FS1 Motor Renovering

Vis os hvad du roder med for tiden. Her kan du vise dit restaureringsprojekt frem.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3912
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42

Re: FS1 Motor Renovering

Indlægaf Dewil » fre 14. jun 2013 19:30

Lav et værtøj, det er nok nemmest.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning

Billede

Christian M
Fuldblods knallert
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08

Re: FS1 Motor Renovering

Indlægaf Christian M » fre 14. jun 2013 19:36

Du skriver noget med at vise, kan jeg evt. få et link, syntes ikke jeg kan finde noget :)

Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3912
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42

Re: FS1 Motor Renovering

Indlægaf Dewil » fre 14. jun 2013 19:43

Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning

Billede

Christian M
Fuldblods knallert
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08

Re: FS1 Motor Renovering

Indlægaf Christian M » fre 14. jun 2013 20:05

Sådan en har jeg fået lavet, men hvad hjælper den når det er det lille primærtandhjul der er mit problem :) :?:

Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3912
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42

Re: FS1 Motor Renovering

Indlægaf Dewil » fre 14. jun 2013 20:14

Når skålen ikke kan rotere så kan primærhjulet heller ikke?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning

Billede

Christian M
Fuldblods knallert
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08

Re: FS1 Motor Renovering

Indlægaf Christian M » fre 14. jun 2013 20:18

Nååår ja! :) :(y) :(y) Det har jeg slet ikke haft i tankerne, ved sku' ikke lige hvad jeg tænker på! :)

Tak for svaret! :bravo

malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58

Re: FS1 Motor Renovering

Indlægaf malte39 » lør 15. jun 2013 00:35

tror ikke at du tager hårdt nok ved den vis du kun kan vride 3 mm ud af den ;) tvivler på at det er en tidligere skade eftersom at motoren kommer fra holland som du vist skrev noget om, og sættet til at repere den med stort set kun kan købes ved benny ;)

har du ikke en ven med en luft nøgle eller så noget ? det plejer at fungere :D
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch

Christian M
Fuldblods knallert
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08

Re: FS1 Motor Renovering

Indlægaf Christian M » lør 15. jun 2013 00:56

Så kunne det godt tænkes at man alligevel skal have den åbnet :-)

Og ja, jeg har fundet en til at hjælpe med luftnøgle, men skal jeg så igen sætte en klud i klemme og så denne gang lade luftnøglen gøre arbejdet? :)

mads1987
Stor knallert
Indlæg: 138
Tilmeldt: man 8. feb 2010 12:09

Re: FS1 Motor Renovering

Indlægaf mads1987 » lør 15. jun 2013 01:02

Luften burde kunne klare det, men det kan ikke skade
Yamaha fs1 dx 76 match under op bygning

Yamaha fs1 dx 78 381-253577 motor 381-220786 http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... p?ID=18690

Yamaha Passola

Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 2414
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: FS1 Motor Renovering

Indlægaf 12V » lør 15. jun 2013 13:25

Køb en billig koblingsplade hos T-hansen og lav et værktøj af et par stykker fladjern, bolte og møtrikker. Så kan den samtidig bruges som svinghjulsholder. Her er min:

Kobling: http://12v.dk/wp-content/gallery/yamahafs1/img_2808.jpg

Svinghjul: http://12v.dk/wp-content/gallery/yamaha ... -10-15.jpg

En 6 mm umbraco hovede passer med hullerne på svinghjulet :)

Bruger samme værktøj med andre koblingsplader fra andre knallerter, den er ikke til at undvære - der skal ofres en billig koblingsplade pr. motor type man roder med :wink:
mvh. Carsten - 12V.dk - SmallPistons.dk

Vejledning til upload af billeder, klik her.
Ny 2016 udgave, det har aldrig været nemmere!

Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4275
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: FS1 Motor Renovering

Indlægaf nielsfup » søn 16. jun 2013 13:37

Hej
Ja det kan somme tider være svært at løsne den møtrik på det lille hjul
Men er 100% sikker på en luftnøgle kan løsne den. Det trix bruger jeg altid. Og det virker.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580

Christian M
Fuldblods knallert
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08

Re: FS1 Motor Renovering

Indlægaf Christian M » søn 16. jun 2013 17:42

Ja, det fungerede rigtig godt med luftnøglen, ingen problemer der! Så jeg er kommet et stykke længere i dag :(y)

Men jeg er dog gået i stå igen, da jeg ikke rigtig ved hvordan jeg skal skille de to midterste blokke fra hinanden...

