jesper j skrev:det er korekt at jeg ikke selv har en 72 mere men det har jeg haft og bla den benzinhane og tændrørs hætte der er på steens kommer fra mig jeg havde bla også den helt rigtig udstødning som de blev lev med i dk
hvad det så har med sagen at gøre men du roser den som den mest genmen førte i dk og der giver jeg bare min mening til kende at hvis jeg stod over for en fulstændig org dansk ville den efter min mening være mere rigtig. stens 72 er i unik god stand men det ændre ikke ved at det er en 5gears med oplagtudstødning og autolube og sådan blev de ikke solgt i dk. Endvidre er fordækket ikke det rigtig dette er bestemt ikke for at nedgøre steens fine 72`er men blot fordi det du skriver endikere at jeg ikke ved nået om yamaha`s årgange
Nu kan jeg roligt skrive, da jeg har en dansk mandarin og Jesper er lidt min mentor mht Yamahahistorie i Danmark (det er irreterende så meget han ved
). Efter min mening skal alt ikke være originalt eller for den sags skyld være dansk. Man skal bare huske på at der er lavet uendelig mange FS1ere på verdensplan. Så på verdensplan er de egenlig ikke særligt sjældne. Og det er jo godt, for så kan alle være med. Det er jo ikke kun det at eje en sjældenhed men i mine øjne også glæden ved at køre på den.Udnytte det den ar lavet til, nemlig at køre-det er jo ikke morsdagsplatter vi har med at gøre
. Nå lad det nu ligge. Den hvide 72 er efter min mening rigtig fed og at den så har udboret fornav mm. gør jo kun historien endnu mere spændende
. Hmmm måske skulle man selv lave en sådan racer så man kunne komme med til Ring Djursland næste år ( se Stubs indlæg ang dette. Der mangler yamaharepresentanter her). Er der nogen der har et 10,5 hestes tun til salg. Det med stor cylinder og membran oven på krumtaphuset?
Jeg kørte 5 gearet Kreidler i mine unge dage,men jeg kan huske der var nogen yamahaer der kørte med dette. De var hurtige, men jeg ved ikke hvor dan de rent faktisk gik. Den gang blev tingene kun vuderet på hvordan de gik med fuld gas. Tomgang og mellemområde var ikke af interesse.