Side 10 af 11

Re: Dewil´s Projekt 76 DX

: tirs 23. jul 2013 23:10
af serenade1
Dewil skrev:Lidt "lak-svindel" med et nyt originalt nikko horn... 8) Og så kom der chrom dæksel sæt på der stammer fra en trashed svensker jeg huggede op.. :shock:

BilledeBillede
BilledeBillede
BilledeBillede
Var der de reflekser på siden på de Danske ?

Re: Dewil´s Projekt 76 DX

: tirs 23. jul 2013 23:45
af Dewil
Jeg har ikke set dem.... :shock:

Re: Dewil´s Projekt 76 DX

: ons 24. jul 2013 00:00
af serenade1
Sad der ikke sådan nogle propper på nogen af dem ?
Billede

Re: Dewil´s Projekt 76 DX

: ons 24. jul 2013 00:11
af Dewil
De firkantede grå sad vist på dem.

Re: Dewil´s Projekt 76 DX

: ons 24. jul 2013 09:18
af serenade1
Uden tvivl en god ide med reflekserne :-) Bare underligt det ikke var på dem alle, det er da sikkerhed :-)

Re: Dewil´s Projekt 76 DX

: ons 24. jul 2013 09:58
af Dewil
Økonomi, uden tvivl. 76 DX forgaflen kommer fra en 125cc hvor reflekserne sikkert har siddet på, men på en 50cc knallert har man nok vurderet at de ikke var nødvendige. Jeg synes at de klæder den og kan se at de faktisk har siddet på nogle af de gamle japanske K1 modeller (i brochuren).

Re: Dewil´s Projekt 76 DX (kodenavn: "op ad bakke")

: lør 3. aug 2013 22:27
af Dewil
Så er jeg påbegyndt samlingen af mit sæde, har givet skum og sædebund spraylim og lagt det til at tørre natten over.. naturligvis bruger jeg Jespers J´s hofmærke Pepsi Max.... så kan det kun blive en succes.. :lol:

BilledeBilledeBillede
BilledeBilledeBillede

Listerne til underkanten af sædebunden er blevet renset, de var da lidt beskidte... :P

BilledeBillede

Og det færdige resultat..

Billede

Re: Dewil´s Projekt 76 DX (kodenavn: "op ad bakke")

: lør 3. aug 2013 23:48
af Dewil
Hovedcylinderen er faktisk også samlet... med et originalt repsæt.. :shock:

BilledeBilledeBillede

Og udluftning af systemet.. " onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Dewil´s Projekt 76 DX (kodenavn: "op ad bakke")

: søn 4. aug 2013 01:38
af SigSauer
Flot arbejde. Rart med en facitliste, efterhånden som jeg selv når frem i mit projekt :-)

Re: Dewil´s Projekt 76 DX (kodenavn: "op ad bakke")

: man 5. aug 2013 07:51
af Dewil
Projektet er som nævnt andetsteds fuldført. Der mangler et par enkelte detaljer, der de bliver rettet hen ad vejen. Forløbet til færdig køreklar maskine har været et af de vanskeligste jeg til dato har været ude for i min FS1-karierre, så da det meste af indholdet i motoren kommer fra Frankrig besluttede jeg at den skulle navngives "Chienne". Jeg vil senere i tråden ligge de manglende billeder samt en liste over de problemer der opstod.
BilledeBillede

Re: Dewil´s Projekt 76 DX (kodenavn: "op ad bakke")

: man 5. aug 2013 09:27
af serenade1
Kanon flot :bravo :bravo

Re: Dewil´s Projekt 76 DX (kodenavn: "op ad bakke")

: man 5. aug 2013 10:38
af Kim B S
Hej Johannes.
Tillykke med et fantastisk flot resultat. :dust Jeg glæder mig til at se den live. :(y)
Hilsen Kim.

Re: Dewil´s Projekt 76 DX (kodenavn: "op ad bakke")

: man 5. aug 2013 14:54
af Morten - Webmaster
Aldeles nydelig !! Glæder mig til at se dem IRL

Re: Dewil´s Projekt 76 DX (kodenavn: "op ad bakke")

: man 5. aug 2013 17:52
af Nikolaj Y
Perfekt :(y) :mrgreen:

Re: Dewil´s Projekt 76 DX (kodenavn: "op ad bakke")

: man 5. aug 2013 20:31
af j.i.m
Super flot resultat Johannes.

Fra fastelavnsris til en perle :bravo

Re: Dewil´s Projekt 76 DX (kodenavn: "op ad bakke")

: tirs 6. aug 2013 19:07
af Dewil
Jeg takker for de rosende ord.... og jeg håber at jeg får rigtig mange fornøjelige timer på ryggen af den. :D

Re: Dewil´s Projekt 76 DX (kodenavn: "op ad bakke")

: tirs 6. aug 2013 19:27
af Dewil
Her er der lidt billeder fra samleforløbet..

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Re: Dewil´s Projekt 76 DX (kodenavn: "op ad bakke")

: tirs 6. aug 2013 19:31
af Tottenham
Simpelthen en fornøjelse, at følge med i projektet Johanne :thunge

Re: Dewil´s Projekt 76 DX (kodenavn: "op ad bakke")

: tirs 6. aug 2013 19:40
af Dewil
Og opsummering af forløbet:

Maskinen hvorfra stel, motorblok (nummermatch) samt styrlås og hjelmlås (nøglematch) stammer fra.

