75'er

Vis os hvad du roder med for tiden. Her kan du vise dit restaureringsprojekt frem.
Brugeravatar
Yamahaivan
Stor knallert
Indlæg: 148
Tilmeldt: tors 8. apr 2010 19:27
Kontakt:

Re: 75'er

Indlæg af Yamahaivan »

Kim B S skrev: Hej Yamahaivan.
Benny plejer at have de tandhjul, og som du skriver, er det 9 tans fortandhjul som er lovligt i DK. :(y)
Hilsen Kim.
http://shop.yamahafs1.dk/1-yamaha-fs1-4 ... s-332.html
????????????
legends never die - They refuel

Stolt ejer af en Yamaha fs1 4 gears fra 75 :D 90% original
Brugeravatar
Thorsen
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 11:57
Kontakt:

Re: 75'er

Indlæg af Thorsen »

Lige præcis, det er et lovligt 9 tands! :D
Mvh Peter.

Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Brugeravatar
Yamahaivan
Stor knallert
Indlæg: 148
Tilmeldt: tors 8. apr 2010 19:27
Kontakt:

Re: 75'er

Indlæg af Yamahaivan »

Super :) vil jeg så lige bestille hjem når jeg køber reservedele nu her :D

Jeg har så her i ventetiden skåret den kæde der sad på bagagebæret af så den ikke er i vejen :D
Når jeg får kaburatoren tilbage skal den kobling altså pilles af så jeg kan få pakningen sat på :P
(ikke for godt gennemtænkt af dem fra Yamaha at man skal det for at få en pakning på :teeth2 )
legends never die - They refuel

Stolt ejer af en Yamaha fs1 4 gears fra 75 :D 90% original
Brugeravatar
Yamahaivan
Stor knallert
Indlæg: 148
Tilmeldt: tors 8. apr 2010 19:27
Kontakt:

Re: 75'er

Indlæg af Yamahaivan »

Heysan igen :)
har lige en masse spørgsmål jeg ska ha fyrret af :)
1. er der nogle reservedele der bør købes sammen med de andre jeg bestiller? Nogen som folk for det meste altid har brug for?
2. hvor rene skal siderne være når jeg sætter nyt pakning på? der sidder nemlig noget af den originale - skal det af?
3. Jeg kom til at kigge ned i min benzintank en dag og fandt til min forskrækkselse en masse rust :( (et af billederne) noget jeg skal være bange for? :?
4. hva er den holder under mit lys bagud til? bare nummerplade eller...?
5. Min forbremse en knækket.... hva ka jeg gøre?
6. Hva hedder den ting på mit sidste billede og hva er dens funktion?
Det var vist det :)
I behøves ikk svare på det hele ;)

Ja :) jeg har fået min kaburator sat på igen og nu glider den som en drøm ! :D Tak til min fætter der klarede noget jeg har kigget på hele vinteren på 5 min ! :dust
Vedhæftede filer
Hva er den holder til der er under lyset?
Hva er den holder til der er under lyset?
IMAG0258-1024.jpg (30.7 KiB) Vist 7953 gange
IMAG0261-1024.jpg
IMAG0261-1024.jpg (34.26 KiB) Vist 7953 gange
IMAG0262-1024.jpg
IMAG0262-1024.jpg (46.86 KiB) Vist 7953 gange
IMAG0288-1024.jpg
IMAG0288-1024.jpg (36.12 KiB) Vist 7953 gange
IMAG0290-1024.jpg
IMAG0290-1024.jpg (36.25 KiB) Vist 7953 gange
IMAG0291-1024.jpg
IMAG0291-1024.jpg (40.48 KiB) Vist 7953 gange
hva er dettes funktion?
hva er dettes funktion?
IMAG0297-1024.jpg (30.71 KiB) Vist 7953 gange
legends never die - They refuel

Stolt ejer af en Yamaha fs1 4 gears fra 75 :D 90% original
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: 75'er

