Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.

Vis os hvad du roder med for tiden. Her kan du vise dit restaureringsprojekt frem.
adax17
Fuldblods knallert
Indlæg: 342
Tilmeldt: lør 21. feb 2009 10:59
Kontakt:

Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.

Indlæg af adax17 »

Så enkelt er det ikke. Det kræver gode betingelser :) nedad bakke og med modvind.

Men på søndag bliver den skildt ad, og kigget igennem :)
Brugeravatar
D.Kallan
Stor knallert
Indlæg: 100
Tilmeldt: ons 8. jul 2009 21:08
Kontakt:

Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.

Indlæg af D.Kallan »

hvorfor venter du ikke med det indtil der kommer sne og pis og lort :D ?
"I don't drive fast! - I'll just fly low!"

"Nyt er yt! - Gammel er sejrsskammel!"
adax17
Fuldblods knallert
Indlæg: 342
Tilmeldt: lør 21. feb 2009 10:59
Kontakt:

Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.

Indlæg af adax17 »

Den kører meget meget skidt for tiden. Forestil dig at hver gang du skifter op i 4, går der lidt og så tager den slet ikke fat, så tilbage i 3 og prøve igen og igen, men den trækker bare slet ikke :)

Så jeg kan ikke vente med at få lavet noget :)
Brugeravatar
D.Kallan
Stor knallert
Indlæg: 100
Tilmeldt: ons 8. jul 2009 21:08
Kontakt:

Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.

Indlæg af D.Kallan »

nitten.
Det kan være jeg selv bare skal give den en ordentlig omgang..
"I don't drive fast! - I'll just fly low!"

"Nyt er yt! - Gammel er sejrsskammel!"
adax17
Fuldblods knallert
Indlæg: 342
Tilmeldt: lør 21. feb 2009 10:59
Kontakt:

Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.

Indlæg af adax17 »

Nu må vi lige se.. Glæden går bare lidt af det, når den går så skidt.
Du gik på IBC right ?
Brugeravatar
D.Kallan
Stor knallert
Indlæg: 100
Tilmeldt: ons 8. jul 2009 21:08
Kontakt:

Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.

Indlæg af D.Kallan »

jep, og yamahaen holder (stortset) altid ved biblioteks indgangen.
Udover denne uge, hvor jeg har hørt lidt om politiet laver razzia mod alt på 2 hjul og en motor :shock:
Så yamahaen holder en lille pause i denne uge, i skrækken om at skulle blive stoppet.
"I don't drive fast! - I'll just fly low!"

"Nyt er yt! - Gammel er sejrsskammel!"
adax17
Fuldblods knallert
Indlæg: 342
Tilmeldt: lør 21. feb 2009 10:59
Kontakt:

Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.

Indlæg af adax17 »

Så er der sket lidt nyt med den lille knallert :)

Jeg har jo haft store køreproblemer, og det endte med jeg slet ikke kunne starte knallerten den anden dag. Jeg skal startede i legoland den 1 April. Jeg skal kører derud alle de dage jeg skal arbejde, så nu skulle der ske noget.

Jeg tænkte mig om, og det endte med jeg fandt ud af, at jeg ikke skulle stå for reparationen. Jeg overvejede den lokale cykelhandler, men blev i tvivl om hvor meget han egentlig havde styr på det. Det endte med jeg fik snakket med et familiemedlem, der er udannet mekaniker, og har rodet rigtig meget med MCs og Knallerter.

Han ville gerne kigge den igennem, og ville kigge de ting igennem jeg ikke selv turde. Han kiggede den igennem, og fortale at meget af den så pæn ud inden i , bla sad der en helt ny kondensator. Men han FANDT FEJLEN. Det var galt med platinerne. De var i sat uden nogen for fedtstof, og den lille fiberklods var nærmest væk :roll: . Ikke bare slidt, men den var revet væk. Han forklarede, at det fik den til at tænde senere og senere, og derfor har den trukket dårligere og dårligere. er det et problem i har hørt om før ?

