Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.

Vis os hvad du roder med for tiden. Her kan du vise dit restaureringsprojekt frem.
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.

Indlæg af nielsfup »

Det er super flot maler arbejde.
Men et par klister mærker gør underværker
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
adax17
Fuldblods knallert
Indlæg: 342
Tilmeldt: lør 21. feb 2009 10:59
Kontakt:

Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.

Indlæg af adax17 »

nielsfup skrev:Det er super flot maler arbejde.
Men et par klister mærker gør underværker
Okay fra T-hansen eller benny ?
Og skal man gøre det inden for en uge, eller kan det godt vente lidt ?
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej

det kan godt vente en uge med de mærker,,, sætter du mærker på inden den har været lakeret i en uge så recikere du at lakken ikke er hærdet af ,,, så vil limen på mærkerne få lakken til at koge op og skal mærkerne over lakeres så skal der også gå en uge efter de er sat på så limen damper af på dem ellers kan det også koge den klare lak op,,, de opløsnings midler er en svær størrelse at håndtere og specielt fordi man ikke ved hvad der er brugt til hvad det er ikke alt der kan tåle hianden af den slags,,,, og sæt nogen 1978 stafferinger på den fra benny de passer til den orange røde farve du har valgt og årgang 1978 - 1979,,, :D
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
adax17
Fuldblods knallert
Indlæg: 342
Tilmeldt: lør 21. feb 2009 10:59
Kontakt:

Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.

Indlæg af adax17 »

Johnny S. skrev:Hej

det kan godt vente en uge med de mærker,,, sætter du mærker på inden den har været lakeret i en uge så recikere du at lakken ikke er hærdet af ,,, så vil limen på mærkerne få lakken til at koge op og skal mærkerne over lakeres så skal der også gå en uge efter de er sat på så limen damper af på dem ellers kan det også koge den klare lak op,,, de opløsnings midler er en svær størrelse at håndtere og specielt fordi man ikke ved hvad der er brugt til hvad det er ikke alt der kan tåle hianden af den slags,,,, og sæt nogen 1978 stafferinger på den fra benny de passer til den orange røde farve du har valgt og årgang 1978 - 1979,,, :D
Den har ligget og hærdet i 3-4 uger, så den er fuldkommen god..
Denne ikke: Tankstafferinger til 1978 model, perfekt pasform som de originale sæt 240kr

Ved bare ikke om jeg kan overskue, at skulle ha tanken af endnu en gang :lol: :lol:
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

adax17 skrev:
Johnny S. skrev:Hej

det kan godt vente en uge med de mærker,,, sætter du mærker på inden den har været lakeret i en uge så recikere du at lakken ikke er hærdet af ,,, så vil limen på mærkerne få lakken til at koge op og skal mærkerne over lakeres så skal der også gå en uge efter de er sat på så limen damper af på dem ellers kan det også koge den klare lak op,,, de opløsnings midler er en svær størrelse at håndtere og specielt fordi man ikke ved hvad der er brugt til hvad det er ikke alt der kan tåle hianden af den slags,,,, og sæt nogen 1978 stafferinger på den fra benny de passer til den orange røde farve du har valgt og årgang 1978 - 1979,,, :D
Den har ligget og hærdet i 3-4 uger, så den er fuldkommen god..
Denne ikke: Tankstafferinger til 1978 model, perfekt pasform som de originale sæt 240kr

dem kan du godt sætte på mens tanken er monteret ,,, husk at bruge en forstøver sprøjte med sæbevand,,, vand og lidt opvaskemiddel gør underværker,,, kan du ikke liste en til at hjælpe dig med det ,,, husk bunden af stafferingerne skal side ca 1 cm over bunden studere nogen billeder hvor stafferingerne sidder på :D

Ved bare ikke om jeg kan overskue, at skulle ha tanken af endnu en gang :lol: :lol:
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
adax17
Fuldblods knallert
Indlæg: 342
Tilmeldt: lør 21. feb 2009 10:59
Kontakt:

Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.

