mit projekt yamaha og (FUSKER KOBLING)

Vis os hvad du roder med for tiden. Her kan du vise dit restaureringsprojekt frem.
Besvar
Pede
Junior knallert
Indlæg: 19
Tilmeldt: tors 22. jan 2009 18:05
Kontakt:

mit projekt yamaha og (FUSKER KOBLING)

Indlæg af Pede »

ja her er min yams koblingen kommer længere nede :)
Vedhæftede filer
ja der er jo nok og se til
ja der er jo nok og se til
IMG_2310 (Medium).jpg (87.45 KiB) Vist 8176 gange
IMG_2321 (Medium).jpg
IMG_2321 (Medium).jpg (85.57 KiB) Vist 8175 gange
Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51
Kontakt:

Re: mit projekt yamaha og (FUSKER KOBLING)

Indlæg af dexta »

Spændende projekt :wink:
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel
Denno
Stor knallert
Indlæg: 197
Tilmeldt: søn 4. jan 2009 18:13
Kontakt:

Re: mit projekt yamaha og (FUSKER KOBLING)

Indlæg af Denno »

Spændende projekt, der er noget, at komme igang med,, :D tror aldrig jeg har set en støttefod sidde sådan he he
Brugeravatar
olebole
Gummi rocker
Indlæg: 913
Tilmeldt: tirs 2. sep 2008 13:02
Kontakt:

Re: mit projekt yamaha og (FUSKER KOBLING)

Indlæg af olebole »

ja pede . der er noget at gå i gang med. :mrgreen: :mrgreen:
hvad er din plan så :?:
mvh.ole
Yamaha fs1. 2gear Årg. (Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
Pede
Junior knallert
Indlæg: 19
Tilmeldt: tors 22. jan 2009 18:05
Kontakt:

Re: mit projekt yamaha og (FUSKER KOBLING)

Indlæg af Pede »

her kommer vi så til koblingen

1. man skal bruge 2 stk fladjern 1stk rundjern i 8 mm 2 skiver en svejser og gas og ilt


PS det kan tænkes i skal fjerne kuglen der sidder efter koblingspinden i motoren

og husk nu hvad jeg skrev længere oppe (FUSKER KOBLING) men det VIRKER prøv det
Vedhæftede filer
sådan skal det se ud når det er færdigt (næsten færdigt)
sådan skal det se ud når det er færdigt (næsten færdigt)
IMG_2311 (Medium).jpg (74.02 KiB) Vist 8124 gange
sådan skal det 1.laves bor hul i skjoldet så derfor vil det være smart ikke og bruge et orginalt 2. svejs skiven på vil være smart og skære den til og sætte den indenvendigt i skjoldet samt den skive i toppen de sættes kun for at rundjernet ikke hopper ud af skjoldet
sådan skal det 1.laves bor hul i skjoldet så derfor vil det være smart ikke og bruge et orginalt 2. svejs skiven på vil være smart og skære den til og sætte den indenvendigt i skjoldet samt den skive i toppen de sættes kun for at rundjernet ikke hopper ud af skjoldet
IMG_2313 (Medium).jpg (76.28 KiB) Vist 8124 gange
3. fladjernet svejses på den skal trykke koblingspinden ind så den skal tilpasses så den trykker midt på fladjernet man kan også svejse en møtrik på fladjernet så man kan justere koblingen med en bolt
3. fladjernet svejses på den skal trykke koblingspinden ind så den skal tilpasses så den trykker midt på fladjernet man kan også svejse en møtrik på fladjernet så man kan justere koblingen med en bolt
IMG_2318 (Medium).jpg (61.97 KiB) Vist 8124 gange
ved bolten til luftfilterkassen sættes det andet fladjern og der bores et hul så justerskruen kan gå i fladjernet så man kan justere koblingen der
ved bolten til luftfilterkassen sættes det andet fladjern og der bores et hul så justerskruen kan gå i fladjernet så man kan justere koblingen der
IMG_2320 (Medium).jpg (57.03 KiB) Vist 8123 gange
for enden af rundjernet saves en rille so enden af koblings kablet sidder der husk og gør så det ikke falder af :) og så skulle man gerne have en kobling der går nemt og ingen bøvl med den snegl der ligger i skraldespanden :D
for enden af rundjernet saves en rille so enden af koblings kablet sidder der husk og gør så det ikke falder af :) og så skulle man gerne have en kobling der går nemt og ingen bøvl med den snegl der ligger i skraldespanden :D
IMG_2316 (Medium).jpg (36.15 KiB) Vist 8125 gange
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: mit projekt yamaha og (FUSKER KOBLING)

Indlæg af Morten - Webmaster »

Jeg er målløs !!! :shock:

Ja det virker garanteret perfekt.... men det gør en god velsmurt snegl nu også..
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Pede
Junior knallert
Indlæg: 19
Tilmeldt: tors 22. jan 2009 18:05
Kontakt:

Re: mit projekt yamaha og (FUSKER KOBLING)

Indlæg af Pede »

jamen jeg vil først lige have den ud og køre og mærke luften i det hår jeg engang havde. derefter skal den have den store tur jeg har købt nogle forgafler af jesper til DX så det skal jeg have sat i værk og en gang renovering af motor samt en spand malig så nu vil jeg se om jeg kan gøre lidt men der er jo snart træf som jeg gerne vil med til men skal til svendeprøven fra 15 maj med min 2 udd så jeg har nok og se til men den er nok ikke færdig til træf men man kan vel godt komme på en yams der ikke stråler ved siden af alle jeres pæne maskiner så længe jeg holder et stykke væk fra i andres :D hvis jeg får tid til og komme med
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: mit projekt yamaha og (FUSKER KOBLING)