Han rensede også karburatoren for en masse rød væske, og satte helicolis gevind i de steder hvor de trængte :)

NU kører den, og den kører godt.. Lille nu er jeg en lykkelig YAMAHA ejer :mrgreen: :mrgreen:
Brugeravatar
Henrik Fs1
Gummi rocker
Indlæg: 944
Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38
Kontakt:

Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.

Indlæg af Henrik Fs1 »

adax17 skrev:Så er der sket lidt nyt med den lille knallert :)

Jeg har jo haft store køreproblemer, og det endte med jeg slet ikke kunne starte knallerten den anden dag. Jeg skal startede i legoland den 1 April. Jeg skal kører derud alle de dage jeg skal arbejde, så nu skulle der ske noget.

Jeg tænkte mig om, og det endte med jeg fandt ud af, at jeg ikke skulle stå for reparationen. Jeg overvejede den lokale cykelhandler, men blev i tvivl om hvor meget han egentlig havde styr på det. Det endte med jeg fik snakket med et familiemedlem, der er udannet mekaniker, og har rodet rigtig meget med MCs og Knallerter.

Han ville gerne kigge den igennem, og ville kigge de ting igennem jeg ikke selv turde. Han kiggede den igennem, og fortale at meget af den så pæn ud inden i , bla sad der en helt ny kondensator. Men han FANDT FEJLEN. Det var galt med platinerne. De var i sat uden nogen for fedtstof, og den lille fiberklods var nærmest væk :roll: . Ikke bare slidt, men den var revet væk. Han forklarede, at det fik den til at tænde senere og senere, og derfor har den trukket dårligere og dårligere. er det et problem i har hørt om før ?

Han rensede også karburatoren for en masse rød væske, og satte helicolis gevind i de steder hvor de trængte :)

NU kører den, og den kører godt.. Lille nu er jeg en lykkelig YAMAHA ejer :mrgreen: :mrgreen:
Ja! :x
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original

// Hilsen Henrik.
adax17
Fuldblods knallert
Indlæg: 342
Tilmeldt: lør 21. feb 2009 10:59
Kontakt:

Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.

Indlæg af adax17 »

Henrik Fs1 skrev:
adax17 skrev:Så er der sket lidt nyt med den lille knallert :)

Jeg har jo haft store køreproblemer, og det endte med jeg slet ikke kunne starte knallerten den anden dag. Jeg skal startede i legoland den 1 April. Jeg skal kører derud alle de dage jeg skal arbejde, så nu skulle der ske noget.

Jeg tænkte mig om, og det endte med jeg fandt ud af, at jeg ikke skulle stå for reparationen. Jeg overvejede den lokale cykelhandler, men blev i tvivl om hvor meget han egentlig havde styr på det. Det endte med jeg fik snakket med et familiemedlem, der er udannet mekaniker, og har rodet rigtig meget med MCs og Knallerter.

Han ville gerne kigge den igennem, og ville kigge de ting igennem jeg ikke selv turde. Han kiggede den igennem, og fortale at meget af den så pæn ud inden i , bla sad der en helt ny kondensator. Men han FANDT FEJLEN. Det var galt med platinerne. De var i sat uden nogen for fedtstof, og den lille fiberklods var nærmest væk :roll: . Ikke bare slidt, men den var revet væk. Han forklarede, at det fik den til at tænde senere og senere, og derfor har den trukket dårligere og dårligere. er det et problem i har hørt om før ?

Han rensede også karburatoren for en masse rød væske, og satte helicolis gevind i de steder hvor de trængte :)

NU kører den, og den kører godt.. Lille nu er jeg en lykkelig YAMAHA ejer :mrgreen: :mrgreen:
Ja! :x
Utroligt sådan en lille dum slidt platin kan gøre så meget skade :(
Besvar

Tilbage til "Renoverings projektet, nuværende.."