ejn skrev:Hej
Så er der lidt bøvl med Ladefundet.
Jeg kørte den anden dag ca 10km med 55 km/t. Den gik så ud, men jeg kunne starte den med det samme. Kørte så de sidste 10km med ca 40km/t uden problemer.
Da jeg kørte hjem om aftenen kørte jeg hele vejen hjem 20km med ca 50km/t uden problemer.
Sønnen har så kørt nogle småture på ca 3km uden problemer. Her til aften skal han så køre ind til byen til kammeraterne, men når kun 8km. Jeg henter ham og knallert efter at ha konstateret tørt tændrør med fin gnist.
Renser hoveddyse og den starter så. Afsted igen det går. Men han ringer igen.
Den dør 3 gange på 10 km.
Jeg syntes den føles meget varm, men kickstarter har hele tiden kunnet trædes ned, så er den vel ikke varmesat ?.
Opsætning er 10mm original karburator med dyse 160 (ser det ud til).
Plomb er taget.
Original udstødning med original fløjte.
Gearet 2 tænder foran.
Topstykke har i tidens løb mistet de køleribber, som er tættest på møtrikker. Nogle har vel ikke haft et topnøglesæt.
Havde en gang en MZ som sugede vakum i tanken pga et stoppet hul i tankdæksel. Kan det problem opstå på Yamahaen ?
Kan dysen være for lille og har de manglende køleribber nogen betydning ?
Jeg syntes, det er som om den mister kompression når den ikke vil starte. Virker ulogisk på mig.
Læste i havde dårlige erfaringer med NGK. Er de stadig dårlige. Kan ikke huske hvad den kører med, men det er købt hos Benny.
Mvh
Den forvirrede
Esben
Et ladefund.
Re: Et ladefund.
Knallert: Yamaha fs1 1977 ( sønnen bruger den nu hver dag)
Bil :Toyota Corolla
MC: Honda vfr750 f
Mc: MZ 150 ( under renovering, købt da den ellers ville blive skrottet)
Mc: Yamaha Dt 175
Bil :Toyota Corolla
MC: Honda vfr750 f
Mc: MZ 150 ( under renovering, købt da den ellers ville blive skrottet)
Mc: Yamaha Dt 175
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Et ladefund.
Jeg kan svare på det med NGK, for det sidst-indkøbte fra THansen jeg har kendskab til er også dårlig - selvom det stadig er lige så fin som ny. Med en megger kan overgangen måles til typisk 15-30 Kohm.
Men det sidste NGK tændrør jeg selv købte ved nærmeste MC/scooter forhandler er OK.
Men det sidste NGK tændrør jeg selv købte ved nærmeste MC/scooter forhandler er OK.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Et ladefund.
Hej
Benny's er Champion. Så ingen problemer der.
Prøver de næste ture at køre med noget andet 2takt olie. Har lidt mistanke om det kan være det.
Sikke meget jeg skal spørge om på Strynø
Mvh
Esben
Benny's er Champion. Så ingen problemer der.
Prøver de næste ture at køre med noget andet 2takt olie. Har lidt mistanke om det kan være det.
Sikke meget jeg skal spørge om på Strynø
Mvh
Esben
Knallert: Yamaha fs1 1977 ( sønnen bruger den nu hver dag)
Bil :Toyota Corolla
MC: Honda vfr750 f
Mc: MZ 150 ( under renovering, købt da den ellers ville blive skrottet)
Mc: Yamaha Dt 175
Bil :Toyota Corolla
MC: Honda vfr750 f
Mc: MZ 150 ( under renovering, købt da den ellers ville blive skrottet)
Mc: Yamaha Dt 175
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: Et ladefund.
Jeg kan varmt anbefale denne fuldsyntetiske 2-takts olie fra ELF.ejn skrev: Prøver de næste ture at køre med noget andet 2takt olie. Har lidt mistanke om det kan være det.
Jeg havde lidt problemer forrige år hvor min drejeventiler gerne ville nive lidt i cylinderen. Jeg skiftede på anbefaling til denne olie og det sluttede øjeblikkeligt !
http://www.mx-guren.dk/show.asp?id=27
- Vedhæftede filer
-
- IMG_1729.JPG (70.51 KiB) Vist 4880 gange
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: Et ladefund.
Hej
Er skiftet til Castrol, det har sammen med lidt andre ting måske også hjulpet.
Men Niklas må sendes ud på nogle flere prøveture. Men de må gerne være i dagslys, istedet for Lørdag aften.
Jeg har selvfølgelig vagt hele påsken, så det dur ikke jeg kører i stå langt væk hjemmefra.
Tak for input.
Mvh
Esben
Er skiftet til Castrol, det har sammen med lidt andre ting måske også hjulpet.
Men Niklas må sendes ud på nogle flere prøveture. Men de må gerne være i dagslys, istedet for Lørdag aften.
Jeg har selvfølgelig vagt hele påsken, så det dur ikke jeg kører i stå langt væk hjemmefra.
Tak for input.
Mvh
Esben
Knallert: Yamaha fs1 1977 ( sønnen bruger den nu hver dag)
Bil :Toyota Corolla
MC: Honda vfr750 f
Mc: MZ 150 ( under renovering, købt da den ellers ville blive skrottet)
Mc: Yamaha Dt 175
Bil :Toyota Corolla
MC: Honda vfr750 f
Mc: MZ 150 ( under renovering, købt da den ellers ville blive skrottet)
Mc: Yamaha Dt 175
-
- Junior knallert
- Indlæg: 37
- Tilmeldt: tirs 23. nov 2010 12:30
- Kontakt:
Re: Et ladefund.
kan se den er til salg, er den solgt eller kontakt mig venligst
23831447 mvh jimmi
23831447 mvh jimmi