Knuds projekt 75er nr match, solgt

Vis os hvad du roder med for tiden. Her kan du vise dit restaureringsprojekt frem.
Besvar
Yamahafs1haslev
Fuldblods knallert
Indlæg: 488
Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
Kontakt:

Knuds projekt 75er nr match, solgt

Indlæg af Yamahafs1haslev »

Jeg har nu (næsten) alle dele til mit første af tre pensionist projekter: en 75er nr match forklædt som en 72-73'er.
Jeg har nosseknuser tank og sideskjolde, men jeg har købt et 72er mandarin candy lakeret patineret laksæt med både det danske højre sideskjold med indhakket til udstødning og det med Auto-lube tank.
Motor skal efterses og renses udvendigt. Stellet skal repareres de sædvanlige steder og males.
Der skal samles et baghjul og et forhjul med original fælge, nav og egere, klo-drevet skal shines op. Der kommer sandsynligvis et langt hollandsk yamaha sæde på den, men jeg har også andre originale sæder.
Der skal laves et alm. TUM mærket motor kit (cylinder, topstykke, karburator og udstødning) og et 8.5hk kit af eget bryg og den kommende 8,5hk udstødning fra Benny.
Senest rettet af Yamahafs1haslev tors 28. feb 2019 14:01, rettet i alt 1 gang.
Yamahafs1haslev
Fuldblods knallert
Indlæg: 488
Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
Kontakt:

Knuds projekt 72er wannabe nr

Indlæg af Yamahafs1haslev »

Projektet med 75eren har skiftet ejer, ny ejer af stel/motor er Erik Samsøe Maleren.
De andre dele overført til nyt projekt:
72er Street wannabe: hollandsk 72er stel, 72er hollandsk 5gear drejeventil motor, oplagt udstødning, alm sæde, alm styr og så garneret med et patineret laksæt i candy mandarin, jeg købte af Erik Samsøe Maleren
Dette projekt fortsætter så i denne tråd med ny overskrift.
Denne model har også en en 381-motor i lovlig udgave samt et nyt street laksæt i iwygreen med street sæde
Yamahafs1haslev
Fuldblods knallert
Indlæg: 488
Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
Kontakt:

Re: Knuds projekt 73er wannabe, candy mandarin

Indlæg af Yamahafs1haslev »

Jeg har været hos Erik Samsøe Maleren med en stor stak yamaha fs1'er dele, deriblandt et patineret 72er laksæt, som skal renses af og bygges op fra bunden, farve: candy mandarin.
Jeg købte et 69er stel af Jesper Jensen, fik det sandblæst og lakeret af Per Frederiksen.
Der er en 5gears drejeventil motor til den, der skal bygges en 4gears drejeventil motor i TUM godkendt udførelse baseret på en 75er nr blok.
De sorte og sølv dele skal Erik Samsøe Maleren lakere.
Der skal også egeres hjul, det får den lokale cykel mekaniker lov til, når jeg har poleret fornav. Bagnav og bremseplade er til vandpolering.
Jeg fortæller om dette projekt i en ny tråd. Denne tråd stopper her.
Besvar

Tilbage til "Renoverings projektet, nuværende.."