Så blev Eriks 77´er jomfru-Yams færdig
Jomfru-Yams fordi den er samlet af lutter ubrugte originale dele, som er hentet fra hele verden. Jeg vil løfte sløret så meget meget mht. det økonomiske..... Det har ikke været et billigt projekt
Til gengæld står den nu også som en helt ny knallert. Erik har ved dette projekt ikke malet tingene, så tanken står med den originale Chappy-red og føles som en god juleappelsin i overfladen - men sådan var de jo - især den røde 77´er.
For en god ordens skyld vil jeg da også lige nævne, at mht. at alt er nyt, så er der lige 4 forbehold....
Stellet og nummerblokken kan af gode grunde ikke være nye og ubrugte, da Eriks koncept er originale danske nummermatch.
Så er karburatoren heller ikke ny, da det var et MUST, at den skulle være dansk - altså med 381 påstemplet ved studsen.
Topstykket er heller ikke nyt, men det er et helt originalt renoveret topstykke med den rigtige udformning passende til 40 mm cylinder.
Støddæmperne kunne heller ikke blive de helt rigtige, da Eriks lager kun kunne klare den ene. Valget blev så de nye anden generations støddæmpere, der er af jern i toppen i stedet for alu-legering. Til gengæld står fjedre, kapper og de nederste dele i helt samme glans og udseende som de oprindelige originale.
De skarpe øjne vil hurtigt se, at det venstre sidedæksel mangler. Det er den sidste detalje der endnu ikke er i hus, men hvis jeg kender Erik ret, så vil han hurtigt skaffe det. Det originale transfers ligger og venter på dækslet
Så er der alle de mange bolte og de ligeså mange meninger om disse. De fleste kan jeg stå inde for - hvis man vil godtage, at de er taget af originale Yamaha-poser med det rigtige varenummer på. Dog er der jo også her flere variationsmuligheder, idet mange reservedele var/blev en smule anderledes end de oprindelige. Erik er stadig meget åben og glad for rettelser, hvor der er sikkerhed/dokumentation for, at dele på hans 77´er ikke er korrekte. Hvis det kan rettes til det rigtige, så bliver det gjort