Reedvalve`s Yamaha FS1 1976 dx

Vis os hvad du roder med for tiden. Her kan du vise dit restaureringsprojekt frem.
Reedvalve
Fuldblods knallert
Indlæg: 415
Tilmeldt: ons 5. nov 2008 20:50
Kontakt:

Re: Reedvalve`s Yamaha FS1 1976 dx

Indlæg af Reedvalve »

jesper j skrev:det ser godt ud kenneth og du har bukser på :lol: :lol: nu er møtrikkerne på tænspolen vel også nye org
Reedvalve skrev:Vejret er ligefrem til ret meget havearbejde. Så er der lidt tid til at skrue i Yamaha :D.

Har fået fingerene i en ny 76`er bremsepedal. Men den er ikke ligeså pæn som en der er nyforzinket. Så jeg må vælge hvilken en som skal på den.

Yderligere har jeg taget et billed af det rigtige speedometerdrev til 76`eren. Dette bekræfter, at det er poleret og ikke sort som på 77 og 78.

Gummiproppen skulle vist være den til det extra hul ved tændspolen, og på bagskærmen.
Hej Jesper.

Jeg skulle jo nødig lave samme brøler. Specielt når det var mig som nævnte det.

Mht. møtrikkerne: Så købte jeg for ca 2 år siden en helt original tysk maskine som jeg ribbede for originale skruer, bolte aksler og møtrikker mm. De er godt ikke nye, men de er meget pæne. Dog er jeg lidt i tvilv om de skal være gulkromatiseret?
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.

Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Reedvalve
Fuldblods knallert
Indlæg: 415
Tilmeldt: ons 5. nov 2008 20:50
Kontakt:

Re: Reedvalve`s Yamaha FS1 1976 dx

Indlæg af Reedvalve »

Den kommer fra England. Så det kan være det kun er til deres modeller.
Vedhæftede filer
PICT2379.JPG
PICT2379.JPG (173.3 KiB) Vist 8706 gange
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.

Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Reedvalve
Fuldblods knallert
Indlæg: 415
Tilmeldt: ons 5. nov 2008 20:50
Kontakt:

Re: Reedvalve`s Yamaha FS1 1976 dx

Indlæg af Reedvalve »

[quote="jesper j"]nååe det er den du mener hmme det ved jeg faktisk ikke :roll: men nu vi snakker detaljer så gjorde jens mig opmærksom på at møtrikken på bagsvingere akslen er til en 14 nøgle hviste du det :!: :P

Det havde jeg ikke lige set. Og udfra reservedels kataloget har i ret. Endnu en sjov detalje ved denne årgang. Heldigvis har jeg dog et par stykker af dem.
Vedhæftede filer
PICT2391.JPG
PICT2391.JPG (126.65 KiB) Vist 8675 gange
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.

Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Reedvalve
Fuldblods knallert
Indlæg: 415
Tilmeldt: ons 5. nov 2008 20:50
Kontakt:

Re: Reedvalve`s Yamaha FS1 1976 dx

Indlæg af Reedvalve »

Sidste weekend begyndte jeg at samle motoren. Har fået fat i den samme flyende pakning som de brugte tilbage i 70`erne. (Three bond som er lyse grå). Den er virkelig lækker at arbejde med. Den bliver samlet med de originale skruer og koyo lejer.

Til sidst et billed af lak sættet monteret på knallerten. :D Og et billed af det helt rigtige sæde til en 76`er. reservedels nummer 1j5-24730-00
Læg mærke til hvordan sædet slutter til ved tanken :!:
Vedhæftede filer
PICT2402.JPG
PICT2402.JPG (202.09 KiB) Vist 8633 gange
PICT2403.JPG
PICT2403.JPG (233.56 KiB) Vist 8633 gange
PICT2404.JPG
PICT2404.JPG (182.72 KiB) Vist 8633 gange
PICT2399.JPG
PICT2399.JPG (113.26 KiB) Vist 8633 gange
PICT2430.JPG
PICT2430.JPG (223.26 KiB) Vist 8633 gange
PICT2433.JPG
PICT2433.JPG (213 KiB) Vist 8633 gange
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.

Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Reedvalve
Fuldblods knallert
Indlæg: 415
Tilmeldt: ons 5. nov 2008 20:50
Kontakt:

Re: Reedvalve`s Yamaha FS1 1976 dx

Indlæg af Reedvalve »

jesper j skrev:det ser sørme godt ud kenneth :P hva med bund skruen er den flad på toppen af hovedet hvis den lige som har en krave er den ikke rigtig til årg 76 :!: jeg kan se du fra valgte de org tankstaferinger fra :?: den sidste streg er længere fremme end på de org jeg har samme problem
Reedvalve skrev:Sidste weekend begyndte jeg at samle motoren. Har fået fat i den samme flyende pakning som de brugte tilbage i 70`erne. (Three bond som er lyse grå). Den er virkelig lækker at arbejde med. Den bliver samlet med de originale skruer og koyo lejer.

Til sidst et billed af lak sættet monteret på knallerten. :D Og et billed af det helt rigtige sæde til en 76`er. reservedels nummer 1j5-24730-00
Læg mærke til hvordan sædet slutter til ved tanken :!:

Hej Jesper

Jeg har begge typer bundpropper. Men troede egentlig kun, at den type uden krave var til dreje ventils modellen. Den som ligger på billedet har nummmer 90340-12005. Det er samme reservedels nummer som den nye type. Men vi har jo før set, at den kan godt være anderledes af den grund aligevel. :D Kan det ikke passe at den originale pakning til bundproppen er af aluminium? Det har mine "urørte motorer" ihvertfald.

Mht. stafferinger: Er der ikke mange som har særlig gode erfaringer med de originale. Så det blev disse istedet. Turde ikke og tage chancen hvis det skulle "koge op".

Kenneth
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.

Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Reedvalve`s Yamaha FS1 1976 dx

Indlæg af Kim B S »

Hej Kenneth.
Det bliver da en fantastisk flot Yamaha, du får lavet der. :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Re: Reedvalve`s Yamaha FS1 1976 dx

Indlæg af Per »

Uh, den bliver flot 8)
Er der overhovedet noget på den, som ikke er originalt :?: :?: :?:
Mvh Per.
Reedvalve
Fuldblods knallert
Indlæg: 415
Tilmeldt: ons 5. nov 2008 20:50
Kontakt:

Re: Reedvalve`s Yamaha FS1 1976 dx

Indlæg af Reedvalve »

Per skrev:Uh, den bliver flot 8)
Er der overhovedet noget på den, som ikke er originalt :?: :?: :?:
Hej Per og Kim

Tak skal i ha`. :D

Jeg mangler pt. en orginal DID kæde. ( kan dog stadig fåes ved cms, det kunne bare være sjovt at finde en "gammel" original :D ) Selv for og bagtandhujl er orginale. Specielt 9 tands fortandhjulet er næsten umuligt at finde. Yderligere er luftfilter indsats originalt. Yokohama dæk 250 for/bag, langrillede foran. Yokohama slanger, kendetegn rød og blå stribe hele vejen rundt, Yokohama dækbånd (man kan se "Y´et" foran dimensionen. Har også snart været alle skruer efter slavisk. Så jeg er ved at være meget tæt på mit mål.

Kenneth
Vedhæftede filer
PICT2444.JPG
PICT2444.JPG (212.61 KiB) Vist 8510 gange
PICT2445.JPG
PICT2445.JPG (221.96 KiB) Vist 8510 gange
PICT2446.JPG
PICT2446.JPG (192.68 KiB) Vist 8510 gange
PICT2447.JPG
PICT2447.JPG (167.89 KiB) Vist 8510 gange
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.

Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Reedvalve`s Yamaha FS1 1976 dx

Indlæg af nielsfup »

:D :D
Flot
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Kawa-z1

Re: Reedvalve`s Yamaha FS1 1976 dx

Indlæg af Kawa-z1 »

Hvor ser den dog fantastik flot ud, må jeg lige bede om en tør hagesmæk :shock: :shock:

Meen Kenneth, det der musik som du går og skruer til, det er ikke for godt du... Medina, GAGA og svedbak, det duer ikke :evil:, det er for dem som skruer PGO og CPI osv..... :shock: :shock: .
Jeg er sikker på at knallerten får mere sjæl hvis den bygges til de toner som var fremme dengang :lol: .

Du får lige lidt hjælp herfra:

http://www.youtube.com/watch?v=_UaJ9UKM7kk
http://www.youtube.com/watch?v=IqpGepuWcgY
http://www.youtube.com/watch?v=0h8F1Q3L6Gs
http://www.youtube.com/watch?v=EK08XU4VaLQ
http://www.youtube.com/watch?v=jJBs-KPY ... 1&index=49
http://www.youtube.com/watch?v=pfy_9e8BiJ8
http://www.youtube.com/watch?v=4LNH27s5 ... re=related

Nu behøves du ikke at tage til grøn koncert i morgen, det skulle da lige være for at se D:A:D lukke festen med manér

God weekend Kenneth :D
Reedvalve
Fuldblods knallert
Indlæg: 415
Tilmeldt: ons 5. nov 2008 20:50
Kontakt:

Re: Reedvalve`s Yamaha FS1 1976 dx

Indlæg af Reedvalve »

Kawa-z1 skrev:Hvor ser den dog fantastik flot ud, må jeg lige bede om en tør hagesmæk :shock: :shock:

Meen Kenneth, det der musik som du går og skruer til, det er ikke for godt du... Medina, GAGA og svedbak, det duer ikke :evil:, det er for dem som skruer PGO og CPI osv..... :shock: :shock: .
Jeg er sikker på at knallerten får mere sjæl hvis den bygges til de toner som var fremme dengang :lol: .

Du får lige lidt hjælp herfra:

http://www.youtube.com/watch?v=_UaJ9UKM7kk
http://www.youtube.com/watch?v=IqpGepuWcgY
http://www.youtube.com/watch?v=0h8F1Q3L6Gs
http://www.youtube.com/watch?v=EK08XU4VaLQ
http://www.youtube.com/watch?v=jJBs-KPY ... 1&index=49
http://www.youtube.com/watch?v=pfy_9e8BiJ8
http://www.youtube.com/watch?v=4LNH27s5 ... re=related

Nu behøves du ikke at tage til grøn koncert i morgen, det skulle da lige være for at se D:A:D lukke festen med manér

God weekend Kenneth :D
Hej Steen

Det var en god koncert. Dog nåede jeg ikke at se Medina, som spillede først. Nok fordi turen til koncerten blev tre gange så lang (pga for meget Dr. Nielsen`s tidligere på dagen) :lol: :lol: :lol:
Iøvrigt var det fatastisk show DAD lavede.

Jeg har hørt....... at du var en sikker gænger på danse gulvet i diskoteket, når denne sang blev spillet i de gamle dage :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Kenneth
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.

Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Niels
Junior knallert
Indlæg: 27
Tilmeldt: søn 24. feb 2008 19:52
Kontakt:

Re: Reedvalve`s Yamaha FS1 1976 dx

Indlæg af Niels »

Super nice FS1 you've got! 8)
Peter DX

Re: Reedvalve`s Yamaha FS1 1976 dx

Indlæg af Peter DX »

hey... kørte lige gennem "Din" by i dag med lastbilen.. og kunne jo selfølgelig ikke tænke på andet hele vejen hjem end din grønne flotte yamaha... kommer der ikke snart nye billeder af den?????

