samling af johnny`s motor

Vis os hvad du roder med for tiden. Her kan du vise dit restaureringsprojekt frem.
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

samling af johnny`s motor

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... johnny som også hedder yasso her på forum, spurte mig for lang tid siden om jeg ville samle hans motor når han var klar til det... det ville jeg gerne... midterskjoldene havde nogle skader som først skulle tig svejses... i søndags kom han så endelig med en kasse stumper som gerne skulle blive til en motor igen... johnny ville gerne om jeg ville tage lidt billeder undervejs og det bliver til denne tråd...
teksten ved billederne fortæller forløbet... montering af lejer er udelukkende forgået ved brug af kulde/varme - sådan har jeg altid gjort... man kan simpelt hen montere det hele uden at skulle slå noglen steder, og uden brug af specialværktøj...

der kommer mere iløbet af weekenden...
Vedhæftede filer
midterskjoldene er blevet repareret med tig svejsning og efterfølgende glasblæst
midterskjoldene er blevet repareret med tig svejsning og efterfølgende glasblæst
DSC00394.JPG (67.98 KiB) Vist 8286 gange
selv om der er blevet blæst grundigt med trykluft er der støv alle vegne, derfor vasker jeg med varmt sæbevand
selv om der er blevet blæst grundigt med trykluft er der støv alle vegne, derfor vasker jeg med varmt sæbevand
DSC00396.JPG (84.15 KiB) Vist 8286 gange
der er faktisk ikke mere i midten af motoren end man kan se
der er faktisk ikke mere i midten af motoren end man kan se
DSC00398.JPG (72.65 KiB) Vist 8286 gange
det kan kun side på en måde og man kan ikke gøre det forkert - gearaksler/skiftetromle og skiftegafler skal i af en omgang lige som en håndfuld
det kan kun side på en måde og man kan ikke gøre det forkert - gearaksler/skiftetromle og skiftegafler skal i af en omgang lige som en håndfuld
DSC00399.JPG (77.36 KiB) Vist 8286 gange
først et tyndt lag som skal tørre mindst en time, gerne 2
først et tyndt lag som skal tørre mindst en time, gerne 2
DSC00400.JPG (86.16 KiB) Vist 8286 gange
derefter yderligere et lag som skal tørre mindst en time eller 2
derefter yderligere et lag som skal tørre mindst en time eller 2
DSC00401.JPG (75.91 KiB) Vist 8286 gange
mange kan ikke lide denne type pakmasse, men det er fordi man ikke bruger det rigtigt - her er det stivnet flere timer og har lige den rigtige konsistens
mange kan ikke lide denne type pakmasse, men det er fordi man ikke bruger det rigtigt - her er det stivnet flere timer og har lige den rigtige konsistens
DSC00402.JPG (84.94 KiB) Vist 8286 gange
skruerne er linet op efter længde
skruerne er linet op efter længde
DSC00403.JPG (75.03 KiB) Vist 8286 gange
så er det indre af motoren samlet og kører lige så fint uden modstand
så er det indre af motoren samlet og kører lige så fint uden modstand
DSC00404.JPG (72.96 KiB) Vist 8286 gange
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: samling af johnny`s motor

Indlæg af Dewil »

Det kan da vist kun komme til at køre perfekt.. :(y)
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: samling af johnny`s motor

Indlæg af Tottenham »

Made in Japan :bravo :bravo :bravo
Super ! at se gammelt bliver som nyt, og høre lyden af perfekt motor
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: samling af johnny`s motor

Indlæg af Tottenham »

Min motorekspert ( Læs fr.havn ) smider krumtap i fryser natten over og når den skal samles, skal blokkene i ovnen i 10 min på ca 100 grader
Efter det skal man være hurtig og klar til at montere lejer. Det vil sige at lejer lægger klar og man ved hvor de skal sidde. HUSK arbejdshandsker
Men swup siger det ! uden brug af hammer og lign vold

Til jesper J : Tak for hyggelig sparken dæk her i det nordjyske.
Det er utroligt, men man lær noget nyt hvergang man snakker yamaha.
Gu ve om japanerne er klar over , alt det som vi laver til en hobby :what2
Tror sgu vi skal lave en lille/stor demonstration ved den Japanske ambasade
Måske vi så, kommer i BREAKING NEWS ?? :what2
Senest rettet af Tottenham fre 23. mar 2012 12:26, rettet i alt 2 gange.
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: samling af johnny`s motor

Indlæg af claus olieklud »

jesper j skrev:super claus men kunne du evt beskriver hvordan du gør med kulde/varme jeg tænker er det en nat i fryseren og du varmerskjoldene med varme pistolen :?: :P
jeg kan godt beskrive hvordan jeg har gjort... lejerne har jo kun passning i motorskjoldene og på krumtappen til venstre (tændingssiden), resten er mål på mål... først pudser jeg krumtappens akseler af med meget fint smergellærred eller vandslibe papir, for at sikre mig at de er helt glatte og fine... derefter tørrer jeg helt rent med en klud og kommer 1 dråbe olie på som jeg fordeler med en finger... derefter kommer jeg krumtappen i en frostpose og lægger den i fryseren... når krumtappen efter en times tid er kold, varmer jeg venstre krumtapsleje op til måske 100 grader c imens jeg holder det med en rørtang eller vandpumpetang - jeg tænker over at holde lejet så yderligt med tangen at lejet rammer krumtappens slag før tangen gør det... det er fordi at man kun lige har et sekund eller 2 til at montere lejet, og så hjælper det ikke noget at man skal til at tage et nyt tag med tangen fordi man ikke har overvejet sin handling... herefter kommer jeg krumtappen med venstre leje monteret i fryseren igen, selvføgelig i en frostpose... de 2 lejer til gearkassen + det højre krumtapsleje kommer jeg i en frostpose og lægger det i fryseren... når de løse lejer efter en times tid er kolde, varmer jeg skjoldene op et ad gangen med fx en varmepistol - skjoldene ligger ned på 2 stykker 4 gange 4 stolpe med pasningen opad, som selvfølgelig er pineligt rent og smurt med en dråbe olie... det is kolde leje kan let trykkes i med fingerne, men man skal gøre det i et snuptag uden lejet kæntre og sætter sig fast... selvfølgelig har man forinden klargjort passende størrelser toppe fra et topnøgle sæt, så man hurtigt kan give et gok med et passende slagvåben, hvis man ikke formår at få lejet i bund med et snuptag... jeg behøver vist ikke at forklare hvornår en top er passende i størrelse, og som sagt er det sjældent man får brug for dem, men vigtigt at de står klar, og vigtigt at vide hvilken man skal bruge... når gearkasselejerne er monteret + højre krumtapsleje, monterer man gearkassen i venstre motordel, og varmer igen venstre motordel op til ca 100 grader c... derefter tager man den iskolde krumtap som allerede er monteret med venstre krumtapsleje og sætter den i det varme motorskjold med et snuptag så det siger dunk når lejet når bund i lejepasningen... når alt dette er gjort er det en ren leg at samle motorskjoldene, idet krumtappens aksel i højre side passer mål på mål i det venstre krumtapsleje, samt gearkassens aksler alle passer mål på mål i lejernes inderring...
bedre kan jeg ikke forklare det...
hilsen olieklud
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: samling af johnny`s motor

Indlæg af FS1originalen »

Fin beskrivelse Claus :bravo

Og som en tilføjelse så kom jeg engang til at låne fruens strygejern til noget kantbåndsarbejde på nogle køkkenlåger. Hun krævede omgående et nyt, og det gamle har vist sig perfekt til lejeopvarmning... Det kan spændes forsigtigt i skruestikken med sålen opad, og man har et termostatstyret varmeplade til lejer :hihi

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Sv: samling af johnny`s motor

Indlæg af Morten - Webmaster »

FS1originalen skrev:Fin beskrivelse Claus :bravo

Og som en tilføjelse så kom jeg engang til at låne fruens strygejern til noget kantbåndsarbejde på nogle køkkenlåger. Hun krævede omgående et nyt, og det gamle har vist sig perfekt til lejeopvarmning... Det kan spændes forsigtigt i skruestikken med sålen opad, og man har et termostatstyret varmeplade til lejer :hihi

Erik
Haha, det er alletiders Erik.

Sendt fra min telefon
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: samling af johnny`s motor

Indlæg af FS1originalen »

Sidder i nu uden øl og småprutter i sovesalen igen Morten? :lol: ?

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Sv: samling af johnny`s motor

Indlæg af Morten - Webmaster »

Mjaee er faktisk udgået for øl og er tørstig !!!