Billede

Maskinen hvorfra sæde, baglygteholder, nav, hovedcylinder, gasdrejehus og rør, batteriholder, lygtehus, smådele til forgaflen, samt nogle få skruer stammer fra.

Billede

Resultatet.

Billede

Hvad jeg forsøgte at efterligne.

Billede

Re: Dewil´s Projekt 76 DX (kodenavn: "op ad bakke")

: tirs 6. aug 2013 20:53
af Dewil
Og for at slutte af med manér, vil jeg fremvise de fejl (40) og problemer vi har måttet arbejde os igennem før maskinen kørte som den skulle.

Manglende stift i skiftetromle til 4. gear. Havde kun 3 gear ved første prøvekørsel (200 meter). Gearkassen der er fransk må have kørt som droslet og der har man fjernet 4. gear? Stift monteret og 4. gear var tilbage.
Originalt speedokabel svarede ikke til reservelslabel (4 cm for kort). Fået penge retur fra sælger (ebay)
Originalt koblingskabel kører trægt (knager)? Kan også være snejlgangen der lige skal slides til da alt jo er nyt. Kører bedre og bedre ved brug.
Slangerne må have tabt luft? baghjulet gør det stadig. og stadig.. vil prøve at skifte ventilkegler?
Ingen forreste blinklys. Manglende stelforbindelse
Ingen forlys (men baglys)? tændingslås? Igen manglende stelforbindelse. Slebet maling mellem lygtehus og lygteholdere.
Blinklys blinker i stroboskop hastighed med 8 watt pærer. Afprøvet med 5 watt pærer, der lyser de konstant. Bestiller 10 watt pærer og håber at det løser problemet. Problemet var relæet, der blev monteret et helt nyt NOS Nippon Denso med de korrekte "lyde".
Spændestang måtte stukkes da hullet ved bagsvinger var for stort. Gav et gong når man bremsede. Stangen og bagsvinger er nye og originale?
Stempel i NOS kaliber skiftet pga rustskade.
Den renoverede benzinhane svedte fra nederste del af omløber mellem hane og tank. Eksisterende pakning/filter som var ud i et blev modifiseret så der kunne sidde en original fiberpakning. Fiberpakningen blev suppleret med paksalve. Der blev monteret et almindeligt filter for reservetank.
Gik haltende ved første opstart, var svær at holde igang. Tænding holdt helt op med at virke. skiftede platiner og kondensator og så var der tænding.
Indsugningsplade sluttede ikke tæt da en af skruerne ikke var spændt i bund. Kørte alle fire gevind op med snittap.
Karburator kunne vippes fra side til side da studsen på indsugningspladen kun var 19,84 mm. Anden brugt indsugningsplade blev monteret med et mål på 19,94.
Kugler/lejebaner i kronrør/gaffelbro skulle efterjusteres noget efter første 200 meters kørsel.
Kørte en tur på 7 km som første rigtige prøvetur. Med 3 km tilbage begyndte den at skyde voldsomt, forrøret blev rødglødende og da vi kom tilbage på liften kunne vi konstatere tændingen var gået endnu engang samt at gevindet til en af rep-propperne til cylinderstøtterne var gået.
Forrøret som havde været rødglødende var blevet blå/sort, men kunne poleres op på polermaskinen. Fik repareret de to nederste gevind til cylinderstøtterne hos Edin Rasmussen og skiftet platiner, kondensator og tændspole i stel. Kørte perfekt derefter.
Gevind til styrebolt i fodhvilerkonsol defekt.. lavet med en "Würth time sert" bøsning hos Edin Rasmussen.
Original pakning til udstødning/forrør måtte snittes for at den kunne gå i omløberen. Smeltede da forrøret blev rødglødende. Tilpassede en der havde ligget i gemmerne i 20 år.
Forlængerledning mellem ledningsnet og baglygte måtte fremstilles?
Korrekte farver ledning er splejset i bagblinklysene da det var korte sorte ledninger.
Den ellers meget fine gearpedal skal rettes lidt da den bagerste del sidder meget tæt på maskinen. Er rettet uden skader i galva´n.
Glemt at spænde tændrøret der kun var skruet i med fingrene (første prøvekørsel).
Spilder gearolie efter adskillelse pga manglende 4. gear. Utæt mellem højre blok og olieskjold ved nederste motorophæng. Det var så original pakning nummer 2. Pakning nummer 3 blev monteret efter 2. gevindreparation hos Edin Rasmussen.
Olieblandet benzin ovenpå topstykket, det MÅ være fra da tændrøret ikke var spændt? Glasblæste topstykket og det forblev rent.
Har den 3. august prøvekort 2 x 7 km uden problemer.
Proppede det ekstra hul i luftfilterstudesen af hvilket resulterede i at topfarten faldt med godt 5 km/t. Dysede op til 130 og alt var fint igen.
Tomgangspinden manglede i den originale 76 karburator og da det endnu ikke er lykkedes at finde en original er det en T-hansen, men der er for lang....
Har måtte kassere 2 originale fælge da de ikke var lige (kunne først ses da de var egret op) og måttet indkøbe en ny af nyere produktion.

Mange "sjove" fejl, nogle selvforskyldt andre har bare været uundgåelige desværre. Men det positive ved problemer er at man står klogere for hvert problem der er løst.