Mit vinterprojekt 3.

Vis os hvad du roder med for tiden. Her kan du vise dit restaureringsprojekt frem.
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Re: Mit vinterprojekt 3.

Indlæg af Per »

I dag var så dagen, hvor de første competition yellow dele var færdige. Da jeg kom ned til Erik, var han ved at sætte tankmærkerne på tanken. Derefter skal den have 2 gange klar lak.

I får lige et par billeder af sideskjolde, endestykke til sædet og nummerpladeholderen monteret :(y)
Vedhæftede filer
DSC_0363_512x768.JPG
DSC_0363_512x768.JPG (133.83 KiB) Vist 7438 gange
DSC_0364_1024x683.JPG
DSC_0365_1024x683.JPG
Dsc_0366_647x768.jpg
Dsc_0366_647x768.jpg (118.1 KiB) Vist 7438 gange
Mvh Per.
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Re: Mit vinterprojekt 3.

Indlæg af Per »

Det var så i dag, at jeg kunne fuldende mit projekt - det sidste projekt til mig selv, foreløbig.
Erik kom med den gule tank til min veteran-racer.
Der var ikke et øje tørt. Speedblokkene på tanken svømmede sammen til en grålig masse, da jeg så den monteret på den fuldstændig originale RD´er :lol:

Nu har jeg det som en lille dreng før juleaften.....
Jeg kan ikke vente, til jeg kan få den synet og få en plade på :mrgreen:

Her kommer de seneste billeder af min 78´er RD-125 i competition yellow :tuba
Vedhæftede filer
DSC_0367_1024x683.JPG
DSC_0368_1024x683.JPG
DSC_0369_1024x683.JPG
DSC_0370_1024x683.JPG
DSC_0371_1024x683.JPG
DSC_0372_1024x683.JPG
DSC_0373_1024x683.JPG
DSC_0374_1024x683.JPG
DSC_0375_1024x683.JPG
DSC_0376_1024x683.JPG
DSC_0377_1024x683.JPG
DSC_0377_1024x683.JPG (141.63 KiB) Vist 7396 gange
DSC_0378_1024x683.JPG
Mvh Per.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Mit vinterprojekt 3.

Indlæg af Kim B S »

Hej Per.
Jeg har altid været vild med FS1 i den gule farve. :(y) Og jeg må sige at farven også passer perfekt på en RD 125. :(y) Den er simpelthen blevet suveræn flot i mine øjne. :bravo :dust
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Mit vinterprojekt 3.

Indlæg af Knud »

Øjj hvor er den flot :(y) fint arbejde Erik (igen) har lavet og med din omhu er der igen en ny-slået Yamaha MC på vej til asfalten-
(bare min var i den tilstand -som min er i ligenu ligner den et mosefund
Der er kun een ting jeg ikke bryder mig om ved designet: kuffert-tanken og den der sidder på min skal ikke genbruges, derimod har jeg en CS3/RD200- den amerikanske udgave med den runde tank, ´72-74´er, som Erik malede i candy Fools Gold med shimmer i - å´ åld det dær! - jeg er på jagt efter en god forskærm i chrom, som din, den der sad på er der en glad mand fra Holstebro, der har overtaget for en god flaske rødvin og ja: der skal også chrom bagskærm på - æ´det der plastæk´, sorry: :offtopic )
:mrgreen:
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Re: Mit vinterprojekt 3.

Indlæg af Per »

Tak for roserne Kim.

Jeg er helt enig med dig, Knud, at de gamle dråbeformede tanke er meget meget smukkere, men da jeg er originalrytter, så kunne jeg ikke drømme om at ændre på en nærmest 100% komplet og original velbevaret 78´er. Derimod - om 5 - 10 år, hvis jeg falder over fx en 73´er med den dråbeformede tank, så håber jeg, at jeg har råd til at købe og lave den :D
Mvh Per.
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: Mit vinterprojekt 3.

Indlæg af malte39 »

hej per, det ser dælme godt ud! :D

og jeg blev i forrige tirsdag selv den heldige ejer af en Yamaha RD 125 twin præcis magen til din ang. årgang osv. :D ( billeder kommer nok snart )

dog er min ikke helt så pæn.. men det bliver den selvføldig! :thunge



lige nu er jeg ved at skille min ekstra motor ad ( fik 2 med til den ) og jeg er løbet ind i det problem at svinghjulet ( magnet dimsen på krumtappen ) sidder fast :oops: det ligner at der sidder en form for flad møtrik på krumtappen, som man så bukker ned i en form for not gang for at den bliver der ?? lidt ligesom låse blik.. eller tager jeg helt fejl ? jeg er virkelig på helt bar bund.. reservedels motoren der fulgte med mangler alt i tændingen ud over selve magneten.. så jeg kan ikke se om der har siddet noget til at holde den fast eller hvordan.. har forgæves forsøgte at få den af med en 3 armet aftrækker :oops:

forresten må du have købt nogle dele til projektet.. kan du anbefale nogle hjemmesider eller steder man kan få dele til sådan en maskine ?? jeg har aldrig bestilt noget på en udlansk hjemmeside så ved ikke helt hvad der er sikkert og hvad der ikke er :oops:

mvh. Malthe :D
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Re: Mit vinterprojekt 3.