Sendt fra min telefon
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: samling af johnny`s motor

Indlæg af FS1originalen »

Hmmm. Det værste sted at dø af tørst i hele danmark må lige der hvor i er... Ude fra mellemgangen kan man se nabobygningen med Carlsbergs oplyste logo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Og undskyld off topic Claus - regner med at webmaster sletter når han kommer hjem :oops:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Sv: samling af johnny`s motor

Indlæg af Morten - Webmaster »

SOS, s m ø

Sendt fra min telefon
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: samling af johnny`s motor

Indlæg af FS1originalen »

Jeg kan godt Sende Mere Øl, men forvent at det er fremme på tirsdag :thunge

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: samling af johnny`s motor

Indlæg af Tottenham »

Kan man egentlig løbe tør for øl ??????????? :what2

Meget fin beskrivelse Claus. Den er udskrevet, og måske en dag jeg selv vil prøve , at lave motor, men så bliver Fr. havn , nok sur :hihi
Men han bliver nok god igen, når jeg løber over noget GUF til ham :thunge

mv totte
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: samling af johnny`s motor

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... man kan ikke beskylde mig for at være hurtig, men til gengæld er der intet tilfældigt her... jeg har samlet lidt mere - faktisk har jeg allerede i går smurt pakfladen ganske tyndt med pakmasse, fordi det var min plan at montere færdigt i koblingssiden, men jeg mangler kilen ved krumtappens primærhjul... jeg skyndte mig at skille en reservedelsmotor, blot for at konstatere at det var en `76 krumtap... øv øv øv - idag har de søndagsåben hos vennerne og kilen er på lager, så til aften kan jeg samle færdigt i koblingssiden...
Vedhæftede filer
der var ikke ordenligt hul til at montere fjederen... jeg slog fremmedlegmet ud med et søm - det viste sig at være spidsen af et bor
der var ikke ordenligt hul til at montere fjederen... jeg slog fremmedlegmet ud med et søm - det viste sig at være spidsen af et bor
DSC00405.JPG (67.85 KiB) Vist 8017 gange
der mangler noget her og jeg er også i tvivl om skiven er den korrekte
der mangler noget her og jeg er også i tvivl om skiven er den korrekte
DSC00406.JPG (74.21 KiB) Vist 8017 gange
når man montere en ny gearaksel er det vigtigt at rette den til så den kører midt i sporet på skiftetromlen... tilretningen foregår med en skiftenøgle og mine hænder
når man montere en ny gearaksel er det vigtigt at rette den til så den kører midt i sporet på skiftetromlen... tilretningen foregår med en skiftenøgle og mine hænder
DSC00407.JPG (58.15 KiB) Vist 8017 gange
pakdåserne er monteret så de sidder ca 1 mm under niveau og absolut ikke bare banket i bund, ihvertfald ikke den ved krumtap... pakdåsepasningen er smurt med en vatpind med grøn locktite låsevædske - kun så meget at det lige bliver fugtigt - IKKE så meget at det løber ind i motoren... man havde også bare kunne bruge lidt olie eller fedt
pakdåserne er monteret så de sidder ca 1 mm under niveau og absolut ikke bare banket i bund, ihvertfald ikke den ved krumtap... pakdåsepasningen er smurt med en vatpind med grøn locktite låsevædske - kun så meget at det lige bliver fugtigt - IKKE så meget at det løber ind i motoren... man havde også bare kunne bruge lidt olie eller fedt
DSC00408.JPG (75.77 KiB) Vist 8017 gange
de fleste tror det er løgn, men dette er faktisk originale skiver til det løse kickstarterhjul
de fleste tror det er løgn, men dette er faktisk originale skiver til det løse kickstarterhjul
DSC00409.JPG (54.85 KiB) Vist 8017 gange
her er målene på dem... den øverste er den indvendige mellemskive... den næste er den udvendige skive... bølgeskiven skal være imellem indvendig skive og tandhjul
her er målene på dem... den øverste er den indvendige mellemskive... den næste er den udvendige skive... bølgeskiven skal være imellem indvendig skive og tandhjul
DSC00410.JPG (50.41 KiB) Vist 8017 gange
her er det løse kickstarterhjul som kører på gearakslen korrekt monteret
her er det løse kickstarterhjul som kører på gearakslen korrekt monteret
DSC00411.JPG (69.84 KiB) Vist 8017 gange
DSC00412.JPG
DSC00412.JPG (75.82 KiB) Vist 8017 gange
johnny havde leveret en ny kickstarteraksel med, men den er så elendig at den ikke skal ind i denne motor - endvidere er den gamle kickstarteraksel helt iorden og fejlfri & sikkert ganske original, så den bruger vi
johnny havde leveret en ny kickstarteraksel med, men den er så elendig at den ikke skal ind i denne motor - endvidere er den gamle kickstarteraksel helt iorden og fejlfri & sikkert ganske original, så den bruger vi
DSC00413.JPG (54.57 KiB) Vist 8017 gange
de 3 skruer der tideligere har holdt pakdåsen var faktisk lidt for lange... de nåede bund lige som de skulle spænde til - nu er de 15mm lange
de 3 skruer der tideligere har holdt pakdåsen var faktisk lidt for lange... de nåede bund lige som de skulle spænde til - nu er de 15mm lange
DSC00414.JPG (74.76 KiB) Vist 8017 gange
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: samling af johnny`s motor

Indlæg af strynboen »

er den ikke lidt træt den fjeder som holder skifte kloen ..ned mod tapperne..der er surt hvis den hopper op når man skifter..men der er vel lidt modhage på kloen..så fjederen kun holder ned..når armen bevages bag ud...og ikke skal holde selve skiftet
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: samling af johnny`s motor

Indlæg af claus olieklud »

strynboen skrev:er den ikke lidt træt den fjeder som holder skifte kloen ..ned mod tapperne..der er surt hvis den hopper op når man skifter..men der er vel lidt modhage på kloen..så fjederen kun holder ned..når armen bevages bag ud...og ikke skal holde selve skiftet
hejsa... jo der har været hevet lidt rigeligt i den på et tidspunkt - det er genbrug fra den gamle gearaksel... jeg syntes nu den trækker ok, men er godt opmærksom på det... måske skulle jeg bare købe en ny med det samme... hilsen olieklud
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: samling af johnny`s motor

Indlæg af claus olieklud »

god aften... nu ligner det snart en motor... teksten ved billederne fortæller historien...
det næste jeg skal til er at samle et tændingssystem af stumper med loddetin & krympeflex, men det bliver ikke i dag
Vedhæftede filer
her har jeg smurt et super tyndt lag pakmasse på, for at pakningen altid vil sidde fast på motordelen, og ikke på olieskjoldsdelen - dette syntes jeg er en fordel, fordi hvis man på et tidspunkt har behov for at afmontere olieskjoldet igen, kan det som oftest lade sig gøre uden at skifte pakningen
her har jeg smurt et super tyndt lag pakmasse på, for at pakningen altid vil sidde fast på motordelen, og ikke på olieskjoldsdelen - dette syntes jeg er en fordel, fordi hvis man på et tidspunkt har behov for at afmontere olieskjoldet igen, kan det som oftest lade sig gøre uden at skifte pakningen
DSC00415.JPG (81.62 KiB) Vist 7913 gange
johnny har hørt at en stålkobling er stærkere end en i alumilium - derfor dette valg
johnny har hørt at en stålkobling er stærkere end en i alumilium - derfor dette valg
DSC00417.JPG (72.09 KiB) Vist 7913 gange
her er målet på en kile fra thansen
her er målet på en kile fra thansen
DSC00418.JPG (50.18 KiB) Vist 7913 gange
flangemøtikken passer godt til det lille hjul, men jeg er ikke sikker på det er sådan fra fabrikken... det har endvidere et par ordenlige hak fra en mejsel eller stor skruetrækker - det er dog uden betydning da gevindet og resten af møtrikken er prima stand
flangemøtikken passer godt til det lille hjul, men jeg er ikke sikker på det er sådan fra fabrikken... det har endvidere et par ordenlige hak fra en mejsel eller stor skruetrækker - det er dog uden betydning da gevindet og resten af møtrikken er prima stand
DSC00419.JPG (81.32 KiB) Vist 7913 gange
jeg har været på jagt i nogle gamle yamaha stumper for at finde disse slutskiver med fjedervirkning... jeg vil mene den tynde er til koblingen og den tykke er til primærhjulet... skiverne er ligesom valvede og lavet af fjederstål
jeg har været på jagt i nogle gamle yamaha stumper for at finde disse slutskiver med fjedervirkning... jeg vil mene den tynde er til koblingen og den tykke er til primærhjulet... skiverne er ligesom valvede og lavet af fjederstål
DSC00422.JPG (75.16 KiB) Vist 7913 gange
johnny`s trykplade er enormt slidt - jeg kunne ikke finde en brugt af mine egne som var så slidt som hans
johnny`s trykplade er enormt slidt - jeg kunne ikke finde en brugt af mine egne som var så slidt som hans
DSC00423.JPG (85.3 KiB) Vist 7913 gange
til venstre den fjeder som strynboen nævner som være slidt, til højre en ny brugt fra fjernlageret
til venstre den fjeder som strynboen nævner som være slidt, til højre en ny brugt fra fjernlageret
DSC00424.JPG (73.95 KiB) Vist 7913 gange
er det godkendt ? jeg syntes nu ikke den nye fjeder trækker hårdere end den gamle, men det ser mere rigtigt ud
er det godkendt ? jeg syntes nu ikke den nye fjeder trækker hårdere end den gamle, men det ser mere rigtigt ud
DSC00425.JPG (61.62 KiB) Vist 7913 gange
koblingsfjedrene er originale gamle, men måler kun ca 32 mm - det er ca 1 mm mindre end fra nye... koblingspladerne er nye originale... slidpladen er også ny... jeg fandt en trykplade helt uden slidmærker og den kommer også i motoren
koblingsfjedrene er originale gamle, men måler kun ca 32 mm - det er ca 1 mm mindre end fra nye... koblingspladerne er nye originale... slidpladen er også ny... jeg fandt en trykplade helt uden slidmærker og den kommer også i motoren
DSC00426.JPG (77.79 KiB) Vist 7913 gange
nu er der ikke mere at gøre herinde... alt er fint og iorden
nu er der ikke mere at gøre herinde... alt er fint og iorden
DSC00427.JPG (78.75 KiB) Vist 7913 gange
oliedækslet har ligget til afdampning 8 dage under brændeovnen og er helt gennemhærdet
oliedækslet har ligget til afdampning 8 dage under brændeovnen og er helt gennemhærdet
DSC00428.JPG (80.15 KiB) Vist 7913 gange
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: samling af johnny`s motor

