Side 4 af 5

Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.

: lør 9. jun 2012 20:07
af torbenhartvig
Per skrev:
Dewil skrev:Det ser super godt ud Per, stinker af cykelforretning... :D
Skal der fluekneppes lidt, så mangler der gumiproppen på stellet lige ovenover højre sidekasse. Støddæmperne skal vel have et KYB mærke? Det er lidt svært at se skruerne på stoplyskontakten da billedet er fokuseret på kickstarterpedalen, men jeg er ret sikker på at den skrue der holder kontakten på svingeren er forkert. Den skal være mage til de skruer der sidder til at holde gummistudsen mellem olieskjoldet og luftfilterkassen. Med hensyn til stoplyskontakten, findes der den nyeste version hvor skruen der holder armen har et sekskantet hoved, det skal det ikke være på vores årgange, men igen samme skrue som jeg før nævnte blot med en prik i denne gang.... sikke en smøre.. :P
KYB-mærker og gummiprop vil blive monteret i løbet af weekenden :(y)
De andre detaljer vil jeg forsøge at undersøge.
Tak for tilbagemeldingen.
Det ser bare pisse godt ud Per
det vækker minder,men få nu lige strips på de ledninger fra lyskontakten :teeth2
jeg kan ikke se om skruerne der holder baglygteglasset er de rigtige?(stjerneskruerne)

Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.

: lør 9. jun 2012 20:22
af jens.o.
vil høre om de dæksler du har på luftfilterkassen er orginale skal de ikke have en bue hele vejen ind til møtrikken

Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.

: lør 9. jun 2012 20:49
af Per
Så er der foretaget diverse opgraderinger 8)
KYB-mærker, gummiprop, skrue til stoplyskontakt og strips til ledning ved styret.
Tak for de konstruktive kommentarer :(y)

Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.

: lør 9. jun 2012 21:24
af Dewil
Sikke et tempo Per..... 8)

Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.

: lør 9. jun 2012 21:36
af FS1originalen
Waaaoouuuu.... Den er lækker :(y)

Men jeg har lige 2 detaljer når i nu selv beder om flueknepperi :oops:

Den ene har Nikolaj allerrede spurgt til! Er de luftfilter endedæksler kommet ud af originalposer???

Og det andet: Jeg har selv før - i denne tråd - rost Eriks evne til at finde det helt rigtige bagtandhjul i grå/galvaniseret, men er sidenhen blevet bekendt med at den årgangsspecifikke reservedelsbog fra 77 siger (-33) til sidst - altså SORT bagtandhjul... Brochurebilleder af både 77 og 78 modeller viser det som gråt, men altså ikke reservedelslisten... Min hukommelse stiger af ved årg. 76 så det må blive En detalje til efterforskning!!!

(Den anden) Erik

Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.

: lør 9. jun 2012 21:47
af nielskoch
Den er da lige i skabet....., men.....altså...

Jeg fik selv min første Yamaha i 77, sammen med alle mine kammerater og der havde ALLE sæde-remmen på.

Ingen var eftermonteret. :whew

Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.

: lør 9. jun 2012 21:55
af FS1originalen
Var det allerførst i 77 Niels??? Reglen om at en knallert ikke måtte "være beregnet til 2 personer" kom i 77, så der røg rem og fodhvilere, men jeg ved ikke præcis hvornår i 77 :oops:

Erik

Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.

: lør 9. jun 2012 22:19
af nielskoch
FS1originalen skrev:Var det allerførst i 77 Niels??? Reglen om at en knallert ikke måtte "være beregnet til 2 personer" kom i 77, så der røg rem og fodhvilere, men jeg ved ikke præcis hvornår i 77 :oops:

Erik
Ja Erik, den blev faktisk købt sidst på året i `76, men jeg husker sgu ikke at der var nogen der kørte uden den rem overhovedet

Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.

: lør 9. jun 2012 22:41
af Per
Allerførst vil jeg gerne bekræfte, at dækslerne er originale og de buer da også i en blød bue helt ind i bunden til akslen. Billederne og diverse refleksioner snyder åbenbart.

