DX fra 78

Vis os hvad du roder med for tiden. Her kan du vise dit restaureringsprojekt frem.
Besvar
Bmj1
Junior knallert
Indlæg: 28
Tilmeldt: fre 22. feb 2013 22:17
Kontakt:

DX fra 78

Indlæg af Bmj1 »

Planen er at lave en model 78 men uden nummermatch, det vil sige at motor og stel er begge 78èr og det kan jeg godt leve med....jeg vil prøve på at bruge så mange org dele som det nu er muligt(tænker økonomisk) og de dele som der nu ellers skulle komme til at mangle bliver handlet ved Benny.. Alt hvad der skal males bliver gjort med 2 komponent maling+klarlak og det klare jeg selv, bolte og div småting er sendt til galvano og skulle gerne komme tilbage i løbet af en ugen. :D

Før
Billede
Billede
Efter maling
Billede

Billede

Billede
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: DX fra 78

Indlæg af Allan M »

Dejligt "Før"-billede :(y) Det ligner til forveksling min egen ´78er DX fra før jeg startede i 2007-8 stykker. Det er sådan nogle billeder, som er vigtige at have bagefter.

Held og lykke med projektet og hold os opdateret med billeder :P
Bmj1
Junior knallert
Indlæg: 28
Tilmeldt: fre 22. feb 2013 22:17
Kontakt:

Re: DX fra 78

Indlæg af Bmj1 »

Ja.... det skrider jo stille og roligt frem, og dagen nærmere sig hvor dyret skal startes op, jeg skal lige have et rep sæt til bremsemasteren før den bliver sat på og så skal der lige monteres et batteri som mangler syre.....ellers har jeg ledt efter en gammel proma udstødning som jeg fandt på Fyn, men som har nogle buler og dem vil jeg forsøge at trykke ud(der skal nok varmes lidt før det lykkes).
For at få den til at ligne den man havde 90èrne skal jeg have kortet bagskærmen op og monteret et anderøvssæde(med malteser baglygte), så stilen lagt.....;-)

Billede

Billede

Billede
Brugeravatar
fiskepeter
Fuldblods knallert
Indlæg: 438
Tilmeldt: ons 15. apr 2009 20:42
Kontakt:

Re: DX fra 78

Indlæg af fiskepeter »

Hej ser godt ud.....men pas på den Kickstarter bolten går på motoren.....når du vil starten den..
yamaha dx årg 1978 5 gear på plader grøn Tilsalg Ring 61323242
yamaha dx årg 1977 match krom solgt
yamaha fs1 årg 1988 2 gear match sort solgt
Bmj1
Junior knallert
Indlæg: 28
Tilmeldt: fre 22. feb 2013 22:17
Kontakt:

Re: DX fra 78

Indlæg af Bmj1 »

Hvad gør i andre med kickstarterbolten, skal der bruges en anden type?
Brugeravatar
Dibii
Stor knallert
Indlæg: 258
Tilmeldt: man 27. feb 2012 13:14
Kontakt:

Re: DX fra 78

Indlæg af Dibii »

Bmj1 skrev:Hvad gør i andre med kickstarterbolten, skal der bruges en anden type?
Hej jeg har en ganske alm. bolt i og den gå ikke på motoren, ca. 2mm er den fra.

Det ser i øvrigt rigtig godt ud det du har fået lavet :(y) og 90er look er lige min stil. :(y)
Af erfaring bliver man klog, men sjældent rig.
Ejer af 1 Yamaha fs1 1976 og 1 Puch Maxi 1989.

MVH.
Danni N.
Bmj1
Junior knallert
Indlæg: 28
Tilmeldt: fre 22. feb 2013 22:17
Kontakt:

Re: DX fra 78

Indlæg af Bmj1 »

Hej..
Så er dagen kommet hvor knallerten kom ud i dagslyset.......
Billede

Billede

Billede

Jeg har bøvlet lidt at få den til at trække i 4 gear og cylinder og stempel virkede da også en smule slidt derfor fik jeg fremskaffet en 43mm alucylinder med stempel som passer dertil(mærket A tolerance) , men det hjalp heller ikke så nu står den just af tænding. Det tyder nemlig lidt på at gisten ikke er kraftig nok, så derfor vil jeg lige prøve at justere platinerne tættere sammen.

Den er udstyret med 16mm karburator samt en 13tands gearing, så derfor vil jeg mene at den burde kunne trække den i 4gear også....
Brugeravatar
fiskepeter
Fuldblods knallert
Indlæg: 438
Tilmeldt: ons 15. apr 2009 20:42
Kontakt:

Re: DX fra 78

Indlæg af fiskepeter »

En flot Fs1 du har det som at være 16 år igen... :D
yamaha dx årg 1978 5 gear på plader grøn Tilsalg Ring 61323242
yamaha dx årg 1977 match krom solgt
yamaha fs1 årg 1988 2 gear match sort solgt
Bmj1
Junior knallert
Indlæg: 28
Tilmeldt: fre 22. feb 2013 22:17
Kontakt:

Re: DX fra 78

Indlæg af Bmj1 »

Så gik den ikke længere, den fik pludselig en skuende lyd fra gearkassen, lyden kommer og går og når jeg drejer på fortandhjulet lyder det som om at der er en anden aksel der kører hurtige og det en den lyden kommer fra :crying ..så nu skal jeg da bare lige skille den ad og se hvad der er galt.....men gad vide hvad der er sket.?
Bmj1
Junior knallert
Indlæg: 28
Tilmeldt: fre 22. feb 2013 22:17
Kontakt:

Re: DX fra 78

Indlæg af Bmj1 »

hej... den skurende lyd kom fra en bøsning som havde revet sig løs i venstre del(nummerdel).....der kom en ny i med loctite....problem løst :D
Besvar

Tilbage til "Renoverings projektet, nuværende.."