Indlæg af FS1originalen »

Det ser rigtig godt ud Claus - her er der ikke overladt noget til tilfældighederne :bravo

Bare lige en sidebemærkning: Har du målt om der er stel i frigearskontakten??? De der i metalhuset har før drillet mig når de skulle genbruges! Fatter stadig ikke ret godt at der kan blive dårlig forbindelse gennem 2 metalender med en fjeder imellem meeeen :oops:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: samling af johnny`s motor

Indlæg af claus olieklud »

hejsa igen... jeg har samlet tændingsanlæg og det er blevet fint... jeg mangler dog det stykke filt der skal smørre knasten, jeg ville helst finde et nyt stykke, men et brugt stykke kan vel også bruges... jeg finder en løsning
hilsen olieklud
Vedhæftede filer
her er stumperne til en yamaha tænding
her er stumperne til en yamaha tænding
DSC00429.JPG (86.18 KiB) Vist 7909 gange
så er det samlet og jeg tror det virker fint
så er det samlet og jeg tror det virker fint
DSC00430.JPG (70.78 KiB) Vist 7909 gange
set fra bagsiden - alle forbindelser er loddet og krympeflex
set fra bagsiden - alle forbindelser er loddet og krympeflex
DSC00431.JPG (68.23 KiB) Vist 7909 gange
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: samling af johnny`s motor

Indlæg af claus olieklud »

hej johnny... det er fint med de nye originale filtstykker du der har skaffet, og jeg kan se du har købt rigeligt, så der kan vel også blive et til mig... jeg har som vi aftalte bestilt en komplet original koblingssnekke - den kommer hjem iløbet af den nye uge - den er som den jeg viste dig sidst du var her, alså hver enkelt del i sin egen yamaha pose, og det bliver til 8 poser... tap, fjeder, arm, kugle, skrue, møtrik, gummi og snekken... dvs at jeg igen har brugt nogle af dine penge 275 kr, men det er det eneste rigtige valg, fordi det ville være fuldstændigt skørt at sætte en uoriginal i et helt nyt originalt koblingsdæksel...
jeg er ved at være godt misundelig på din motor - den bliver skide god...
hilsen olieklud
Besvar

Tilbage til "Renoverings projektet, nuværende.."