Et "gadekryds" fra 1974-78.

Vis os hvad du roder med for tiden. Her kan du vise dit restaureringsprojekt frem.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: Et "gadekryds" fra 1974-78.

Indlægaf strynboen » ons 5. jan 2011 11:36

årgangs match er da altid det næstbedste...min 76 bliver også"kun" årgangs match....men det er godt nok..vi finder nok aldrig den rigtige motor
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1965
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Et "gadekryds" fra 1974-78.

Indlægaf Poul-Erik A. » søn 16. jan 2011 22:32

Ja, hvis ikke man kan får det bedste, må man nøjes med det næstbedste. :wink:

Sidste nyt er at jeg må erkende, at oliepumpen doserer HELT VILDT og har derfor afmont. den. Den er nu skildt ad og da jeg sammenlignede den med en anden, kan jeg se, at den mangler en spec.skive, som jeg agter at forhøre mig om ved aut. forhandler.
Det er faktisk håbløs at køre med så vild overdosis, for tændrøret soder til konstant og må have stålbørste til hjælp p.g.a. overgang på typisk 20-30 k.ohm. Men nu har jeg så "taget tyren ved hornene" og dermed set en pumpe indvendig. :wink:
Vedhæftede filer
Januar 2011 004.jpg
Januar 2011 004.jpg (37.29 KiB) Vist 532 gange
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: Et "gadekryds" fra 1974-78.

Indlægaf strynboen » man 17. jan 2011 12:39

hej på min piaggio var der en dyse i kaburatoren..men ved ikke om yamaha har en dyse et sted i studsen..som begrænser mængden
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1965
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Et "gadekryds" fra 1974-78.

Indlægaf Poul-Erik A. » man 17. jan 2011 14:50

Nej, der er ingen dyse eller lign. , men den manglende spec.skive medfører jo også, at olie-stemplet kan presses HELT i bund HVER gang - hvorimod skiven virker som "stopklods" på "gashjulet" og derved begrænses stemplets vandring... :wink:
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1965
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Et "gadekryds" fra 1974-78.

Indlægaf Poul-Erik A. » søn 20. feb 2011 20:58

Jeg har nu fået fat i de spec.skiver der manglede på akslen samt slangeklemmere og har i dag fået dem mont. og det virker fint nu. Imponerende at man stadig kan få sådanne originale smådele - takket være bl.a. splittegningen fra Palle. :D
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1965
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Et "gadekryds" fra 1974-78.

Indlægaf Poul-Erik A. » tirs 4. jun 2013 20:55

Siden sidst har jeg undret mig over dens koblings-justering og var ved at tro, at der fejlagtig var kommet 2 kugler ind, men så sammenlignede jeg pinden med en fornylig udskiftet - og så var jeg klar over problemet: Denne pind er 118 mm og normal længde er 114 mm, men har andre set det før ?
Juni 2013 001.JPG
Juni 2013 001.JPG (40.36 KiB) Vist 462 gange
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1965
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Et "gadekryds" fra 1974-78.

Indlægaf Poul-Erik A. » søn 10. jul 2016 12:43

Jeg fik også fat i rep.skiverne til støttefoden, men der var ikke 3 punktsvejsninger som beskrevet andre steder på Forum. Men der var en stor forskel at mærke, da rep. var fuldført - også på bremsepedalen. :-)
Billede
Da nørderiet nåede benzintanken, viste det sig, at det var en 1975'er tank jeg havde på, så jeg ledte efter en rigtig 1974'er tank. Den blev fundet i Borris og havde en kæmpebule, men jeg tænkte: Det skal prøves.
Billede

Jeg spændte tanken op i bukken og begyndte herefter at banke indvendig med små slag og var klar over, at ET slag gør næsten ingen gavn - men måske 10.000 slag vil gøre gavn...
Billede

Prisen for lakeringen var 2500,- og jeg valgte Oasens Autolak, da det har eksisteret siden midt-70'erne og at jeg aldrig har hørt noget negativt om stedet. Det geografisk nærmeste autolakering blev valgt fra, for der havde den røde Avensis fået malet en bagklap som en forsikringsskade og det blev grimt efter 2-3 år. Vi opsøgte en andet autolakeri for at spørge om, hvad det skyldtes og der kunne ejeren (en normand Øjsten) hurtig fortælle både hvor det sikkert var malet og hvad der var "sprunget over" i afslutningen. Øjsten skulle også have ca. 2500,- for arbejdet, men her er der mange ansatte og virker nærmest samlebånds-agtig, så valget faldt på det lille 2-mands-firma, der nærmest ligger inde i en skov mellem Skive og Vinderup.

