Eriks 76´er DX

Vis os hvad du roder med for tiden. Her kan du vise dit restaureringsprojekt frem.
the eagle
Gummi rocker
Indlæg: 656
Tilmeldt: ons 19. nov 2008 22:06
Kontakt:

Re: Eriks 76´er DX

Indlæg af the eagle »

mojn per jeg kan kun sige godt gået igen :(y) du er bare en guru til at renuvere en fs1 :bravo
Hilsen Eddie. The Eagle
yamaha 77 rød 99% orginal match solgt
suzuki gs 500 min kones motorcykel
yamaha xv virago 750 min cykel
Reedvalve
Fuldblods knallert
Indlæg: 415
Tilmeldt: ons 5. nov 2008 20:50
Kontakt:

Re: Eriks 76´er DX

Indlæg af Reedvalve »

UHA UHA :shock: :shock: :shock:

Hvor er den bare blevet flot. Flot teamwork :(y)
Det kan jo kun blive godt, når man har den bedste mekaniker, og den bedste auto lakere. :rocks
Stor ros til jer begge.

Kenneth
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.

Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Eriks 76´er DX

Indlæg af Dewil »

Per skrev:Tak for meldingerne.
Både Erik og jeg er meget interesseret i, at hvis man ser noget, som man med sikkerhed ved er forkert eller mangler, så skriv det endelig :D :D :D

Mvh Per.
Der er sku ikke meget at komme efter Per, men skal der fluekneppes så vil jeg pege på at gummigennemføringen i bøjlen hvor bremseslange og bremserør samles er forkert. På den rigtige er sporet udvendigt kun lige så bredt at det passer til bøjlen. Møtrikker og spændeskiver der holder tændspolen har jeg selv fornyligt spurgt forum om hvad den korrekte overfladebehandling var, hvortil Jensmc svarede at de skulle være lyse og ikke gule. Speedometerkablet med forstærkningerne synes jeg ikke jeg har set før, men er da ikke i tvivl om at de er pakket ud af den rigtige pose. Der mangler "Check brake lining" mærket på ankerpladen på baghjulet. Møtrikkerne der holder cylinder og topstykke skal på 76 ikke være de lukkede topmøtrikker, men jeg vil også selv have disse på så man undgår rustskader på cylinderstøtterne. Splitten der holder højre sideskjold skal pege bagud ikke fremad. Bagkædetandhjulet skal selvfølgelig være lys galva istedet for sort. Ledningen fra lyskontakten må gerne blive trukket lidt mere mod højre så man frit kan se alle tre topbolte i trekantspladen. Splitten til chokerknappen skal lige klemmes helt på plads ind i slidsen, den stritter lige en anelse (plejer selv at dreje chokerknappen så man ser så lidt af splitten som muligt). Den bøjle på stellet under tanken der holder gaskablet ser ud som om at den peger mod venstre, den skal pege mod højre. Modellen med dobbelt mørik på kædestrammerne er faktisk også en løsning af nyere dato (men helt klart en forbedring), originalt sidder der en skive, spændeskive og en møtrik. Men super flot arbejde.... :dust
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Re: Eriks 76´er DX

Indlæg af Per »

Dewil skrev:
Per skrev:Tak for meldingerne.
Både Erik og jeg er meget interesseret i, at hvis man ser noget, som man med sikkerhed ved er forkert eller mangler, så skriv det endelig :D :D :D

Mvh Per.
Der er sku ikke meget at komme efter Per, men skal der fluekneppes så vil jeg pege på at gummigennemføringen i bøjlen hvor bremseslange og bremserør samles er forkert. På den rigtige er sporet udvendigt kun lige så bredt at det passer til bøjlen. Møtrikker og spændeskiver der holder tændspolen har jeg selv fornyligt spurgt forum om hvad den korrekte overfladebehandling var, hvortil Jensmc svarede at de skulle være lyse og ikke gule. Speedometerkablet med forstærkningerne synes jeg ikke jeg har set før, men er da ikke i tvivl om at de er pakket ud af den rigtige pose. Der mangler "Check brake lining" mærket på ankerpladen på baghjulet. Møtrikkerne der holder cylinder og topstykke skal på 76 ikke være de lukkede topmøtrikker, men jeg vil også selv have disse på så man undgår rustskader på cylinderstøtterne. Splitten der holder højre sideskjold skal pege bagud ikke fremad. Bagkædetandhjulet skal selvfølgelig være lys galva istedet for sort. Ledningen fra lyskontakten må gerne blive trukket lidt mere mod højre så man frit kan se alle tre topbolte i trekantspladen. Splitten til chokerknappen skal lige klemmes helt på plads ind i slidsen, den stritter lige en anelse (plejer selv at dreje chokerknappen så man ser så lidt af splitten som muligt). Den bøjle på stellet under tanken der holder gaskablet ser ud som om at den peger mod venstre, den skal pege mod højre. Modellen med dobbelt mørik på kædestrammerne er faktisk også en løsning af nyere dato (men helt klart en forbedring), originalt sidder der en skive, spændeskive og en møtrik. Men super flot arbejde.... :dust

Tak, Johannes :D
Der er netop efterlyst flueknepperi på denne model her. Erik vil forsøge at lave den så perfekt som muligt, og derfor er det super fedt med sådanne tilbagemeldinger.

Mvh Per.
Mvh Per.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Eriks 76´er DX

Indlæg af Morten - Webmaster »

absolut nydeligt ! :hihi
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
pisen
Stor knallert
Indlæg: 103
Tilmeldt: ons 21. okt 2009 17:48
Kontakt:

Re: Eriks 76´er DX

Indlæg af pisen »

Den er vel nok fin .
Bare det var min

Hilsen Hanstholm Pisen


Køreklare maskiner:
Yamaha 75 kommer fra sønderjylland
yamaha 78 k1 er lavet
yamaha 78 dx er ikke lavet men patina

Projekter på lager:
yamaha mr 75 mortor er lavet

resten er næsten solgt
Brugeravatar
olebole
Gummi rocker
Indlæg: 913
Tilmeldt: tirs 2. sep 2008 13:02
Kontakt:

Re: Eriks 76´er DX

Indlæg af olebole »

:shock: Jeg har jo helt åndenød og kan dårlig skrive for underkæben som ligger på tastaturet :dust :dust :dust Den er absolut i top-klasse :bravo Når de småting som Johannes nævner , er klaret :wink: Kunne i også sætte det rød/hvide papskilt med Yamaha logo på ! Som Benny har i butikken. Så ligner den en helt ny . Mvh. Ole
Yamaha fs1. 2gear Årg. (Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Re: Eriks 76´er DX

Indlæg af Per »

I denne uge fik jeg så de rigtige fælge fra forkromning.
De er ikke perfekte, men når de står monteret med eger, dæk m.m., så er de nu helt fine. Da jeg alligevel havde hjulene af, så kunne jeg også få rettet de sidste detaljer, som flere har bemærket ikke var helt stramt efter brochuren :lol:

Det tror jeg den er ved at være nu. Den er i hvert fald meget tæt på :wink:
Vedhæftede filer
Dsc_0219_1024x629.jpg
DSC_0220_1024x683.JPG
DSC_0221_1024x683.JPG
DSC_0222_1024x683.JPG
DSC_0223_1024x683.JPG
Dsc_0224_1024x593.jpg
Mvh Per.
Besvar

Tilbage til "Renoverings projektet, nuværende.."