Side 7 af 8

Re: Juhl's 2G special

: fre 12. dec 2014 09:44
af juhl-drengen
Tror højst sandsynligt den ender jeg
Som de fleste andre stjålne scootere herude, at blive kørt på og ende efterladt eller afbrændt.

Har efterlyst den hos politiet, på scootergalleri, forskellige steder på Facebook osv.

Er enig i din holdning og havde gerne gjort det samme.. hvis jeg møder en knægt på den sparker jeg ham af med en god gammeldags røvfuld til følge..

Vil gerne væde med 20% af scooterne i området er stjålne..

Re: Juhl's 2G special

: fre 12. dec 2014 21:38
af juhl-drengen
Fik endelig regnet ud hvordan jeg skulle få styrfittings i stellet :(y)

2 stk 1/2" toppe, 2 stk skiver og en bagsvinger aksel fra en Suzuki samurai så var den i vinkel!
Billede


Billede

Billede

Re: Juhl's 2G special

: lør 13. dec 2014 08:22
af claus olieklud
hej juhl... det ser fint ud med din monteringsmetode, dog syntes jeg altid man skal efterspænde kronrørslejerne efter knallerten har kørt lidt... alså kun når man har haft lejeringene ude af stellet - som om man ikke kan presse 100 % på plads fra start ( min erfaring er dog med puch maxi, jeg har nemlig aldrig skiftet de lejeringe på en yamaha )

hilsen olieklud

Re: Juhl's 2G special

: lør 13. dec 2014 09:14
af juhl-drengen
Det vil jeg gøre når tid er så! :(y)

Blev inspireret af den løsning jeg har set Benny havde lavet :-)

Re: Juhl's 2G special

: lør 13. dec 2014 14:51
af Poul-Erik A.
Hej Kevin.

Rigtig møgtræls med tyveriet af scooteren (som vel egentlig er 2. gang, hvis jeg husker ret ?) og jeg kan supplere med en oplysning om en bekendt under samme postnr for et par uger siden har fået suget benzin op af tanken på en Audi, ved at brække klappen op. :(n)

Re: Juhl's 2G special

: lør 13. dec 2014 16:42
af juhl-drengen
Jeps den første var en hvid baotian som jeg fik stjålet da jeg boede i 7200 Grindsted, da jeg fandt den igen var frontskjoldet brækket af, chokeren/benzinslange var klippet, ledningsnettet og tændingslås var ødelagt og så var sideskjoldende blevet ødelagt af at de havde kørt den ind mellem en bil og en mur

Før den blev køreklar igen kostede det fuldlakering af skjolde, rep./spartling af frontskjold, beslag osv., nyt ledningsnet, nyt låsesæt og ny choker...

Er bange for apollo'en nok er værre hvis jeg finder den igen da tingene sidder mere udsat(og er dyrere...)


Flere af mine fælles kollegianer har fået stjålet deres scootere også (så endda en af dem komme kørende, nåede dog ikke at sparke møghvalpen af da jeg snakkede i telefon)


Der er mange folk i det her område som er "Nassere" ikke kender forskellen på dit og mit, som bare har ondt i røven over andre har købt og betalt noget de enten ikke har penge til eller ikke vil bruge penge på når de bare kan "låne"


Håber inderligt at vedkommende bliver stoppet på knallerten og sigtet for brugstyveri...

Re: Juhl's 2G special

: tors 15. jan 2015 15:25
af juhl-drengen
Der er sket så meget siden sidst jeg får svært ved at komme med alt så må tage det over flere indlæg/længere tid :-)
Har fået reproduceret røde 3e9 mærker og grundet den nye tank
Billede

Billede

Re: Juhl's 2G special

: tors 15. jan 2015 15:31
af juhl-drengen
Billede

url=http://postimg.org/image/oqe2mt3zb/]Billede[/url]

Og skaffet sådan nogle fine fælge!

Re: Juhl's 2G special

: tors 15. jan 2015 21:06
af juhl-drengen
Billede

Har modificeret en dobbeltplade til et svensk plast speedometer :-)

Re: Juhl's 2G special

: tors 15. jan 2015 21:09
af juhl-drengen
Billede
260mm bremseskive

Re: Juhl's 2G special

: tors 15. jan 2015 21:12
af juhl-drengen
Billede

Og så lige lidt malerporno :-P

Re: Juhl's 2G special

: fre 16. jan 2015 20:43
af juhl-drengen
Billede

Så er RD gaffelen hjemme, alle gevind er gode, ikke skæv og fungerer perfekt!

MEN bremseskiven fra lc fælgene rammer imod beslag til kaliberen.. så den må fjernes og en ny må laves og sættes på (heldigvis er den i stål)

Re: Juhl's 2G special

: lør 17. jan 2015 23:14
af juhl-drengen
modificerede/special lavede dele:
Billede

Billede

Billede

Re: Juhl's 2G special

: tirs 17. mar 2015 16:14
af juhl-drengen
NÅ da det i dag er 2 måneder siden jeg oprettede noget i denne tråd må jeg nok hellere lave lidt igen (i skulle nødig tro jeg var gået helt kold i det :) )

Først så har vi hvordan den står ligenu og her, har fået samlet kronrøret med fedt, kugler, dæksler og alt det der, har anskaffet mig et sæt røde fodhvilergummier og monteret dem, har kortet styrholder boltene op, lavet nogle gummi dæmpere til speedometeret, fundet de rigtige aksler og monteret et sæt kædestrammere 8)
Billede


