må slettes

Vis os hvad du roder med for tiden. Her kan du vise dit restaureringsprojekt frem.
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:00, rettet i alt 2 gange.
:mrgreen:
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

Indlæg af kreidlerhansen »

Hvor dejligt at høre, den kører! Godt du har flere projekter, hva'? ;)

En strøtanke: Den lidt mere 'fri' udstødning kan måske tænkes at koste lidt bundtræk?
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

Indlæg af 12V »

En skråtskåret 5,3'er gør i hvert fald en del, ved ikke med den Knud har på. Har lige skiftet fra 5,3'eren til et std. fra Benny og har fået en masse bundtræk ved det. Skifter ikke ned i 3. før jeg rammer 20 km/t. Topfart fald fra 45 km/t til 40 km/t.
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:00, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:00, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

Indlæg af 12V »

Har du et IR termometer? Så kunne vi lige sammenligne, når jeg er kommet hjem fra arbejde på min lovlige FS1.

Synes altid motorblokke bliver varme, men alt er som bekendt relativ :wink:
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:01, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

Indlæg af 12V »

Ja det er også det jeg plejer at sige, kan man ikke holde hånden på det er det over 60° :)

Hvor på blokken? Så vil jeg da lige nusse blokken når jeg er kørt 8 km hjem på den om ikke så længe.
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:01, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:01, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:01, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Sv: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

Indlæg af 12V »

Har du en strobo du kan sætte til tændrørs kablet for at se om den misser gnisten?

Fik målt 62 grader på blokken omkring motor nummeret.
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:01, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

Indlæg af kreidlerhansen »

Det må da være tændingsbøvl...?

Jeg har oplevet tilsvarende i tre sammenhænge:

Defekt kondensator
Defekt føde-/tændspole (jeg skiftede begge og kan derfor ikke præcisere yderligere)
Defekt knast på svinghjulet

Sidstnævnte var knap så mærkbar, når motoren fik choker og altså godt med suppe, men trækkraft og stabil tomgang kom og gik.
Tændingspistolen afslørede, at gnisten rykkede sig et par milimeter frem/tilbage eller totalt udeblev. På et sæt nye platiner var knisteren slidt 1/3 ned i løbet af den dags tests trods fedtet smørefilt.

Elektronisk tænding:
Enten virker det, eller også bliver det dyrt at få den til at virke.

Gamle knallerter = til tider chanceløse ejere... :hihi
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:01, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Brugeravatar
dalgaard
Stor knallert
Indlæg: 137
Tilmeldt: man 7. apr 2008 00:14
Kontakt:

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

Indlæg af dalgaard »

Hej Knud
Jeg havde også store problemer med mit tændrør, har altid været glad for Ngk men må sande at jeg nu kører med champion. Det har kørt upåklageligt
K1 1977 restaureret,køn og næsten original
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:01, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:02, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 10:02, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave

Indlæg af Kai »

Der er en ting der lige undrer mig.. hvorfor har du skruet luftskruen (ikke tomgangspinden oven i vel ? ) så langt ud ?
Jo længere den er ude, jo magere er blanding i tomgang= den er laaaang tid om at falde til ro igen når du klapper spjældet i for så at dø helt af benzinmangel i tomgang.

Så længe du har chokeren trukket, så får den et ordentlig skud ekstra benzin, som sikkert kan holde den i live i tomgang.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Besvar

Tilbage til "Renoverings projektet, nuværende.."