En Thansen model til Erik.
: fre 5. okt 2012 16:35
Mojn.
For at fuldende billedet af Yamaha-FS1´s historie, har Erik også valgt at få bygget en ren Thansen-model. Han har dog flottet sig så meget, at grundstammen i Yamahaen er et 79´er DX-MATCH. Når det så er sagt, så er alt hvad der overhovedet kan købes uoriginalt hos Thansen, monteret på knallerten.
Jeg har netop i dag købt for en mindre formue i nye Thansen-dele. Af særlige stumper vil jeg nævne det komplette forhjul med ventileret skive. Dem er der ikke mange tilbage af
Så vil jeg også fremhæve Thansens helt unikke hydrauliske bremsesystem - komplet
Selvfølgelig bliver motoren renoveret med Thansens allerstørste og mest komplette motorrenoveringssæt til ca. 1500 kr.
Motoren bliver selvfølgelig også bestykket med Thansens uoriginale komplette tændingssystem
På en ægte Thansen er omdrejningstæller et MUST - sammen med Thansens uoriginale speedometer og tændingslås
Thansen inderrør til forgaflen, Thansen styr med snoet firkantjern påsvejset, cross-bagsvinger med cross støddæmpere
Absolut KUN unbracoskruer i motoren
Jeg er MEGET spændt på Eriks farvevalg af tanken. Det bliver nok kun tanken, der får en farve, da alt andet er enten sort, krom eller gummi/plastik.
Et eller andet sted synes jeg det er et spændende projekt - ikke mindst fordi det skal være total gennemført, men her gennemført Thansen
For at fuldende billedet af Yamaha-FS1´s historie, har Erik også valgt at få bygget en ren Thansen-model. Han har dog flottet sig så meget, at grundstammen i Yamahaen er et 79´er DX-MATCH. Når det så er sagt, så er alt hvad der overhovedet kan købes uoriginalt hos Thansen, monteret på knallerten.
Jeg har netop i dag købt for en mindre formue i nye Thansen-dele. Af særlige stumper vil jeg nævne det komplette forhjul med ventileret skive. Dem er der ikke mange tilbage af
Så vil jeg også fremhæve Thansens helt unikke hydrauliske bremsesystem - komplet
Selvfølgelig bliver motoren renoveret med Thansens allerstørste og mest komplette motorrenoveringssæt til ca. 1500 kr.
Motoren bliver selvfølgelig også bestykket med Thansens uoriginale komplette tændingssystem
På en ægte Thansen er omdrejningstæller et MUST - sammen med Thansens uoriginale speedometer og tændingslås
Thansen inderrør til forgaflen, Thansen styr med snoet firkantjern påsvejset, cross-bagsvinger med cross støddæmpere
Absolut KUN unbracoskruer i motoren
Jeg er MEGET spændt på Eriks farvevalg af tanken. Det bliver nok kun tanken, der får en farve, da alt andet er enten sort, krom eller gummi/plastik.
Et eller andet sted synes jeg det er et spændende projekt - ikke mindst fordi det skal være total gennemført, men her gennemført Thansen