Mht. til bagtandhjulet, så kan jeg huske en blå 77'er, der stod i min fars butik tilbage i 1977, og jeg er 99% sikker på, at tandhjulet var galvaniseret - som på brochurerne. Derfor tror jeg, at de var født med galvaniserede tandhjul og reservedels-tandhjul var så sorte.

Sædestroppen skulle af forhandleren afmonteres - hvis de ikke var blevet det af importøren fra 77 og frem. Nogle forhandlere tog dette påbud mere afslappet end andre. Hvordan min far så på dette husker jeg ikke :lol:

Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.

: lør 9. jun 2012 23:08
af torbenhartvig
Per skrev:Allerførst vil jeg gerne bekræfte, at dækslerne er originale og de buer da også i en blød bue helt ind i bunden til akslen. Billederne og diverse refleksioner snyder åbenbart.

Mht. til bagtandhjulet, så kan jeg huske en blå 77'er, der stod i min fars butik tilbage i 1977, og jeg er 99% sikker på, at tandhjulet var galvaniseret - som på brochurerne. Derfor tror jeg, at de var født med galvaniserede tandhjul og reservedels-tandhjul var så sorte.

Sædestroppen skulle af forhandleren afmonteres - hvis de ikke var blevet det af importøren fra 77 og frem. Nogle forhandlere tog dette påbud mere afslappet end andre. Hvordan min far så på dette husker jeg ikke :lol:
Den strips er efter min mening forkert farve

Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.

: søn 10. jun 2012 00:00
af juhl-drengen
arg er i nu sikker med det med sæderemmene ? ;) det er jo trods alt først i 1980 at loven tog i kraft :) et eks. er jo suzuki k50 n/dn som først kom i 1979 som havde 3 eller 4 gear og 2 mands sæde osv. så altså mon ik der skal være sæderem på en 77'er ? :shock:

Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.

: søn 10. jun 2012 00:09
af Per
juhl-drengen skrev:arg er i nu sikker med det med sæderemmene ? ;) det er jo trods alt først i 1980 at loven tog i kraft :) et eks. er jo suzuki k50 n/dn som først kom i 1979 som havde 3 eller 4 gear og 2 mands sæde osv. så altså mon ik der skal være sæderem på en 77'er ? :shock:
Her tager du fejl! Loven om max 2 gear og 60 kg trådte i kraft 1977, men grunden til, at man kunne købe de store knallerter med flere gear efter 1977 var, at man måtte importere året ud. Derfor importerede man en ordentlig bunke af fx Yamaha FS1 årgang 1978, som holdt til et stykke ud i 1979. En FS1 fra 1979 i DK er magen til en 78'er, medens en 79'er FS1 i fx Sverige var en helt anden model :mrgreen:

Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.

: søn 10. jun 2012 02:06
af Per
torbenhartvig skrev:
Per skrev:Allerførst vil jeg gerne bekræfte, at dækslerne er originale og de buer da også i en blød bue helt ind i bunden til akslen. Billederne og diverse refleksioner snyder åbenbart.

Mht. til bagtandhjulet, så kan jeg huske en blå 77'er, der stod i min fars butik tilbage i 1977, og jeg er 99% sikker på, at tandhjulet var galvaniseret - som på brochurerne. Derfor tror jeg, at de var født med galvaniserede tandhjul og reservedels-tandhjul var så sorte.

Sædestroppen skulle af forhandleren afmonteres - hvis de ikke var blevet det af importøren fra 77 og frem. Nogle forhandlere tog dette påbud mere afslappet end andre. Hvordan min far så på dette husker jeg ikke :lol:
Den strips er efter min mening forkert farve
Jeg er bange for, at du har ret, Torben, de var vist i klar plast, men dem lageret kan levere pt. er desværre sorte (sikkert fordi man skiftede til sort til bl.a. 2 gears og sikkert de 4 gearede der kørte i andre lande...)

Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.