mvh Peter,..
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Reedvalve`s Yamaha FS1 1976 dx

Indlæg af Tottenham »

Henrik N skrev:mojn

hvordan har du poleret det nav det er hamre flot
UHa Jeg har stadig , en klump i halsen , på størrelse med en sokkelsten , efter at hav set disse billeder, De skulle efter min menning forbydes på forum. Og jeg er slet ikke misundelig mv laursem
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Reedvalve
Fuldblods knallert
Indlæg: 415
Tilmeldt: ons 5. nov 2008 20:50
Kontakt:

Re: Reedvalve`s Yamaha FS1 1976 dx

Indlæg af Reedvalve »

Peter DX skrev:hey... kørte lige gennem "Din" by i dag med lastbilen.. og kunne jo selfølgelig ikke tænke på andet hele vejen hjem end din grønne flotte yamaha... kommer der ikke snart nye billeder af den?????

mvh Peter,..
Hej Peter

Tak for sidst! Det er jo ved, at være længe siden. Men der var 1.5 måned hvor jeg ikke var online her på forum. Så der var omkring 200 nye indlæg, da jeg loggede på igen.
Delene jeg købte ved dig, er til mit næste 76`er projekt.

Der kommer snart nye billeder. Måtte skille de færdig samlede hjul ad igen. Da jeg fik fingerne i to nye Araya fælge, hvor Araya står inde ved ventilen. :D

Kenneth
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.

Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Reedvalve
Fuldblods knallert
Indlæg: 415
Tilmeldt: ons 5. nov 2008 20:50
Kontakt:

Re: Reedvalve`s Yamaha FS1 1976 dx

Indlæg af Reedvalve »

Godt nytår! alle sammen.

Mens jeg nu har haft ferie. Har der været mulighed for, at "nørde" lidt ved mit 76`er projekt. For noget tid siden, var jeg så heldig, at finde en meget original 76`er, som skulle bruges til mit næste 76`er projekt. Her var stort set alle skruer mm. originale endnu. Det viste sig, at flere af skruerne på fronten (forgaffel, styr, lygte mm.) er i crom. Et billed af holderen til bremse slangen viser, at denne ligeledes er i crom. Så den bliver monteret på denne maskine. Flere sjove detaljer følger....

De originale volt regulatorer til 1974-1976 ledningsnettet, som netop er forberedt til denne, bliver også monteret. De tager det extra strøm, så batteriet ikke overlades, hvis der ikke køres med lys. (første pos. på tændningslås).

Kenneth
Vedhæftede filer
PICT2766.JPG
PICT2766.JPG (228.91 KiB) Vist 8676 gange
PICT2767.JPG
PICT2767.JPG (221.89 KiB) Vist 8676 gange
PICT2768.JPG
PICT2768.JPG (227.66 KiB) Vist 8676 gange
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.

Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Reedvalve`s Yamaha FS1 1976 dx

Indlæg af strynboen »

tja den er entelig ikke en regulator ,,men en belastningsmodstand..alså en spole med modstands tråd...men bliver der så noget til at lade batteriet..når modstanden varmer al strømmen væk,, på vej over i stellet...jeg har en teori om at den kun skulle bruges på modeller uden batteri...eller i forbindelse med den ekstra kraftige lys/ladespole..som kan købes som reservedel..men ikke blev monteret i danmark
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Reedvalve`s Yamaha FS1 1976 dx

Indlæg af Morten - Webmaster »

Så det er DET den gul/sorte ledning er til !!! Så lærte jeg lidt idag ! har tit undret mig over den nede i batterikassen
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Reedvalve`s Yamaha FS1 1976 dx

Indlæg af strynboen »

er den ikke grøn/gul :?:det er jo entelig også en jord..eller stel i det mindste
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Reedvalve`s Yamaha FS1 1976 dx

Indlæg af Morten - Webmaster »

sort / gul
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Besvar

Tilbage til "Renoverings projektet, nuværende.."