Indlæg af adax17 »

Johnny S. skrev:
adax17 skrev:
Johnny S. skrev:Hej

det kan godt vente en uge med de mærker,,, sætter du mærker på inden den har været lakeret i en uge så recikere du at lakken ikke er hærdet af ,,, så vil limen på mærkerne få lakken til at koge op og skal mærkerne over lakeres så skal der også gå en uge efter de er sat på så limen damper af på dem ellers kan det også koge den klare lak op,,, de opløsnings midler er en svær størrelse at håndtere og specielt fordi man ikke ved hvad der er brugt til hvad det er ikke alt der kan tåle hianden af den slags,,,, og sæt nogen 1978 stafferinger på den fra benny de passer til den orange røde farve du har valgt og årgang 1978 - 1979,,, :D
Den har ligget og hærdet i 3-4 uger, så den er fuldkommen god..
Denne ikke: Tankstafferinger til 1978 model, perfekt pasform som de originale sæt 240kr

dem kan du godt sætte på mens tanken er monteret ,,, husk at bruge en forstøver sprøjte med sæbevand,,, vand og lidt opvaskemiddel gør underværker,,, kan du ikke liste en til at hjælpe dig med det ,,, husk bunden af stafferingerne skal side ca 1 cm over bunden studere nogen billeder hvor stafferingerne sidder på :D

Ved bare ikke om jeg kan overskue, at skulle ha tanken af endnu en gang :lol: :lol:
Hmm.. Det lyder godt nok lidt svært.. Skal nok lige overveje det..
Indtil videre har de ting, jeg selv har lavet ikke været nogen succes. Og ville ærge mig, hvis jeg ødelagde denne fine tank:)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.

Indlæg af strynboen »

hej du kan bare lime dem på,,sådan er den fra fabrikken,,uden lak ovenpå...
det er bare for at gøre det bedre at vi andre har klarlakket oven på mærkerne
du kan sætte en stribe malertape på tanken,,til at styre efter,,så er det nemmere at få sat lige på,,,så kan du lade tanken sidde på
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
adax17
Fuldblods knallert
Indlæg: 342
Tilmeldt: lør 21. feb 2009 10:59
Kontakt:

Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.

Indlæg af adax17 »

strynboen skrev:hej du kan bare lime dem på,,sådan er den fra fabrikken,,uden lak ovenpå...
det er bare for at gøre det bedre at vi andre har klarlakket oven på mærkerne
du kan sætte en stribe malertape på tanken,,til at styre efter,,så er det nemmere at få sat lige på,,,så kan du lade tanken sidde på
Ej så slemt er det ikke at tage den af igen. Det tager ikke mere end 20 min :)
Det er mere det med jeg helle tiden er bange for at gøre noget galt.. Det er irreterende, men jeg skal nok bare kaste mig ud i det :)
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.

Indlæg af nielsfup »

Ej så slemt er det ikke at tage den af igen. Det tager ikke mere end 20 min :)
Det er mere det med jeg helle tiden er bange for at gøre noget galt.. Det er irreterende, men jeg skal nok bare kaste mig ud i det :)[/quote]

Hej Adax
Sådan har jeg det også selv om jeg er en gammel erfaren skid. Tror det er naturligt.
Det lykkedes jo som reglen alligevel med godt resultat. Det vigtiske tror jeg er at ha sat sig ind tingene inden man går igang så går det OK.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.

Indlæg af strynboen »

ellers så køb de små yamaha mærker,,dem til 76 modellen med en lille yamaha skrift,,og sæt dem hvor de sad på de helt gamle,og lad være med fart striben,,det er lettere at sætte små mærker på,,alså nøjes yamaha bogstaverne

jeg er også ved at skide i bukserne når jeg skal sætte mærker på,,så bare prøv,,det går nok
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
adax17
Fuldblods knallert
Indlæg: 342
Tilmeldt: lør 21. feb 2009 10:59
Kontakt:

Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.

Indlæg af adax17 »

nielsfup skrev:Ej så slemt er det ikke at tage den af igen. Det tager ikke mere end 20 min :)
Det er mere det med jeg helle tiden er bange for at gøre noget galt.. Det er irreterende, men jeg skal nok bare kaste mig ud i det :)
Hej Adax
Sådan har jeg det også selv om jeg er en gammel erfaren skid. Tror det er naturligt.
Det lykkedes jo som reglen alligevel med godt resultat. Det vigtiske tror jeg er at ha sat sig ind tingene inden man går igang så går det OK.[/quote]

Ja det er nok vores natur..Desværre jar jeg ikke den der med det lykkedes som reglen alligevel, da de fleste ting jeg har lavet, er blevet reddet af andre :roll:
adax17
Fuldblods knallert
Indlæg: 342
Tilmeldt: lør 21. feb 2009 10:59
Kontakt:

Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.

