Yamaha FS1 2-gear 4-takt.

Vis os hvad du roder med for tiden. Her kan du vise dit restaureringsprojekt frem.
KevinWestfs1
Helt ny i flokken
Indlæg: 3
Tilmeldt: man 29. okt 2012 13:37
Kontakt:

Yamaha FS1 2-gear 4-takt.

Indlæg af KevinWestfs1 »

Hej Knallertforum.dk

Jeg har anskaffet mig denne 100% originale 2-gear, mangler kun motor.

Jeg har så rodet meget i 4 takter, og havde lige nok til at samle en hel næsten original Honda motor bare med 4 gear i blokken;)

Planen er at ændre på motoren, jeg vil intet ændre i stellet.

Der kommer så 12volts ledningsnet på fra en Skyteam Dax, og CDI tænding.

Knallerten skal ikke kunne overskride en topfart på over 43 km/t, så den bliver så lovlig som muligt.



BEMÆRK!

INTET bliver ændret på stellet, så det er ikke fordi jeg spolere dette gamle ladefund;)

Billede
Brugeravatar
Henrik N
Moderator
Indlæg: 1354
Tilmeldt: ons 19. dec 2007 19:33
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 2-gear 4-takt.

Indlæg af Henrik N »

nej nej nej, skulle vi ikke hellere finde et stel tank osv, inden den bliver til noget man ikke kan kende igen.

for så vil jeg godt arve den inden du skal ud og køre???????
Med Venlig Hilsen
Henrik (Sønderjyden)
Yamaha Fs1 K1 72 Drejeventil MC
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 2-gear 4-takt.

Indlæg af strynboen »

åååå nej...ikke igen...ødelæg nu noget andet..og sælg denne yamaha....den ryger første gang politiet ser dig..det er bare for dumt
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
KevinWestfs1
Helt ny i flokken
Indlæg: 3
Tilmeldt: man 29. okt 2012 13:37
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 2-gear 4-takt.

Indlæg af KevinWestfs1 »

Jeg ødelægger intet på knallerten, jeg fræser i motorblokken.

Men jeg kan ikke finde en komplet brugt 2 / 4 gears motor nogen steder?

Og hvad skulle man kunne få for denne her uden motor?
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 2-gear 4-takt.

Indlæg af strynboen »

tror da du kan få ca 1500...uden motor..hvis den ellers er rimelig..med spedometer støddæmpere hjul osv osv..men fix dog en gammel 2 gear motor sammen til den
så har du en rigtig fin knallert


men gør som du vil...det gør du nok aligevel..og da jeg ikke er intr i at købe stellet...bør jeg være ligeglad
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 2-gear 4-takt.

Indlæg af Kim B S »

KevinWestfs1 skrev:Jeg ødelægger intet på knallerten, jeg fræser i motorblokken.

Men jeg kan ikke finde en komplet brugt 2 / 4 gears motor nogen steder?

Og hvad skulle man kunne få for denne her uden motor?
Hej KevinWestfs1.
Du skriver at den skal være så lovlig så mulig i første indlæg. :wink: En af problemerne i dit projekt er at den ikke kan blive lovlig, hvis du ikke finder den rigtige motor, nemlig en 2 gear`s FS1 motor, da det er den som den er typegodkendt med. En 4 gear`s FS1 motor går heller ikke. :( Det koster hvis du bliver stoppet af Politiet, de tager motoren + bøden. :(
Derfor kan jeg kun anbefale at du anskaffer en af de rigtige 2 gear`s motorer til din ellers rigtige fine FS1. :wink: God fornøjelse. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 2-gear 4-takt.

Indlæg af Jensmc »

Jeg vil slet ikke bidrage med noget.
Dette her er for langt ude.
Er meget frustreret! :(n)

Burde ikke tillades i dette forum.
Fyyy!

OK. jeg kan jo vere ligeglad.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 2-gear 4-takt.

Indlæg af kreidlerhansen »

Jeg kan godt se det sjove i tanken. Det er ikke usædvanligt at krydse motor/stel på tværs af mærker (Aprilia RS250 køret mig bekendt med Suzuki-motor... og søg lige på 'TRIBSA'!)

Ulempen er at knallertlovgivningen tillader konfiskering af hele maskinen, og så er hele arbejdet spildt, samt en ellers fin knallert går til grunde. Nåja, og grænsen rykkes mig bekendt ned til 39km/t, førend man mistænker konstruktive ændringer, og så kan man endda få en fartbøde, selv om den er lovlig.

At lufte tanken her på knallertforum vil naturligt afstedkomme nogle 'stærke' reaktioner, da netop det originale sættes i højsædet. En 4g Honda-motor i et 2g Yamaha-stel... Hmmmm...

Homaha?
Yamanda?
Nej... Heh!

YODA!!!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 2-gear 4-takt.

