Yamaha FS1 K1 ´76

Vis os hvad du roder med for tiden. Her kan du vise dit restaureringsprojekt frem.
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Yamaha FS1 K1 ´76

Indlæg af Thomas P. »

Her er lige lidt billeder af den medtaget yamaha, som gerne skulle ende op med og stå i original look :)

Jeg skal nu først igang med og finde de dele som mangler til årgangen, og bytte de dele væk som er til 77-78. Det er de fleste :wink:

På sidste billede ser i en spidsmøtrik i messing. Jeg gik sku lige i stå da jeg fandt den imellem delene. Den yamaha jeg havde for 14år siden som blev stjålet, havde nemlig sådan 8stk monteret.. Jeg havde fået en ven til og dreje dem til mig, og har ikke set nogen steder at de kan købes. Taiwansen har solgt nogen i alm metal, men ikke i messing tror jeg. Det kan selvfølgelig være at nogen har fået den samme idé, men det lyder da mærkeligt. Måske er det min, som er dukket op igen :D
Vedhæftede filer
Noget medtaget
Noget medtaget
10042009313 (Small).jpg (71.04 KiB) Vist 7989 gange
Lidt blandet dele
Lidt blandet dele
10042009310 (Small).jpg (61.78 KiB) Vist 7986 gange
10042009311 (Small).jpg
10042009311 (Small).jpg (57.27 KiB) Vist 7986 gange
10042009312 (Small).jpg
10042009312 (Small).jpg (52.72 KiB) Vist 7981 gange
Her har jeg bredt det ud jeg gemmer i første omgang, resten direkte på genbrugen
Her har jeg bredt det ud jeg gemmer i første omgang, resten direkte på genbrugen
10042009315 (Small).jpg (72.19 KiB) Vist 7981 gange
2 stk cylindere mærket FS1. Ø43mm. 1 stk alucylinder med stempel Ø43mm
2 stk cylindere mærket FS1. Ø43mm. 1 stk alucylinder med stempel Ø43mm
10042009314 (Small).jpg (57.61 KiB) Vist 8025 gange
Spidsmøtrik i messing..
Spidsmøtrik i messing..
10042009316 (Small).jpg (86.39 KiB) Vist 7981 gange
Brugeravatar
lund
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: søn 11. jan 2009 20:37
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 K1 ´76

Indlæg af lund »

Held og lykke med projektet! du kunne da være lidt sjovt hvis det var din gamle yamaha du havde fundet :lol:

den der 43mm cylinder med stempel hvis det er okay og du ikke skal bruge det så kunne jeg god være intra:)
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!
Brugeravatar
hybber
Fuldblods knallert
Indlæg: 396
Tilmeldt: søn 18. jan 2009 13:44
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 K1 ´76

Indlæg af hybber »

Hej Thomas!

Jamen så er det jo bare med at holde øjnene åbne efter 76 dele, tror sgu ikke jeg har så meget liggende du kan bruge, men skal nok lige kigge efter!

Der er da ellers mange godestumper med, skal vist bare grovsorteres en gang!

Men god arbejdslyst, vi snakkes snart ved!!
Rigtige mænd har gulvtæppe, radiator og fjernsyn i værkstedet......................
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 K1 ´76

Indlæg af FS1originalen »

Hej Thomas,

Tillykke med nyerhvervelsen... Vi har da set knallerter der er meget værre - så hedder det bare udfordringer :P

Jeg synes du skal satse på at få mest muligt byttet til 76 dele (uden at være for hellig) før du går igang med den store overhaling.
Der er jo masser af gode dele både på knallerten og i kasserne at bytte med :!: :!:

Jeg har efterhånden indøvet en fremgangsmåde hvor jeg - såvidt muligt - prøver at få liv i knallerten (evt. med en motorrenovering) og finde/bytte/skifte de dele man ved er forkerte eller for dårlige INDEN jeg skiller det hele ad og starter på totalrenoveringen. Går man igang med den store tur før man har de fleste rigtige dele risikerer man at tabe overblikket over hvad man skal renovere og hvad man mangler :twisted:
Mit gæt er at det er årsagen til de mange "papkasseknallerter" der er til salg rundt omkring.

God fornøjelse

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 K1 ´76

Indlæg af Morten - Webmaster »

Det ser da super ud Thomas, kan se der er mange fine dele med, så det lyder da som en god handel... jeg skal nok holde øjne og ører åbne... jeg vil anbefale dig at smutte til stumpemarked i holbæk og kigge efter dele..
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 K1 ´76