Indlæg af Morten - Webmaster »

slet ikke noget problem.... det handler ikke om chrome og polering.... det handler om fællesskab og yamahaer !
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Pede
Junior knallert
Indlæg: 19
Tilmeldt: tors 22. jan 2009 18:05
Kontakt:

Re: mit projekt yamaha og (FUSKER KOBLING)

Indlæg af Pede »

Morten - Webmaster skrev:Jeg er målløs !!! :shock:

Ja det virker garanteret perfekt.... men det gør en god velsmurt snegl nu også..
JA morten det er vi enige om men det er nu sjovt og prøve noget andet og du ødelægger ikke andet end et koblingsskjold og så har du en kobling der kan trækkes med en eller 2 fingere det er bare noget jeg makker med når der ikke er andet lige og give mig til men kan varmt anbefales og (prøve)
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: mit projekt yamaha og (FUSKER KOBLING)

Indlæg af Morten - Webmaster »

Pede skrev:det er nu sjovt og prøve noget andet og du ødelægger ikke andet end et koblingsskjold
Kunne du så ikke have ødelagt et taiwansen skjold istedet for et originalt :roll: :roll: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Pede
Junior knallert
Indlæg: 19
Tilmeldt: tors 22. jan 2009 18:05
Kontakt:

Re: mit projekt yamaha og (FUSKER KOBLING)

Indlæg af Pede »

Morten - Webmaster skrev:
Pede skrev:det er nu sjovt og prøve noget andet og du ødelægger ikke andet end et koblingsskjold
Kunne du så ikke have ødelagt et taiwansen skjold istedet for et originalt :roll: :roll: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
ja det har jeg også grædt meget snot over men så det ikke før jeg så det forsent men det har jeg også skrevet at man skal bruge et uorginalt i min opskrift over billederne og der er jo ingen grund til og putte salt i såret morten :( :( :( :( :)
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: mit projekt yamaha og (FUSKER KOBLING)

Indlæg af Morten - Webmaster »

hehe... det går jo nok.... de koster jo ikke mere end knap 800 efterhånden :shock:

Men er den ellers køreklar og driftsikker ?
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: mit projekt yamaha og (FUSKER KOBLING)

Indlæg af Kim B S »

Hej Pede.
Jeg kan også godt se at der er lidt at gå i gang med. :wink: Men jeg vil også mene at det mekaniske er vigtigst i første omgang, så du kan komme ud og køre, gerne til træffet på strynø, hvis du kan nå det. Så kan du altid pynte på udseendet, når den kan køre. :wink: Du må have god arbejdstlyst med projektet. :wink: :D
PS. Det ser spændene ud med det koblingsdæksel. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Pede
Junior knallert
Indlæg: 19
Tilmeldt: tors 22. jan 2009 18:05
Kontakt:

Re: mit projekt yamaha og (FUSKER KOBLING)

Indlæg af Pede »

Morten - Webmaster skrev:hehe... det går jo nok.... de koster jo ikke mere end knap 800 efterhånden :shock:

Men er den ellers køreklar og driftsikker ?
koblingen? eller hele fortagnet koblingen mangler jeg bare og montere men helheden mangler jeg en udstødning men har bestilt et tun sæt hvis det nogensinde når frem men ellers (burde den være ok til og køre på men det vil tiden jo vise det er aldrig helt nemt og vide når man har købt den hvor den ikke kunne køre
Brugeravatar
lund
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: søn 11. jan 2009 20:37
Kontakt:

Re: mit projekt yamaha og (FUSKER KOBLING)

Indlæg af lund »

Pede skrev:jamen jeg vil først lige have den ud og køre og mærke luften i det hår jeg engang havde. derefter skal den have den store tur jeg har købt nogle forgafler af jesper til DX så det skal jeg have sat i værk og en gang renovering af motor samt en spand malig så nu vil jeg se om jeg kan gøre lidt men der er jo snart træf som jeg gerne vil med til men skal til svendeprøven fra 15 maj med min 2 udd så jeg har nok og se til men den er nok ikke færdig til træf men man kan vel godt komme på en yams der ikke stråler ved siden af alle jeres pæne maskiner så længe jeg holder et stykke væk fra i andres :D hvis jeg får tid til og komme med

Kender det godt man har først rigtig ro i sindet når man har været ude og ved motoren virker :D

har kørt på min nu så nu har jeg ro til at fixe resten af den:D
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: mit projekt yamaha og (FUSKER KOBLING)

Indlæg af Thomas P. »

Hej Pede.

Det er et spændene projekt. Der er nok og tage fat på :)

Mht. koblingingen såe.. Nej, jeg syntes sku ikke at det er en smart løsning :? Det ligner sku noget klamp, he he :D :D
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: mit projekt yamaha og (FUSKER KOBLING)

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej Pede og velkommen til.
Projektet "fuskerkoblingen" er set før og kan være en ide, hvis strålerne i skjoldet er defekte. Men hvis jeg ser ret på billederne er bagsvingerens tværrør ikke fuldsvejst, hvilket kan være kritisk ? Samtidig er der ikke hul til støttefoden rette sted ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: mit projekt yamaha og (FUSKER KOBLING)

Indlæg af strynboen »

mener også jeg har set systemet med den store arm før,,det kunne gøres mere elegant med en lille eksentrisk skive,,det er trods alt kun 2-3 mm der skal bevæges,,men hvis du satte en 1 meter lang håndtag på
kan du spare kabel og håndtag på styret,,he he..men lad nu vær med at ødelægge flere orginale sidedæksler,,,de 800 er kun dækslet,,
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Renoverings projektet, nuværende.."