Billede
Senest rettet af Poul-Erik A. man 11. jul 2016 15:29, rettet i alt 3 gange.
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3302
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13

Re: Et "gadekryds" fra 1974-78.

Indlægaf juhl-drengen » søn 10. jul 2016 14:40

Poul-Erik A. skrev:Prisen for lakeringen var 2500,- og jeg valgte Oasens Autolak, da det har eksisteret siden midt-70'erne og at jeg aldrig har hørt noget negativt om stedet. Det geografisk nærmeste autolakering blev valgt fra, for der havde den røde Avensis fået malet en bagklap som en forsikringsskade og det blev grimt efter 2-3 år. Vi opsøgte en andet autolakeri for at spørge om, hvad det skyldtes og der kunne ejeren (en normand Øjsten) hurtig fortælle både hvor det sikkert var malet og hvad der var "sprunget over" i afslutningen. Øjsten skulle også have ca. 2500,- for arbejdet, men her er der mange ansatte og virker nærmest samlebånds-agtig, så valget faldt på det lille 2-mands-firma, der nærmest ligger inde i en skov mellem Skive og Vinderup.

Billede


Nøøøøøj! :what2 :what2 :tuba :tuba :rocks :rocks Totalt sprød asfalt den farve der!.

Og ja der er sgu nogen af lakerings firmaerne der er lidt ligeglade ift. hvordan tingene skal gøres rigtigt bare det er hurtigt færdig og de får nogle penge i kassen så er kunden ligegyldig!...

Jeg er selv stoppet som industritekniker og kommet i gang som ufaglært maler indtil i efteråret hvor jeg skal starte i lære igen.. og det jeg som regel får "hug" af de andre malere for er at jeg er grundig mens de mest af alt bare går op i der bare skal pøses noget på og så videre med det næste :(n)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY

Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 605
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20

Re: Et "gadekryds" fra 1974-78.

Indlægaf Twinsport » søn 10. jul 2016 17:00

juhl-drengen skrev:... og det jeg som regel får "hug" af de andre malere for er at jeg er grundig mens de mest af alt bare går op i der bare skal pøses noget på og så videre med det næste :(n)


De er bare dårlige håndværkere. Så enkelt er det!

Jeg får altid malet på timeløn - uden aftale om fast pris. Selv dér kan de fleste malere ikke finde ud af det. De kan bruge lige så lang tid de vil, men alligevel er der appelsinhud, sliberidser, eller manglende lakering under tanken. Ofte har jeg kørt det direkte fra maleren til blæsning, hvorefter jeg prøver en anden maler.

/Steen

Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3302
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13

Re: Et "gadekryds" fra 1974-78.

Indlægaf juhl-drengen » søn 10. jul 2016 17:15

Twinsport skrev:
juhl-drengen skrev:... og det jeg som regel får "hug" af de andre malere for er at jeg er grundig mens de mest af alt bare går op i der bare skal pøses noget på og så videre med det næste :(n)


De er bare dårlige håndværkere. Så enkelt er det!

Jeg får altid malet på timeløn - uden aftale om fast pris. Selv dér kan de fleste malere ikke finde ud af det. De kan bruge lige så lang tid de vil, men alligevel er der appelsinhud, sliberidser, eller manglende lakering under tanken. Ofte har jeg kørt det direkte fra maleren til blæsning, hvorefter jeg prøver en anden maler.

/Steen


Nemlig!.

Jeg går sgu op i at tingene skal gøres ordentligt første gang fremfor det bare skal skydes af sted... ellers skal jeg sgu ikke sætte mit navn/ry på det!
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY

claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2100
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42

Re: Et "gadekryds" fra 1974-78.

Indlægaf claus olieklud » søn 10. jul 2016 18:47

hej igen... jeg syntes det er en meget fin pris for så meget maler arbejde i den kvalitet, jeg lod desuden forstå at maleren også har stået for spartel arbejdet... jeg er helt enig i det skal være perfekt når man sætter en pro automaler til at gøre arbejdet, ellers kan man lige så godt gøre det selv.

jeg har tilgode at prøve at få noget malet af en prof - jeg syntes det er en rigtig flot farve den ford farve, glæder mig til at se opbygningen af knallerten skride frem.

hilsen olieklud

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1965
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Et "gadekryds" fra 1974-78.

