NÅ da det i dag er 2 måneder siden jeg oprettede noget i denne tråd må jeg nok hellere lave lidt igen (i skulle nødig tro jeg var gået helt kold i det
)
Først så har vi hvordan den står ligenu og her, har fået samlet kronrøret med fedt, kugler, dæksler og alt det der, har anskaffet mig et sæt røde fodhvilergummier og monteret dem, har kortet styrholder boltene op, lavet nogle gummi dæmpere til speedometeret, fundet de rigtige aksler og monteret et sæt kædestrammere
Så har jeg amputeret de gamle kaliber beslag fra det højre ben, så kan jeg snart få rykket benene fra hinanden og monteret et nyt beslag
Og købt en RD50m/RS125/FS1DX(1980-1994) bremsekaliber som er i en fornuftig stand udover at O-ringe, stempel og bremseklodser mangler satser på det passer fra en normal DX og sidstnævnte kan skaffes inkl. fjedre mange steder i udlandet for en fornuftig sum penge
Og man kan ikke have en bremsekaliber uden bremsemaster så snuppede den her på en ebay auktion til 4 euro
Forventer ikke at den er i "top notch quality" så starter som det første med at skifte bremsevæske slangen ud til noget der er lidt højere kvalitets mæssigt, det gode ved at bremsevæske beholderen er separat monteret er at hvis det viser sig membranen er noget L**t og der ikke kan findes en ny, så kan væske beholderen bare udskiftes til noget andet
Forhjulet og baghjulet har været adskilte, er blevet renset indvendigt, smurt og samlet igen (undtagen baghjulet da jeg måtte have lejerne ud de trængte til udskiftning)
Fik fat i et DX speedometerdrev jeg mistænker for at være uoriginalt(hvad dæælen det var møgbilligt) det kørte meget dårligt rundt.. men efter en adskillelse, kontrol af dele det (det store tandhjul skal nok skiftes engang men indtil videre ser det OK ud), gennemrensning i hoved og røv og en ordentlig omgang fedt for at kvitere med, så både passede det og kørte ganske fint rundt (har dog ikke af gode grunde haft mulighed for at teste det rigtigt)
Mht. det mekaniske så har jeg fået fingere i en næsten perfekt 2g blok (75kr!) eneste desiderede fejl var en knækket aksel i det bagerste monteringshul til stellet (lidt varme så var den skid slået) og så er der det valgfrie problem at begrænsnings bøsningen stadig er der
Fik også fat i en racing krumtap fra claus (sig sauer) der var i fin stand umiddelbart har den nøgagtig samme udformning som Topracing.
På motor siden mangler jeg bare 16mm karburator, midterblok og så diverse små skiver/møtrikker, lejer, pakninger og alt det der....