Et "gadekryds" fra 1974-78.
: man 8. jun 2009 21:54
Efter at min kollegas søn opgav at renovere denne maskine i 2003 med bl.a. nye lejer i motoren, købte vores søn den i løsdele for 1000,- og vi fik den så samlet færdig, så den var brugbar. Der er så ikke kostet noget på den siden og sønnike har fået bil, så han ville gerne have den solgt. Flere unge mennesker har også været forbi for at prøve den, men det har nok knebet med finanserne, for den blev stående.
Samtidig var begge maskiner udstyret med "forkerte" forender m.h.p. tromle-og skivebremser - så det var nærliggende ar bytte dem også. Samtidig opdagede jeg, at cross-bagsvingeren på 1977'eren var beregnet til navkobling p.g.a. den brede slidse, så den blev malet sort og kom på 1974'eren. Kloen til navkoblingen købte jeg ved Strynø-træffet og resten at hjulet havde jeg i forvejen - så på med det også og derved kom den nyere bagsvinger (med fabriksmont. beslag) i "rette element" på 1977'eren På med arbejdstøjet og så i gang... Tanken var en tur omkring spartelmassen og sliberen, for den var bulet alle steder - selv op under tanken - og dernæst tog nærigheden over, for jeg havde en del BFC-maling tilovers (som jeg var blevet lettet 700,- for i foråret) og tog chancen - med stor risiko for at få "ørerne i maskinen" af de andre grønne Yamaha-ejere.....
Dernæst kom de nyindkøbte stafferinger på og tja... men selv om jeg forsøgte at være omhyggelig med opmærkningen, gik det alligevel galt, for jeg havde målt efter den lyseblå og de forreste bogstaver starter jo med hhv Y og A og der er ca. 1 cm. forskæl på deres "nederste" punkt.
Samtidig er det er måske ikke synlig på billedet, men der er flere lakfejl også. Yamaha'en kom så ud at køre i fredags (fars dag) og sidste nyt om den er knap så godt, for den 17 årige CPI-kører var begyndt at køre på den og i går fulgtes han med en kammerat igennem byen - og her gik det galt i et traffikeret vejkryds, for en billist overså det røde lys og stødte sammen med Yamaha'ens forende... Heldigvis og mirakuløs ingen personskade, men en del materielskade, som kan erstattes....
Så her for nylig opdagede jeg langt om længe, at på den mishandlede 1977'er sad en nosseknuser-tank(som vi har haft siden juli 2007) og den passede jo bedre til sønnikes 1974'er. Så foreslog han selv, at jeg skulle købe den, for så var der jo flere muligheder for at tilpasse årgangene - og hvad endnu bedre var - sad der en 1978'er tank på 1974'eren. Samtidig var begge maskiner udstyret med "forkerte" forender m.h.p. tromle-og skivebremser - så det var nærliggende ar bytte dem også. Samtidig opdagede jeg, at cross-bagsvingeren på 1977'eren var beregnet til navkobling p.g.a. den brede slidse, så den blev malet sort og kom på 1974'eren. Kloen til navkoblingen købte jeg ved Strynø-træffet og resten at hjulet havde jeg i forvejen - så på med det også og derved kom den nyere bagsvinger (med fabriksmont. beslag) i "rette element" på 1977'eren På med arbejdstøjet og så i gang... Tanken var en tur omkring spartelmassen og sliberen, for den var bulet alle steder - selv op under tanken - og dernæst tog nærigheden over, for jeg havde en del BFC-maling tilovers (som jeg var blevet lettet 700,- for i foråret) og tog chancen - med stor risiko for at få "ørerne i maskinen" af de andre grønne Yamaha-ejere.....
Dernæst kom de nyindkøbte stafferinger på og tja... men selv om jeg forsøgte at være omhyggelig med opmærkningen, gik det alligevel galt, for jeg havde målt efter den lyseblå og de forreste bogstaver starter jo med hhv Y og A og der er ca. 1 cm. forskæl på deres "nederste" punkt.
Samtidig er det er måske ikke synlig på billedet, men der er flere lakfejl også. Yamaha'en kom så ud at køre i fredags (fars dag) og sidste nyt om den er knap så godt, for den 17 årige CPI-kører var begyndt at køre på den og i går fulgtes han med en kammerat igennem byen - og her gik det galt i et traffikeret vejkryds, for en billist overså det røde lys og stødte sammen med Yamaha'ens forende... Heldigvis og mirakuløs ingen personskade, men en del materielskade, som kan erstattes....