Indlægaf Poul-Erik A. » søn 10. jul 2016 21:37

Ja, han nævnte at især benzintanken er fuldspartlet, da den mindede om noget der kunne være brugt til fodbold. Jeg havde dog selv fyldt olieskjoldet op med avispapir, så der ikke kommer maling indvendig, for det vil jo blive opløst af olien og dernæst tilstoppe det lille filter. Selvom jeg har støvsuget tankene een gang, er der stadig fint sand fra sandblæsningen i dem. ;-)
Jeg skal nok ta' nogle billeder undervejs. :-)
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1965
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Et "gadekryds" fra 1974-78.

Indlægaf Poul-Erik A. » man 11. jul 2016 09:09

Jeg fandt den lyseblå SS frem som facitliste og begyndte at spraye sulfo-opløsning på og så kom de nye stafferinger på og hertil var konens kommentar: Orange staffering på en lilla tank, det er da vist en kikser.... ;-)

Billede
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 2414
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Et "gadekryds" fra 1974-78.

Indlægaf 12V » man 11. jul 2016 09:30

Lilla og orange, der holder jeg nok med din kone. Men det er vel original? :-)
mvh. Carsten - 12V.dk - SmallPistons.dk

Vejledning til upload af billeder, klik her.
Ny 2016 udgave, det har aldrig været nemmere!

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1965
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Et "gadekryds" fra 1974-78.

Indlægaf Poul-Erik A. » man 11. jul 2016 14:46

Hej Carsten. Ja, jeg havde fået at vide til træffet, at denne sammensætning nok var mere gangbar i 70'erne end nu og jo - den skulle være original i.flg. træfdeltagerne og det har jeg så lagt mest vægt på.
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

Jensmc
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2713
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59

Re: Et "gadekryds" fra 1974-78.

Indlægaf Jensmc » man 11. jul 2016 16:40

Skal den så også have den kiksede benzinhane på med ekstra bøjle osv? :wink:
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.

Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 3897
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23

Re: Et "gadekryds" fra 1974-78.

Indlægaf FS1originalen » man 11. jul 2016 18:31

Når du alligevel har den blå fremme så sæt lige sideskjoldende på den så du kan montere mærkerne vandret - vi skulle jo nødig ha en "ny Dexta model" :mrgreen:

Jeg plejer at sætte malertape på efter et vaterpas så det flugter underkant af SS mærket, så kan du tage skjoldet af og montere mærket...

Og jens, hvis du med "den kiksede benzinhane" mener gammel model så har jeg læst på Fizzytalk at ihvertfald i england er både ny og gammel hane ok til en 74 da man skiftede model "i løbet af året".

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1 Rød, 1978, som original, genopbygget.
Yamaha FT1, 1971. Diesella 1954. Honda Amigo 1970, Yamaha Passola.

Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3302
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13

Re: Et "gadekryds" fra 1974-78.

Indlægaf juhl-drengen » man 11. jul 2016 19:13

Farven er original ja

MEN endnu vigtigere, den er sjælden og fed, kombinationen er i mine øjne meget sprødere! :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY

Jensmc
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2713
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59

Re: Et "gadekryds" fra 1974-78.

Indlægaf Jensmc » man 11. jul 2016 19:47

Fs1 Originalen skrev:
Og jens, hvis du med "den kiksede benzinhane" mener gammel model så har jeg læst på Fizzytalk at ihvertfald i england er både ny og gammel hane ok til en 74 da man skiftede model "i løbet af åre

Næh, det er mere fordi, Poul Erik har sat en klembøjle på, da slidsen i håndtaget nok er slidt op.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1965
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Et "gadekryds" fra 1974-78.

Indlægaf Poul-Erik A. » man 11. jul 2016 20:31

Vedr. benzinhane kommer den RD hane på, som har siddet på den lyseblå SS fra den var få år gammel og indtil få år siden, da nørderiet nåede de gamle modeller og målet var at få den gamle hane på igen - med en radiatorbøjle.
Stafferingen er opmålt med tommestok i forhold til den lyseblå, så jeg undgår "Dexta-løsningen".

Så kom RD hanen på - hvis det er en RD ? Er der nogen der ved det ? Den er fra midt 70'erne og har siddet på den lyseblå SS i ca. 35 år :-)

Billede
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)


Tilbage til "Renoverings projektet, nuværende.."

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster