang til ... nu skulle det være, havde kun en pakning tilbage check check check jo alle dele kom på denne gang. Et jok på kickstarteren og så gik lortet sat.. fast så den hylede og skreg som aldrig før... Da var den næsten billigt til salg, afsted efter en pakning til hos en kammerat og så af med siden igen. Fik så sat kickstarteren ordentligt på plads og samlet den igen. Endelig lykkedes det at få den igang uden problemer, og efter at den havde stået og snurret lidt tog jeg chancen og kørte en kort tur, og bortset fra at gearkassen stadig knurrer lidt så går den meget fint, trækker godt og støjer ikke så nu vil jeg prøve at køre et par ture og se om den falder til ro når de "nye" dele bliver slidt lidt til, ja i skal da heller ikke snydes for et par billeder af den nu hvor den er ved at være klar til vejle turen
Vedhæftede filer
IMG_0822 [1280x768].JPG
IMG_0822 [1280x768].JPG (108.19 KiB) Vist 4800 gange
IMG_0824 [1280x768].JPG
IMG_0824 [1280x768].JPG (121.73 KiB) Vist 4800 gange
79,er k1 match
75,er dx spec.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: ENDELIG med i match nr klubben,ny tank med orig.lak

Indlæg af strynboen »

prøv at se om de styretapper er i sidepladen med sneglen..min 79 hylede meget..men opdagede at siden ikke var linet op så trykpinden blev trykket lidt til siden..fik tapperne sat i og linet op -...og alle lyde forsvandt
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
jbn
Stor knallert
Indlæg: 202
Tilmeldt: lør 4. sep 2010 13:12
Kontakt:

Re: ENDELIG med i match nr klubben,ny tank med orig.lak

Indlæg af jbn »

det er de vist, ihvertfald er der for oven, men nu kommer jeg i tvivl hvis der osse skal være for neden, hmm det må jeg vist hellere se efter :(y)
79,er k1 match
75,er dx spec.
Brugeravatar
jbn
Stor knallert
Indlæg: 202
Tilmeldt: lør 4. sep 2010 13:12
Kontakt:

Re: ENDELIG med i match nr klubben,ny tank med orig.lak

Indlæg af jbn »

der var ikke tapper for neden, det er der nu men det tog ikke støjen, så der skal nok en anden gearkasse til den så ellers ikke slidt ud men der kan jo godt være noget uden at man kan se det, men jeg orker næsten ikke skille den ad nu igen, inden vejle turen, men jeg har vel kørt en 10-15 km idag uden problemer ud over lyden fra gearet, så den skal såmænd nok holde og så må jeg på den igen bagefter :whew
79,er k1 match
75,er dx spec.
Brugeravatar
jbn
Stor knallert
Indlæg: 202
Tilmeldt: lør 4. sep 2010 13:12
Kontakt:

Re: ENDELIG med i match nr klubben,ny tank med orig.lak

Indlæg af jbn »

hov jeg kører på mineralsk 10-40 olie kan det være det skal være en tykkere olie måske?
79,er k1 match
75,er dx spec.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: ENDELIG med i match nr klubben,ny tank med orig.lak

Indlæg af strynboen »

hej nej,,jeg kører 30 olie..det er ca det samme,,ved en given temperatur..du får bare koblings problemer med tykkere olie

nogle yamahaer hyler bare,,det skal de jo for at være en rigtig yamaha..så bare kør ud i foråret :hihi
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
jbn
Stor knallert
Indlæg: 202
Tilmeldt: lør 4. sep 2010 13:12
Kontakt:

Re: ENDELIG med i match nr klubben,ny tank med orig.lak

Indlæg af jbn »

ja der er nok ikke andet at gøre den skal såmænd osse nok holde tror bare der har været kørt for meget med tun på den førhen så der er nok ikke så meget mere jeg kan gøre ved den
79,er k1 match
75,er dx spec.
Besvar

Tilbage til "Renoverings projektet, nuværende.."