Indlæg af juhl-drengen »

Tilgengæld ville den jo også være en sjov maskine til ulovligt brug :)

Nu blir jeg sikkert uvenner med nogen men de "nisser" herinde sætter som hansen siger originalitet i højsæddet og er tit og ofte modstandere af ny tænkning og alt andet end deres egne mærker.

Men du har en fed ide før den dog ud i livet for i bund og grund er den ikke mere ulovlig end dem der kører med 4 gears gearkasser på deres 2g maskiner...
hvis vi ser bort fra loven er en ubegrænset 4 takt maskine med en topfart på ca. 70 nok mere sikker og mindre forurenende end en 2 takt med et stort tun og så er en ny eller brugt lifan motor jo ikke specielt dyr :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
KevinWestfs1
Helt ny i flokken
Indlæg: 3
Tilmeldt: man 29. okt 2012 13:37
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 2-gear 4-takt.

Indlæg af KevinWestfs1 »

Jeg har besluttet at finde en original lovlig 2 gear motor, og lave knallerten i original stand. Men tak for feedback!
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 2-gear 4-takt.

Indlæg af kreidlerhansen »

KevinWestfs1 skrev:Jeg har besluttet at finde en original lovlig 2 gear motor, og lave knallerten i original stand. Men tak for feedback!
Havde reglerne omkring knallerttuning været anderledes, fejlede projektet ingenting i mine øjne. Slet ikke taget i betragtning, at en 4t-motor kan udstyres med kompressor = sjældent syn og dermed fjollet på den gode måde.

Det handler ikke kun om at være på tværs ift. originale stumper. Den slags rager mig ikke en bjælde! Men det er synd at risikere, en klassiker bliver destrueret - selv om de 2g maskiner er nogle små misfostre, er de stadig en vigtig del af bl.a. den danske knallerthistorie.

En fin, original en af slagsen fortjener dog at kunne køre ugeneret af myndighederne!

Jeg kan udmærket se begge sider af sagen - derfor er mit forbehold ift. idéen alene betinget af lovgivningen. For at nuancere mit syn på sagen, kan jeg oplyse, jeg længe har gået med tanken om at erstatte Kreidlerens motor med en AM6. Det giver for mig mere mening end at bygge en original blok om til mebranindsugning direkte over krumtappen.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
jimmi.mortensen
Junior knallert
Indlæg: 37
Tilmeldt: tirs 23. nov 2010 12:30
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 2-gear 4-takt.

Indlæg af jimmi.mortensen »

jeg har en 2 gear´s motor liggende men kender ik standen

23831447 hvis det er noget
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 2-gear 4-takt.

Indlæg af Jensmc »

juhl-drengen skrev:Tilgengæld ville den jo også være en sjov maskine til ulovligt brug :)

Nu blir jeg sikkert uvenner med nogen men de "nisser" herinde sætter som hansen siger originalitet i højsæddet og er tit og ofte modstandere af ny tænkning og alt andet end deres egne mærker.

Men du har en fed ide før den dog ud i livet for i bund og grund er den ikke mere ulovlig end dem der kører med 4 gears gearkasser på deres 2g maskiner...
hvis vi ser bort fra loven er en ubegrænset 4 takt maskine med en topfart på ca. 70 nok mere sikker og mindre forurenende end en 2 takt med et stort tun og så er en ny eller brugt lifan motor jo ikke specielt dyr :)
Hellere nisse end en dum snotunge!
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 2-gear 4-takt.

Indlæg af kreidlerhansen »

Jensmc skrev:
juhl-drengen skrev:Tilgengæld ville den jo også være en sjov maskine til ulovligt brug :)

Nu blir jeg sikkert uvenner med nogen men de "nisser" herinde sætter som hansen siger originalitet i højsæddet og er tit og ofte modstandere af ny tænkning og alt andet end deres egne mærker.

Men du har en fed ide før den dog ud i livet for i bund og grund er den ikke mere ulovlig end dem der kører med 4 gears gearkasser på deres 2g maskiner...
hvis vi ser bort fra loven er en ubegrænset 4 takt maskine med en topfart på ca. 70 nok mere sikker og mindre forurenende end en 2 takt med et stort tun og så er en ny eller brugt lifan motor jo ikke specielt dyr :)
Hellere nisse end en dum snotunge!
Med al ære og respekt, til og for jer begge:

Hellere tie stille, hvis man ikke kan ty til andet end mudderkast.


"Nisser" (i anførselstegn og ift. konteksten) betragter jeg som en alternativ måde at påpege en forstokket holdning ift. 'Nytænkning' for nu at genbruge udtrykket.

Begge jeres holdninger til sagen er lige gode - mudderkast kan jeg ikke se grobund for. Hverken i denne eller andre sammenhænge.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 2-gear 4-takt.

Indlæg af juhl-drengen »

"nisser" var nemlig ment i den sammenhæng.

Og ikke det var ikke for at fornærme nogen men for at på pege at der er en lidt stiv nakket holdning ift. den slags ting her og mange andre steder, Har personligt aldrig kunne fordrage at folk kritiserede en for at prøve noget andet og sagde man skulle gøre lissom alle andre når man prøvede noget nyt.

