Motor renovering

Vis os hvad du roder med for tiden. Her kan du vise dit restaureringsprojekt frem.
Besvar
Brugeravatar
Lasse1969
Gummi rocker
Indlæg: 502
Tilmeldt: fre 11. jul 2008 16:15
Kontakt:

Motor renovering

Indlæg af Lasse1969 »

Nu vil jeg til at renovere en 78 motor, men der er desværre ikke meget original Yamaha dele over det, nok mere T-hansen :( :( :? , jeg vil heller ikke bruge original dele, da de bare vil blive kvalt af en masse uorginale dele, af en ringere kvalitet, så nu vil jeg se, om der kan komme noget brugbart ud af de dele.

Gear pedalen er det første, jeg ikke er tilfreds med, krom falder af, det er en ommer, går i håret af dem imorgen :twisted: :twisted: .
Vedhæftede filer
ya 001.JPG
ya 001.JPG (140.2 KiB) Vist 6680 gange
ya 002.JPG
ya 002.JPG (94.03 KiB) Vist 6678 gange
mvh. Lars
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Motor renovering

Indlæg af Kim B S »

Hej Lasse1969.
Jeg tror såmænd godt at du kan få en hel fin motor ud af det. :wink: Jeg kan nemlig ikke få øje på nogen af T Hansen`s værste tidsler i mellem dine dele. :wink: problemet med kromen på gearpedalen kender jeg fra min egen. :roll: Jeg havde ellers fundet en som var pænere. :wink: Men den kunne gå af uden at løsne skrugen, fordi hullet til skrugen var plaseret så langt væk fra akslen, at den slet ikke kom ind i indhukket i akslen. :roll: Så den grimme kom på igen, ind til jeg render over en bedre og pænere. :wink: :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Lasse1969
Gummi rocker
Indlæg: 502
Tilmeldt: fre 11. jul 2008 16:15
Kontakt:

Re: Motor renovering

Indlæg af Lasse1969 »

Hej Kim B S
Ja ,det er med at se delene igennem for fejl og mangler og om de passer fint i målene på alle akslerne, krontappen og ind til videre ser det rimeligt godt ud med det, det er kun gear pedalen jeg ikke er helt tilfreds med, det er også det eneste i sættet, der ikke er i superkval, det er den de kalder almindelig, jeg vil prøve, om den i costom krom er bedre, så vil jeg betale diffen op til den :D :wink: .

PS.
Det ser super ud dit værksted, efter det er blevet malet :D :D , glæder mig meget til at se billeder, når det står helt færdigt 8) 8) :D :wink:
mvh. Lars
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Motor renovering

Indlæg af Kim B S »

Lasse1969 skrev:Hej Kim B S
Ja ,det er med at se delene igennem for fejl og mangler og om de passer fint i målene på alle akslerne, krontappen og ind til videre ser det rimeligt godt ud med det, det er kun gear pedalen jeg ikke er helt tilfreds med, det er også det eneste i sættet, der ikke er i superkval, det er den de kalder almindelig, jeg vil prøve, om den i costom krom er bedre, så vil jeg betale diffen op til den :D :wink: .

PS.
Det ser super ud dit værksted, efter det er blevet malet :D :D , glæder mig meget til at se billeder, når det står helt færdigt 8) 8) :D :wink:
Hej Lasse1969.
Ja, det kunne da være at jeg også skulle prøve den gearpedal i costum krom. :wink: Det kan næsten kun være bedre end dem jeg har i forvejen. :wink: :D
Og tak for rosen af mit værksted. :wink: Jeg glæder mig også meget til at det kan indviges. :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
jesper
Stor knallert
Indlæg: 141
Tilmeldt: man 11. aug 2008 23:53
Kontakt:

Re: Motor renovering

Indlæg af jesper »

Kan fortælle at både gear pedal og kickstarter pedal i custom chrome fra thansen er rigtig pæne!, mine er.

mvh. jesper høyer
Brugeravatar
Lasse1969
Gummi rocker
Indlæg: 502
Tilmeldt: fre 11. jul 2008 16:15
Kontakt:

Re: Motor renovering

Indlæg af Lasse1969 »

Hej Jesper
Det lyder godt :D , jeg smutte ned til dem imorgen og kigger på sådan en custom krom fætter :wink: .
jesper skrev:Kan fortælle at både gear pedal og kickstarter pedal i custom chrome fra thansen er rigtig pæne!, mine er.

mvh. jesper høyer
mvh. Lars
Brugeravatar
Lasse1969
Gummi rocker
Indlæg: 502
Tilmeldt: fre 11. jul 2008 16:15
Kontakt:

Re: Motor renovering

Indlæg af Lasse1969 »