Indlæg af claus olieklud »

hej... ja alt gammel pakning skal fjernes... brug evt et stemmejern forsigtigt eller en skruetrækker - puds helt rent med lidt smerrellærred... rusten i tanken virker ikke så alvorlig, og kan ikke blive værre så længe der er benzin i den... forbremse konsollet er færdigt, så køb et nyt eller brugt... og ja - det er en nummerplade holder... sidste billede er af din membran - det er næsten hjertet i din motor, den ser umidbart ok ud, og er ikke bukket extra ud - jeg kan ikke se rillen i gummiet så jeg tror den er en kopi, men ikke helt sikker...
du kan med fordel søge alle dine svar selv - ihvertfald ville jeg hvis jeg var dig undersøge alt hvad der er skrevet om at renovere/adskille/samle højre side af motoren... jeg tænker på din simmering og bøsning ved krumtappens lille tandhjul, og hvordan du adskiller kobling og samler den igen...
hvis din kickstarteraxel eller gearvælgeraxel er dårlig i strålerne kan du med fordel skifte dem samtidig...
hilsen claus olieklud...
YAM FS1

Re: 75'er

Indlæg af YAM FS1 »

Hej Yamahaivan
Som der også står skrevet undgå thansen pakninger ved det dæksel,de hamrne skæve for at sige det er de ubrulige har selv hoppet på den,men sider og tænker er der ikke hurtiger måde at samle på har hørt at man kan skære parkningen langs med og klippe den til så man undgår at adskilde krumtap olie parkdåse
Brugeravatar
Yamahaivan
Stor knallert
Indlæg: 148
Tilmeldt: tors 8. apr 2010 19:27
Kontakt:

Re: 75'er

Indlæg af Yamahaivan »

YAM FS1 skrev:Hej Yamahaivan
sider og tænker er der ikke hurtiger måde at samle på har hørt at man kan skære parkningen langs med og klippe den til så man undgår at adskilde krumtap olie parkdåse
Jeg har oss tænkt på det... men tror jeg vil gøre det helt efter bogen så der nødigt går noget galt :)
det er sgu nok arbejdstiden værd ;)
legends never die - They refuel

Stolt ejer af en Yamaha fs1 4 gears fra 75 :D 90% original
YAM FS1

Re: 75'er

Indlæg af YAM FS1 »

hej ved godt at det ikke er den rigtige måde at montere parkningen på, :oops: men hvis man skær den het inde ved med en hobbykniv og ligger den nye parkning oven på og tilklipper så den ligger 100% som den gamle,så ville der da ikke være muligt at der kommer olie ind i krumtaphuset,og det ville ikke være muligt for olien at flyde ud andre steder
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: 75'er

Indlæg af Tottenham »

YAM FS1 skrev:hej ved godt at det ikke er den rigtige måde at montere parkningen på, :oops: men hvis man skær den het inde ved med en hobbykniv og ligger den nye parkning oven på og tilklipper så den ligger 100% som den gamle,så ville der da ikke være muligt at der kommer olie ind i krumtaphuset,og det ville ikke være muligt for olien at flyde ud andre steder
Jøbs ! alt kan lade sig gøre !!! Men kan du sove bagefter ??????? :whew :whew
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
Yamahaivan
Stor knallert
Indlæg: 148
Tilmeldt: tors 8. apr 2010 19:27
Kontakt:

Re: 75'er

Indlæg af Yamahaivan »

Jeg vil sige at hvis det var med vespa'en ville jeg allerede ha prøvet ;) Men så længe der her er min skat tør jeg simpelthen ikke tage chancen ! ;)
legends never die - They refuel

Stolt ejer af en Yamaha fs1 4 gears fra 75 :D 90% original
YAM FS1

Re: 75'er

Indlæg af YAM FS1 »

Hej Ja hvis der ikke var nogle røgsky :hihi
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: 75'er

Indlæg af Guess who »

Problemet med at skære pakningen for at springe over er det er den forkerte løsning.

Hvad farligt er der i at afmontere koblingen og de 3 skruer til pakdåse holderen??? Så kan den skiftes og alt er iorden.

Kickakslen behøves heller ikke tages af, lav nu for pokker ...... rigtigt!

Tænk hvis din mekaniker på bilen sagde såden, gider ikke skifte hans oliefilter eller olie på bilen. Men han kommer til at betale for det på regningen.