Indlæg af adax17 »

strynboen skrev:ellers så køb de små yamaha mærker,,dem til 76 modellen med en lille yamaha skrift,,og sæt dem hvor de sad på de helt gamle,og lad være med fart striben,,det er lettere at sætte små mærker på,,alså nøjes yamaha bogstaverne

jeg er også ved at skide i bukserne når jeg skal sætte mærker på,,så bare prøv,,det går nok
Overvejer også de mindre mærker.. Men det bliver nok bedre nu, hvor jeg ikke skal bruge Yamahen til daglig. Så er der ikke så meget pres :)
adax17
Fuldblods knallert
Indlæg: 342
Tilmeldt: lør 21. feb 2009 10:59
Kontakt:

Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.

Indlæg af adax17 »

Hej alle :)

Nu har jeg kigget alle tråde igennem med 1974 renovering, og har jeg ikke de forkerte sideskjolde?
Og hvad er prisen på de andre, med den sjove form :mrgreen:
Brugeravatar
D.Kallan
Stor knallert
Indlæg: 100
Tilmeldt: ons 8. jul 2009 21:08
Kontakt:

Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.

Indlæg af D.Kallan »

hvaaaa, det var noget med du kom fra omegnen af kolding ikke? :D
skal vi ikke ud og cruise inden det bliver vinter :D
"I don't drive fast! - I'll just fly low!"

"Nyt er yt! - Gammel er sejrsskammel!"
adax17
Fuldblods knallert
Indlæg: 342
Tilmeldt: lør 21. feb 2009 10:59
Kontakt:

Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.

Indlæg af adax17 »

D.Kallan skrev:hvaaaa, det var noget med du kom fra omegnen af kolding ikke? :D
skal vi ikke ud og cruise inden det bliver vinter :D
Hehe jo jeg bor ret tæt på kolding :)
Og det er jeg da frisk på. Det er koldt, men vil gerne :)
Brugeravatar
D.Kallan
Stor knallert
Indlæg: 100
Tilmeldt: ons 8. jul 2009 21:08
Kontakt:

Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.

Indlæg af D.Kallan »

haha. ja det er røv koldt, men men men.
Der findes ikke dårligt vejr, men forkert påklædning.
Men havde nemlig tænkt mig at køre en rigtig lang-tur inden den skal stilles ind og skilles ad og pudses på :D
Så hvis vi kan finde en dag med sol :D
"I don't drive fast! - I'll just fly low!"

"Nyt er yt! - Gammel er sejrsskammel!"
adax17
Fuldblods knallert
Indlæg: 342
Tilmeldt: lør 21. feb 2009 10:59
Kontakt:

Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.

Indlæg af adax17 »

D.Kallan skrev:haha. ja det er . koldt, men men men.
Der findes ikke dårligt vejr, men forkert påklædning.
Men havde nemlig tænkt mig at køre en rigtig lang-tur inden den skal stilles ind og skilles ad og pudses på :D
Så hvis vi kan finde en dag med sol :D
Det er rigtigt.. Men man skal ha rigtig meget tøj på :)
Og jeg har kørt 300 km de sidste par dage, så jeg har kørt en lille tur;)
Men jeg er frisk på at finde en dag, dog tror jeg ikke, jeg kan følge med :(
Brugeravatar
D.Kallan
Stor knallert
Indlæg: 100
Tilmeldt: ons 8. jul 2009 21:08
Kontakt:

Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.

Indlæg af D.Kallan »

hvor meget render den da? :)
"I don't drive fast! - I'll just fly low!"

"Nyt er yt! - Gammel er sejrsskammel!"
adax17
Fuldblods knallert
Indlæg: 342
Tilmeldt: lør 21. feb 2009 10:59
Kontakt:

Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.

Indlæg af adax17 »

Det er meget skiftende.. Den går ikke godt og har ingen kræfter.
Ikke altid jeg kan komme op i fjerde gear. Men mellem 30 og 60 :)
Brugeravatar
D.Kallan
Stor knallert
Indlæg: 100
Tilmeldt: ons 8. jul 2009 21:08
Kontakt:

Re: Metalblå Yamaha fra 1974 med lidt tun.

Indlæg af D.Kallan »

super vi skal bare ha den på 60 og så derud af så den kan blive brændt igennem :D
"I don't drive fast! - I'll just fly low!"

"Nyt er yt! - Gammel er sejrsskammel!"
Besvar

Tilbage til "Renoverings projektet, nuværende.."