Men det er bare mit syns punkt at sagen ligesom jensmc har det modsatte synspunkt og det har jeg fuld respekt for, det har aldrig været mit egentlig formål at komme med mudderkastning.

Synes bare på en måde det var lidt synd for KevinWest at hans ide blev slået så hårdt ned fordi ham kom med noget nyt der ikke faldt alle andre i smag og derfor skrev jeg beskeden for at give ham en smule opbakning.

Hvis at japanerne ikke havde fundet på nye koncepter ville ingen motorcyklister køre rundt på de bambus ræsere de gør, at gå op i gamle principper er til dels en god ting men der skal også være plads til ny tænkning.
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 2-gear 4-takt.

Indlæg af Jensmc »

Jeg kan da godt se, at det vel ikke er meget anderledes, end at lægge en større motor i en bil, eller flere cm3 i en FS1 motor.

Og skal vi så ikke komme videre, som Jesper foreslår?
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 2-gear 4-takt.

Indlæg af kreidlerhansen »

:rocks Fed afrunding! :rocks
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 2-gear 4-takt.

Indlæg af juhl-drengen »

Ja lad os komme videre :hihi
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
T.B.
Fuldblods knallert
Indlæg: 437
Tilmeldt: fre 23. apr 2010 22:35
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 2-gear 4-takt.

Indlæg af T.B. »

Bifaldet ville nok være større på sg. end det er her på Forum. Det der med at makke alt muligt mystiskt sammen og ødelægge en masse gode dele,det er bare rigtig fint...........Så har os entusiaster fra Forum også noget at lave til næste vinter når i ikke kan få det til at køre alligevel......... Med at tilbage bringe jeres tåbelige projektet til det,det fortjener at være,nemlig en rigtig knallert uden raketmotor osv. :rocks
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 2-gear 4-takt.

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

juhl-drengen skrev:Tilgengæld ville den jo også være en sjov maskine til ulovligt brug :)

Nu blir jeg sikkert uvenner med nogen men de "nisser" herinde sætter som hansen siger originalitet i højsæddet og er tit og ofte modstandere af ny tænkning og alt andet end deres egne mærker.

Men du har en fed ide før den dog ud i livet for i bund og grund er den ikke mere ulovlig end dem der kører med 4 gears gearkasser på deres 2g maskiner...
hvis vi ser bort fra loven er en ubegrænset 4 takt maskine med en topfart på ca. 70 nok mere sikker og mindre forurenende end en 2 takt med et stort tun og så er en ny eller brugt lifan motor jo ikke specielt dyr :)
Kære juhl dreng,,,

VI SÅKALDTE GAMLE NISSER er absolut ikke modstandre af nytænkning,,, vi er nok snare modstander af at alt skal splittes ad og kastes sammen af alt muligt skrammel som alligevel ikke duer til en skid,,,, der bliver sådan set bare advaret imod at politiet tager den knallert lige så snart at de får øje på den,,,, så har man spildt penge og tid og mistet en ellers god knallert som man kunne have beholdt hvis man ikke satte en forkert motor på,,, også lige til de der lifan motore du nævner,,, måske mindre forurening,,,, men de holder ikke til en skid knægten har haft 3 stk 45 knallerter som alle kørte lovligt med den lorte motor den der kørte længst af dem kørte knap 2100 km alle 3 raslede fra hianden en glemte at smøre helt,,, en anden smed knasten og den 3`de åd krumtappen :evil: ,,, så jeg vil vædde på at den som holder længst af de 2 motorer er yamaha 2 gearen renoveret ordentligt inden tunet kommer på og den ellers bliver passet,,,så holder den længst,,, og er nok ikke mere forurende ind den anden hvis den altså er justeret rigtigt,,,, firtakt motoren kan i sætte i hvilket som helst yamaha stel til bane brug men ikke til gade brug :mrgreen: ,,,, syntes nu heller ikke kewin ytre utilfredshed om gode råd med at finde den rigtig motor til den :D ,,,

og juhl dreng måske der var nogen flere som skulle høre lidt mere efter hvad de GAMLE NISSER giver af råd,,, for nogen spørger og spørger og gøre så alligevel det stik modsatte af hvad de blev rådet til,,, det hunne spare dem for mange penge og tid og ærgelser samt at vi gamle nisser med erfarring måske var lidt lettere at få til at give gode råd og vejledning,,, hvis der blev hørt bare en smule efter ,,,, så sammel nu din ikke indkøbte puch med den brockvurst dåse som cylinder og den padderburner dåse som stempel du har ævlet om i langtid inden du blander dig formeget i hvordan andre skal lave deres procjekter,,, så held og lykke med puch`n :?

og til kewin,,, jeg håber du finder en fin motor til din Yamaha glæder mig til at følge procjektet :P :(y)
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Besvar

Tilbage til "Renoverings projektet, nuværende.."