Så har jeg amputeret de gamle kaliber beslag fra det højre ben, så kan jeg snart få rykket benene fra hinanden og monteret et nyt beslag
Billede

Og købt en RD50m/RS125/FS1DX(1980-1994) bremsekaliber som er i en fornuftig stand udover at O-ringe, stempel og bremseklodser mangler satser på det passer fra en normal DX og sidstnævnte kan skaffes inkl. fjedre mange steder i udlandet for en fornuftig sum penge :wink:
Billede

Og man kan ikke have en bremsekaliber uden bremsemaster så snuppede den her på en ebay auktion til 4 euro
Billede
Forventer ikke at den er i "top notch quality" så starter som det første med at skifte bremsevæske slangen ud til noget der er lidt højere kvalitets mæssigt, det gode ved at bremsevæske beholderen er separat monteret er at hvis det viser sig membranen er noget L**t og der ikke kan findes en ny, så kan væske beholderen bare udskiftes til noget andet :roll:

Forhjulet og baghjulet har været adskilte, er blevet renset indvendigt, smurt og samlet igen (undtagen baghjulet da jeg måtte have lejerne ud de trængte til udskiftning)
Billede


Billede
Billede
Fik fat i et DX speedometerdrev jeg mistænker for at være uoriginalt(hvad dæælen det var møgbilligt) det kørte meget dårligt rundt.. men efter en adskillelse, kontrol af dele det (det store tandhjul skal nok skiftes engang men indtil videre ser det OK ud), gennemrensning i hoved og røv og en ordentlig omgang fedt for at kvitere med, så både passede det og kørte ganske fint rundt (har dog ikke af gode grunde haft mulighed for at teste det rigtigt) :-)




Mht. det mekaniske så har jeg fået fingere i en næsten perfekt 2g blok (75kr!) eneste desiderede fejl var en knækket aksel i det bagerste monteringshul til stellet (lidt varme så var den skid slået) og så er der det valgfrie problem at begrænsnings bøsningen stadig er der

Fik også fat i en racing krumtap fra claus (sig sauer) der var i fin stand umiddelbart har den nøgagtig samme udformning som Topracing.

På motor siden mangler jeg bare 16mm karburator, midterblok og så diverse små skiver/møtrikker, lejer, pakninger og alt det der....

Re: Juhl's 2G special

: fre 20. mar 2015 10:06
af juhl-drengen
".....Postmand per er en meget herlig mand!"

Sgu lige før jeg inviterede ham på kaffe!, 5 dage efter bestillingen er min bremsemaster kommet! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Billede :rocks :rocks :thunge

Så blev weekenden da lidt god alligevel, god weekend og god solformørkelse til alle, lad nu være med at blive alt for: :hot :flag

Re: Juhl's 2G special

: fre 20. mar 2015 10:58
af 12V
4€ for en komplet bremsemaster, det er da et kup! Er den brugt, de ligger vel noget højere normalt?

Det går frem ad, meget spændende projekt!

Re: Juhl's 2G special

: fre 20. mar 2015 12:52
af juhl-drengen
Deet et det! Sad selv og måbede lidt, vandt den på en auktion på ebay, den er aldrig brugt har selv pakket den ud af indpakningen :teeth2

Billede



Har også fået den aksel der sad fast ud af den nye blok eller rettere min VVS'er har, tilgengæld kunne han ikke få begrænsnings bøsningen ud af blokken hverken med at bore huller (lortet var så hårdt bordene knækkede) eller ved at svejse en stump svejsetråd på.. så kan næsten kun se løsningen med at bore udefra tilbage medmindre nogen har bedre ideer... nå men i dag skulle han vist kigge på om han havde noget præcisions rør og så varme op på gaffelbenene så han kunne trække lortet fra hinanden :-)

Og så burde der snart gerne kommme en kaliber ind ad døren... Har forhørt mig ved Yambits i England og stempel + O-ringe er nøgagtig det samme på den nye model som den gamle! :(y)

Re: Juhl's 2G special

: tirs 3. okt 2017 07:07
af Poul-Erik A.
Hej Kevin. Ved du om et 2 gears stel er anderledes i bag end et 4 gears stel. Jeg HAR prøvet at se det på allerførste billede, men jeg kan ikke rigtig se forskellen ? Det er en kollega der spørger, for han har været på stumpemarked og der var ikke mindre end 2 stk stel med afstumpet bag.:-)

Re: Juhl's 2G special

: tors 5. okt 2017 09:05
af MNH3660
Det 2G stel, jeg udskiftede på min FS1, var FULDSTÆNDIG magen til et 4G stel. Stelnr. startede med 3EE og bagenden var ikke afkortet. Det var i bund grund rigtig fint (gevind OK, maling fin og original, kun lidt ovalitet i hul for støttebensaksel - ikke rep.krævende, aksel for bagsvinger slet ikke slidt), og det var ikke svært at sælge. Jeg skulle selvfølgelig bygge knallerten op på et 4G stel - derfor skilte jeg mig af med det.

Jeg har også set afstumpede stel på markedet i Nyvang. Jeg undersøgte det ikke - nogle snakkede om at det var til PUCH - jeg undersøgte det ikke nærmere...

Re: Juhl's 2G special

: tors 5. okt 2017 11:06
af knallert
puch gp og Monza har afskåret bagende..med indhak i siderne..så man banker en gummi klods ind..og rørene til bøjle/bagagebære stikker ligesom ud gennem udskæringerne..puch har stelnummeret på kronrøret(som Yamaha)

2 gear er vel som 78 4 gear..med stor hul til ledninger..men ellers ser de ens ud.(.med små forskelle)