: søn 10. jun 2012 09:09
af Nikolaj Y
Per skrev:
juhl-drengen skrev:arg er i nu sikker med det med sæderemmene ? ;) det er jo trods alt først i 1980 at loven tog i kraft :) et eks. er jo suzuki k50 n/dn som først kom i 1979 som havde 3 eller 4 gear og 2 mands sæde osv. så altså mon ik der skal være sæderem på en 77'er ? :shock:
Her tager du fejl! Loven om max 2 gear og 60 kg trådte i kraft 1977, men grunden til, at man kunne købe de store knallerter med flere gear efter 1977 var, at man måtte importere året ud. Derfor importerede man en ordentlig bunke af fx Yamaha FS1 årgang 1978, som holdt til et stykke ud i 1979. En FS1 fra 1979 i DK er magen til en 78'er, medens en 79'er FS1 i fx Sverige var en helt anden model :mrgreen:
Måtte man kun veje 60 kg? :what2 Så måtte jeg i hvert fald ikke sætte mig på en knallert, da jeg vejer nærmere de 90 kg :wink:

Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.

: søn 10. jun 2012 09:34
af FS1originalen
Hmmm. Jeg har altså 1 tilbage af de klare strips som jeg egentlig havde lovet mig selv IKKE var til salg, men jeg må vel hellere overgive mig - jeg kommer jo nok alligevel aldrig så tæt på et "projekt perfekt" som dette :wink:

Erik

Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.

: søn 10. jun 2012 09:59
af Dewil
Torben har ret i at stripsene skal være klare.... :dust Havde faktisk en ide om at 77-78 var sorte og kun 76 var klar.... mangler selv en klar til min 76´..

Billede

Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.

: søn 10. jun 2012 10:56
af Toke
Det er sgu gennemført :(y)

Ang. de klare strips, så prøv daxerik. De sidder også på Honda.

Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.

: søn 10. jun 2012 11:19
af Peterma
-skal de to bolte til montering af bremsevæskebeholder ikke være med 6 tal og dem i koblingssiden glatte?

-dem jeg har skruet af tyskerne, har alle været med 6 tal i bremsesiden....

Mvh.
Peter

Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.

: søn 10. jun 2012 11:26
af Per
Peterma skrev:-skal de to bolte til montering af bremsevæskebeholder ikke være med 6 tal og dem i koblingssiden glatte?

-dem jeg har skruet af tyskerne, har alle været med 6 tal i bremsesiden....

Mvh.
Peter
Peterma skrev:-skal de to bolte til montering af bremsevæskebeholder ikke være med 6 tal og dem i koblingssiden glatte?

-dem jeg har skruet af tyskerne, har alle været med 6 tal i bremsesiden....

Mvh.
Peter
Hej Peter.

Dan Otto mener også, at der er et sekstal i de skruer - andre mener de er glatte. Jeg ved det ikke :whew
Jeg vil genchecke reservedelslageret og se, om der skulle ligge skruer med sekstal, med det helt rigtige reservedelsnummer.

Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.

: søn 10. jun 2012 11:51
af torbenhartvig
Per skrev:
Peterma skrev:-skal de to bolte til montering af bremsevæskebeholder ikke være med 6 tal og dem i koblingssiden glatte?

-dem jeg har skruet af tyskerne, har alle været med 6 tal i bremsesiden....

Mvh.
Peter
Peterma skrev:-skal de to bolte til montering af bremsevæskebeholder ikke være med 6 tal og dem i koblingssiden glatte?

-dem jeg har skruet af tyskerne, har alle været med 6 tal i bremsesiden....

Mvh.
Peter
Hej Per
jeg satte også dem med sekstal på min 77´
i bremsesiden og de blev taget ud af gammel pose
men om det er rigtigt i danmark :whew

Hej Peter.

Dan Otto mener også, at der er et sekstal i de skruer - andre mener de er glatte. Jeg ved det ikke :whew
Jeg vil genchecke reservedelslageret og se, om der skulle ligge skruer med sekstal, med det helt rigtige reservedelsnummer.