Indlæg af Thomas P. »

lund skrev:Held og lykke med projektet! du kunne da være lidt sjovt hvis det var din gamle yamaha du havde fundet :lol:

den der 43mm cylinder med stempel hvis det er okay og du ikke skal bruge det så kunne jeg god være intra:)
Hej Jens
Ja, jeg tror nu ikke at det er min gamle yamaha, men måske bare møtrikken :) Der fulgte også et venstre krumtapshus med, hvor motornr er skåret væk :|

mht alucylinder, skal jeg lige tænke over om jeg vil prøve den på min special, for og se hvordan YB1-udstødningen reagerer sammen med tun´et. Der er også et tilhørende Ø43mm topstykke. Det ser ikke ud til at fejle noget, og det skulle også være det den kørte med sidst. Han ville lave den lovlig, og skiftede derfor cylinder, topstykke, indsugningsplade og karburator, og så har han ikke kunne få gang i den efter. Den kunne starte inden, sagde han. Mit bud, uden og være sikker, er 2 umbachoskruer ved membranen som laver balladen. Der er nemlig fin gnist, og brændstof :)
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 K1 ´76

Indlæg af Thomas P. »

FS1originalen skrev:Hej Thomas,

Tillykke med nyerhvervelsen... Vi har da set knallerter der er meget værre - så hedder det bare udfordringer :P

Jeg synes du skal satse på at få mest muligt byttet til 76 dele (uden at være for hellig) før du går igang med den store overhaling.
Der er jo masser af gode dele både på knallerten og i kasserne at bytte med :!: :!:

Jeg har efterhånden indøvet en fremgangsmåde hvor jeg - såvidt muligt - prøver at få liv i knallerten (evt. med en motorrenovering) og finde/bytte/skifte de dele man ved er forkerte eller for dårlige INDEN jeg skiller det hele ad og starter på totalrenoveringen. Går man igang med den store tur før man har de fleste rigtige dele risikerer man at tabe overblikket over hvad man skal renovere og hvad man mangler :twisted:
Mit gæt er at det er årsagen til de mange "papkasseknallerter" der er til salg rundt omkring.

God fornøjelse

Erik
Hej Erik.

Tak skal du have :)

Det er lige nøjagtig sådan som du beskriver, jeg havde tænkt mig og gøre :) Samle mest muligt sammen af de ´76-dele som der mangler, inden jeg rigtig går igang med den. Det var egentlig heller ikke meningen at jeg ville købe et projekt lige nu, da jeg har nok i min nevø´s :lol: :lol: Men man må slå til når det er der :)
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 K1 ´76

Indlæg af Thomas P. »

hybber skrev:Hej Thomas!

Jamen så er det jo bare med at holde øjnene åbne efter 76 dele, tror sgu ikke jeg har så meget liggende du kan bruge, men skal nok lige kigge efter!

Der er da ellers mange godestumper med, skal vist bare grovsorteres en gang!

Men god arbejdslyst, vi snakkes snart ved!!
Morten - Webmaster skrev:Det ser da super ud Thomas, kan se der er mange fine dele med, så det lyder da som en god handel... jeg skal nok holde øjne og ører åbne... jeg vil anbefale dig at smutte til stumpemarked i holbæk og kigge efter dele..
Det lyder sku godt hvis i gider og give lyd, når der dukker noget op jeg kan bruge :)
Jeg regnede også med at stumpemarkeder, måtte være en oplagt mulighed :)
Og Jesper, du siger bare til når vi skal kigge på dine motorskjolde :wink:
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 K1 ´76

Indlæg af Thomas P. »

Fandt lige en lille ting imellem reservedelene :) :mrgreen:
Vedhæftede filer
Der står made in japan på det hele
Der står made in japan på det hele
13042009325 (Medium).jpg (103.1 KiB) Vist 7799 gange
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 K1 ´76

Indlæg af Kim B S »

Hej Thomas P.
Her er lige billeder af den bagsvinger, som jeg skal tage med til dig fra Michael (Tøffe), når vi skal til Strynø. :wink: Den er faktisk meget fin og intakt og uden buler eller væsentlige skrammer. :D
Hilsen Kim.
Vedhæftede filer
Billede 051.jpg
Billede 051.jpg (54.79 KiB) Vist 7713 gange
Billede 052.jpg
Billede 052.jpg (57.78 KiB) Vist 7708 gange
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
lund
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: søn 11. jan 2009 20:37
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 K1 ´76

Indlæg af lund »

Hej det værktøjssæt er det org?

har nemlig gået og tænkt på at spørge om indholdet af sådan et da jeg faktisk har sådan et sæt for det medfølger altid i YAMAHA påhængsmotore :lol: Dog var jeg i tvivl om det var org da der ikke er yamaha emblemer på noget af det
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!
Simon Fs1
Junior knallert
Indlæg: 25
Tilmeldt: lør 4. apr 2009 11:22
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 K1 ´76

Indlæg af Simon Fs1 »

tillykke med din nye knallert, det bliver spændene at se den når den bliver færdig. det er lidt speciel det med den messingmøtrik.
Yamaha FS1 DX 1978 - Færdig. skal aldrig sælges. og bliver original med tiden

Ktm foxi skal snart renoveres, så den kan blive drivkræft til min efterskole vinterkørsel

gammel puch maxi p "tilsalg"

yamaha fs1 k1 tilsalg

Jeg er altid på udkig efter den der ting til fem dollars, som i virkeligheden er millioner værd. citat Andy Warhol
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 K1 ´76

