Projekt 1991 Replica

Vis os hvad du roder med for tiden. Her kan du vise dit restaureringsprojekt frem.
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Projekt 1991 Replica

Indlæg af Allan M »

Jeg var 16 i 1991. Og mens mange restaurerer FS1ére tilbage til fabriks-standen, så kommer denne til at afspejle hvordan en "rigtig" knallert så ud omkring murens fald.
Synd hvis den del af fs1´ernes historie bliver glemt, synes jeg.

Så jo, SELVFØLGELIG skal der anderøv på! Det havde de nu engang dengang. Og chrom. Og omdrejningstæller. osv.

Men da det var før t-hansen-æraen, så bliverdet også med original bagsvinger, originale dele på nær pynten osv.

HVORDAN HULEN UPLOADER JEG BILLEDER?
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Indlæg af Morten - Webmaster »

Hej Allan,

Jeg knokler stadig med Upload af billeder funktionen... :roll:

Hvis du mailer billederne til mig, så ligger jeg dem op på forummet så vi kan linke til dem, og dermed få alle billederne i samme post.

forummail@yamahafs1.dk

Jeg kan rigtig godt lide din ide med en "91 Replica" :D de var da cool...

Til næste år laver jeg sgu nok også en fed "special"
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
NorwegianFS1
Site Admin
Indlæg: 310
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 21:04
Kontakt:

Indlæg af NorwegianFS1 »

Høres spennende ut!! Hadde vært gøy å sett bilder!
Mvh Einar

Yamaha SS K1 75 Fremtidsprosjekt.
Yamaha FS1 DX 77 special
Yamaha FS1 DX 78 skal restaureres til original look
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Mailadresse

Indlæg af Allan M »

Mailadressen virkede ikke da jeg prøvede at sende billeder
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Indlæg af Morten - Webmaster »

forummail@yamahafs1.dk

Hvor stor var mailen ?

prøv evt at dele den i 2 hvis billederne er for store

ellers kan du adde mig på msn hvis du bruger det...
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Indlæg af Allan M »

Jeg prøver igen på mailen i morgen. Den var ca 5 mb. Jeg er ikke så moderne at jeg bruger det der msn ;o)
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Indlæg af Morten - Webmaster »

Allaaaaaaan...... :lol: vi venter med spænding :D :D

Har du prøvet at sende billederne igen ?
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Indlæg af Morten - Webmaster »

:D

Det er nu muligt selv at ligge billeder ind i ens tråd.

vælg "Tilføj Billede i tråden" og filen bliver uploadet til 3.parts server og der linkes automatisk til filen i din tråd.

Billede

Jeg vil dog stadig gerne ligge billeder op på vores egen server og linke til dem hvis man hellere vil have det sådan.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Så er de her :)

Indlæg af Allan M »

Ja, jeg ved jeg lod vente på mig.. Fedt billeduploaden er lavet! Tak for det :D

Som I kan se er der et stykke vej endnu. Men det skal jo laves ordentligt, så det tager den tid det tager.


Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Indlæg af Allan M »

Her er lige lidt flere :)


Billede

Billede

Billede

Billede
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Indlæg af Morten - Webmaster »

Fedt med lidt billeder :lol:

Hvad er det for et stempel du har ?
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Indlæg af Allan M »

Det er et originalt yamaha L-ring, jeg fik to af dem som tak for hjælp ved en flytning sammen med nogle tuncylindre og 44,5 stempler.

Der er ikke "vinduer" i stemplet, men nogle omtaler det som et tunstempel. Andre mener det bare er stempel :?

Jeg sætter lige et par billeder ind af en af tuncyllerne og stemplet til den. De kommer nu aldrig til at køre på min knallert.

Billede


Billede
Brugeravatar
chas
Junior knallert
Indlæg: 57
Tilmeldt: tors 6. sep 2007 22:04
Kontakt:

Indlæg af chas »

Very nice restoration work Allan. and good that youre making a record of your progress.

Wish i had with mine.

