må slettes

Vis os hvad du roder med for tiden. Her kan du vise dit restaureringsprojekt frem.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin

Indlæg af Dewil »

Og armen på bremselyskontakten skal kun have to bøjninger hvis vi skal gå i detaljer....

BilledeBillede
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 16. aug 2013 19:35, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 16. aug 2013 19:35, rettet i alt 4 gange.
:mrgreen:
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 16. aug 2013 19:36, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 16. aug 2013 19:36, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 12:10, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin

Indlæg af kreidlerhansen »

Knud skrev:Man kan tydeligt se at cylinderen ikke er optimal ang. squish design (læs: noget bras! men mon ikke NielsFup kan høvle lidt af cylinderen i bunden .. så vil jeg rette port timingen op derefter) -- stemplet er også noget skralder-værk, men nu skal jeg lige have bund i opgaverne, så tager jeg optimeringerne derefter...
Er det ikke den cylinder, som skal parres med et Polini-stempel til RD? Jeg har desværre ikke et alm. FS1-stempel til sammenligning, men jeg kan da oplyse kompressionshøjden på sådan en 45mm Polini-prop, når jeg kommer hjem i aften.
Det ville være synd at modificere cylinderen, hvis det nye stempel er højere!

Umiddelbart ser jeg ingen fornuftig grund til at dreje af bunden på cylinderen, medmindre skyllekanalerne ligger 31mm fra top eller endnu højere!

Til gengæld ser det da ud til at skride fremad med hele maskineriet! Drejeventil er såååå liret!!!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 12:10, rettet i alt 2 gange.
:mrgreen:
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 12:10, rettet i alt 2 gange.
:mrgreen:
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin

Indlæg af kreidlerhansen »

For dælen, du får arbejdet!!!


Kompressionshøjde: Krydspindscenter til den yderste kant af stempeltoppen. Og jeg kan ikke finde Polini-stemplet... fordi jeg ikke gider lede efter knap 12 timer på job.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin

Indlæg af Nabo Jan »

kreidlerhansen skrev:For dælen, du får arbejdet!!!

Kompressionshøjde: Krydspindscenter til den yderste kant af stempeltoppen. Og jeg kan ikke finde Polini-stemplet... fordi jeg ikke gider lede efter knap 12 timer på job.
Og taget billeder :hihi jeg kommer først i tanke om det når jeg er færdig :shock:
Bliv endelig ved med det Knud :(y)
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 12:11, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin

Indlæg af kreidlerhansen »

Polini-stempel, ø45, Yamaha DT50, kompressionshøjde:

24,5mm til stempeltoppens laveste punkt.
Der er en beskeden affasning på stempeltoppen, så den flade del ligger 0,4-0,5mm højere.

Ift. kanalernes åbningstid benyttes derfor 24,5mm
Ift. deck height benyttes 24,95mm

En anelse forvirrende, i grunden. Medmindre FS1-stemplerne har en tilsvarende affasning...?


Stemplet er til gengæld en perfekt Kreidler-kandidat til en membranopsætning... med 42mm slaglængde... suk! Endnu et projekt!!! ;)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 12:11, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin

Indlæg af strynboen »

du skal montere de tynde dt metal plader i koblingen..de er halv tykkelse af fs1 plader..så er der fint plads til den sidste belægnings plade..kan se at din stikker halvt ud af skålen..det er normalt. når man ikke har alle delene ved uddrejningen..og drejer standart modifiseringen.men ikke helt optimalt..det skal lige tilpasses så det spiller helt 100%...næbo jan har sat de tynde plader i sin..og har nok reservedels nummeret...
kondensator størelsen er fin fra 20-30 mf-200-400 volt..man kan montere en i stellet. på tændspolen.hvis man ikke gider den,,,, i den varme motor..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin

Indlæg af Nabo Jan »

Knud skrev:Der var lige een ting jeg glemte i "Odyseen" for denne knallert:
den gl. type kobling: den er da lidt mere slasket end den nye type? - jeg tænker på den måde den hviler på krombøsningen på selve hoved gear akslen - eller også er den jeg har bare slidt godt og grundigt i bronze bøsningen
Derudover:
- jeg filede kun en lille smule slid-hakker ud af skålens gribe flige men tilgengæld noget af i dybden for at de 3 sæt skiver kunne være der. Det er igen NielsFup der har været på banen med dreje opgaven for at den kan rumme 3 sæt-
derfor:
så er jeg da lidt spændt på om der er dømt "sporvogn" - og ja: gevindet på krumtappen ser ikke godt ud, i begge sider - der er kortet af i stjerne siden - den møtrik foregående ejer brugte er kværnet og slået helt i smadder.
Men denne motor er også meget gammel, så meget mere interessant er det at den ikke ser (for) slidt ud i gearkassen og om den vil skifte gear uden de store problemer...ellers må den anden 5 gear motor på banen.

Nogen der ved hvor vigtig den lille tynde skive der sidder på enden af drevet/aksel til oliepumpen og inde i selve pumpen - er? den mangler på oliepumpen til den Iwy Green motor (fandt jeg ud af nu hvor denne motor er samlet)
Den gamle drejeventil pumpe har så vidt jeg husker ikke den skive, prøv at tjekke i de gamle reservedels kataloger!
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin

Indlæg af Nabo Jan »

strynboen skrev:du skal montere de tynde dt metal plader i koblingen..de er halv tykkelse af fs1 plader..så er der fint plads til den sidste belægnings plade..kan se at din stikker halvt ud af skålen..det er normalt. når man ikke har alle delene ved uddrejningen..og drejer standart modifiseringen.men ikke helt optimalt..det skal lige tilpasses så det spiller helt 100%...næbo jan har sat de tynde plader i sin..og har nok reservedels nummeret...
kondensator størelsen er fin fra 20-30 mf-200-400 volt..man kan montere en i stellet. på tændspolen.hvis man ikke gider den,,,, i den varme motor..
Desværre har jeg ikke noget reservedels nr, mine var fra Yamaha TZR 125, nummeret kan nok findes på CME!
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 12:11, rettet i alt 3 gange.
:mrgreen:
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 12:11, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin

Indlæg af Nabo Jan »

Knud skrev:Sidespring:
prøv lige (til dem af jer som er tunings tosser som jeg selv) at se hvad man også kan gøre ved en FS1 cylinder - her er det så en JT1 cylinder der har fået turen:
http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-Mini-E ... NA:GB:1123" onclick="window.open(this.href);return false;
Har godt set den, men tror ikke at man skal satse på den store hestekraft forøgelse, snarere en effektiv køling af cylinder.
Lavede selv den type for en del år siden og såvidt jeg husker, mistede den bare bundtræk!
Vejen frem er ekstra "ægte" skylle kanaler og en effektiv udst og et godt topstykke med rigtig squis-band!
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Besvar

Tilbage til "Renoverings projektet, nuværende.."