Side 9 af 11

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

: lør 17. aug 2013 20:39
af Knud
.

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

: søn 18. aug 2013 08:58
af kreidlerhansen
Årh, hvor er det godt at høre, der er tilfredsstillende liv i den!

Det har været en bøvlet sommer med... alle dine motorer :thunge Se så at blive køreklar!

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

: søn 18. aug 2013 14:18
af Knud
.

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

: søn 18. aug 2013 14:22
af Nabo Jan
Knud skrev:Ja´eh... men NGK tændrør grrrrrr :(n) :evil:
Nu er det så nr. 2 tændrør der fiser a´ efter blot nogle få minutters kørsel
så nu ryger hele beholdningen af NGK-tændrør i brok kassen - det er da helt utroligt!
og så bli´r der ingen jomfru kørsel idag! øv & f**k! :twisted:
Hvilket glødetal kører du med og var den lovlig?

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

: søn 18. aug 2013 14:25
af Knud
.

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

: søn 18. aug 2013 14:27
af Nabo Jan
En lovlig Yamaha skal have et 6 eller 7 rør, måske det som er galt!

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

: søn 18. aug 2013 14:38
af 12V
De er så underlige de NGK rør sammen med en FS1. En af mine makkere kører med et 6er og der er ingen problemer. En anden makkers æder sådan et 6er fra NGK for hver 50 km. I min egen har jeg et tilsvarende fra champion, ingen bøvl.

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

: søn 18. aug 2013 14:39
af kreidlerhansen
Prøv lige at tjekke fortændingen og justér tændrørsgabet til 0,35-0,4mm først...

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

: søn 18. aug 2013 14:40
af Kai
Skift tændspolen :)

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

: søn 18. aug 2013 15:12
af Knud
.

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

: søn 18. aug 2013 21:16
af Knud
.

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

: man 19. aug 2013 21:02
af Knud
.

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

: man 19. aug 2013 21:13
af 12V
Knud skrev: Hvilket tændrør hos Bosch og Champion svarer et NGK B6HS til?
BOSCH W7A hhv. Champion L85?

og hvad hedder så alternativerne til NGK B8HS? :
Bosch W4AC hhv. Champion L82C ?

og du´r Bosch og Champion?
Hvad kører du med ? fex: Johannes, NaboJan, Frandsen og KreidlerHansen?
B6HS = Champion L86C = Bosch W7AC

B8HS = Champion L78C = Bosch W3AC/W4AC

Jeg kører med et L86C i min lovlige FS1. Min bror fik et L78C i sin Omer Scrambler, efter et helt nyt NGK 7'er brændte af efter få km. Derefter har den lige kørt over 500 km uden bøvl. Har forresten haft hurtigt døende NGK rør fra andre leverandører end T-Hansen, husker at folk spekulerede på om TH havde fået piratkopier.

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

: man 19. aug 2013 21:40
af kreidlerhansen
Champion L86C = B6HS
L82C = B7/8HS
L78C = B9HS

Champion formår (synes jeg) at spænde ret bredt, således et relativt koldt tændrør lettere kan holdes rent i en 'varm' motor, hvor NGK kan være lidt træls.

Jeg har aldrig haft problemer med hverken NGK eller Champion... til gengæld har jeg ofte oplevet, at Bosch-tændrør afgår ved døden uden forvarsel; Dvs. kører fint, indtil motoren slukkes og næste gang er gnisten væk.

:whew

P.t. render der rygter om, at Brisk klarer sig bedst på CDI-tændinger, så jeg overvejer næsten at prøve... bare for at prøve, og fordi jeg synes min kineser-tænding (Kokusan/kopi af Ducati-tændingen til bl.a. Derbi Senda) har det med at sætte ud ved 11.000rpm eller mere.

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

: man 19. aug 2013 22:25
af Nabo Jan
Jeg kører altid med NGK, har aldrig de store problemer når bare der køres med det rigtige glødetal!

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

: tirs 20. aug 2013 21:33
af Knud
.

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

: ons 21. aug 2013 11:14
af Knud
.

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

: ons 21. aug 2013 11:43
af Knud
.

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

: tors 22. aug 2013 20:38
af Knud
.

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

: tors 22. aug 2013 20:42
af Dewil
det er det blankeste mat jeg længe har set... :shock: