Eriks 76´er DX
Eriks 76´er DX
I går hentede Erik sin 72´er drejeventiler, og afleverede et ægte Thansen-lig. Det var dog en 76´er DX med matching numbers, men det er et stort held, at der står en fin donorknallert til alle de øvrige dele ud over stel og nummerblok.
Tanken er dog også den rigtige, og bagsvingeren også, men også den skal smedes en del for at blive pæn.
Tændingsanlægget er fra en 2 gear, gaffelbenene fra en 77/78´er, speedometerpladen er også ny model, speedometeret har fået tæsk med en jernstang, ledningsnettet uoriginalt med vel nok til dato det største antal kronmuffer jeg endnu har set på en Yamaha. Lygtehuset fra helt fuld af dem
Hjulene er også fornuftige med "ARAYA" inde midt på fælgen.
Tanken er dog også den rigtige, og bagsvingeren også, men også den skal smedes en del for at blive pæn.
Tændingsanlægget er fra en 2 gear, gaffelbenene fra en 77/78´er, speedometerpladen er også ny model, speedometeret har fået tæsk med en jernstang, ledningsnettet uoriginalt med vel nok til dato det største antal kronmuffer jeg endnu har set på en Yamaha. Lygtehuset fra helt fuld af dem
Hjulene er også fornuftige med "ARAYA" inde midt på fælgen.
Mvh Per.
Re: Eriks 76´er DX
Hej Per. Ja, der bliver da vist bud efter et par feriedage der
Den her ser jeg meget frem til at følge Hvilken farve skal den ende op med?
Den her ser jeg meget frem til at følge Hvilken farve skal den ende op med?
Re: Eriks 76´er DX
Jeg tror Erik vil sigte efter en Baja Brown.Thoms skrev:Hej Per. Ja, der bliver da vist bud efter et par feriedage der
Den her ser jeg meget frem til at følge Hvilken farve skal den ende op med?
Mvh Per.
Re: Eriks 76´er DX
Så er 76 DX-projektet ved at være afsluttet. Det har været lidt af et snyde-projekt, idet en næsten perfekt donorknallert til 35.000 kr har leveret de fleste stumper til denne her. Selve det danske match har i sig selv kostet 6500 kr, plus, at der er ofret adskillige tusinde i ekstra og forbedrede dele.
Stel og motor har selvfølgelig fået den sædvanlige tur med fuld gas
På matchet er der bygget det meste af donorknallerten (en Yamaha FS1 DX i original gul).
Da Erik stringent vil have de danske versioner i "danske" farver, så sigtede han - som før nævnt - efter den Baja-brown, men den har været så svær, at han ikke er tilfreds endnu. Det svære ligger i den laserende maling, og den kendsgerning, at 3 forskellige originaldele i Baja-brown kan have 3 forskellige nuancer
Erik har midlertidigt løst det ved at lave et sæt i Ivy green - som har jo har fundet en flot erstatning for.
Af dele, som ikke stammer fra donorknallerten, kan jeg lige nævne:
Den helt rigtige tændrørshætte
Den helt rigtige klamp til at holde væskebeholderen
En nærmest perfekt omforkromet forskærm
En helt perfekt bagskærm
Et spritnyt speedometer, der står på ca. 400 meter
årgangsgummiring på bremseslange
den rigtige benzinhane - dog brugt, men i ok brugsstand.
Den rigtige danske 381-er karburator til 76´eren
Et nyt originalt baglygte (det på donorknallerten var brugt)
Blinklysglassene er skiftet ud til den rigtige orange farve (ikke blodorange).
Det helt rigtige horn med sort i midten og sølv yderst.
De helt rigtige bolte til bremsekaliberen med et stort 6. på bolthovedet.
Et andet låsesæt med den samme nøgle til både tænding, styr- og hjelmlås.
Inde i motoren er koblingshjul, primær tandhjul, krumtap og kobling skiftet ud til den rigtige version til 76´eren.
Ledningsnettet er skiftet fra et uoriginalt til et originalt.
Kickstarterarmen er skiftet ud med den helt rigtige, der er sølvgalvaniseret over det hele.
Udenlandsk udstødning er udskiftet med er TUM 178 Thansen af den gode gamle og meget fine kopi, som havde nummeret præget ned i metallet. Det absolut bedste alternativ i DK til det originale til det danske marked.