Indlæg af Thomas P. »

Kim B S skrev:Hej Thomas P.
Her er lige billeder af den bagsvinger, som jeg skal tage med til dig fra Michael (Tøffe), når vi skal til Strynø. :wink: Den er faktisk meget fin og intakt og uden buler eller væsentlige skrammer. :D
Hilsen Kim.
Hej Kim.
Hold da op. Den ser godt nok fin ud :)
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 K1 ´76

Indlæg af Thomas P. »

lund skrev:Hej det værktøjssæt er det org?

har nemlig gået og tænkt på at spørge om indholdet af sådan et da jeg faktisk har sådan et sæt for det medfølger altid i YAMAHA påhængsmotore :lol: Dog var jeg i tvivl om det var org da der ikke er yamaha emblemer på noget af det
Hmm, jeg tror det er org. Men jeg er ikke sikker :?
Brugeravatar
lund
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: søn 11. jan 2009 20:37
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 K1 ´76

Indlæg af lund »

Thomas P. skrev:
lund skrev:Hej det værktøjssæt er det org?

har nemlig gået og tænkt på at spørge om indholdet af sådan et da jeg faktisk har sådan et sæt for det medfølger altid i YAMAHA påhængsmotore :lol: Dog var jeg i tvivl om det var org da der ikke er yamaha emblemer på noget af det
Hmm, jeg tror det er org. Men jeg er ikke sikker :?

okay:D så kan det da ikke passe at benny vil have 500 for dem? :o :shock: :roll: :mrgreen:
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 K1 ´76

Indlæg af Thomas P. »

Et lille overblik over hvad jeg har samlet sammen til projektet..

Så der er stadig lidt vej endnu, inden jeg går igang med selve renoveringen :)
Vedhæftede filer
24052009384 (Medium).jpg
24052009384 (Medium).jpg (70.66 KiB) Vist 7642 gange
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 K1 ´76

Indlæg af strynboen »

hej når du har stellet klar,,og kan begynde at hænge på,går det meget hurtigere fremad,,men der er jo altid de seje dele at hive hjem,,men dem kan man vente at skaffe,bare den bliver kørende,,så kan man udbytte de sidste detaljer løbende,,
men den bagsvinger er en vigtig del,,og self gumminav hjulet..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 K1 ´76

Indlæg af Kim B S »

Hej Thomas.
Tak for sidst! :!: Strynø Træffet var simpelt hen den fedeste tur jeg har været på længe. :wink: Og det var dejligt at møde nogen af dem som jeg ikke havde mødt før, der i blandt dig, som jeg synes jeg kunne snakke godt med. :mrgreen:
Fint projekt. Der er noget at gå i gang med. :wink: Jeg glæder mig til at se hvad det ender med, og den skal nok blive super flot i den sidste ende. :D Nu har jeg jo også set hvor lækker din speciel er i virkeligheden, og det siger ikke så lidt. :wink: :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 K1 ´76

Indlæg af Thomas P. »

strynboen skrev:hej når du har stellet klar,,og kan begynde at hænge på,går det meget hurtigere fremad,,men der er jo altid de seje dele at hive hjem,,men dem kan man vente at skaffe,bare den bliver kørende,,så kan man udbytte de sidste detaljer løbende,,
men den bagsvinger er en vigtig del,,og self gumminav hjulet..
Ja, det er rigtigt. Jeg regner også med og gå så småt igang med stellet inden så længe. Det er for mig og se dér den største slibe/svejse opgave ligger, og uanset hvad også det mest normale og starte med :)
Kim B S skrev:Hej Thomas.
Tak for sidst! :!: Strynø Træffet var simpelt hen den fedeste tur jeg har været på længe. :wink: Og det var dejligt at møde nogen af dem som jeg ikke havde mødt før, der i blandt dig, som jeg synes jeg kunne snakke godt med. :mrgreen:
Fint projekt. Der er noget at gå i gang med. :wink: Jeg glæder mig til at se hvad det ender med, og den skal nok blive super flot i den sidste ende. :D Nu har jeg jo også set hvor lækker din speciel er i virkeligheden, og det siger ikke så lidt. :wink: :D
Hilsen Kim.
Ja, selv tak Kim. Jeg syntes også at vi "svingede" meget godt :lol: :mrgreen:
Og tak for rosen og tilliden til min kunnen, det vil jeg håbe jeg kan leve op til :oops: :) Jeg vil ihvertfald lave det så godt som jeg kan :)
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 K1 ´76

Indlæg af Thomas P. »

Jeg fik en dejlig pakke fra Per H som indeholdt en masse lækre sager til mit projekt. Nu er det snart bare mig som skal få fingeren ud, og komme igang :)
Vedhæftede filer
30062009403 [800x600].jpg
30062009403 [800x600].jpg (87.05 KiB) Vist 7227 gange
Besvar

Tilbage til "Renoverings projektet, nuværende.."