Indlæg af Per »

Hej Malthe.

Tillykke med din RD´er :D
Ja den magnet kan sidde ualmindelig hårdt.
Du skal nok investere i en aftrækker.
Jeg vil anbefale, at du skaffer dig en Haynes manual. Jeg har faktisk 2 nye, og du må gerne købe den ene til min kostpris 150 kr.
Ellers kan jeg varmt anbefale http://www.yambits.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
De har også aftrækkeren.
Jeg har stort set købt alle delene der til min :(y)

Mvh Per.
Mvh Per.
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: Mit vinterprojekt 3.

Indlæg af malte39 »

Mange tak! :D

jeg takker og bukker :dust

vis den bog der kan sendes billigt som et brev ville jeg hellere end gerne købe en :D

ang. hjemmesiden ser det ud til at de har et dejligt udvalg :D regner lidt med at give den hele turen.. ink. at få skiftet begge plejestænger+ lejer osv... det skal nok blive spændene.. ( bortset fra det med at det koster 1500-2000 kr at få sådan en tap skilt helt ad og samlet igen ) og det er uden delene, nå ja, mon ikke at det går :D

Ang. det med tændingen så sidder der ikke nogen skrue og holder den eller ? syntes at det ligner der sidder en form for en flad møtrik med en flap der kan bukkes ned i not gangen, eller det er måske en del af tændingen ? :oops: må lige få kigget på det,

ang det med koblingen på sådan en kan jeg se at den har samme problem som fs1èren med at der kommer hakker i alu skålen :roll: du skulle tilfældigvis ikke vide eller have hørt om chokkoblingen + nitterne fra et rep. sæt til en fs1 inde fra yamahafs1.dk passer på sådan en RDèr der ?? :D det ligner det nemlig udmidbart :P

mvh. malthe :D
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Re: Mit vinterprojekt 3.

Indlæg af Per »

malte39 skrev:Mange tak! :D

jeg takker og bukker :dust

vis den bog der kan sendes billigt som et brev ville jeg hellere end gerne købe en

ang. hjemmesiden ser det ud til at de har et dejligt udvalg :D regner lidt med at give den hele turen.. ink. at få skiftet begge plejestænger+ lejer osv... det skal nok blive spændene.. ( bortset fra det med at det koster 1500-2000 kr at få sådan en tap skilt helt ad og samlet igen ) og det er uden delene, nå ja, mon ikke at det går

Ang. det med tændingen så sidder der ikke nogen skrue og holder den eller ? syntes at det ligner der sidder en form for en flad møtrik med en flap der kan bukkes ned i not gangen, eller det er måske en del af tændingen ? må lige få kigget på det,

ang det med koblingen på sådan en kan jeg se at den har samme problem som fs1èren med at der kommer hakker i alu skålen du skulle tilfældigvis ikke vide eller have hørt om chokkoblingen + nitterne fra et rep. sæt til en fs1 inde fra yamahafs1.dk passer på sådan en RDèr der ?? det ligner det nemlig udmidbart :P

mvh. malthe :D
Bogen er en komplet reparationsmanual - sprøjtny i plastik og det hele. I den kan du få svar på alle spørgsmål vedr. adskillelse m.m.
Du sender mig bare 150 kr, så får du fragten af mig. Jeg kom nemlig til at bestille 2, da jeg jo kun skulle bruge en. Sådan kan man nogle gange være for hurtig på tasterne :lol:
Jeg sender dig lige en Pb med mine bankoplysninger. Så kan du lige sende mig din adresse, så jeg kan sende bogen til dig.
God arbejdslyst :D

Mvh Per.
Mvh Per.
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: Mit vinterprojekt 3.

Indlæg af malte39 »

det lyder super, vi kan bare tage den i pb her fra ;)
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
nielskoch
Fuldblods knallert
Indlæg: 335
Tilmeldt: ons 28. okt 2009 14:24
Kontakt:

Re: Mit vinterprojekt 3.

Indlæg af nielskoch »

Ja man kan kun sige: (på jysk) very nice, my friend :dust :dust :dust
Venlig hilsen
Niels Koch


Yamaha DX årg 77 Sølvgrå 5 Gear (med nummerplade)
Yamaha DX årg 76 Grøn
Kreidler RMC årg 77 Grøn 5 gear (med nummerplade)
Besvar

Tilbage til "Renoverings projektet, nuværende.."