Nu er der sikkert et par småting jeg har glemt at nævne, og der er da også en stor detalje, der mangler endnu - nemlig de rigtige fælge. Disse fælge (med ARAYA 1.40 midt på fælgringen) er pt. til forkromning, og skal så skiftes ud med de originale ARAYA-fælge - ny model, som sidder på lige nu.
Her er billeder.....
Stel og motor har selvfølgelig fået den sædvanlige tur med fuld gas
På matchet er der bygget det meste af donorknallerten (en Yamaha FS1 DX i original gul).
Da Erik stringent vil have de danske versioner i "danske" farver, så sigtede han - som før nævnt - efter den Baja-brown, men den har været så svær, at han ikke er tilfreds endnu. Det svære ligger i den laserende maling, og den kendsgerning, at 3 forskellige originaldele i Baja-brown kan have 3 forskellige nuancer
Erik har midlertidigt løst det ved at lave et sæt i Ivy green - som har jo har fundet en flot erstatning for.
Af dele, som ikke stammer fra donorknallerten, kan jeg lige nævne:
Den helt rigtige tændrørshætte
Den helt rigtige klamp til at holde væskebeholderen
En nærmest perfekt omforkromet forskærm
En helt perfekt bagskærm
Et spritnyt speedometer, der står på ca. 400 meter
årgangsgummiring på bremseslange
den rigtige benzinhane - dog brugt, men i ok brugsstand.
Den rigtige danske 381-er karburator til 76´eren
Et nyt originalt baglygte (det på donorknallerten var brugt)
Blinklysglassene er skiftet ud til den rigtige orange farve (ikke blodorange).
Det helt rigtige horn med sort i midten og sølv yderst.
De helt rigtige bolte til bremsekaliberen med et stort 6. på bolthovedet.
Et andet låsesæt med den samme nøgle til både tænding, styr- og hjelmlås.
Inde i motoren er koblingshjul, primær tandhjul, krumtap og kobling skiftet ud til den rigtige version til 76´eren.
Ledningsnettet er skiftet fra et uoriginalt til et originalt.
Kickstarterarmen er skiftet ud med den helt rigtige, der er sølvgalvaniseret over det hele.
Udenlandsk udstødning er udskiftet med er TUM 178 Thansen af den gode gamle og meget fine kopi, som havde nummeret præget ned i metallet. Det absolut bedste alternativ i DK til det originale til det danske marked.
Nu er der sikkert et par småting jeg har glemt at nævne, og der er da også en stor detalje, der mangler endnu - nemlig de rigtige fælge. Disse fælge (med ARAYA 1.40 midt på fælgringen) er pt. til forkromning, og skal så skiftes ud med de originale ARAYA-fælge - ny model, som sidder på lige nu.
Her er billeder.....
- Vedhæftede filer
-
- DSC_0157 [800x600].jpg (129.36 KiB) Vist 8965 gange
-
- DSC_0158 [800x600].jpg (121.96 KiB) Vist 8965 gange
-
- DSC_0159 [800x600].jpg (108.53 KiB) Vist 8965 gange
-
- DSC_0160 [800x600].jpg (80.94 KiB) Vist 8965 gange
-
- DSC_0165 [800x600].jpg (114.22 KiB) Vist 8965 gange
Mvh Per.
Re: Eriks 76´er DX
Det er jo perfekt .. jeg er dog MEGET skuffet og den lidt rustne skrue på benzinhanen .. det er simpelthen bare ikke godt nok
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: Eriks 76´er DX
WAUW, den blev da lige i øjet....
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Eriks 76´er DX
Den er ikke rusten, men står i original PATINANikolaj Y skrev:Det er jo perfekt .. jeg er dog MEGET skuffet og den lidt rustne skrue på benzinhanen .. det er simpelthen bare ikke godt nok
Mvh Per.
Re: Eriks 76´er DX
Hold kæft ! det er svært at skrive , når man har tårer i øjnene, en klump i halsen og snottet drypper ned i tastaturet
Ikke minre end perfekt. NØJ hvor jeg glæder mig til at sen en RØD 77 K
mv totte
Ikke minre end perfekt. NØJ hvor jeg glæder mig til at sen en RØD 77 K
mv totte
Senest rettet af Tottenham fre 13. apr 2012 19:54, rettet i alt 1 gang.
Mvh. totte/
YamahaNordjylland
Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
YamahaNordjylland
Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Re: Eriks 76´er DX
meget flot lavet per en mere færdig
Med Venlig Hilsen
Henrik (Sønderjyden)
Yamaha Fs1 K1 72 Drejeventil MC
Henrik (Sønderjyden)
Yamaha Fs1 K1 72 Drejeventil MC
Re: Eriks 76´er DX
Per-fekt! Andet er der ikke ar sige.
Hvor får man om forcromet i den kvali?
Hvor langt er i kommet i samlingen, var det noget med en af hver årgang?
Mvh.
TRS
Hvor får man om forcromet i den kvali?
Hvor langt er i kommet i samlingen, var det noget med en af hver årgang?
Mvh.
TRS
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema
Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;
Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema
Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;
Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Eriks 76´er DX
Nåårh... det var det ord jeg søgtePer skrev:Den er ikke rusten, men står i original PATINANikolaj Y skrev:Det er jo perfekt .. jeg er dog MEGET skuffet og den lidt rustne skrue på benzinhanen .. det er simpelthen bare ikke godt nok
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: Eriks 76´er DX
Super flot.
76ér DX rules
Endnu et Discont projekt som omdefinerer ordet Diskount
76ér DX rules
Endnu et Discont projekt som omdefinerer ordet Diskount
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Re: Eriks 76´er DX
For dælen, den er da godt nok bare blevet sindsyg dejlig den DXér der... WAUU!!
Re: Eriks 76´er DX
Ja så.......,
dette resulterer jo bare i at min aldrig kommer ud mere
Den er bare i orden, tillykke til jer Sønderjyder, der bare kan det der
dette resulterer jo bare i at min aldrig kommer ud mere
Den er bare i orden, tillykke til jer Sønderjyder, der bare kan det der
Venlig hilsen
Niels Koch
Yamaha DX årg 77 Sølvgrå 5 Gear (med nummerplade)
Yamaha DX årg 76 Grøn
Kreidler RMC årg 77 Grøn 5 gear (med nummerplade)
Niels Koch
Yamaha DX årg 77 Sølvgrå 5 Gear (med nummerplade)
Yamaha DX årg 76 Grøn
Kreidler RMC årg 77 Grøn 5 gear (med nummerplade)
Re: Eriks 76´er DX
nielskoch skrev:Ja så.......,
dette resulterer jo bare i at min aldrig kommer ud mere
Den er bare i orden, tillykke til jer Sønderjyder, der bare kan det der
Bare rolig, Niels....nielskoch skrev:Ja så.......,
dette resulterer jo bare i at min aldrig kommer ud mere
Den er bare i orden, tillykke til jer Sønderjyder, der bare kan det der
Jeg har både set og rørt ved din tank. Den er i samme stand
Mvh Per.
Re: Eriks 76´er DX
Hej Per.
Ja, med den reservedels-liste, må det nærmest være den bedste FS1, som det er muligt at lave. Den er under alle omstændigheder også hel suveræn flot.
Hilsen Kim.
Ja, med den reservedels-liste, må det nærmest være den bedste FS1, som det er muligt at lave. Den er under alle omstændigheder også hel suveræn flot.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: Eriks 76´er DX
Jeg kan simpelthen ikke forstå at i ikke gør noget mere ud af det når i laver en fs1. aaarrrhhh det er gas Der er vidst ikke andet at gøre end
Re: Eriks 76´er DX
Meget enigT.B. skrev:Jeg kan simpelthen ikke forstå at i ikke gør noget mere ud af det når i laver en fs1.
Jeg bruger hele min vågne tid på at skaffe stumper, til de 2 makrøxx
Men NU er det også slut
Måske, regner jeg med, tror jeg, muligvis
Tænker lige over det
Mvh. totte/
YamahaNordjylland
Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
YamahaNordjylland
Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Re: Eriks 76´er DX
Tak for meldingerne.
Både Erik og jeg er meget interesseret i, at hvis man ser noget, som man med sikkerhed ved er forkert eller mangler, så skriv det endelig
Mvh Per.
Både Erik og jeg er meget interesseret i, at hvis man ser noget, som man med sikkerhed ved er forkert eller mangler, så skriv det endelig
Mvh Per.
Mvh Per.