Juhl's 2G special

Vis os hvad du roder med for tiden. Her kan du vise dit restaureringsprojekt frem.
Brugeravatar
Henrik Buresø
Fuldblods knallert
Indlæg: 353
Tilmeldt: søn 15. apr 2012 20:54
Kontakt:

Re: Juhl's 2G special

Indlæg af Henrik Buresø »

Bare rolig min ven,der kommer en pakke på vej via kalunborg :shock: :lol:
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Juhl's 2G special

Indlæg af juhl-drengen »

Skønnnnnnnnt :hihi så lægger jeg min stress og bekymringer til side og nyder en kold i det gode vejr :thunge
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Juhl's 2G special

Indlæg af juhl-drengen »

Billede

Se hvad jeg LIGE har fået ind af døren :(y)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Juhl's 2G special

Indlæg af juhl-drengen »

Har hentet mine ting ved erik i dag

Og har et spørgsmål til claus olieklud: Har du fundet den i havnen eller hvad :what2
Billede

Og en tank der jo bare var FIN FIN FIN! samt et rigtig godt svenskersæde (dog er der gaffatape klister fra måden henrik havde pakket det på :shock: ) Og så jo mine gamle sideskjolde..
Billede
Billede


Og mig og erik har fjernet lejer samt lavet det ødelagte pindbolt gevind :(y)
Billede


Fik desuden denne af erik
Billede
Mange tak til erik for hjælp, gummistudsen og ikke mindst godt selskab :bravo
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Juhl's 2G special

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... ja den var sku i garnet en dag jeg var ude at fiske torsk ! ha ha ha

næ den har såment bare levet et hårdt liv med regn og sne - jeg mener jeg har nævnt historien tidligere, ellers kommer den bare igen... jeg købte engang en trailerfuld knallertskrammel og der iblandt var et et 2 gears stel med tilhørende motorblok - jeg forsøgte at sælge stel & blok her på siden for 200 kr, men ingen ville købe tiltrods nummermatch... derfor kørte jeg stellet på genbrugsstationen og gemte blokken lige til du var intresseret

jeg har ikke selv rodet med lortet men kunne jo godt se 8 mm gevindet + det smadrede gevind - det fortalte jeg dig også, men den med skruen så jeg godt nok ikke... du tager ikke skade af lidt opgaver, det ser ellers helt fint ud det nye gevind i har lavet

hilsen olieklud
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Juhl's 2G special

Indlæg af juhl-drengen »

Der sad en ødelagt gammel bøsning eller lign. i, samt resterne af et bor, vi med nød og næppe lavet et NOGENLUNDE gevind vi sikrede med lejesikring og så en gevindbøsning :wink:

Men 8mm gevindet gør mig intet, smider bare en 6/8 pindbolt i!

Skruen virker umiddelbart tæt, men tager en lidt kortere skrue og flydende pakning oppe ved kanten af skruen, så skal det nok holde tæt :wink:

Men derudover er det ingen Nævnværdige hakker/skader på blokken og alle gevind udover førnævnte er vist fine :(y)

Blæser det ydre med fint sand og lavt tryk i morgen så skal det nok blive fiint :wink:
Har brugt aftenen på at fjerne gud fanden ved hvor meget jord, alger og faktisk en enkelt PLANTESKUD fra blokkene :lol:
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Juhl's 2G special

Indlæg af juhl-drengen »

Så er den del af knallerten jeg har lagt mest arbejde i sendt i ovnen efter det sidste lag lak!
Må indrømme jeg føler mig lidt nervøs, skal nu vente i 20 minutter før jeg kan se resultatet.. føler mig som en far der venter på sit barns fødsel!
Billede
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Juhl's 2G special

Indlæg af juhl-drengen »

Så kan i se hvad jeg har fået lavet :hihi


Billede

Billede
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Henrik Buresø
Fuldblods knallert
Indlæg: 353
Tilmeldt: søn 15. apr 2012 20:54
Kontakt:

Re: Juhl's 2G special

Indlæg af Henrik Buresø »

flot stel og med en fin bund og rør der er i orden :(y)
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Juhl's 2G special

Indlæg af juhl-drengen »

Der har desværre lavet lidt gravrust i bagenden af stellet.. dog har jeg lavet det efter bedste evne!

Men mange tak henrik, den skal jo kunne leve bare nogenlunde op til den pæne tank jeg købte af dig :(y)


Farven er for resten en teknos farve der hedder Aluminium hvilket er samme farve svingeren er lakket i, syntes det gav et lidt mere friskt look og måske lidt mere 80-90'er stil end det sorte stel der er pænt om end lidt trist :wink:
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Juhl's 2G special

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... det ser fint ud det stel - det må være en stor ovn hvis du kan havde sådan et stel inde i ovnen... hvorfor skal det bages ? er det for at gøre det hurtigt eller hærder det hårdere op på den måde ? jeg går ud fra det er vådmaling når du nu nævner klarlak

hvordan går det ellers med at finde en 4 gears reservedelsmotor ? har du hørt noget

ang. blæsning af motorskjolde : husk endelig ikke at blæse på pakflader og der hvor lejer og aksler sidder, heller ikke ned i gevindhuller - du kan med fordel sætte skruer i for at undgå sand/glas i gevindene

du maler måske motoren sort ? det ville da være sejt til det alufarvet stel

hilsen olieklud
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Juhl's 2G special

Indlæg af juhl-drengen »

Oooops så først dit indlæg nu claus :oops:

Ift. den gennemsnitlige ovn ved de firmaer der maler med pulver lak er den faktisk lille.. men der kan være et stort motorcykel stel i længden og så er pladsen brugt :)
Klarlak? hvor nævner jeg det? :oops: (men jo pulver klarlak findes skam har stået og malet en turbo i kamælion farve med en klarlak med grønt glimmer effekt ovenpå lidt før jeg malede stellet)

Vi har både ovne til ovnhærdende vådlak og så til pulver der kun kan hærde ved hjælp af ovn temperaturen!