Nogen der har nogle gode fifs?

Her er et par billeder af dagens arbejde:

Billede

Billede

Billede

malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58

Re: FS1 Motor Renovering

Indlægaf malte39 » søn 16. jun 2013 17:46

varm hele skidet op til ca. 80 grader.. få en til at holde den 5 cm over et bor og så giver du ellers bare tappen lidt bank med en gummi hammer ( husk også at give akslen til koblingen et lille duk eller 2 så den følger med, slå på dem skiftevis ) og wupti, så er de skidt af ;) det er ikke nødvendigt at varme den op men det går nemmest sådan ;)

ellers skal du lave noget værktøj så du kan presse den fra hinanden.. du har nok set hvad det går ud på før ? :D
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch

Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2163
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: FS1 Motor Renovering

Indlægaf Nikolaj Y » søn 16. jun 2013 17:48

hvis du har løsnet alle boltene på den anden side af blokken, så kan du evt. sætte møtrikken på krumtappen, og slå lige stå stille og roligt på den med en gummihammer - indtil du kan få fingerne mellem blokdelene og vrikke den det sidste :D
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha DT175 - 94'
Yamaha RD350R - YPVS 94'

Renault Alpine A310 - 78'

Christian M
Fuldblods knallert
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08

Re: FS1 Motor Renovering

Indlægaf Christian M » søn 16. jun 2013 17:50

Hvad mener du med "tappen"?

Og ja jeg har set den metode med noget værktøj i nielsfups guide :)

malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58

Re: FS1 Motor Renovering

Indlægaf malte39 » søn 16. jun 2013 17:53

krumtappen ;) folk er bare for at dovne til også at skrive "krum" foran nu om dage :D
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch

Christian M
Fuldblods knallert
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08

Re: FS1 Motor Renovering

Indlægaf Christian M » søn 16. jun 2013 17:57

Ja, den skal vel være løftet op før jeres metoder virker? den kan ikke bare ligge som jeg har lagt den på billedet, mellem en skruetvinge??

Men hvordan er den så mest praktisk at holde ved?

malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58

Re: FS1 Motor Renovering

Indlægaf malte39 » søn 16. jun 2013 18:21

hold i den øverste blok halvdel så svinghjuls siden vender ned af :D og så giv den et par dask ;) og ja, den skal være løftet op fra bordet
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch

Christian M
Fuldblods knallert
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08

Re: FS1 Motor Renovering

Indlægaf Christian M » søn 16. jun 2013 21:33

Tak for svarene :bravo :(y) :(y)

Nu er jeg faktisk helt færdig med adskillelses arbejdet af den hollandske motor. Jeg har fået adskilt det hele, kigget det hele igennem, og det ser rigtig godt ud. Jeg har også nået at rense det hele. Er bare lidt i tvivl med det store primærhjul om der er for meget slør, så jeg har lavet en video til jer.

Det var faktisk originale KOYO lejer der sad i motoren, så jeg er nok den første der skiller den ad på midten :)

Her er linket til koblingen:
http://www.youtube.com/watch?v=zN2RwlJy02E

Det kan godt være at det ikke ligner jeg vrider hårdt nok til, men den bliver altså virkelig hård, hvis jeg vrider den mere..

Her er en masse billeder af hvad jeg har lavet:

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Brugeravatar
SigSauer
Gummi rocker
Indlæg: 675
Tilmeldt: fre 28. dec 2012 02:03

Re: FS1 Motor Renovering

Indlægaf SigSauer » søn 16. jun 2013 21:53

Christian M skrev:Her er linket til koblingen:
http://www.youtube.com/watch?v=zN2RwlJy02E

Det kan godt være at det ikke ligner jeg vrider hårdt nok til, men den bliver altså virkelig hård, hvis jeg vrider den mere..


Den virker meget løs/slup. Der skal være modstand lige fra starten, når du drejer.

/Claus
/Claus

FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/


Tilbage til "Renoverings projektet, nuværende.."

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster