Knuds projekt Iwy-face lift

Vis os hvad du roder med for tiden. Her kan du vise dit restaureringsprojekt frem.
Yamahafs1haslev
Fuldblods knallert
Indlæg: 488
Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
Kontakt:

Re: Knuds projekt Iwy-face lift

Indlæg af Yamahafs1haslev »

Så blev stellet sandblæst.
Jeg har købt diverse reparations dele hos Benny.
Stellet er blevet tilpasset reparations beslaget til udstødning.
Steen Løkke har svejst disse dele på stellet.
Jeg har møjsommeligt tilpasset to plade stumper til at fylde ud der hvor den tidligere ejer har boret huller til plastik sideskjolde.
Nu skal der så glattes ud på svejsningerne og derefter skal understellet en tur i minus-kalk inden stellet skal til den lokale maler.
:D
Yamahafs1haslev
Fuldblods knallert
Indlæg: 488
Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
Kontakt:

Re: Knuds projekt Iwy-face lift

Indlæg af Yamahafs1haslev »

Øv bøvl!
Det er en ommer!
Ny omgang svejs og sandblæsning
Det er bare et langsigtet projekt....
Der arbejdes i mellem tiden på en suzuki k50 for en bekendt.. Et kuldsejlet projekt, hvor blandt andet el og gearskiftet og koblingen er meget i laser...
Det originale topstykke havde monteret et plæneklipper tændrør og med 3 kobber skiver.. Gevindet var kørt i fars
Efter aftale har jeg tilrettet et NC yamaha topstykke. Cylinderen er ny og på 40 mm men med tun portning.. Den roterer ganske kvikt.. Alt el er nu på plads og virker fint...
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Knuds projekt Iwy-face lift

Indlæg af claus olieklud »

hejsa...

hvad gik galt med Yamaha stellet ?
og hvorfor var der 3 kobberskiver under et plæneklipper tændrør som i forvejen er med kort gevind ?
og så mener du vel 41 mm cylinder når nu der er tale om en Suzuki ?

hilsen olieklud
Yamahafs1haslev
Fuldblods knallert
Indlæg: 488
Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
Kontakt:

Re: Knuds projekt Iwy-face lift

Indlæg af Yamahafs1haslev »

Svejsningerne var porøse der blev ikke svejset med co2 gas, men med tråd med indlagt flus middel.
Ang suzuki k50eren:
Ok så er det ikke et plæneklipper tændrør men det havde ikke standard sekskant top, meget mindre så en standard tændrørs top ikke passer, alt for langt, men en anelse større i gevindet, så det kunne sidde" fast " i de få og meget slidte gevind rynker. Ja rigtigt -41 mm ok. Men den har en hidsig karakter, udstødning 24mm og meget bred /skylle porte 32 mm sådan cirka...
Jeg kørte en kort tur og så gik koblingen...
Den har et voldsomt slup der viser sig når man slipper / giver gas. Enten en defekt koblings eller baghjul chock kobling..
Kickstarter er samlet forkert: kickarmen går ikke tilbage
Så nu skal jeg have adskilt hs /olieskjold og set hvad der gemmer sig der under..
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Knuds projekt Iwy-face lift

Indlæg af claus olieklud »

hej.

ja det med pulvertråd og uden gas er vist ikke så godt, har aldrig selv prøvet det, men rygtet siger det er noget skidt.
næ så hellere en gang elektrodesvejsning - af de svejseværker jeg har er jeg faktisk mest glad for min lille inverter elektrodesvejser.
godt du har noget at lave knud.
i gamle dage sagde man at en Suzuki var svær at få til at køre stærkt, men hvis den først kom til det var den mere holdbar end en Yamaha.
tænker også at udgangspunktet med overkvadratisk motor må være rigtigt til en hurtig løber.
men et er teori, noget andet praksis, en puch kan jo også være hidsig selv om den er helt modsat underkvadratisk.

hilsen olieklud
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Knuds projekt Iwy-face lift

Indlæg af knallert »

problemet med suzukien var at borepladen var en del af blokken...så man skulle købe en halv motor..for at få større indsugning..det og alu cylenderens udstødnings gevind..som ofte blev moslet,,var eneste svagheder...byggekvaliteten er bedre end yamahaen...detaljer som spedometer og greb/lyskontakter var lige lidt bedre udført..og mere holdbart..
strynboen på test profil
Yamahafs1haslev
Fuldblods knallert
Indlæg: 488
Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
Kontakt:

Re: Knuds projekt Iwy-face lift

Indlæg af Yamahafs1haslev »

Jeg har fået fat i en komplet K50 motorblok med indmad: et rent røverkøb! så bliver min bekendtes søn glad igen!
Brugeravatar
mriisj
Gummi rocker
Indlæg: 625
Tilmeldt: søn 10. nov 2013 11:10
Kontakt:

Re: Knuds projekt Iwy-face lift

Indlæg af mriisj »

Kommer der ikke lidt billeder fra projektet ??
Michael Jensen

MC: Kreidler RS 1968 Vulkan Rød
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Dansk
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Tysk
MC: Kreidler RS Elektronik 1979 Neon Grøn
MC: Kreidler RMC-S Elektronik 1979 (nyt projekt)
Knallert: Puch VZ50 Flagskib Vårgrøn
Knallert: Puch MS 50 (nyt projekt)
Yamahafs1haslev
Fuldblods knallert
Indlæg: 488
Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
Kontakt:

Re: Knuds projekt Iwy-face lift

Indlæg af Yamahafs1haslev »

mriisj skrev:Kommer der ikke lidt billeder fra projektet ??
Jow (hvis det er Suzuki projektet, der tænkes på) - se: viewtopic.php?f=138&t=18913
Yamahafs1haslev
Fuldblods knallert
Indlæg: 488
Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
Kontakt:

Re: Knuds projekt Iwy-face lift

Indlæg af Yamahafs1haslev »

Face lift projektet er gået på grund, igen!
Jeg havde afleveret stel og bagsvinger til den lokale maler, dette var i august 2018, jeg hentede stellet da denne maler ikke kunne fortælle mig hvornår han vil være færdig, dette skete i december... han havde desværre sprøjtet et tykt lag grund spartel på begge dele og havde ikke renset stellet for gl. pulverlak rester, som jeg krævede det.
Så nu skal delene til Gladsaxe metalsliberi, igen.
Jeg venter dog til april med det, i samme hug skal mine "VW" DX fælge glasblæses. Det betyder så at alt er på hold til da.
Brugeravatar
mriisj
Gummi rocker
Indlæg: 625
Tilmeldt: søn 10. nov 2013 11:10
Kontakt:

Re: Knuds projekt Iwy-face lift

Indlæg af mriisj »

ARRGGHH Surt show :(
Michael Jensen

MC: Kreidler RS 1968 Vulkan Rød
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Dansk
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Tysk
MC: Kreidler RS Elektronik 1979 Neon Grøn
MC: Kreidler RMC-S Elektronik 1979 (nyt projekt)
Knallert: Puch VZ50 Flagskib Vårgrøn
Knallert: Puch MS 50 (nyt projekt)
Yamahafs1haslev
Fuldblods knallert
Indlæg: 488
Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
Kontakt:

Re: Knuds projekt Iwy-face lift

Indlæg af Yamahafs1haslev »

Erik Samsøe Maleren har fået stellet efter sandblæsning (sammen med en kæmpe bunke andre dele) til lakering.
Men så er det også slut med al bøvlet ang. dette projekt.
Blok til stellet er blevet glas blæst og vandpoleret.
Som sagt bliver "slut-stationen" for dette projekt en chrom udgave (lygteholdere, luftfilter kasse, forlygte, 76er sideskjolde, kædeskærm og tank).
Dens normale motor bliver en helt igennem TUM-178 udformet og original udstødning)
(der også en tunet motor bestykket med yg1 cylinder, special topstykke og stor karburator samt yb1 udstødning, når den skal være tunet).
Indtil jeg får lakeret w-fælgene vil den være med rd80 eger fælge. W-fælgene skal være lakeret som JPS style: blanksort med guld-lak på kanterne.
Besvar

Tilbage til "Renoverings projektet, nuværende.."