juhl-drengen skrev:Tilgengæld ville den jo også være en sjov maskine til ulovligt brug
Nu blir jeg sikkert uvenner med nogen men de "nisser" herinde sætter som hansen siger originalitet i højsæddet og er tit og ofte modstandere af ny tænkning og alt andet end deres egne mærker.
Men du har en fed ide før den dog ud i livet for i bund og grund er den ikke mere ulovlig end dem der kører med 4 gears gearkasser på deres 2g maskiner...
hvis vi ser bort fra loven er en ubegrænset 4 takt maskine med en topfart på ca. 70 nok mere sikker og mindre forurenende end en 2 takt med et stort tun og så er en ny eller brugt lifan motor jo ikke specielt dyr
Kære juhl dreng,,,
VI SÅKALDTE GAMLE NISSER er absolut ikke modstandre af nytænkning,,, vi er nok snare modstander af at alt skal splittes ad og kastes sammen af alt muligt skrammel som alligevel ikke duer til en skid,,,, der bliver sådan set bare advaret imod at politiet tager den knallert lige så snart at de får øje på den,,,, så har man spildt penge og tid og mistet en ellers god knallert som man kunne have beholdt hvis man ikke satte en forkert motor på,,, også lige til de der lifan motore du nævner,,, måske mindre forurening,,,, men de holder ikke til en skid knægten har haft 3 stk 45 knallerter som alle kørte lovligt med den lorte motor den der kørte længst af dem kørte knap 2100 km alle 3 raslede fra hianden en glemte at smøre helt,,, en anden smed knasten og den 3`de åd krumtappen
,,, så jeg vil vædde på at den som holder længst af de 2 motorer er yamaha 2 gearen renoveret ordentligt inden tunet kommer på og den ellers bliver passet,,,så holder den længst,,, og er nok ikke mere forurende ind den anden hvis den altså er justeret rigtigt,,,, firtakt motoren kan i sætte i hvilket som helst yamaha stel til bane brug men ikke til gade brug
,,,, syntes nu heller ikke kewin ytre utilfredshed om gode råd med at finde den rigtig motor til den
,,,
og juhl dreng måske der var nogen flere som skulle høre lidt mere efter hvad de GAMLE NISSER giver af råd,,, for nogen spørger og spørger og gøre så alligevel det stik modsatte af hvad de blev rådet til,,, det hunne spare dem for mange penge og tid og ærgelser samt at vi gamle nisser med erfarring måske var lidt lettere at få til at give gode råd og vejledning,,, hvis der blev hørt bare en smule efter ,,,, så sammel nu din ikke indkøbte puch med den brockvurst dåse som cylinder og den padderburner dåse som stempel du har ævlet om i langtid inden du blander dig formeget i hvordan andre skal lave deres procjekter,,, så held og lykke med puch`n
og til kewin,,, jeg håber du finder en fin motor til din Yamaha glæder mig til at følge procjektet