Hej
Nu har jeg været nede ved Hr T-Hansen, Jeg fik byttede gear pedalen, til et pedal sæt i costom krom og betalte diffen 110 kr, så det gik glat, det ser meget bedre ud i krom og det hele, håber de virker ligeså godt, som de ser ud :D :wink:
Vedhæftede filer
gear 006.JPG
gear 006.JPG (64.54 KiB) Vist 6481 gange
mvh. Lars
Brugeravatar
Lasse1969
Gummi rocker
Indlæg: 502
Tilmeldt: fre 11. jul 2008 16:15
Kontakt:

Re: Motor renovering

Indlæg af Lasse1969 »

Hej
Ja Kickstarten er med en 8 mm bolt, den passer nu fint på akslen, tror det kommer til at virke fint. Det er den motor der sidder på min 78-er, jeg vil renovere, den er lidt træt i krumtappen + lejer og lidt her og der, det er en original krumtap der sidder i den, den skal renoveres igen og bruges senere, sammen med alle de andre originale dele, der er i den, jeg har også en motor der ligger i stumper, med mange gode dele i, så de to motorer kan blive til en næsten original motor, men mangler stadig lidt stumper, til det kan lykkes, det er her, den T-Hansen renovering kommer ind, den vil give mig tid til at samle stumper, til en god motor, og stadig ha en Yamaha at køre på. :D :wink:
(Når den tid kommer, hvor jeg har alle delene i fin stand, til en næsten original motor igen, bliver nok også den sidste motor, jeg kan samle, næsten kun med originale dele, det er ved at se småt ud med dele til dem efterhånden :( :( )
mvh. Lars
martin p
Stor knallert
Indlæg: 195
Tilmeldt: ons 16. apr 2008 23:32
Kontakt:

Re: Motor renovering

Indlæg af martin p »

jeg køre med det pedal sæt i custom krom og det fejler intet, ser både godt ud og passer rigtig godt.. ikke noget med for store bolt huller eller noget...
yamaha fs1 4-gear dx anno 76' cruisede sidste sommer ny renoveret motor, nu mangler jeg bare resten :)


Citroën xantia 1,8 16v 1998
citroën bx 1,9 gti 1991
Brugeravatar
lund
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: søn 11. jan 2009 20:37
Kontakt:

Re: Motor renovering

Indlæg af lund »

Nu vil jeg lige advare dig inden du måske kvajer dig som jeg gjorde :oops:

Men de skruger der er i fra t-hansen de er bløde som snot!

der var lidt slup i min gear pedal (mener det er den custom) og så ville jeg lige spænde den lidt ekstra sammen og VUPTI så gik bolten fra hindanden :evil: det gik så bedere med en ordenlig rustfri skruge :wink:
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Motor renovering

Indlæg af FS1originalen »

lund skrev:Men de skruger der er i fra t-hansen de er bløde som snot!
det gik så bedere med en ordenlig rustfri skruge :wink:
Nu er der bare lige det at rustfri skruer faktisk ikke er specielt stærke....

Er det styrke man går efter skal man over i "helt almindelige stålbolte". En med sekskanthoved, og normalt også unbrako er mærket med et nummer. Jo højere nummer, jo større styrke. Hedder den 8.8 er det "normal god industrikvalitet" og står der 12.9 er det "højstyrke" :!: :!: :!:
Numre lavere end 8.8 kan jeg ikke lige i hovedet da de i mine øjne bare skal smides væk :twisted:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Lasse1969
Gummi rocker
Indlæg: 502
Tilmeldt: fre 11. jul 2008 16:15
Kontakt:

Re: Motor renovering

Indlæg af Lasse1969 »

Hej
Så fik jeg startet på motoren, fik cylinder, topstykket og koblingsdækset af den, til min store overraskelse fejlede krontappen + lejer på begge sidder ikke noget, det havde jeg ellers troet, da den gik AF H.... til på det sidste, bankede i motoren var ikke til at stille i tændigen, den 4 taktede rigtig meget til sidst ( den har nu altid 4 taktede en lille bitte smule på toppen altid) og kunne til tider blive meget varm , det vidste sig, at alt balladen var i cylinderen, den var helt sort inden i, med rigtig mange lange ridser fra top til bund , stemplet var også sort og havde mange ridser på siden ( stemplet var et Grafit fra Hr Hansen), det har jeg aldrig oplevet før, så nu er cylinder, stempel skiftet ud, stemplet er nu et almindeligt allu Fra Hr Hansen, jeg har gået alt igennem for skarpe kanter, så det kommer til at køre godt i den nye cylinder, med en slet fil og meget fint slibepapir og fik det hele monteret, fik liv i dyret, den går bedre end nogen sinde og er nu helt holdt op med at 4 takte, det er super godt, så nu mangler jeg kun at få monteret motorbøjlerne og få forbremsen kigget igennem :D :wink:
mvh. Lars
Besvar

Tilbage til "Renoverings projektet, nuværende.."