Benny
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: 75'er

Indlæg af claus olieklud »

hej... min erfaring er at man bruger længere tid på at skrive og tænke på det man vil havde gjort, end det tager at udføre opgaven... kom igang... hilsen claus olieklud...
Brugeravatar
Yamahaivan
Stor knallert
Indlæg: 148
Tilmeldt: tors 8. apr 2010 19:27
Kontakt:

Re: 75'er

Indlæg af Yamahaivan »

claus olieklud skrev:hej... min erfaring er at man bruger længere tid på at skrive og tænke på det man vil havde gjort, end det tager at udføre opgaven... kom igang... hilsen claus olieklud...
Venter skam kun på reservedelene klaus ;p blev først bestilt igår ;p
legends never die - They refuel

Stolt ejer af en Yamaha fs1 4 gears fra 75 :D 90% original
YAM FS1

Re: 75'er

Indlæg af YAM FS1 »

Ville lige slå fast at dette efter min mening heller ikke er den 100% måde at udskifter parkning på ved oliespild eller anden udskiftning,og derfor ikke ville anbefale den metode,men mit forum indlæget var ment,hvad der kunne lad sig gøre sådan rent praktis,(om parkningen kunne holde tæt)
Brugeravatar
Yamahaivan
Stor knallert
Indlæg: 148
Tilmeldt: tors 8. apr 2010 19:27
Kontakt:

Re: 75'er

Indlæg af Yamahaivan »

Pakken er sgu fin :) og med en ''keyhanger'' af en art som jeg allerede er vild med ! :D
fladerne er blevet renset (næsten)... min sikring har fået en sikringsholder så den ikk springer ;) Så nu ska der fortsættes her i påsken først
legends never die - They refuel

Stolt ejer af en Yamaha fs1 4 gears fra 75 :D 90% original
YAM FS1

Re: 75'er

Indlæg af YAM FS1 »

Hej God arbejdslyst med projektet og god påske
Brugeravatar
Yamahaivan
Stor knallert
Indlæg: 148
Tilmeldt: tors 8. apr 2010 19:27
Kontakt:

Re: 75'er

Indlæg af Yamahaivan »

Så er den ged barberet ! :D Og den kører sgu ! Damn jeg havde helt glemt hvor fed en lyd den har :p Og så blev kontakten til bremselyset lige fikset så man ikk ska træde så meget før det tænder sikringsholderen blev skiftet så den ikk springer hele tiden :p nu glæder jeg mig bare til den første tur til stranden på den :p
Men jeg kom til at tænke på... hvor langt kører den på literen ? Nogle bud ? :D
legends never die - They refuel

Stolt ejer af en Yamaha fs1 4 gears fra 75 :D 90% original
Brugeravatar
Yamahaivan
Stor knallert
Indlæg: 148
Tilmeldt: tors 8. apr 2010 19:27
Kontakt:

Re: 75'er

Indlæg af Yamahaivan »

Okaii under sådan et par ture opdager man hvad der ikke virker.
Bremselyset virkede ikke, men den var hurtigt ordnet :D
Blink lyset virkede ikke, eller det virkede men blinkede ikke ;) Men ikke noget et nyt relæ ikke ku klare ;)
Nu er det så bare sket at mit speedometer gik i stykker under en overhaling af en cyklist :s Det er lige noget jeg skal ha kigget på... En af mine ''biran''-venner siger det er noget ved forhjulet der muligvis skal skiftes :? Som sagt det ska jeg ige ha undersøgt

Forresten under skiftning af mit relæ fandt jeg en ledning som ikke var sat til noget
Den kom fra styret af og var gul med en sort streg... har ingen anelse om hvad den er til?
legends never die - They refuel

Stolt ejer af en Yamaha fs1 4 gears fra 75 :D 90% original
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: 75'er

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hvis jeg husker ret, er den ekstra ledning til en spændingsbegrænser, der i nogle tilfælder var brug for som ekstra udstyr for at beskytte pærerne.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Besvar

Tilbage til "Renoverings projektet, nuværende.."