må slettes
Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin
.
Senest rettet af Knud fre 16. aug 2013 19:35, rettet i alt 1 gang.
Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin
.
Senest rettet af Knud fre 16. aug 2013 19:35, rettet i alt 4 gange.
Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin
.
Senest rettet af Knud fre 16. aug 2013 19:36, rettet i alt 1 gang.
Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin
.
Senest rettet af Knud fre 16. aug 2013 19:36, rettet i alt 1 gang.
Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 12:10, rettet i alt 1 gang.
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin
Er det ikke den cylinder, som skal parres med et Polini-stempel til RD? Jeg har desværre ikke et alm. FS1-stempel til sammenligning, men jeg kan da oplyse kompressionshøjden på sådan en 45mm Polini-prop, når jeg kommer hjem i aften.Knud skrev:Man kan tydeligt se at cylinderen ikke er optimal ang. squish design (læs: noget bras! men mon ikke NielsFup kan høvle lidt af cylinderen i bunden .. så vil jeg rette port timingen op derefter) -- stemplet er også noget skralder-værk, men nu skal jeg lige have bund i opgaverne, så tager jeg optimeringerne derefter...
Det ville være synd at modificere cylinderen, hvis det nye stempel er højere!
Umiddelbart ser jeg ingen fornuftig grund til at dreje af bunden på cylinderen, medmindre skyllekanalerne ligger 31mm fra top eller endnu højere!
Til gengæld ser det da ud til at skride fremad med hele maskineriet! Drejeventil er såååå liret!!!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 12:10, rettet i alt 2 gange.
Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 12:10, rettet i alt 2 gange.
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin
For dælen, du får arbejdet!!!
Kompressionshøjde: Krydspindscenter til den yderste kant af stempeltoppen. Og jeg kan ikke finde Polini-stemplet... fordi jeg ikke gider lede efter knap 12 timer på job.
Kompressionshøjde: Krydspindscenter til den yderste kant af stempeltoppen. Og jeg kan ikke finde Polini-stemplet... fordi jeg ikke gider lede efter knap 12 timer på job.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin
Og taget billeder jeg kommer først i tanke om det når jeg er færdigkreidlerhansen skrev:For dælen, du får arbejdet!!!
Kompressionshøjde: Krydspindscenter til den yderste kant af stempeltoppen. Og jeg kan ikke finde Polini-stemplet... fordi jeg ikke gider lede efter knap 12 timer på job.
Bliv endelig ved med det Knud
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 12:11, rettet i alt 1 gang.
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin
Polini-stempel, ø45, Yamaha DT50, kompressionshøjde:
24,5mm til stempeltoppens laveste punkt.
Der er en beskeden affasning på stempeltoppen, så den flade del ligger 0,4-0,5mm højere.
Ift. kanalernes åbningstid benyttes derfor 24,5mm
Ift. deck height benyttes 24,95mm
En anelse forvirrende, i grunden. Medmindre FS1-stemplerne har en tilsvarende affasning...?
Stemplet er til gengæld en perfekt Kreidler-kandidat til en membranopsætning... med 42mm slaglængde... suk! Endnu et projekt!!!
24,5mm til stempeltoppens laveste punkt.
Der er en beskeden affasning på stempeltoppen, så den flade del ligger 0,4-0,5mm højere.
Ift. kanalernes åbningstid benyttes derfor 24,5mm
Ift. deck height benyttes 24,95mm
En anelse forvirrende, i grunden. Medmindre FS1-stemplerne har en tilsvarende affasning...?
Stemplet er til gengæld en perfekt Kreidler-kandidat til en membranopsætning... med 42mm slaglængde... suk! Endnu et projekt!!!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 12:11, rettet i alt 1 gang.
Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin
du skal montere de tynde dt metal plader i koblingen..de er halv tykkelse af fs1 plader..så er der fint plads til den sidste belægnings plade..kan se at din stikker halvt ud af skålen..det er normalt. når man ikke har alle delene ved uddrejningen..og drejer standart modifiseringen.men ikke helt optimalt..det skal lige tilpasses så det spiller helt 100%...næbo jan har sat de tynde plader i sin..og har nok reservedels nummeret...
kondensator størelsen er fin fra 20-30 mf-200-400 volt..man kan montere en i stellet. på tændspolen.hvis man ikke gider den,,,, i den varme motor..
kondensator størelsen er fin fra 20-30 mf-200-400 volt..man kan montere en i stellet. på tændspolen.hvis man ikke gider den,,,, i den varme motor..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin
Den gamle drejeventil pumpe har så vidt jeg husker ikke den skive, prøv at tjekke i de gamle reservedels kataloger!Knud skrev:Der var lige een ting jeg glemte i "Odyseen" for denne knallert:
den gl. type kobling: den er da lidt mere slasket end den nye type? - jeg tænker på den måde den hviler på krombøsningen på selve hoved gear akslen - eller også er den jeg har bare slidt godt og grundigt i bronze bøsningen
Derudover:
- jeg filede kun en lille smule slid-hakker ud af skålens gribe flige men tilgengæld noget af i dybden for at de 3 sæt skiver kunne være der. Det er igen NielsFup der har været på banen med dreje opgaven for at den kan rumme 3 sæt-
derfor:
så er jeg da lidt spændt på om der er dømt "sporvogn" - og ja: gevindet på krumtappen ser ikke godt ud, i begge sider - der er kortet af i stjerne siden - den møtrik foregående ejer brugte er kværnet og slået helt i smadder.
Men denne motor er også meget gammel, så meget mere interessant er det at den ikke ser (for) slidt ud i gearkassen og om den vil skifte gear uden de store problemer...ellers må den anden 5 gear motor på banen.
Nogen der ved hvor vigtig den lille tynde skive der sidder på enden af drevet/aksel til oliepumpen og inde i selve pumpen - er? den mangler på oliepumpen til den Iwy Green motor (fandt jeg ud af nu hvor denne motor er samlet)
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin
Desværre har jeg ikke noget reservedels nr, mine var fra Yamaha TZR 125, nummeret kan nok findes på CME!strynboen skrev:du skal montere de tynde dt metal plader i koblingen..de er halv tykkelse af fs1 plader..så er der fint plads til den sidste belægnings plade..kan se at din stikker halvt ud af skålen..det er normalt. når man ikke har alle delene ved uddrejningen..og drejer standart modifiseringen.men ikke helt optimalt..det skal lige tilpasses så det spiller helt 100%...næbo jan har sat de tynde plader i sin..og har nok reservedels nummeret...
kondensator størelsen er fin fra 20-30 mf-200-400 volt..man kan montere en i stellet. på tændspolen.hvis man ikke gider den,,,, i den varme motor..
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 12:11, rettet i alt 3 gange.
Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 12:11, rettet i alt 1 gang.
Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin
Har godt set den, men tror ikke at man skal satse på den store hestekraft forøgelse, snarere en effektiv køling af cylinder.Knud skrev:Sidespring:
prøv lige (til dem af jer som er tunings tosser som jeg selv) at se hvad man også kan gøre ved en FS1 cylinder - her er det så en JT1 cylinder der har fået turen:
http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-Mini-E ... NA:GB:1123" onclick="window.open(this.href);return false;
Lavede selv den type for en del år siden og såvidt jeg husker, mistede den bare bundtræk!
Vejen frem er ekstra "ægte" skylle kanaler og en effektiv udst og et godt topstykke med rigtig squis-band!
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)