Allan M skrev:Som historiker synes jeg det er et fantastisk arbejde! Som at genskabe en Tiger-kampvogn eller et 1600-tals sejlskib
Må der spørges, i hvilken ca-pris for den samlede knallert, vi befinder os?
Flere af delene er jo så godt som umulige at skaffe og må derfor være meget dyre. Jeg forestiller mig et eller andet sted mellem 25.000 og 35.000 bare i dele. Er det for lavt et gæt?
Dine gæt kan du gange med 2 og så ligger den rå indkøbspris i stumperne et sted mellem 50 og 70 kilo.
Det er desværre prisniveauet i dag, hvis ALT hvad man overhovedet sætter på skal være originalt og/eller originalt renoveret/omforkromet.
Her er lige et par eksempler for at underbygge påstanden:
Nyt originalt baglygte komplet 1600 kr
Yokohamadæk 1000 kr ++ pr stk
originalt sæde 5000 kr ++
originale skærme 5000 kr/stk
Nyt speedometer 2000 kr ++
ny tank, ny sædeliste alt i motoren er stort set nyt/renoveret til nylignende stand, malerarbejde til en værdi af mange tusind (men det kan han jo selv
), alle de små skruer, bolte clips osv. er også originale.
og sådan kan jeg desværre blive ved, så ja, den er helt unik i den stand og beskaffenhed den er i, og det vil kun blive sværere at fremstille en tilsvarende i fremtiden.
Derfor kommer den heller ikke ud at køre ræs i lokalområdet, men vil primært stå i et showroom med aircondition, så ejer og kommende gæster kan gå ud og nyde synet af den, evt. høre den starte og gå i motoren og så er det jo også et håb, at I her i tråden vil hjælpe os med at det bliver en ny facitliste, så fremtidens byggere, der vil lave en 78´er, kan få detaljebilleder af denne her.
Derfor er jeg utrolig glad for de rettelser der er kommet. Jeg kan også forsikre dig, Johannes, om, at splitterne bliver sat korrekt i - som du lige har bidraget med. Selv de mindste detaljer og nørderier er velkomne. Støvhætten til udluftningsskruen er bestilt, men var desværre ikke forhåndenværende i lageret.