Projekt 1991 Replica

Vis os hvad du roder med for tiden. Her kan du vise dit restaureringsprojekt frem.
Brugeravatar
Alex
Stor knallert
Indlæg: 119
Tilmeldt: ons 29. aug 2007 16:34
Kontakt:

Re: Projekt 1991 Replica

Indlæg af Alex »

glæder mig til høre når du får den indregistreret. det kunne være jeg også skulle prøve med min, når man nu alligevel har fået MC kort.
Yamaha RD 350 ypvs, årgang 84
Honda melody blå orignal stand
Yamaha Fs1-s DX, 78 - fra Sverige og under renovering
Yamaha Fs1 k1 '78 - restaureret
Puch Grand prix 4 gears '79 - restaureret

Bil: peugeot 406 sv turbo
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Projekt 1991 Replica

Indlæg af Allan M »

Af alle mulige årsager har projektet her stået temmelig stille i kælderen siden ca efteråret 2009.

Nu har jeg taget fat igen, og der mangler jo syn + den famøse nummerplade, og mens jeg venter på forår, skal den jo nok lige støves af og gøres helt klar. Jeg har sendt bud til Benny efter et par småting:

Nyt Batteri - det gamle er ret sikkert færdigt af at stå stille.
Bagtandhjul 39t. Det, som sidder på, er et 43t fra Taiwansen, og jeg mistænker, at det er ovalt. Gearingen bliver så 13/39 istedet for 14/43.

Derudover skal der originale kædestrammere på og en original bremsepedal. Begge dele ligger klar i skuffen. Og begge dele er (også) af sikkerhedshensyn.

Tilbageværende problemkilder er: 1: Stelforbindelsen er dårlig. Jeg har været for ivrig med rustgrunderen.
og
2: Cylinderen sætter sig af og til. Den skal bare AF og henkastes i et hjørne (THansens). Men jeg ville godt lige have den på gaden og på plade først. Jeg har op til flere alternativer i skuffen, vakler lidt mellem Parmakit 44,5 støbejern og Athena 43 mm Alu.
og
3: Hvis den nu én gang til brænder platinsættet, så trækker jeg min pistol og skyder den på stedet! :thunge
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Projekt 1991 Replica

Indlæg af Kim B S »

Hej Allan M.
Det glæder mig at du er klar til at gå videre, med dit fine Yamaha projekt. :(y) Og jeg håber og tror, at du hurtigt finder en løsning på de tilbageværende motor-problemer, så du kan komme til at nyde den køreglæde, som en Yamaha FS1 kan give. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Projekt 1991 Replica

Indlæg af Allan M »

Så skete der lidt igen. Bremsepedalen og THansenkædestrammere, som var så bløde som smør, blev udskiftet til originaldele.

Den er vist klar til indreg nu. :tuba
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Projekt 1991 Replica

Indlæg af strynboen »

så er det bare at printe fups opskrift..og få orden i alle papirene...told og skal er ikke at spøge med...der er kun en måde ,,,deres måde..lidt som hos revisoren
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Projekt 1991 Replica

Indlæg af Allan M »

Den er så klar, den står bare og venter på det nye batteri, som står på køkkenbordet. Aftale med NielsFup om at han lige kigger før syn efter ting jeg har glemt.... Alt, jeg mangler er prøveplade, papirer, som skal udfyldes og at booke syn osv. Og lidt luft i dækkene.

Men men men...... "Den store", dvs min Yamaha RD350 motorcykel, er blevet akut adskilt. Det viser sig, at den forhandler, jeg købte den af for 2 år siden, var fuld af fiduser. Så jeg har brugt min fritid og nætterne på at lære sådan en fyr at kende indvendigt.
Helt grundlæggende sidder tingene som på en FS1, med undtagelse af indsugningen. Noget større dimensioner, selvfølgelig.

Nå, i aften kigger jeg på papirerne og smider batteriet i.
KnallertBanden
Junior knallert
Indlæg: 11
Tilmeldt: man 2. apr 2012 13:31
Kontakt:

Re: Projekt 1991 Replica

Indlæg af KnallertBanden »

Hold da op et projekt at kaste sig ud i! Godt gået :(y)
Besvar

Tilbage til "Renoverings projektet, nuværende.."