Keep it coming.
Yamaha FS1e 1973 Candy Gold.....................................On the road!
Yamaha FS1e 1977 Baja Brown ........Now my Special, in Purple!
Piaggio NRG Extreme.....plastic thing, but On the road! It maybe plastic, but it's 100% better than a Motorhispania!
Motorhispania RX50...............On the road! Totally useless ped ever made!! It's gone! It's Gone! Yipee yahoo It's gone!!!

Also,
I am just an ignorant englishman, and i can not read,write or speak Danish!!! Sorry

Still trying to master English!!!
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Min weekend

Indlæg af Allan M »

1 gaffelben slebet med vandslibepapir og klar til polering, 1 gaffelben stadig grimt og "bollet"!

En tidligere ejer havde fjernet maling med en roterende stålbørste eller lign. Det blev de vist ikke meget pænere af :(
... men så må jeg jo rette op på det :P
Billede
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Indlæg af Morten - Webmaster »

ser jo godt ud, skal de poleres og have klarlak ?

Var det nemt at få løsnet m8 bolten i bunden og få inderrøret ud ?

Jeg kæmpede en brav kamp fordi m8 bolten var totalt hærget i gevindet og jeg ikke kunne løsne den selv om jeg brugte nærmest alt i mit forsøg.... til sidste lykkedes det dog godt svedende og hidsig :lol:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Indlæg af Allan M »

De skal blot poleres. Jeg har ikke erfaring med klarlak, men frygter den bliver gullig med tiden?

Bolten i bunden :evil: Hvor sad det lo.. fast ! Der fandtes et specialværktøj, som jo ikke er til at få mere. Løsningen blev en 8 mm gevindstang, spidset 3-kantet, som kunne gå ned og holde HÅRDT indefra mens vi to mand asede og masede. Så gav de sig.

Efter en serviceforskrift fra gamle dage skal bolten fæstnes med loctite. Og det skal jeg love for, de her var blevet!

Både fjedre og de små rebound-fjedre var under servicemål. Og der var vildt meget "snask" i benene. Indersiden er også noget ru på det ene. Og inderrørerene er lige til at kassere. Så alt i alt var det tiltrængt at få skilt ad og serviceret.

Hvilken olie bruger I?
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Indlæg af Morten - Webmaster »

10W30 motor
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Projekt 1991 Replica

Indlæg af Kim B S »

Hej Allan M.
Hvordan går det med din 1991 Replica? Har du bestemt hvordan den skal lakeres? (er lidt nysgerrig) Det er jo spændende at se, hvordan den kommer til at se ud. Forbilledet var jo et herligt køretøj, så det bliver den her garenteret også. :mrgreen:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Projekt 1991 Replica

Indlæg af Allan M »

I mangel af indendørs værksted venter jeg på godt udendørs-vejr. (Jeg bor i lejlighed).
Det, som jeg nu kunne forsvare at lave ved køkkenbordet, er klaret i løbet af vinteren. At male stel i stuen osv vil nok være at strække min families tålmodighed for langt :)

Tanken bliver metallic-blå med originale stafferinger og klarlak ovenpå. Sideskjolde i samme farve, men jeg har også crom-sideskjolde som en mulighed. Jeg har fundet et par auto-lakører, som skal have forespørgsler om priser osv. Jeg vil ikke lakere tanken selv - af hensyn til resultatet.

Jeg er meget utålmodig efter at komme i gang, især fordi ALLE de nye dele er købt hjem. Det skal bare udskiftes, males, samles og (ifald jeg har forbundet skidtet rigtigt) køres på. :mrgreen:
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Projekt 1991 Replica

Indlæg af Kim B S »

Hej Allan M.
Det lyder som en god plan, du har med hensyn til lakering. Jeg kan godt følge dig i, at du gerne snart vil igang med arbejdet, når man ikke har et værksted, giver det desvære visse begrænsninger, Jeg har en lille trægarage uden port, med et lille udhus i enden, samlagt 21 Kvartratmeter, selvfølgelig bedre ind ingenting, men lidt mere varme og lidt mindre vind, ville være dejligt når man skal skruge på sin knallert. Men på den anden side, jeg skal ikke klage, jeg har et dejligt parselhus, i et dejligt område, hvor jeg selv har valgt at bo.
Så kan man jo ikke forlange mere.
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Besvar

Tilbage til "Renoverings projektet, nuværende.."