Men lige den her gang har jeg brugt pulver: grunder indvendig og korrosions udsatte steder, så er der blevet brugt den der aluminiums pulver lak over det hele
Og her er grunden til jeg har brugt pulver, en styrke vådlak ikke har i samme grad:

Billede
Billede
Det er som sagt elektrostatisk, og derved opsøger det den nærmeste metal flade så i og med jeg skyder med pulver ind af de forskellige huller i stellet så dækker den det indvendige over det hele! og giver derved en meget bedre korrosions beskyttelse da det er næsten umuligt at sprøjte ordentligt med vådlak i den trange plads :-)

Men der er nu en fordel ved at droppe batteri, blink osv, så har man jo en lille opbevarings/madkasse rum ;)

Mht. sandblæsning: jeg har lagt papir imellem de midterste pakflader, spændt blokkene sammen og fyldt alle hulrum op med papir og så har jeg meget nøje undgået at blæse på koblingsiden
Alt den indvendige ir osv tager jeg enten med kalk fjerner eller citronsyre :)

Yuup motoren bliver sort! Nemlig da mange motorcykler fra den periode jeg sigter efter at efterligne har sorte motorer og alu/sølv farvede stel! :wink:
Meen om jeg bruger sort motormaling eller sort varmefast er jeg ikke sikker på endnu.. hvad tror i ville være bedst?





Et kort resume af projektets udseende:
Sort 2g laksæt
Det korte svenske sæde(om der bliver bagage bærer må jeg se til den tid)
sort kvartkåbe (minder om dem benny sælger)
alufarvet stel
alufarvet racer bagsvinger
sort motor + motorskjolde
Sorte fælg nav
(og så har jeg overvejelsen om enten sort, rød eller alufarvet fælgringe)
Mht. baglygte bestiller jeg en polisport universal+bagskærm på et tidspunkt http://www.polisport.com/motorbikes/img ... _1_big.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Og så enten bliver det en 4g eller 2g forgaffel med røde muffer/bælge og så Mørkeguldfarvede yderben :-)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Juhl's 2G special

Indlæg af juhl-drengen »

Har lige sikret mig om det var tæt ved skruen hvor begrænsningen var.
Og er nået frem til:

GRR PIS, LORT, FUCKING FUCK, SHIT,JESUS!...
nå nu er jeg ude med det.
Det holder ikke tæt og drypper lystigt, det holder kun nogenlunde tæt hvis at den er knokkel spændt.
Så må igang med noget Durafix eller lignende der..

At nogle ikke bare akan Gøre tingene ordentligt.. fjolset kunne have boret hul og gevind i selve bøsningen og trukket den ud istedet for at skade blokken.. :twisted:
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Juhl's 2G special

Indlæg af Kai »

Bare en tanke... lad skruen være, bare sørg for den fylder mindst muligt nede i hullet. Drej/slip en lille rille i den skifteklo-aksel der hører til i den side og sæt en lille O-ring på, så burde det være tæt for olie, og skruen er der...kun til pynt. Det burde ikke volde besvær når den skal samles.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Juhl's 2G special

Indlæg af juhl-drengen »

Hmm..
Ville o-ringen ikke blive slidt når skifte gaffelen bevæger sig? Og så til sidst blive utæt?
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Juhl's 2G special

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... husk på gaflen kører på akslen - ikke akslen i hullet

ellers må det da være let at lukke udefra på enten den ene eller den anden måde

hilsen olieklud
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Juhl's 2G special

Indlæg af juhl-drengen »

Skal nok finde en holdbar løsning :(y)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Juhl's 2G special

Indlæg af juhl-drengen »

SKULLE bare lige se hvordan laksættet så ud :hihi
Billede

Som i nok kan se på forrige billede er der en plastik forskærm ved bagsvingeren :shock: det er forskærmen fra en TZR og den sidder hvor jeg har beregnet til at den vil passe ind ift. hvor hjulet er, så den har en plastik underskærm som ved nyere mc'er :D Skal bare have fundet en løsning med beslag....
Billede

Forresten har jeg fundet på en 3i1 løsning som:
1. dækker det "bare stel" svensker sædet ikke dækker som andre fs1 sæder..
2. giver mig øverste bagskærm/nummerpladeholder
3. giver mig et moderne baglys med bremselys
http://www.polisport.com/motorbikes/img ... _1_big.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Den koster INGEN penge på ebay! dog tror jeg der er LED i så den skal konverteres til 6v eller mon den kan overleve som 12 volt?..
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Juhl's 2G special

Indlæg af juhl-drengen »

Har været i thansen og hente de "rigtige" bolte til cross svingeren som har 10x1.50 gevind, men boltene har 10x1.25.. lidt skuffende eftersom de sælger dem som de rigtige til cross svingeren..

Desuden så er de bagsvinger bøsninger jeg har købt der også 4 mm for lange så de stikker lidt udover.

Grr den butik altså! Begynder sgu at handle ved Benny!.. :evil:
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Juhl's 2G special

Indlæg af juhl-drengen »

Igen en skræk historie, havde købt en brugt fodhviler konsol af kim af krom typen som var blevet malet osv.. nu ville jeg montere den, tror i så nok ikke lige at det ene beslag er svejset skævt på..

Nå fuck it! har en plan... vi må se om jeg får den udført eller tagen den normale vej.
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Besvar

Tilbage til "Renoverings projektet, nuværende.."