Eriks 76´er DX
Re: Eriks 76´er DX
mojn per jeg kan kun sige godt gået igen du er bare en guru til at renuvere en fs1
Hilsen Eddie. The Eagle
yamaha 77 rød 99% orginal match solgt
suzuki gs 500 min kones motorcykel
yamaha xv virago 750 min cykel
yamaha 77 rød 99% orginal match solgt
suzuki gs 500 min kones motorcykel
yamaha xv virago 750 min cykel
Re: Eriks 76´er DX
UHA UHA
Hvor er den bare blevet flot. Flot teamwork
Det kan jo kun blive godt, når man har den bedste mekaniker, og den bedste auto lakere.
Stor ros til jer begge.
Kenneth
Hvor er den bare blevet flot. Flot teamwork
Det kan jo kun blive godt, når man har den bedste mekaniker, og den bedste auto lakere.
Stor ros til jer begge.
Kenneth
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.
Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Re: Eriks 76´er DX
Der er sku ikke meget at komme efter Per, men skal der fluekneppes så vil jeg pege på at gummigennemføringen i bøjlen hvor bremseslange og bremserør samles er forkert. På den rigtige er sporet udvendigt kun lige så bredt at det passer til bøjlen. Møtrikker og spændeskiver der holder tændspolen har jeg selv fornyligt spurgt forum om hvad den korrekte overfladebehandling var, hvortil Jensmc svarede at de skulle være lyse og ikke gule. Speedometerkablet med forstærkningerne synes jeg ikke jeg har set før, men er da ikke i tvivl om at de er pakket ud af den rigtige pose. Der mangler "Check brake lining" mærket på ankerpladen på baghjulet. Møtrikkerne der holder cylinder og topstykke skal på 76 ikke være de lukkede topmøtrikker, men jeg vil også selv have disse på så man undgår rustskader på cylinderstøtterne. Splitten der holder højre sideskjold skal pege bagud ikke fremad. Bagkædetandhjulet skal selvfølgelig være lys galva istedet for sort. Ledningen fra lyskontakten må gerne blive trukket lidt mere mod højre så man frit kan se alle tre topbolte i trekantspladen. Splitten til chokerknappen skal lige klemmes helt på plads ind i slidsen, den stritter lige en anelse (plejer selv at dreje chokerknappen så man ser så lidt af splitten som muligt). Den bøjle på stellet under tanken der holder gaskablet ser ud som om at den peger mod venstre, den skal pege mod højre. Modellen med dobbelt mørik på kædestrammerne er faktisk også en løsning af nyere dato (men helt klart en forbedring), originalt sidder der en skive, spændeskive og en møtrik. Men super flot arbejde....Per skrev:Tak for meldingerne.
Både Erik og jeg er meget interesseret i, at hvis man ser noget, som man med sikkerhed ved er forkert eller mangler, så skriv det endelig
Mvh Per.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Eriks 76´er DX
Dewil skrev:Der er sku ikke meget at komme efter Per, men skal der fluekneppes så vil jeg pege på at gummigennemføringen i bøjlen hvor bremseslange og bremserør samles er forkert. På den rigtige er sporet udvendigt kun lige så bredt at det passer til bøjlen. Møtrikker og spændeskiver der holder tændspolen har jeg selv fornyligt spurgt forum om hvad den korrekte overfladebehandling var, hvortil Jensmc svarede at de skulle være lyse og ikke gule. Speedometerkablet med forstærkningerne synes jeg ikke jeg har set før, men er da ikke i tvivl om at de er pakket ud af den rigtige pose. Der mangler "Check brake lining" mærket på ankerpladen på baghjulet. Møtrikkerne der holder cylinder og topstykke skal på 76 ikke være de lukkede topmøtrikker, men jeg vil også selv have disse på så man undgår rustskader på cylinderstøtterne. Splitten der holder højre sideskjold skal pege bagud ikke fremad. Bagkædetandhjulet skal selvfølgelig være lys galva istedet for sort. Ledningen fra lyskontakten må gerne blive trukket lidt mere mod højre så man frit kan se alle tre topbolte i trekantspladen. Splitten til chokerknappen skal lige klemmes helt på plads ind i slidsen, den stritter lige en anelse (plejer selv at dreje chokerknappen så man ser så lidt af splitten som muligt). Den bøjle på stellet under tanken der holder gaskablet ser ud som om at den peger mod venstre, den skal pege mod højre. Modellen med dobbelt mørik på kædestrammerne er faktisk også en løsning af nyere dato (men helt klart en forbedring), originalt sidder der en skive, spændeskive og en møtrik. Men super flot arbejde....Per skrev:Tak for meldingerne.
Både Erik og jeg er meget interesseret i, at hvis man ser noget, som man med sikkerhed ved er forkert eller mangler, så skriv det endelig
Mvh Per.
Tak, Johannes
Der er netop efterlyst flueknepperi på denne model her. Erik vil forsøge at lave den så perfekt som muligt, og derfor er det super fedt med sådanne tilbagemeldinger.
Mvh Per.
Mvh Per.
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: Eriks 76´er DX
absolut nydeligt !
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: Eriks 76´er DX
Den er vel nok fin .
Bare det var min
Hilsen Hanstholm Pisen
Køreklare maskiner:
Yamaha 75 kommer fra sønderjylland
yamaha 78 k1 er lavet
yamaha 78 dx er ikke lavet men patina
Projekter på lager:
yamaha mr 75 mortor er lavet
resten er næsten solgt
Bare det var min
Hilsen Hanstholm Pisen
Køreklare maskiner:
Yamaha 75 kommer fra sønderjylland
yamaha 78 k1 er lavet
yamaha 78 dx er ikke lavet men patina
Projekter på lager:
yamaha mr 75 mortor er lavet
resten er næsten solgt
Re: Eriks 76´er DX
Jeg har jo helt åndenød og kan dårlig skrive for underkæben som ligger på tastaturet Den er absolut i top-klasse Når de småting som Johannes nævner , er klaret Kunne i også sætte det rød/hvide papskilt med Yamaha logo på ! Som Benny har i butikken. Så ligner den en helt ny . Mvh. Ole
Yamaha fs1. 2gear Årg. (Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
Re: Eriks 76´er DX
I denne uge fik jeg så de rigtige fælge fra forkromning.
De er ikke perfekte, men når de står monteret med eger, dæk m.m., så er de nu helt fine. Da jeg alligevel havde hjulene af, så kunne jeg også få rettet de sidste detaljer, som flere har bemærket ikke var helt stramt efter brochuren
Det tror jeg den er ved at være nu. Den er i hvert fald meget tæt på
De er ikke perfekte, men når de står monteret med eger, dæk m.m., så er de nu helt fine. Da jeg alligevel havde hjulene af, så kunne jeg også få rettet de sidste detaljer, som flere har bemærket ikke var helt stramt efter brochuren
Det tror jeg den er ved at være nu. Den er i hvert fald meget tæt på
Mvh Per.